OVer je treinreiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

s5800 of s4700 zit achterin stampvol, en voorin gewoon vol. Waarom: Als je de trein in Amsterdam zo'n beetje buiten de kap neerzet gaat niemand zo ver lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ennes »

tenzij ze "slim" zijn en gewoon plaats willen hebben :) maarja zoveel kan je van een gemiddelde spitsreiziger nu eenmaal niet verwachten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

Ennes schreef:Moet je maar eens in willekeurig welke 4100-4200 kijken die vanaf Rtd vertrekt, de voorste bak is vol, in de spits zelfs afgeladen, terwijl er achterin bijna niemand zit,
Dat er achterin bijna niemand zit is niet mijn ervaring. Wel is het inderdaad rustiger dan de voorste bak, maar de gehele trein is in de spits zitvol (met veel staanplaatsen in de voorste bak).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

In de tegenspitsrichting, die hier toch ook nog redelijk wat reizigers kent, gaat de stelling van Ennes wel op. Tenminste, dat was m'n ervaring uit het halve jaartje forensen op Dordrecht - Maassluis.
Overigens was die hogere zitplaatskans nooit van toepassing bij strandweer, maarja, da's logisch op die lijn :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Caspar »

Bee schreef:s5800 of s4700 zit achterin stampvol, en voorin gewoon vol. Waarom: Als je de trein in Amsterdam zo'n beetje buiten de kap neerzet gaat niemand zo ver lopen.
Als je die trein niet zo ver naar voren neerzet, buiten de kap dus, kan er niet via spoor 12 naar spoor 11a binnen worden gekomen door een t14500 of een sprinter naar Uitgeest. Zelfde geld voor spoor 10a/b :wink:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:Moet je maar eens in willekeurig welke 4100-4200 kijken die vanaf Rtd vertrekt, de voorste bak is vol, in de spits zelfs afgeladen, terwijl er achterin bijna niemand zit,
Zou dat met SLT ook nog zo zijn, waar je dankzij de brede bakovergangen door de hele trein kan kijken? Of krijgen we dan 'ineens' een soort reizigersspreidings-revolutie? :P
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Ennes schreef:Moet je maar eens in willekeurig welke 4100-4200 kijken die vanaf Rtd vertrekt, de voorste bak is vol, in de spits zelfs afgeladen, terwijl er achterin bijna niemand zit,
Zou dat met SLT ook nog zo zijn, waar je dankzij de brede bakovergangen door de hele trein kan kijken? Of krijgen we dan 'ineens' een soort reizigersspreidings-revolutie? :P
Zou een verademing zijn Dexter ;)

In de SLT krijgen we alleen (vooral in de schoolvakantie's) gefrustreerde 1e klas reizigers omdat alle kindjes "even" door de glazen ruit bij de Mcn willen kijken ( met natuurlijk de bijbehorende broertjes en zusjes, die staan te jengelen dat ze ook even willen kijken), en laat die zich nou net in de 1e klas bevinden :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

@Ennes: Dan doen we toch gewoon even de rolgordijntjes (half) naar beneden? Dat zal ze afschrikken! :lol:

Ik vrees meer voor de 'lollige' noodremtrekkers die de bijbehorende noodintercoms willen uitproberen:

- PSSSSSSSSST! (Trein staat inmiddels zo goed als stil, in de cabine een heleboel lawaai en alarmtonen)
- Mcn: "Wat is uw noodgeval?"
- Reiziger: "Oh ik wilde even vragen waar ik moet overstappen voor Tietjerksteradeel!"

Mocht de reiziger in een van de eerste bakken staan, dan volstaat een boze blik over je schouder door de glazen wand.

En in de weekenden in treinen met discogangers: "Mag ik een Big Mac, Franse friet, Kipnuggets en een milkshake?"
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:@Ennes: Dan doen we toch gewoon even de rolgordijntjes (half) naar beneden? Dat zal ze afschrikken! :lol:

Ik vrees meer voor de 'lollige' noodremtrekkers die de bijbehorende noodintercoms willen uitproberen:

- PSSSSSSSSST! (Trein staat inmiddels zo goed als stil, in de cabine een heleboel lawaai en alarmtonen)
- Mcn: "Wat is uw noodgeval?"
- Reiziger: "Oh ik wilde even vragen waar ik moet overstappen voor Tietjerksteradeel!"

Mocht de reiziger in een van de eerste bakken staan, dan volstaat een boze blik over je schouder door de glazen wand.

En in de weekenden in treinen met discogangers: "Mag ik een Big Mac, Franse friet, Kipnuggets en een milkshake?"
Nee joh, die rolgordijntjes dan juist open :twisted:

Maar ik ben best wel blij met de ideeën van comercie hoor... zo zorgen ze toch nog voor de variatie, die we op het gebied van lijnen steeds minder hebben. :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

Ja, ik ben er ook niet perse op tegen en ga eerst met de gordijntjes open rijden om eens te kijken hoe het is.

Maar dat Commercie dan weer moeilijk gaat doen over een miniscuul klein stickertje aan de binnenkant van de trein zodat we tenminste kunnen zien bij welk luik we moeten zijn om een probleem op te lossen, is wel onbegrijpelijk... :evil:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Ja, ik ben er ook niet perse op tegen en ga eerst met de gordijntjes open rijden om eens te kijken hoe het is.

Maar dat Commercie dan weer moeilijk gaat doen over een miniscuul klein stickertje aan de binnenkant van de trein zodat we tenminste kunnen zien bij welk luik we moeten zijn om een probleem op te lossen, is wel onbegrijpelijk... :evil:
Maar dat is estetisch dan ook niet verantwoord natuurlijk, het gaat immers niet om het personeel in die trein. Dat iets efficient en duurzaam is, blijft natuurlijk ondergeschikt aan vormgeving en uitstraling.

Neem de (wegwerp) plastic bakken voor de brandblussers maar als voorbeeld.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door mb90 »

Stoptrein t5061 reed te Ledn met een solo SGMm-III 2943. Tussen Ledn en Gvm was dit nog goed te doen, maar ik vraag mij af of dit ook nog na Gv zo was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Op de spoorbomen van Diemen is een aparte constructie geplaatst. Op het begin van de boom is een soort tentje neergezet van 30 centimeter neergezet, en vanaf de top daarvan loopt een metalen spandraad tot ongeveer driekwart van de boom, alsof de bomen te slap zijn om het hekje te dragen. Het is ook alleen gebeurd bij de buitenste spoorbomen van de fiets/voetgangersbomen, niet bij de slagbomen van spoor 2 en de autobomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door --Stefan-- »

Wild kamperende mensen? :mrgreen:
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Nee, dat zijn de ProRail-mensen die elke dag met een laptop het betonnen bunkertje ernaast induiken :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik ha vanavond vanuit Zaandam naar station Lelylaan eens een VIRM i.p.v. DDM-1 in tr. t3387 :pos:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Kwam deze op Somda tegen. Geniaal, een dieselloc voor de omgeleide CNL. Het ding schijnt in deze samenstelling het hele traject tot Amsterdam afgelegd te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Dan heeft ie een rare route afgelegd: ik zag twee van die combi's door Utrecht Overvecht komen richting Amersfoort... De 1600 hing nog achterop.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, erg veel omleidingen dan ja: kennelijk Emmerich - Arnhem - Nijmegen - Den Bosch - Utrecht - Hilversum - Amsterdam dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Nee, het zootje ging richting Amersfoort, niet rechtstreeks naar Hilversum!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Huh, da's wel een hele rare route dan ja. Of ze moeten 'm via Soest gestuurd hebben. Er waren toch ook helemaal geen werkzaamheden op Utrecht - Amsterdam? Kan ze tenminste niet terugvinden zogauw.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door mb90 »

Zou het kunnen dat ze in Amersfoort weer kop hebben gemaakt zodat de rijtuigen weer goed staan voor de terugreis vanuit Amsterdam vanmiddag?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Is ook 'n optie ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daan »

Reiziger Ddrs schreef:Kwam deze op Somda tegen. Geniaal, een dieselloc voor de omgeleide CNL.
Is wel een keer eerder voorgekomen, volgens mij. Alleen niet echt leuk voor de passagiers, zeker niet in de herfst/winter...
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Woepje »

Gister hebben twee reizigers onnodig voor vertraging gezorgd door de deuren tegen te houden toen er gesleuteld werd. Een derde persoon moest namelijk nog een kaartje kopen, maar kon vanwege de drukte niet meer op tijd zijn. De trein stond hierdoor zeker een paar minuten kansloos stil. De HC heeft dit alles wel gezien en heeft het hele groepje vervolgens gesommeerd om de trein te verlaten. Dus zo geschiedde en ze mochten met de volgende IC mee. Oja, de NS moet meer kaartjesautomaten plaatsen was de boodschap van het grut :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten