Pagina 4 van 11

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: wo 09 apr 2008, 11:35
door Vinny
Wat wil je dan op die CTA (niet) zien? Waarom zou dat dan een storing zijn?
Normaal kan de CTA een rood flapje laten zien met: Voor Brussel en Antwerpen overstappen op Roosendaal.

De storingen gaan over andere CTA bakken in mijn regio. Die laten te vaak treinen zien die op dat moment niet binnenkomen, in plaats van treinen die wel binnenkomen. Niet verstandig.

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: wo 09 apr 2008, 13:48
door Vinny
En vandaag waren er mensen aan het klussen aan de CTA bakken op spoor 15 op Amsterdam centraal 8-)

Opmerkelijke flapjes gezien (waarom had ik nou net besloten om mijn fotocamera op kantoor te laten liggen :( )
* Schweiz express
* Chambéry, Albertville
* Voor: Schiphol, Leiden, Den Haag HS
(is er ooit een treindienst geweest die gesplitst werd op Amsterdam Centraal waarvan het achterste deel iets anders deed? :o )
* EC (zit er nog steeds in)
* Amsterdam Bijlmer (werd vervangen door: Bijlmer/ArenA).

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: wo 09 apr 2008, 13:55
door deadlock
Ja de oude beneluxtreinstellen reden gecombineerd met de intercity naar Vlissingen van Amsterdam CS tot aan Roosendaal. Daar gingen ze ieder hun eigen weg.

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: wo 09 apr 2008, 15:28
door Chauf21
Zojuist (rond 13 uur) zag ik SGMm-II stel 2133 voorbijstuiven op station Voorschoten! :D

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: wo 09 apr 2008, 18:30
door Daniel
- voor als iemand er eentje kwijt is: te Den Haag HS stond om 16.45 uur een ICL-compositie aan de kant
- ICRm blijkt een leuk speeltje voor rangeerders: in de vaste compositie van de 1963 (16.56 Den Haag HS->Venlo) waren van maandag op dinsdag de stammetjes 1 en 3 gewisseld en van dinsdag op woensdag de loc. Ben benieuwd: zou er morgen een andere BDs aan hangen of stammetje 2 gewisseld zijn :P
- de 2265 (17.01 Den Haag HS->Breda) was op Den Haag HS opgeheven, in Rotterdam stond 'n IRM klaar voor 't laatste stukje van de rit. Kennelijk weer een DDM-1 compositie, het gebruikelijke materieel in die trein, overleden...

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: wo 09 apr 2008, 19:59
door Marc
- Dan heb ik een VIRM-viertje in de aanbieding. Deze stond al de hele dag GDST in Maastricht.
- Verder moet Nedtrain eens kijken naar de verlichting van Veolia-V'tje 841: in Heerlen was de verlichting in het treinstel uit, maar bij Schin op Geul en in de buurt van Maastricht ging de verlichting even aan...
- Van hetzelfde V'tje was ook de koersrol defect: de onderste rol is door blijven draaien en heeft hierdoor de lijst met bestemmingen losgetrokken. Aan de onderkant zag je dat de lijst steeds bleef rondtollen.
- Sommige mensen zul je nooit begrijpen: in Maastricht kwam een jongedame de trap op vanuit de stationshal en liep bij spoor 4b weer de trap af (even voor mensen die niet bekend zijn, dit is hetzelfde perron). Langs de AH lopen lijkt me toch iets korter :mrgreen:...

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: wo 09 apr 2008, 23:12
door Wubbo
Vinny schreef:(is er ooit een treindienst geweest die gesplitst werd op Amsterdam Centraal waarvan het achterste deel iets anders deed? :o
Er was wel de London Express, die gesplitst werd in Rotterdam. Als het een soortgelijke constructie is als bijvoorbeeld bij de 800 zuidwaards in Utrecht, staan dan zowel links als rechts alle stations van het betreffende treindeel.

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: do 10 apr 2008, 09:49
door Vinny
Hmm ja, daar heb ik ook wel eens ingezeten. Ik dacht gewoon meer aan een situatie dat een deel van de trein via Schiphol en een deel via Haarlem zou rijden... :oops:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: do 10 apr 2008, 18:10
door Daniel
Vanmorgen de 1916 (6.59 Dordrecht -> Den Haag C.) weereens met, dit keer een kleine, vertraging zonder enige omroep... zou bijna gaan denken dat er een trdl in Rotterdam zit die het verschil tussen ketelwagens en ICK niet meer ziet. D'r reed namelijk een keteltreintje precies in 't pad van de 1916 :P

En jawel: m'n vermoeden van gisteren bleek juist te zijn... stammetje 5620 wat al de hele week in de 1963-compositie (16.56 Den Haag HS->Venlo) zat was er vandaag dus uit. Alleen was er niks voor teruggeplaatst, waardoor die trein het met 7 bakken moest stellen :shock:
Da's op z'n zachtst gezegd krap, heel krap... op Den Haag HS al de eerste staanplaatsen in het gangpad, te Delft werd dat nog wat voller en in Rotterdam konden enkele tientallen reizigers niet meer mee!
En nou is druk ICK niet alles, maar het gangpad in ICRm is toch net weer wat krapper wat het uitstappen niet bepaald versnelde...

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: do 10 apr 2008, 20:08
door Dubbele P
Vandaag hield Veolia een enquête over de prestaties op de Maaslijn. Hierover mocht ik ook een blaadje invullen. Overigens had men blijkbaar al eerder een soortgelijke enquête over het busvervoer gedaan en daarbij hetzelfde format gebruikt. Bij een vraag om de geluidsproductie/herrie van de treinstellen op een tienpuntsschaal te waarderen, stond als vraag '...het geluid van deze bus'. :mrgreen:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: do 10 apr 2008, 21:34
door Justin
Gisteren waren er ook Enquêtes door de NS uitgedeeld... In de trein die ik expres voor me liet gaan, alhoewel ik wel de enquête wilde invullen... Die pennen die ze uitdelen schrijven super! Verder nog wat perikelen op Utrecht en Amsterdam, aangezien de 3000 (Nijmegen-Den Helder), eventjes maar in tweeën geknipt was, en op Amsterdam-Utrecht alleen de 800 (Amsterdam-Maastricht/Heerlen) reed; een kering van de 3000 op de 800 of ondersom op Utrecht was dan de procedure. Ik ging sowieso al naar Schiphol met de 3500, dus het maakte mij niet zo veel uit :).

Maar goed,

Vandaag een rondje Amsterdam > Hoorn > Uitgeest > Amsterdam (via Haarlem) > Amersfoort > Utrecht gedaan... heb op 3-4 na alle ICMm's gezien die er beschikbaar waren... Beetje toeval... Eveneens op de 4201 na, alle olympische stellen.

Verder ging Traxx 186.116 nogal een aantal keren binnen 20 minuten heen en weer op Amsterdam. Dacht elke keer een nieuwe traxx loc te zien, maar maakte mezelf steeds blij met een dooie mus...

Het was overigens bijzonder heerlijk weer, als het nog zo'n 10°C warmer was, perfect zelfs!

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: do 10 apr 2008, 21:52
door Marc
In de trein van en naar Heerlen was het vandaag ook druk: op de heenweg een stuk of vier studenten die langskwamen met een reizigersonderzoek en terug was er iemand reizigers aan 't tellen...

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: do 10 apr 2008, 23:31
door JeePee
Reiziger Ddrs schreef:En jawel: m'n vermoeden van gisteren bleek juist te zijn... stammetje 5620 wat al de hele week in de 1963-compositie (16.56 Den Haag HS->Venlo) zat was er vandaag dus uit. Alleen was er niks voor teruggeplaatst, waardoor die trein het met 7 bakken moest stellen :shock:
Da's op z'n zachtst gezegd krap, heel krap...
Ook na Ddr zag het er erg gezellig uit. Ik kon niet door de ramen kijken op Dordt zuid :) Rondje Lw - Amf - Asd - Rtd - Bd - Ht - Ut - Lw (interviews combineren met foto's maken kan best :)) leverde verder verassend weinig opvallends op, of het moet de +8 zijn die de 1500 vanmorgen opliep door niet opschietende reizigers.

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: do 10 apr 2008, 23:38
door Chauf21
Beneluxtrein 9256 bestond vandaag uit één rijtuig minder dan gebruikelijk is. Vooral in de spits kan dat ene rijtuig behoorlijk hard nodig zijn. Reden genoeg om op Amsterdam C. om te roepen dat vanwege logistieke problemen reizigers naar de stations Ledn, Gv, Rtd, Ddr en Rsd werden geadviseerd te reizen met de IC die drie minuten later vertrekt :)

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: vr 11 apr 2008, 00:28
door Ruben
Leiden? Dan moet je sowieso niet met je kont op één van die Beneluxstoelen plaats gaan nemen.

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: vr 11 apr 2008, 10:28
door JeePee
Ikzelf schreef:Rondje Lw - Amf - Asd - Rtd - Bd - Ht - Ut - Lw (interviews combineren met foto's maken kan best :)) leverde verder verassend weinig opvallends op...
Vergeet ik toch nog wat. Voor de 1500 van 21.28 uit Amf naar Asd stond een DDAR'etje klaar en rond een uurtje of 12.15 stond er een rode 186'er met Prio rijtuigen te Asd en vertrok even later naar Watergraafsmeer.

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: vr 11 apr 2008, 14:51
door Mark
Trein 144 bestond vandaag uit de NSR 1742 en vijf 1e-klasse rijtuigen (Apmz). Mag hopen dat ze wat gedeklasseerd hebben ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: vr 11 apr 2008, 15:07
door Freek
de 3000 (nijmegen-Den-Helder) vertrek nijmegen 13.09 bestond vandaag uit een drietal V'tjes. Is weer eens wat anders dan de VIRM

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: vr 11 apr 2008, 18:31
door Aking
VIRM 8624 had vandaag de eer dienst te doen als trein 147... tevens stond er net ten noorden van amersfoort een loc met een stuk of 5 duitse rijtuigen... volgens de koersbordjes een "ersatzzug 2e klasse" misschien was dit het mat van de 144?

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: vr 11 apr 2008, 18:38
door Thijs
Freek schreef:de 3000 (nijmegen-Den-Helder) vertrek nijmegen 13.09 bestond vandaag uit een drietal V'tjes. Is weer eens wat anders dan de VIRM
Die zag ik omstreeks 12.55 (iets te laat dus) binnenrijden in Nijmegen. Ik dacht al: ben ik nou gek, of is dat echt de 3000? Wel raar gezicht ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: vr 11 apr 2008, 19:17
door Ruben
keleti palyaudvar schreef:VIRM 8624 had vandaag de eer dienst te doen als trein 147... tevens stond er net ten noorden van amersfoort een loc met een stuk of 5 duitse rijtuigen... volgens de koersbordjes een "ersatzzug 2e klasse" misschien was dit het mat van de 144?
Mag IRM nou ook tot Bad Bentheim of was dat alleen ICM?

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: vr 11 apr 2008, 19:18
door Mark
keleti palyaudvar schreef:VIRM 8624 had vandaag de eer dienst te doen als trein 147... tevens stond er net ten noorden van amersfoort een loc met een stuk of 5 duitse rijtuigen... volgens de koersbordjes een "ersatzzug 2e klasse" misschien was dit het mat van de 144?
Jep ;)

Overigens raar dat men dan VIRM inzet, dat is helemaal niet toegelaten tussen Hengelo en Bad Bentheim :?:
NS-Reiziger schreef:Mag IRM nou ook tot Bad Bentheim of was dat alleen ICM?
Nee dus ;) Toegelaten zijn ICM, mat64, en getrokken mat behalve DDM-1.

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: vr 11 apr 2008, 19:22
door Ruben
Ok, ik meen me iets te herinneren dat het wel naar Emmerich mocht, maar dat lijkt me nu raar. Weet je dat ook, Mark? :)

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: vr 11 apr 2008, 19:58
door webguy
Ach officieel, officieel, het zijn nog altijd grenstrajecten en zo zijn de belgische stellen ook lang niet allemaal officieel toegelaten enzo...

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: vr 11 apr 2008, 20:27
door Karl
Als je de Duitsers belt en even met ze babbelt kan er heel veel, aldus een ProRailer op een ander forum. ;)