OVer je treinreiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Het is nog vroeg, maar het is wel november dus tijd voor een nieuw topic!
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Marc »

Dit weekend zijn er werkzaamheden tussen Sittard en Roermond. Vandaag reden er snelbussen tussen Sittard en Weert en stopbussen tussen Sittard en Roermond. Reizigers naar Roermond werden geadviseerd om met de snelbus naar Weert te reizen en vanaf hier met de IC naar Roermond. Wat ik me wel afvraag: waarom reden er gisteren wél snelbussen tussen Sittard en Roermond en vandaag niet?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Zojuist (kwart over elf) passeerde een 7800 DD-AR richting uitgeest in de s5800 een combinatie van Mat'64 richting Amersfoort Vathorst in de s5800. Dat alles in Diemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Cookie »

De GTW's blijken tegenwoordig tussen Gn-Lw de Friese stations ook met hun Friese benaming om te roepen. Dus nu bijvoorbeeld "Dames en heren, het volgende station is Zwaagwesteinde" en "Dames en heren, het volgende station is De Westereen" (de rest van de zin is wel Nederlands en niet Fries, vreemd genoeg).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Redelijk wat vertragingen op de Zaanlijn door onbekende oorzaak vanmiddag, vooral richting Alkmaar en Den Helder liep het in de soep, sommige treinen hebben via Haarlem gereden.

In Woerden staat er een los naambordje op spoor 5. Er leken alleen nergens naambordjes te missen :?

In Zaandam zag ik een DD-AR met het nummer 7365 en locomotief 1708. Ik dacht dat het drietje was verdwenen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Mark »

Sins kort is er weer een DDAR-III, inderdaad de 7365 ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Raymond »

Bee schreef:Redelijk wat vertragingen op de Zaanlijn door onbekende oorzaak vanmiddag, vooral richting Alkmaar en Den Helder liep het in de soep, sommige treinen hebben via Haarlem gereden.
Problemen tussen Amsterdam Sloterdijk en Zaandam waren de oorzaak. Bovendien zal ook meegespeeld hebben dat de IC's vanuit Den Bosch vertraagd waren door de problemen aldaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Maar de conducteur riep alleen om dat er een onbekende oorzaak was, maar ik heb niet meer kunnen vinden wat dat probleem was :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

Bee schreef:In Woerden staat er een los naambordje op spoor 5. Er leken alleen nergens naambordjes te missen :?
Die zag ik vorige week al (donderdag denk ik). Fles, slaat uw slag ;)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door BR628 »

Cookie-O-Fiel schreef:De GTW's blijken tegenwoordig tussen Gn-Lw de Friese stations ook met hun Friese benaming om te roepen. Dus nu bijvoorbeeld "Dames en heren, het volgende station is Zwaagwesteinde" en "Dames en heren, het volgende station is De Westereen" (de rest van de zin is wel Nederlands en niet Fries, vreemd genoeg).
Dat is eigenlijk al maaaaanden zo :P Erger is, dat ondertussen ook alle bushaltes in de desbetreffende gemeente Friestalig moeten zijn per 13-12-2009. Leuk he!

Iets wat ook niet echt in verhouding staat met de rest van vandaag is onderstaand reisverslag. Maarja, dat was toen nog niet bekend.

Trein 12522 (Leeuwarden-Rotterdam) mocht vandaag in de ankers te Meppel aansluiting, aangezien trein 9122 (Groningen-Zwolle) te Meppel +10 had. Nadat trein 9122 de weg naar Zwolle gevonden heeft, mocht trein 12522 station Meppel binnenkomen voor een spitsstop. Voor Zwolle mocht trein 12522 alweer in de ankers, het spoor was nog bezet zei de omroep. Nee, aangezien trein 12522 in Leeuwarden slechts uit 7 in plaats van 10 bakken bestond, werd er een treinstel voorop bijgeplaatst. Schijnbaar was dat nog niet gebeurd... Afijn, vertrek van trein 12522 uit Zwolle is planmatig 7:41, maar dat werd vandaag dus 7:53. Stoptrein 5624 (Zwolle-Utrecht) werd door ProRail vooruit gestuurd en zodoende kwam trein 12522 achter stoptrein 5624 te kakken en mocht trein 12522 pas in Nunspeet de stoptrein 5624 voorbij. Helaas was het nogal druk op de stations Putten en Nijkerk, zodat trein 12522 als veegtrein mocht dienen op beide stations. Trein 12522 kwam uiteindelijk met +16 aan in Amersfoort, aansluitingen naar Hilversum, Schiphol en Amsterdam waren uiteraard weg.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

Het was weer een lekker dagje op het spoor vandaag. Door een ingestortte bouwput bij Ht reden er vanmiddag een paar uur geen treinen tussen Ht-Tb/Ehv, er reden snel- en stopbussen. Ik heb een slag Gvc-Vl gemaakt met de 1900-serie en die had er gelukkig niet al teveel last van, maar toch waren er flink wat hindernissen.

Van Gvc tot Ddr ging alles goed en lekker op tijd, maar na Ddr begon het te haperen. Bij Willemsdorp (vlakbij de Moerdijkbrug) was er een overwegstoring en dan mag je die overweg maar met 10 km/h berijden, dus dat was een stukje kruipen. Toen ik met 140 km/h bij Bdp reed, werd ik echt met een bloedgang rechts ingehaald door een proefrijdende Thalys PBKA op de HSL. En ik dacht nog wel dat ik hard reed... :roll:

Had ik bijna de vertraging eruit gereden, toen ik voor Bd voor een stoptonend sein kwam te staan omdat de mobiele werkplaats voor ons stond en ook de stopper van de andere kant Bd niet binnen kon komen. Er moest ook nog een rolstoel de trein in worden geholpen, dus vlot vertrekken zat er niet in en het werd +6. Weer hard doorgereden om er wat vertraging vanaf te snoepen, maar bij Tbwt kwamen we achter een vertraagde, voor ons uit kruipende goederentrein. :evil:

Ook werden we nog bij Tb voor de paal gehouden omdat de stopper naar Tbwt voor ons langs moest. Van Tb tot Btl ging het dan weer vlot, maar tussen Btl en Ehv zat er weer iets voor ons, waardoor ik weer geen vertraging kon inhalen dus heb ik maar even gebeld naar de trdl of ze de aansluiting met de 800 naar Mt/Hrl wilden vasthouden. Die antwoordde dat dat zijn afdeling niet was en dat ik maar met mijn eigen organisatie moest bellen, maar die hadden het natuurlijk te druk met de versperring te Ht. Dus 3x raden toen we in Ehv aankwamen: Aansluiting weg...

Bij vertrek in Ehv lieten ze ons gelijk oprijden met de stopper naar Weert, die door allerlei trage wissels werdt gestuurd en als klap op de vuurpijl nog voor ons langs mocht kruisen ook, waardoor we een paar honderd meter buiten Ehv weer voor de paal stonden. Maar daarna ging alles dan weer vlot en kon ik lekker doorrijden, waardoor we met slechts +2 in Vl aankwamen. 8-)

Op de terugweg ging het al niet veel beter: Bij Hm moest ik voorzichtig rijden vanwege een verdacht persoon en politie langs de baan. Bij Hmbr zag ik een paar hele flauwe frontseintjes op me afkomen en dat bleken twee oude groene Mat '54 tweetjes te zijn. Tussen Gz en Bd viel ineens door een baanstoring de ATB-code weg en was ik net iets te laat met mijn hand bij de remkraan, dus: Poefff en 950 meter later stonden we stil. Ik balen, want ik was de wielen onder de trein uit aan het rijden om maar op tijd te kunnen blijven rijden. :|

Als klap op de vuurpijl kregen de hc's tussen Bd en Zlw veel meldingen van bezorgde reizigers over een sterke brandlucht in de trein. Dat kwam nog door die ATB-remming van 140 naar 0, waardoor de remblokken aardig waren gaan stinken. (die onder de loc zijn van kunststof, vandaar die stank) Uit voorzorg een stop gemaakt langs het perron in Zlw en met de noodseinlantaarn in de hand een rondje rond de trein gemaakt voor de zekerheid, maar er bleek dus niets aan de hand te zijn. Met +5 in Ddr aangekomen en verder ging alles normaal. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vandaag zag ik te Ashd tr. t840 met Olympisch ICM'etje 4240.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daan »

Mooi verhaal, Dexter! Geeft een mooi beeld van hoe het er aan toe gaat op het spoor :-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

De NS deelt Bosche Bollen uit in 's-Hertogenbosch op het moment.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:De NS deelt Bosche Bollen uit in 's-Hertogenbosch op het moment.
Is dat het beloofde goedmakertje :? ?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Ze schijnen (als ik een beetje zoek op Twitter) ook uitgedeeld te zijn in de s800-trein die gisteren 4 uur heeft stilgestaan zonder elektriciteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Meltrain »

BR628 schreef: Trein 12522 kwam uiteindelijk met +16 aan in Amersfoort, aansluitingen naar Hilversum, Schiphol en Amsterdam waren uiteraard weg.
Oke, dan zat hij daarna dus 1 minuut achter de s2800. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door AppleMoose »

Vandaag vanuit de bus bij Ellecom rond 5 voor 3 vanmiddag een PLan V met een SGMm II aan de haak vrij langzaam richting Dieren/Zutphen zien rijden. Vreemde combinatie. Zal wel een overbrengingsrit zijn geweest ofzo.

Verder hadden de treinen behoorlijk moeite met de gladde sporen. alle treinen tussen 15.22 en 15.52 richting Zutphen, vanaf Dieren,hadden +10 of meer. de ic van 15.22 zelfs meer dan 30 minuten.

Vandaag voor het eerst in de nieuwe fietsenstalling in Zutphen geweest (inmiddels ook weer 3 jaar oud ofzo). Erg mooi geworden en een flinke verbetering in vergelijking met de oude :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Mikos »

Die combinatie is niet zo heel vreemd: Dat is de SGMm-II die werd overgebracht naar Zwolle, nadat deze gisteren door het stootjuk is gereden bij het Spoorwegmuseum. :wink:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Freek »

Ronzol schreef:Verder hadden de treinen behoorlijk moeite met de gladde sporen. alle treinen tussen 15.22 en 15.52 richting Zutphen, vanaf Dieren,hadden +10 of meer. de ic van 15.22 zelfs meer dan 30 minuten.
Tjek. De s3600 met vertrek vanuit Nijmegen om 16.15 zat vanaf Dieren achter een vertraagde s7500 die dus met +10 reed. Aansluitingen in Zp en Dv zijn wel gehaald.Opgegeven reden voor de vertraging waren de gladde sporen

Vanmiddag kondigde de omroep in Nijmegen aan de de s3600 van 13.15 richting Zwolle maar tot Arnhem zou rijden. Hoewel een kleine plus (5) lijkt me dat toch geen reden om deze op te heffen in Ah. Reden voor de opheffing werd niet genoemd, er waren ook geen verstoringen. Ik heb niet in de trein gezeten, dus of deze daadwerkelijk niet verder is gereden weet ik niet.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door JeePee »

Vandaag weer DM'90 in de s2900. Een koppeltje kwam om ongeveer 15:00 door Hr rijden richting Lw. Later is deze dus de 2900 ingegaan. Om 19:10 stonden ze in Lw op spoor 5 te wachten op de dingen die komen gaan (wat opvallend is, aangezien het LM normaal pal na de t10570 naar Zl vertrekt).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Caspar »

Mikos schreef:Die combinatie is niet zo heel vreemd: Dat is de SGMm-II die werd overgebracht naar Zwolle, nadat deze gisteren door het stootjuk is gereden bij het Spoorwegmuseum. :wink:
Ik zag later op de middag ook een SGMm2 en plan V aan elkaar door Amsterdam centraal heenkomen. Lijkt me wel erg toevallig als het dezelfde combinatie is?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Laat op de avond was er weer een aanrijding tussen Deventer en Apeldoorn, het zesde (!) op dat baanvak in een jaar tijd. Ik zat in de, voor mij inmiddels redelijk vaste t783, toen ik vlak voor Amersfoort even op de AV ging kijken. Daar zag ik al staan dat de aanrijding was gebeurd en er geen treinen reden tussen Apeldoorn en Deventer. Vlak daarna werd dit ook omgeroepen, reizigers voor Deventer en verder werd geadviseerd om mee te reizen en in Zwolle over te stappen. Hieruit maakte ik op dat de t1783 tot Apeldoorn zou gaan. Zoals gebruikelijk ben ik nogal eigenwijs, dus ik stapte in Amersfoort gewoon over. Eens kijken wat er ging gebeuren. De t1783 kwam met +6 binnen te Amersfoort, de t783 bleef erop wachten. Deze vertrok even later, en de t1783 reed met 10 minuten in de plus weg.
Intussen werd er door een conducteur met een ongelofelijk accent omgeroepen: 'Daams en heean deese trein stopt niet in Appedooan'. (Dames en heren, deze trein stopt niet in Apeldoorn) Verder niets. Toen we wegreden merkte ik na een tijdje dat we via Zwolle werden omgeleid. In Zwolle stopte de trein om mensen te laten uit- en instappen, hoewel er niets op de CTA stond aldaar en deze extra trein ook niet op de AV stond. Toen reden we verder naar Wijhe, Olst en Deventer, vanwaaruit de trein verder reed als stoptrein naar Enschede. De omroep klonk als volgt:
'Daams en heean tvolgende sssjon is Deevntah, mensn vooa Appedooan kunnn sich meldn bij de prronopsichtah. Deese trein rijdt verder als intsity naa Enschedee. Mensn vooa de stopsesjonnetjes woddn vsocht naa tvoaste treinstel te gaan.'
(Dames en heren, het volgende station is Deventer. Mensen voor Apeldoorn kunnen zich melden bij de perronopzichter. Deze trein rijdt verder als Intercity naar Enschede. Mensen voor de stopstationnetjes worden verzocht naar het voorste treinstel te gaan.)
Niet echt een omroep waar je superveel mee opschiet. Reizigers voor Apeldoorn konden zich melden, dus daar werd vervangend vervoer voor geregeld lijkt me. Maar de trein reed dus verder als stoptrein naar Enschede? Okee, hoewel ik ze niet heb zien ontkoppelen. En waarom moeten alleen de mensen voor de tussengelegen stations in het voorste treinstel plaatsnemen? Stopt het achterste alleen in Almelo, Hengelo en Enschede? Geen idee.
In ieder geval kwamen we 35 minuten later aan in Deventer dan de bedoeling was. Ik vermoed dat onze trein als vervanging van de t3693 reed, anders hoefden we niet in Zwolle, Wijhe en Olst te stoppen. We waren enkele minuten later dan dat de t3693 had moeten gaan. Ik vraag me af, als we dan als vervanging van die trein hebben gereden, waar ze dan in Deventer ineens een trein vandaan haalden om verder te rijden naar Arnhem.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op wo 04 nov 2009, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 't' t.b.v. link
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Of je reed op blokafstand van de 3693,en moest stoppen vanwege de kruisingen? :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Zou ook kunnen, geen flauw idee.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten