Pagina 12 van 14

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 09:47
door Frank
Daar heb je gelijk in, maar het is de rest van het jaar stukken beter gegaan :) . De situatie in Nijmegen die je beschrijft is een bekende; het is vooral vervelend voor de t7600 die toch al vaak vertraagd is. De t3000 kan het allemaal makkelijk inhalen (normaal gesproken). Wel jammer dat die treinserie (samen met de t3100) de laatste tijd van/naar Utrecht juist weer enorm vaak vertraagd is. Dan is het hier inderdaad toch al snel een chaos.

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 11:19
door --Stefan--
Het is nu ook weer een beetje ontregelt allemaal. Wilde net van Nijmegen naar Utrecht gaan met de s3000 maar door een wisselstoring bij Arnhem rijden er dus geen treinen daarheen.
Hele slechte reisinformatie op het moment. Er wordt ook geen alternatief reisadvies gegeven via 's-Hertogenbosch. Beetje raar allemaal want niet alle mensen weten dus dat je ook zo in Utrecht kan komen zonder echt langer te moeten reizen...

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 14:32
door Ruben
Spuit 11: maandagochtend rond 11:30 reed er een Albatros vonkend door Den Haag HS richting Rotterdam. Gelukkig erna geen melding dat er vanwege een bovenleidingbreuk geen treinen daarheen reden want moest naar Delft :P

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 17:49
door Caspar
De deuren van de Fyra die om 12.45 Amsterdam centraal binnen reed waren defect, de reizigers hebben 20 minuten langs het perron gestaan in de trein voor men eruit kon. Daardoor kon de vertrekkende Fyra van 13.45 niet op tijd vertrekken, maar met 16 minuten vertraging. Thalys met aankomsttijd 12.36 in Amsterdam had 79 minuten vertraging. Vertrek 14.26 Thalys was 11 minuten vertraagd.

Het viel me trouwens bij een Fyra Traxx op dat de B is afgeplakt in het UIC lijstje op de loc.

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 18:20
door --Stefan--
Vandaag reed er een DM '90 van Syntus voorbij op station Oss. Wat zou die daar nou moeten doen?
Verder kwam ik een sprinter tegen net nadat ik Den Bosch uitreed richting Utrecht. Deze ging naar Breda. Op dat traject wordt normaal gesproken toch altijd gereden met een mat '64 of een DDAR?

Ook kwam de s3500 richting Eindhoven op Utrecht (15.22) heel raar aan.... de trein kwam ipv de richting vanuit Amsterdam van de andere kant (Arnhem/Den Bosch) aangereden.

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 18:57
door Suus
Die DM'90 zou zomaar van Syntus kunnen zijn :)

De kerstversiering hangt sinds gisteren weer op Amsterdam Centraal. Ik vind het niet echt aantrekkelijk ofzo :oops: Dat terwijl ik dol op kerstversiering ben :D

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 18:58
door Caspar
@--Stefan--
De t3553 reed niet vandaag tussen Schiphol en Utrecht.

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 19:10
door --Stefan--
Bee schreef:Die DM'90 zou zomaar van Syntus kunnen zijn :)
Die was ook van Syntus want dat stond toch echt op de zijkant :P
Maar wat moet die daar nou?

@ Casper: Ooow, dan heb ik vandaag even niet goed opgelet (A)

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 19:20
door Suus
De treinen van Syntus worden sinds kort in Blerick onderhouden, en dan moeten ze daar ook naartoe natuurlijk :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 19:22
door Maik
Wellicht naar Eindhoven voor de kuilwielenbank, dat gebeurd ook met de lintjes :wink:

Hopenlijk gaan er de komende dagen nog meer stellen naar Eindhoven :evil:

Edit:@Bee, ik neem aan dat ze dan wel via de maaslijn rijden :?:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 19:26
door Daniel
Caspar schreef:Het viel me trouwens bij een Fyra Traxx op dat de B is afgeplakt in het UIC lijstje op de loc.
Niet alleen de B, er zijn bij de 160 km/u twee landcodes afgeplakt (en bij de 140 km/u de enige die er stond, ziet er een beetje gek uit). Althans, dat was het geval bij de 186.122 die ik vanmiddag op Rotterdam Centraal trof, die heeft kennelijk alleen nog een NL-toelating met 160 km/u.

Wat anders: het lijkt best aardig te gaan met de grootschaliger SLT-inzet. In de s9700 en s19800 kwam ik vandaag niks anders als SLT tegen. Op één omloop in de s9700 na dan, maar daar komt later pas SLT in.

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 19:29
door --Stefan--
Maik schreef:Edit:@Bee, ik neem aan dat ze dan wel via de maaslijn rijden :?:
Kunnen die wel via de Maaslijn? Want het is een groot gedeelte enkelspoors. Komt de dienstregeling van Veolia toch niet meer uit?

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 20:02
door Maik
Er rijdt 's avonds rond 18:30 een LM-rit van Veolia(een stel uit de spitstrein) van Vry naar Vl dus dat moet geen probleem zijn.

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 20:26
door Frank
--Stefan-- schreef:Het is nu ook weer een beetje ontregelt allemaal. Wilde net van Nijmegen naar Utrecht gaan met de s3000 maar door een wisselstoring bij Arnhem rijden er dus geen treinen daarheen.
Hele slechte reisinformatie op het moment. Er wordt ook geen alternatief reisadvies gegeven via 's-Hertogenbosch. Beetje raar allemaal want niet alle mensen weten dus dat je ook zo in Utrecht kan komen zonder echt langer te moeten reizen...
Dacht ik, laat ik een kwartier eerder gaan (vanwege de storing, dan kan ik nog wel zien wat ik doe), komt er opeens een Sprintertje op tijd voorrijden. De andere kant op verviel de trein naar Roosendaal, maar net als de afgelopen weken wel vaker gebeurt totaal geen omroepbericht. Nou ja, tien minuten van tevoren hoogstens, maar dat is een beetje vroeg :? .
Overigens heb ik ook vandaag wel weer m'n vertraging gehad; zowel op de heen- als terugweg een kwartier op Arnhem - Amsterdam Amstel (heen vermoedelijk als overblijfsel van de storing, terug door gemiste overstap te Utrecht Centraal).
Dat op de terugweg de Sprinter wederom op tijd naar Elst vertrok is dan wel een klein wondertje deze dagen :P .

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 20:37
door Wubbo
In de komende dienstregeling is de leeg-materieeltrein van Syntus van en naar Blerick ook gepland via de Maaslijn. Volgens mij ongeveer in het pad van de spitstrein naar Venray en dan kruisen in Lottum of Mierlo-Tienray met de Veolia-trein.

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 20:39
door --Stefan--
De s3600 is altijd al rampzalig geweest :P
Heb eerst een tijdje in Breda op school gezeten en je kon erop rekenen dat die trein te laat was xD
Zou nog en aandachtspuntje in de toekomst kunnen zijn, want in de ochtendspits moeten mensen tussen Nijmegen en De Bosch altijd staan in het gangpad.

Maar eerst riepen ze altijd om op Nijmegen: ''Dames en heren, zou u zich zo verspreid mogelijk wilen opstellen om het in- en uitstappen in de trein te bespoedigen? Dank u voor uw medewerking''. Die heb ik ook nooit meer gehoord eigenlijk. :P

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 20:43
door Frank
Met treinen op spoor 4a in Nijmegen werkt dat op de één of andere manier niet :wink: . Zelf stap ik ook altijd in het drukste plekje van de trein in; scheelt weer wachten bij de Heyendaalshuttle.

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 20:54
door --Stefan--
Frank schreef:Met treinen op spoor 4a in Nijmegen werkt dat op de één of andere manier niet :wink: . Zelf stap ik ook altijd in het drukste plekje van de trein in; scheelt weer wachten bij de Heyendaalshuttle.
4a is gewoon te ver weg :P
Iedereen gaat altijd vooraan staan. Het is ook best ver naar achteren :O.
En dan neem je een andere bus als lijn 10 :P

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 21:04
door Ardan
Vandaag een retourtje Emmen gemaakt, in Dalfsen kruisten we met een ICM-viertje :o die ik op de terugweg niet meer weer heb gezien overigens.

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 21:11
door Daniel
Da's de vaste Sandite-slag over de Emmerlijn :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 21:38
door Raymond
Ardan schreef:Vandaag een retourtje Emmen gemaakt, in Dalfsen kruisten we met een ICM-viertje :o die ik op de terugweg niet meer weer heb gezien overigens.
Dat was dan weer de zoveelste vertraagde rit, want daar hoor je niet te kruisen. Herfst en de Emmerlijn is geen goede combinatie.

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: do 26 nov 2009, 00:58
door Dexter
Reiziger Ddrs schreef:Wat anders: het lijkt best aardig te gaan met de grootschaliger SLT-inzet.
Ik hoorde dat de levering van nieuwe stellen weer hervat is, dus zullen er de komende tijd weer meer gaan instromen.

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: do 26 nov 2009, 07:23
door Daniel
Er is deze week inderdaad een SLT (de 2417 al) binnengekomen aldus Somda. En kruis er net ook weer eentje in de t9714.

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: do 26 nov 2009, 21:38
door Daniel
In het kader van "reizigersspreiding, wat is dat?" zag ik vanavond nog een mooi voorbeeld. Vanwege een aanrijding op Vlaardingen Centrum reed er slechts 2x per uur een trein van Rtd naar Vdg, vervolgens een bus naar Mss en vanaf daar weer een trein naar Hld.
Die trein reed wel met 6 bakken SGMm i.p.v. de gebruikelijke losse drietjes, waarbij me toch wel heel erg opviel dat men in het voorste stel op het balkon en in de gangpaden gepropt stond terwijl er in het achterste stel tientallen zitplaatsen vrij waren. En dat in zo'n relatief kort treintje, da's toch wel wat anders als 12 bakken IRM waar enige lokale drukte logisch is.

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Geplaatst: do 26 nov 2009, 21:55
door Ennes
Reiziger Ddrs schreef:In het kader van "reizigersspreiding, wat is dat?" zag ik vanavond nog een mooi voorbeeld. Vanwege een aanrijding op Vlaardingen Centrum reed er slechts 2x per uur een trein van Rtd naar Vdg, vervolgens een bus naar Mss en vanaf daar weer een trein naar Hld.
Die trein reed wel met 6 bakken SGMm i.p.v. de gebruikelijke losse drietjes, waarbij me toch wel heel erg opviel dat men in het voorste stel op het balkon en in de gangpaden gepropt stond terwijl er in het achterste stel tientallen zitplaatsen vrij waren. En dat in zo'n relatief kort treintje, da's toch wel wat anders als 12 bakken IRM waar enige lokale drukte logisch is.
Moet je maar eens in willekeurig welke 4100-4200 kijken die vanaf Rtd vertrekt, de voorste bak is vol, in de spits zelfs afgeladen, terwijl er achterin bijna niemand zit,