OVer je treinreiservaringen in april 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Noof
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:34

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Noof »

Lionking schreef:Vandaag zou ik met 2 klasgenoten voor de lol naar Heerenveen maar we hadden last van de stroomstoring in Leeuwarden. Op alle CTA's stond ''let op omroepbericht'' maar er werd niet echt iets omgeroepen. Een busschauffeur zei dat alle spoorbomen dicht waren door de stroomstoring, vandaar dat er ook lange files waren en dat de hele busdienstregeling ook totaal anders was.

Dus toen zijn we maar in een kroeg in Leeuwarden gaan zitten om te wachten voor onze cursus.
En uiteindelijk heeft het hele zootje maar een half uur plat gelegen.. ipv de voorspelde 2,5 uur door ProRail.. xD
DVL Ut / Amf @ ProRail.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

- ProRail Rotterdam deed vanmorgen een recordpoging om zoveel mogelijk goederentreinen in het pad van een reizigerstrein te proppen... het werden er vanmorgen drie, die zelfs om en om via spoor 1 en 2 gestuurd werden omdat de opvolging anders te krap was geweest :P
- de hierdoor vertraagde 1916 (6.59 Dordrecht -> Den Haag C.), die onderweg alweer wat had ingelopen, werd zowaar bij Delft aansluiting het buitenspoor op gestuurd om de 5016 (6.55 Dordrecht -> Leiden C.) in te kunnen halen en voor alles langs te kruisen naar spoor 1 van Den Haag HS. Een stuk handiger oplossing dan achter de stoptrein aan en vervolgens eerst de treinen ri. Dordrecht laten kruisen :)
- het ICRm dat de 1963 (16.56 Den Haag HS->Venlo) van gisteren had moeten rijden, ging vanmorgen als 1925 (7.34 Delft->Venlo) alsnog naar het zuiden
- gevolg daarvan was dat ik in de 1963 van vandaag werd getrakteerd op ICK :D
- even voor 17.30 uur vanmiddag raakte te spoorbrug over de Oude Maas bij Dordrecht voor de helft defect. M'n 1963 mocht na even gewacht te hebben tot de stoptrein naar Leiden voorbij was via wat normaal het linker spoor naar Rotterdam is de brug over. Daarmee had ik meer geluk dan de inzittenden van de 5163... die trein was namelijk in Zwijndrecht gestrand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Vinny »

Vandaag een zeer uitgebreide uitleg in de stoptrein 'Rondje Randstad' die ik nam tussen Den Haag HS en Hoofddorp. De conductrice vermelde voor binnenrijden te Leiden keurig dat de IC naar Schiphol 10 minuten eerder aan zou komen te Schiphol. Gelukkig werd de term: Na een korte stop zal deze trein... niet gebruikt, maar omgeroepen dat deze 8 minuten zou duren. Bij het naderen van Hoofddorp werd vermeld dat dit een betere plek is voor het overstappen op de trein naar Amsterdam Lelylaan en Amsterdam Sloterdijk. Dit kan ook op Schiphol, maar, dan zou je allemaal trappen op en af moeten lopen aldus de conductrice. Hulde! :!: (Het was de trein die om ongeveer 16:00 aankwam te Hoofddorp)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Karl »

Vanmorgen in de Schothorst-expres (v. 0756 RTA) richting Utrecht. Met enige vaart, zoals gebruikelijk, rollen we Utrecht binnen, tot we 'opeens' stilstaan. Een valpartij van enkele was het gevolg. Vrij snel werd gemeld dat één of andere kansloze rukker aan de noordrem had getrokken en dat dit euvel dus eerst verholpen moest worden. Daar sta je dan, langs het perron van Utrecht, maar je kan de trein niet uit. Aargh.
Het is een spectrum.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

Een rooie BR 186 zag ik rond 12:20 door Amsterdam Zuid richting Rai zoeven.

Vandaag weer de "complexe knoop" Amersfoort mogen meemaken, mijn 1553 (14:57 Amsterdam C - Deventer) had wat vertraging doordat een 30!! minuten vertraagde 751 (14:18 Schiphol - Groningen) er bij Gaasperdammerweg Aansluiting voor werd gelaten, en dan nog kom je voor de rooie in Amersfoort. Uiteindelijk vertrokken we daar met +4 tegelijk met de 553 (15:40 Amersfoort - Groningen), dus tenzij men ging springen of duiken, werd dat een kruisende beweging ten oosten van Amersfoort...Tot mijn grote verbazing werd de 553 voor de rooie gezet en mocht de 1553 dus voorlangs kruisen! :pos:
De 145 naar Berlijn had trouwens +10 en heeft zijn overstap op de 553 misgelopen daardoor. Ik was er dus niet meer bij aanwezig op Amersfoort, maar het was vast weer beter geweest om de 553 wat langer aan het perron te houden voor deze aansluiting, i.p.v. het ten oosten van Amersfoort voor de rooie laten lopen. :roll:

Terugweg de 140 was minder gelukkig, die had dus +20. In deze trein werd in 4 talen (NL, EN, DE en FR) omgeroepen welke actuele aansluitingen voor de verschillende bestemmingen er nog waren, incl. de meest handige verbinding naar Heerhugowaard; daar zal dus wel een stel heen gemoeten hebben.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Chauf21 »

Gisteren wat opmerkelijkheden bij de treinen tussen Amsterdam en Leiden. Rond 13.45 uur zag ik bij Hoofddorp één der oranje VIRMs net voorbij een sein stilstaan met de cabinedeur open.. Voor zover ik kon zien zaten er ook reizigers in de trein. En even verderop stond te Leiden de 2151 (Amsterdam-Vlissingen) met +30 en later opgeheven defect op spoor 9.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Marc »

- Gistermorgen was Prorail mij aan 't pesten in Best: ik kwam met trein IC naar Schiphol aan op spoor 2 en liep naar spoor 1 voor de stoptrein naar Tilburg. Daar aangekomen riep Tuf om dat de trein van spoor 2 vertrok en kon ik dus weer teruglopen...
- Op de Intercity Arnhem-Roosendaal reden gisteren een VIRM-IV en een setje van 3 V'tjes mee.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

ProRail Amersfoort deed haar reputatie weer eer aan...

De IC 1670 (Enschede -> Schiphol, met 6 bakken ICM vanaf Deventer, daarvoor 10 bakken... :roll:) had door het genoemde zeer merkwaardige ontkoppelen en wachten op de IC vanuit Zwolle (het kan dus wel) +10 in Deventer. In Amersfoort had hij nog maar +4. Hij kwam dus om 20:27 uur binnen, terwijl de normale vertrektijd 20:25 uur en dus was de kans aanwezig dat de IC 570 naar Den Haag / Rotterdam en IC 1570 naar Amsterdam even zouden wachten. Deze beginnen beiden in Amersfoort en waren dus beiden niet zo vol. Maar, de punctionaliteit is blijkbaar belangrijker dan de klant en daardoor waren beide treinen bij binnenkomst weg. Een paar minuutjes wachten was voldoende geweest. :roll: Meltrain en ik konden gelukkig met de IC 2872 van een kwartier later naar Rotterdam, maar reizigers naar Den Haag en Amsterdam hadden gelijk +30 aan hun broek, omdat de overstap in Hilversum voor de IC naar Amsterdam ook waarschijnlijk naar de maan was.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door M57 »

mb90 schreef:maar reizigers naar Den Haag en Amsterdam hadden gelijk +30 aan hun broek
Dat valt een klein beetje mee, met de stoptrein van .05/.35 zijn de reizigers dan 21 minuten later.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Volgens mij was Reiziger Ddrs eergisteren nog heel laat op pad :lol::

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Hehehe... hoewel ik er wel in de buurt was (wissel 1101 is Dordrecht Stadspolders-aansluiting, ligt hier op loopafstand) was ik toen gewoon thuis hoor :P

Apart trouwens, die 32588 kerend op de 32595 als de wisselstoring om 1.14 uur ontstaan is. Kennelijk is dan de oorspronkelijke 32595 gestrand voor dat wissel, anders had 'ie die 32588 al in Sliedrecht gekruist. En je kan vanuit Sliedrecht nu eenmaal niet naar Stadspolders als er ergens op dat baanvak nog een trein de andere kant op staat.

In ieder geval zal zo ongeveer een treinstel per reiziger beschikbaar zijn geweest in de 32590, want als 't goed is neemt de 32588 het stel van de 32593 al mee uit Gorinchem en daar kwam nu dus ook nog het stel van de laatste trein uit Geldermalsen bij... 3x Plan V even voor 2 uur 's nachts naar Dordrecht dus 8-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef: maar reizigers naar Den Haag en Amsterdam hadden gelijk +30 aan hun broek, omdat de overstap in Hilversum voor de IC naar Amsterdam ook waarschijnlijk naar de maan was.
Nou ja, reizigers naar Amsterdam konden natuurlijk ook met de 5800. :wink:
Je vergeettrouwens te vertellen (of komt dat in het reisverslag) dat ze in Deventeer eerste het voorste treinstel wilden achterlaten. :shock: Uiteindelijk lieten ze toch het achterste stel achter, wat wel jammer was, omdat dit een viertje i.p.v. drietje was.
En verder ben ik er gisteren achter gekomen dat in het Noorden de symmetrietijden niet om .00 en .30 zijn. Vraag mb90 maar waarom. :lol: 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Sebastiaan »

Gister reed de trein die om 20 : 19 vertrok uit Almelo naar Schiphol met één ICM-IV. Deze was in Almelo al redelijk gevuld. Jammer genoeg moest Deventer nog komen waar alle om rij-reizigers uit Zwolle nog in de trein moesten. In Deventer werd niks bijgeplaatst wat er in resulteerden dat er zo'n 120 mensen in mijn coupé zaten/stonden. In Apeldoorn stonden ook nog best veel mensen op het station en ik denk dan ook dat daar veel mensen moesten achter blijven.

Vandaag zag ik een ICM 4 + ICM 3 in de trein van Utrecht naar Leiden.
mvg,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

De 1953 (15.01 Dordrecht->Venlo) reed met ICRm vandaag, om precies te zijn de vaste 1900-compositie van vorige week die door de brand in Rijswijk in een andere omloop beland was. Kennelijk hebben ze 'm dus nog niet terug in z'n normale omloop weten te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

De Berlijntrein is erg ongeschikt om de drukte op te vangen van de reizigers die omreizen naar Groningen/Leeuwarden. Al die bepakte reizigers blokkeren de toch al krappe balkons. Het reserveringssysteem deed het niet, wat een stoelendans opleverde, terwijl er in de gangpaden ook mensen moesten staan. Gevolg heel wat duw en trek werk :?
Aan boord stikte het van de dronken Ajacieden, die hele tijd nog hun spreekkoren uitvoerden, en gewoon rookten.

Op een gegeven moment maakte iemand een grap: Er stond bij het balkon een gezinnetje, zegt een dronken jongen: mw wilt u hier met uw zoontje zitten, ik sta wel op. Mw ging haar zoontje halen, zegt die jongen: grapje hahahaha en hij kwam niet meer bij van het lachen :x
Toen ze ook nog allemaal hun oogleden gingen omdraaien, waardoor je zo'n eng wit/rood oog ziet, had ik het wel gehad.

Omroep voor station Amersfoort: Reizigers naar Leeuwarden en Groningen, uw trein staat aan de overzijde van het perron. Gevolg, stuk of 200 mensen stappen uit, en eenmaal buiten komen ze tot de conclusie dat ze weer in moeten stappen, foutje van de HC :x

Omroep voor Apeldoorn: Ondanks de extreme drukte is onze supermachinist er toch in geslaagd weer Apeldoorn te bereiken. Reizigers naar Groningen, Zwolle en Leeuwarden, uw trein staat aan de overzijde van het perron (de 1500 serie) (Dankzij deze omroep bent u een half uur langer onderweg, want de 1500 sluit nergens op aan*). Station Apeldoorn.

*zei ie niet, maar dat was ie vergeten te zeggen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Meltrain »

Caspar schreef:
Omroep voor Apeldoorn: Ondanks de extreme drukte is onze supermachinist er toch in geslaagd weer Apeldoorn te bereiken. Reizigers naar Groningen, Zwolle en Leeuwarden, uw trein staat aan de overzijde van het perron (de 1500 serie) (Dankzij deze omroep bent u een half uur langer onderweg, want de 1500 sluit nergens op aan*). Station Apeldoorn.

*zei ie niet, maar dat was ie vergeten te zeggen.
Gevolg: 200 mensen (inclusief Ajacieden) stappen uit, HC doet deuren dicht alvorens 'Grapje' te zeggen en er rijdt een half-lege 140 door richting Deventer. :lol:
Of ging het niet zo? :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

Er stapten inderdaad een hoop mensen uit, maar er waren nog steeds wel staanplaatsen in de 140. Ik twijfelde zelf ook even, omdat we 5 minuten vertraagd waren, dacht ik dat ze de 1500 misschien wel voor lieten gaan.
Maar ben toch maar op mijn intuitie af gegaan en blijven zitten. Al heb ik het 1 keer meegemaakt dat ze een 1500 trein op een zondagavond van Deventer door naar Zwolle en Groningen lieten rijden vanwege drukte ook tijdens werkzaamheden. (maar dat was nu niet het geval, was even blijven wachten op station Groningen om te checken).

Oja ook opvallend, ik zag op de terugweg 4 totaal verschillende mensen (die elkaar verder ook niet kenden) in de trein zitten in dezelfde coupe als ik, die ik vanochtend ook op de heenweg al zag zitten.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Cookie »

Zonet 10 minuten vertraging opgelopen te Arnhem, doordat er geen mcn was voor de trein richting Ede-Wageningen (V 21.58 uur). Deze moest worden opgeroepen, en kwam met een andere trein naar Arnhem.

Verder reed er een ICM-IV in de 9100 vanavond (stopper Groningen-Zwolle, V 19.25 Gn).
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Mark »

ICM in de 9100 is planmatig op zondag ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Trein-O-Fiel schreef:Verder reed er een ICM-IV in de 9100 vanavond (stopper Groningen-Zwolle, V 19.25 Gn).
Dat schijnt tegenwoordig standaard te zijn in het weekend.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Cookie »

Sinds wanneer eigenlijk en waarom? Tot twee week geleden trof ik gewoon DM'90 aan in de 9100 (zondag)...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

De diesel is kennelijk duur tegenwoordig... :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Sinds 7 april.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daan »

Trein-O-Fiel schreef:Sinds wanneer eigenlijk en waarom? Tot twee week geleden trof ik gewoon DM'90 aan in de 9100 (zondag)...
ICM zat vorige week ook al in de 9100, dus kan heel goed sinds 7 april zijn idd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen om 7.35 uur stond te Den Haag HS een setje van 2x ICMm en 1x ICM aan de kant. Toen ik om 15.56 uur aan m'n terugreis begon stonden diezelfde drie stellen er nogsteeds, maar zat het ongereviseerde exemplaar aan de andere kant. Kennelijk wilde men die makkelijk elders krijgen ofzo...

Eveneens vanmorgen een typisch gevalletje nicotineverslaving in de 1916 (6.59 Dordrecht - Den Haag C.)... de betreffende reiziger stapte bij elk station, op Delft na, even uit om een sigaretje te roken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten