OVer je treinreiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

Best wel handig, die blauwe lamp op spoor 8 in Ledn precies naast de trap. Toen ik met de 2600 een paar minuutjes had, ik kon zo naar beneden rennen en bij Julia's wat halen voor m'n schaft op Gvc. Mag van mij altijd zo blijven. :wink:

Toen ik vanavond op Odb de trein anderhalve bak voor het sein hield (zodat de hc sneller bij het sleutelkastje kon zijn) was er een jongeman die zijn ongenoegen dat hij 25 meter verder moest lopen met heel veel wilde gebaren liet blijken. Tussendoor had ie nog wel even tijd om de (inmiddels) gesloten overwegbomen omhoog te houden. :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door STF »

Een vraagje van een kennis van me: het valt hem op dat de laatste dagen / weken vrijwel elke trein de stroomafnemer omlaag doet bij de Vinkbrug (Leiden - de Vink), de brug is gewoon voorzien van bovenleiding en voorheen werd het neerlaten van de stroomafnemer niet gedaan. Weet iemand de reden daar van?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Ik meen op dit forum eens gelezen te hebben dat de bovenleiding in zeer slechte staat is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door STF »

Ah, ik heb het betreffende bericht inmiddels met de zoekfunctie gevonden.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

STF schreef:Een vraagje van een kennis van me: het valt hem op dat de laatste dagen / weken vrijwel elke trein de stroomafnemer omlaag doet bij de Vinkbrug (Leiden - de Vink), de brug is gewoon voorzien van bovenleiding en voorheen werd het neerlaten van de stroomafnemer niet gedaan. Weet iemand de reden daar van?
De stroomrails boven het beweegbare gedeelte van de brug zijn versleten, daarom moet je daar de stroomafnemers neerlaten en het is al maanden aan de gang.

Vandaag moest ik passagieren van Rtd naar Shl en de snelste manier is met de Fyra. Het was voor mij de eerste keer met de Fyra en op de heenweg heb ik gewoon in de trein gezeten en me verbaasd over alle nieuwe dingen die ik zag en dat je zo snel al vanaf Rtd op Shl kan zijn. Bij Berkel maakten we een noodstop i.v.m. een zwaan op het spoor. De Groene Harttunnel waar zoveel om te doen is geweest, ben je binnen 3 minuten alweer door.

Op de terugweg zat er een oude bekende mcn op en mocht ik meerijden in de cabine. Dat was echt een bijzondere ervaring. Als je bij Hfd van het gewone spoor de HSL oprijdt, voel je meteen het verschil: De baan ligt kaarsrecht en de trein ligt als een blok op de baan. Vooral het omschakelen van de oude ATB naar ECTS Level 1 met cabinesignalen is een bijzondere gewaarwording: Alle seininformatie krijgt de mcn op zijn display voor zich, buiten is geen sein meer te zien.

Ook de omschakeling van het oude 1,5 kV net naar de 25 kV op de HSL is leuk om te zien. De mcn laat zijn stroomafnemer neer, maakt op het display een systeemkeuze en zet 'm na de sluis weer op. Vlak voor Nvp gaat het gas op de plank en in een mum van tijd zit je op de 160 km/h. Niet dat je er veel van merkt, want door de goede baanligging lijkt het veel langzamer. In de Noordrandtunnel bij Rotterdam volgt dan weer de systeemomschakeling naar 1,5 kV en de ATB en rij je alweer Rtd binnen. Daar mocht ik even een kijkje in de machinekamer van de Traxx nemen.
Laatst gewijzigd door Dexter op ma 30 nov 2009, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door --Stefan-- »

Vandaag reed er een DDAR op de s3100 in plaats van een VIRM :?
Het was de 3160 vanaf Nijmegen
3 0 7 9
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten