OVer je treinreiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Vandaar dat ik bij DD-AR altijd omkieper bij het stoppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

Dat is gewoon een kwestie van je remming goed doseren. Je kan prima sportief binnenkomen en toch netjes tot stilstand komen. Maar het gaat erom hoe je tot stilstand komt. Ik doe het zelf als volgt:

Bij de meeste materieelsoorten heeft de remkraan 7 remstanden. Bij een remming voor een station op de vrije baan gebruik ik de derde remstand, hooguit de vierde. Dat is voor de reizigers in de trein comfortabeler en als er iets gebeurt waardoor ik ineens harder moet remmen, heb ik nog een halve remkraan over. Vlak voordat ik tot stilstand kom, los ik de remmen volledig en pak dan meteen de 1e remstand weer. Als je met (bijna) lege remcilinders tot stilstand komt, voel je geen schok. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Cookie »

Naast werkzaamheden tussen Hgv-Mp was er ook nog een seinstoring tussen Gn-Hgv. Om het leed te verzachten, konden de reizigers gratis koffie of thee halen bij de Kiosk in Groningen :pos: .
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Marc »

Kijk, echt weer een actie van Pr***rail: door een wisselstoring op het traject Maastricht-Heerlen reed de serie s32100 niet. Een omroepbericht over de wisselstoring heb ik niet gehoord en de berichten over het niet-rijden van de sneltrein hadden ook wel iets eerder mogen klinken: het niet-rijden van trein t32111 (v 07:00) werd pas om 07:05 omgeroepen en om 07:40 stond trein t32113 (v 07:30) nog aangekondigd op de CTA (hier werd pas om 07:43 omgeroepen dat de trein niet reed)...
Laatst gewijzigd door Marc op ma 16 nov 2009, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Het glibbert en glijdt weer aardig op de Gooilijn en de aansluitende lijn Utrecht.

En sommige treinreizigers zijn echt te dom om woorden aan vuil te maken :neg:

Tot slot zit ik nu waarschijnlijk de hele dag met "Ich bin wie du" van Marianne Rosenberg in mijn hoofd. Normaal zitten jongeren met harde muziek aan in de trein, maar in dit geval een vitale veertiger die zijn oortjes op volume maximaal had staan, en toen vervolgens iemand vroeg of het wat zachter kon zodat hij niet de hele dag met dat liedje in zijn hoofd zat zei die meneer dat hij het op dit volume maar net kon horen. Misschien eens naar Beter Horen :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Misschien helpt het als hij de oortjes ook in zijn oren stopt? Daar schijnen meer mensen moeite mee te hebben tegenwoordig ;-)

Het zat mij ook niet mee vanochtend: ik liet de s4900 maar gaan omdat ik die losse Sprinter-3 toch net te gezellig vond (normaal 5 bakken), komt daarna de s5600 aanrijden met een ICM-IV ipv een DDAR. Net zo knus dus, maar ik vond het best en ben maar meegegaan ;-).
Overigens werd die Sprinter in Utrecht wel versterkt, als ik het goed zag naar 6 bakken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Meltrain »

Marc schreef:het niet-rijden van trein t32011 werd pas om 07:05 omgeroepen
Dat is ook laat. :shock:
Hij hoort al om 5:15 te vertrekken uit Maastricht. :wink:

@Bee: Je maakt me nu erg nieuwsgierig naar de domheid van sommige reizigers. :P :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar van 't weekend viel mij op dat op station Zaandam van die grijze palen geplant zijn, die heel veel weg hebben van die Amersfoortachtige CTA's. Wie weet wordt er binnenkort ook wat aan opgehangen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

meltrain schreef:@Bee: Je maakt me nu erg nieuwsgierig naar de domheid van sommige reizigers. :P :lol:
Nou okee. Station Hilversum. Meneer loopt het perron op, kijkt naar de CTA's: t242 stond op het ene spoor, en een s4900 op het andere spoor. Hij loopt naar de conducteur van de internationale trein en vraagt of die trein naar Bussum gaat. De conducteur zegt nee, dat kunt u toch wel zien? Zegt die meneer: Het staat zo slecht aangegeven op dat bord. Conducteur: Op die borden staan alleen de stations waar ik ga stoppen. Meneer: Ik snap het nog niet. Vervolgens gooide de conducteur de deur van zijn trein dicht. Meneer liep weg en heb ik niet meer teruggezien :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Marc »

meltrain schreef:
Marc schreef:het niet-rijden van trein t32011 werd pas om 07:05 omgeroepen
Dat is ook laat. :shock:
Hij hoort al om 5:15 te vertrekken uit Maastricht. :wink:
Excuseer, een tikfoutje. Die nummertjes lijken ook zo op elkaar :wink:...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ruben »

Vandaag werd de trein weer afgetroeft door de auto, alleen ditmaal door nieuwe auto's op een goederentrein. Deze is voor de s7000, s1500 en s1700 gegooid waardoor de eerste al +5 had en de rest daarachter sukkelde. Na Apd had de s1500 er last van, gevolg: stilstaan en langzaamrijden vanaf Stroe. Door al dit was er geen aansluiting van s1700 op s700, en alleen met rennen van s1500 op de s700. De s1700 werd vervolgens binnengenomen op 4a, maar de omroep hiervoor is veel te laat gekomen. Daardoor is het voordeel van minder kruisen vanwege het wachten op die reizigers al geheel verdampt. Die had dus net zo goed op 6 gezet kunnen worden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Caspar »

ziggy schreef:Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar van 't weekend viel mij op dat op station Zaandam van die grijze palen geplant zijn, die heel veel weg hebben van die Amersfoortachtige CTA's. Wie weet wordt er binnenkort ook wat aan opgehangen.
In Castricum en Hoorn staan ze al een jaartje, en begint de boel al eerder te verloederen Zo heeft er een paar maanden lang een winkelwagentje van de nabijgelegen AH bovenop de paal gelegen in Hoorn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Ach, zolang er nog mensen zijn die bij een kopspoor zoals spoor 3 in Utrecht of ergens in Den Haag Centraal vragen welke kant een trein op gaat zodat ze vooruit kunnen reizen, maak ik me geen illusies over het niveau van reizigers ;-).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Of van die reizigers die vragen "is dit de trein naar Rotterdam" als ze al lang en breed zitten en de trein inmiddels in beweging komt... zoeentje trof ik er vanmiddag nog :P

In Rotterdam kwam de t2856 vandaag uitzonderlijk op spoor 15 binnen. D'r kwam ook gelijk een rangeerder bij, dus kennelijk moest 'ie naar de tuin en zou er wat anders naar spoor 14 komen voor de kerende trein.
Blijft toch wel een krap perronnetje, dat 15/16, voor 'n leegstromende IC. Al was het toen de oude tunnel nog in gebruik was erger, nu is de trap wat breder.
De t1965 bleek erg populair vandaag, die had zowaar staanplaatsen in de gangpaden. Gezien de stopplaats van het laatste rijtuig in Rotterdam (onder de loopbrug) was het een verdwaalde s3600-compositie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Raymond »

Een defecte trein tussen Oisterwijk en Boxtel zorgde voor een beperkt leed. De t1961 mocht linkerspoor vanaf Oisterwijk naar Boxtel en had in Eindhoven een niet noemenswaardige +1, mede dankzij een goed doorrijdende machinist. In Boxtel stond alweer een volgende IC te wachten naar Tilburg, maar veel meer dan +5 zal die ook niet opgelopen hebben. Stoptreinen waren opgeheven tussen Boxtel en Oisterwijk.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door playertwo »

Extra stops voor de s1900?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Raymond »

Mijn trein in ieder geval niet, ik weet niet of andere treinen extra stops gemaakt hebben.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door BR628 »

Vandaag in trein 12561 vlak voor Heerenveen had het jonge HC-corps beet. Een meisje met een kruidvatkaartje op maandag. Dat werd natuurlijk niet geaccepteerd. Afijn, boete 35 euro plus ritprijs werd uitgeschreven. Aangezien hetgene een flink aantal stoelen achter mij gebeurde heb ik er verder niet opgelet. Maar vlak na vertrek uit Heerenveen begon de HC zijn stem te verheffen. Opeens was er een OV-studentenkaart in het spel gekomen. De HC wilde graag weten wat de geboortedatum was, maar keer op keer was het enige wat het meisje wist te vertellen, dat die datum op de ov studentenkaart staat. Dat hield ze een minuut of 2 vol, maar daarna kwam al snel de bekentenis, niet haar eigen ov-kaart... In Leeuwarden mocht ze mee met de politie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Trein t4783 reed tussen Alkmaar en Zaandam met 4 conducteurs.Tweede punt was dat deze trein met een solo SGM-II reed, dit leverde vanaf Amsterdam Sloterdijk staanplaatsen op. Dat was rond kwart voor elf, kan je nagaan :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Mikos »

BR628 schreef:Vandaag in trein 12561 vlak voor Heerenveen had het jonge HC-corps beet. Een meisje met een kruidvatkaartje op maandag. Dat werd natuurlijk niet geaccepteerd. Afijn, boete 35 euro plus ritprijs werd uitgeschreven. Aangezien hetgene een flink aantal stoelen achter mij gebeurde heb ik er verder niet opgelet. Maar vlak na vertrek uit Heerenveen begon de HC zijn stem te verheffen. Opeens was er een OV-studentenkaart in het spel gekomen. De HC wilde graag weten wat de geboortedatum was, maar keer op keer was het enige wat het meisje wist te vertellen, dat die datum op de ov studentenkaart staat. Dat hield ze een minuut of 2 vol, maar daarna kwam al snel de bekentenis, niet haar eigen ov-kaart... In Leeuwarden mocht ze mee met de politie.
Psst, ik zal niet vertellen wie die HC was (ik noem absoluut geen namen, dat zou verschrikkelijk zijn :mrgreen:), maar het betrof geen Kruidvatkaart, hoor, was gewoon een OV die ik heb ingenomen omdat er mee gefraudeerd kon worden, die inderdaad niet van haar bleek te zijn. :wink:
Waar zat jij? :P
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door BR628 »

Direct voorbij de glazen tussenwand, aan de rechterkant van het gangpad. Ik meende een gevouwen kaartje te zien, met dat wit-blauw achtige aanhangsel, waarop ik dus dacht dat het een kruidvatkaartje was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

In de t9765 reed vandaag een erg apart uitziende SLT, beter bekend als een VIRM-IV :P De SLT zag ik later, nog met Gouda Goverwelle op de koersdisplays, op spoor 2 te Rotterdam Centraal staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Teletekst 751 schreef: Dordrecht<->Geldermalsen

Door een aanrijding met een persoon
rijden er tussen Dordrecht en Dordrecht
Stadspolders geen treinen.

Vertraging: meer dan 60 minuten.
Goh, kennelijk mogen de reizigers via 's-Hertogenbosch - Breda omreizen ofzo... zelfs lopend ben je nog sneller als de genoemde vertraging op dit stukje :P
Ri. Dordrecht vertrekt de stadsbus, eveneens Arriva, 13 minuten na de trein en heb je bij aankomst op Dordrecht 25 min. extra reistijd (of 30 als je moet overstappen). De andere kant op vertrek je 18 minuten later en heb je uiteindelijk precies een half uur later de trein.

Aan de 60 minuten kom je alleen als je net op 't verkeerde halfuur reist, want er blijkt maar 1x/uur een trein tussen Ddrs en Gdm te rijden. (Op zich logisch, halfuursdienst red je alleen met tot Sdt rijden. Het vierde treinstel is immers de aanrijdingstrein)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Caspar »

Mag je met je treinkaartje met de stadsbus?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Sinds zowel de trein als bus hier door Arriva gereden worden mag dat ja, bij verstoringen althans. Da's aannemelijk de enige reden om naar Ddrs door te rijden, want eigenlijk kan je daar helemaal niet keren. (Al heeft er in de NS-tijd ooit een pendeltrein Ddr-Ddrs gereden bij een stremming op Ddrs-Sdt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten