OVer je treinreiservaringen in november 2009

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Suus » Do 26 Nov 2009, 22:00

s5800 of s4700 zit achterin stampvol, en voorin gewoon vol. Waarom: Als je de trein in Amsterdam zo'n beetje buiten de kap neerzet gaat niemand zo ver lopen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Ennes » Do 26 Nov 2009, 22:05

tenzij ze "slim" zijn en gewoon plaats willen hebben :) maarja zoveel kan je van een gemiddelde spitsreiziger nu eenmaal niet verwachten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Geert » Do 26 Nov 2009, 22:09

Ennes schreef:Moet je maar eens in willekeurig welke 4100-4200 kijken die vanaf Rtd vertrekt, de voorste bak is vol, in de spits zelfs afgeladen, terwijl er achterin bijna niemand zit,

Dat er achterin bijna niemand zit is niet mijn ervaring. Wel is het inderdaad rustiger dan de voorste bak, maar de gehele trein is in de spits zitvol (met veel staanplaatsen in de voorste bak).

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25125
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Daniel » Do 26 Nov 2009, 23:15

In de tegenspitsrichting, die hier toch ook nog redelijk wat reizigers kent, gaat de stelling van Ennes wel op. Tenminste, dat was m'n ervaring uit het halve jaartje forensen op Dordrecht - Maassluis.
Overigens was die hogere zitplaatskans nooit van toepassing bij strandweer, maarja, da's logisch op die lijn :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Caspar » Vr 27 Nov 2009, 00:36

Bee schreef:s5800 of s4700 zit achterin stampvol, en voorin gewoon vol. Waarom: Als je de trein in Amsterdam zo'n beetje buiten de kap neerzet gaat niemand zo ver lopen.

Als je die trein niet zo ver naar voren neerzet, buiten de kap dus, kan er niet via spoor 12 naar spoor 11a binnen worden gekomen door een t14500 of een sprinter naar Uitgeest. Zelfde geld voor spoor 10a/b :wink:

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Dexter » Vr 27 Nov 2009, 01:01

Ennes schreef:Moet je maar eens in willekeurig welke 4100-4200 kijken die vanaf Rtd vertrekt, de voorste bak is vol, in de spits zelfs afgeladen, terwijl er achterin bijna niemand zit,

Zou dat met SLT ook nog zo zijn, waar je dankzij de brede bakovergangen door de hele trein kan kijken? Of krijgen we dan 'ineens' een soort reizigersspreidings-revolutie? :P
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Ennes » Vr 27 Nov 2009, 10:13

Dexter schreef:
Ennes schreef:Moet je maar eens in willekeurig welke 4100-4200 kijken die vanaf Rtd vertrekt, de voorste bak is vol, in de spits zelfs afgeladen, terwijl er achterin bijna niemand zit,

Zou dat met SLT ook nog zo zijn, waar je dankzij de brede bakovergangen door de hele trein kan kijken? Of krijgen we dan 'ineens' een soort reizigersspreidings-revolutie? :P

Zou een verademing zijn Dexter ;)

In de SLT krijgen we alleen (vooral in de schoolvakantie's) gefrustreerde 1e klas reizigers omdat alle kindjes "even" door de glazen ruit bij de Mcn willen kijken ( met natuurlijk de bijbehorende broertjes en zusjes, die staan te jengelen dat ze ook even willen kijken), en laat die zich nou net in de 1e klas bevinden :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Dexter » Vr 27 Nov 2009, 13:41

@Ennes: Dan doen we toch gewoon even de rolgordijntjes (half) naar beneden? Dat zal ze afschrikken! :lol:

Ik vrees meer voor de 'lollige' noodremtrekkers die de bijbehorende noodintercoms willen uitproberen:

- PSSSSSSSSST! (Trein staat inmiddels zo goed als stil, in de cabine een heleboel lawaai en alarmtonen)
- Mcn: "Wat is uw noodgeval?"
- Reiziger: "Oh ik wilde even vragen waar ik moet overstappen voor Tietjerksteradeel!"

Mocht de reiziger in een van de eerste bakken staan, dan volstaat een boze blik over je schouder door de glazen wand.

En in de weekenden in treinen met discogangers: "Mag ik een Big Mac, Franse friet, Kipnuggets en een milkshake?"
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Ennes » Vr 27 Nov 2009, 14:19

Dexter schreef:@Ennes: Dan doen we toch gewoon even de rolgordijntjes (half) naar beneden? Dat zal ze afschrikken! :lol:

Ik vrees meer voor de 'lollige' noodremtrekkers die de bijbehorende noodintercoms willen uitproberen:

- PSSSSSSSSST! (Trein staat inmiddels zo goed als stil, in de cabine een heleboel lawaai en alarmtonen)
- Mcn: "Wat is uw noodgeval?"
- Reiziger: "Oh ik wilde even vragen waar ik moet overstappen voor Tietjerksteradeel!"

Mocht de reiziger in een van de eerste bakken staan, dan volstaat een boze blik over je schouder door de glazen wand.

En in de weekenden in treinen met discogangers: "Mag ik een Big Mac, Franse friet, Kipnuggets en een milkshake?"


Nee joh, die rolgordijntjes dan juist open :twisted:

Maar ik ben best wel blij met de ideeën van comercie hoor... zo zorgen ze toch nog voor de variatie, die we op het gebied van lijnen steeds minder hebben. :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Dexter » Vr 27 Nov 2009, 17:32

Ja, ik ben er ook niet perse op tegen en ga eerst met de gordijntjes open rijden om eens te kijken hoe het is.

Maar dat Commercie dan weer moeilijk gaat doen over een miniscuul klein stickertje aan de binnenkant van de trein zodat we tenminste kunnen zien bij welk luik we moeten zijn om een probleem op te lossen, is wel onbegrijpelijk... :evil:
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Ennes » Vr 27 Nov 2009, 17:37

Dexter schreef:Ja, ik ben er ook niet perse op tegen en ga eerst met de gordijntjes open rijden om eens te kijken hoe het is.

Maar dat Commercie dan weer moeilijk gaat doen over een miniscuul klein stickertje aan de binnenkant van de trein zodat we tenminste kunnen zien bij welk luik we moeten zijn om een probleem op te lossen, is wel onbegrijpelijk... :evil:


Maar dat is estetisch dan ook niet verantwoord natuurlijk, het gaat immers niet om het personeel in die trein. Dat iets efficient en duurzaam is, blijft natuurlijk ondergeschikt aan vormgeving en uitstraling.

Neem de (wegwerp) plastic bakken voor de brandblussers maar als voorbeeld.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor mb90 » Vr 27 Nov 2009, 19:57

Stoptrein t5061 reed te Ledn met een solo SGMm-III 2943. Tussen Ledn en Gvm was dit nog goed te doen, maar ik vraag mij af of dit ook nog na Gv zo was.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Suus » Vr 27 Nov 2009, 23:19

Op de spoorbomen van Diemen is een aparte constructie geplaatst. Op het begin van de boom is een soort tentje neergezet van 30 centimeter neergezet, en vanaf de top daarvan loopt een metalen spandraad tot ongeveer driekwart van de boom, alsof de bomen te slap zijn om het hekje te dragen. Het is ook alleen gebeurd bij de buitenste spoorbomen van de fiets/voetgangersbomen, niet bij de slagbomen van spoor 2 en de autobomen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor --Stefan-- » Za 28 Nov 2009, 00:12

Wild kamperende mensen? :mrgreen:
3 0 7 9

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Suus » Za 28 Nov 2009, 00:22

Nee, dat zijn de ProRail-mensen die elke dag met een laptop het betonnen bunkertje ernaast induiken :lol:
Rame à l'approche

Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Za 28 Nov 2009, 01:38

Ik ha vanavond vanuit Zaandam naar station Lelylaan eens een VIRM i.p.v. DDM-1 in tr. t3387 :pos:.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25125
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Daniel » Zo 29 Nov 2009, 15:19

Kwam deze op Somda tegen. Geniaal, een dieselloc voor de omgeleide CNL. Het ding schijnt in deze samenstelling het hele traject tot Amsterdam afgelegd te hebben.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Wubbo » Zo 29 Nov 2009, 15:43

Dan heeft ie een rare route afgelegd: ik zag twee van die combi's door Utrecht Overvecht komen richting Amersfoort... De 1600 hing nog achterop.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25125
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Daniel » Zo 29 Nov 2009, 15:51

Hmm, erg veel omleidingen dan ja: kennelijk Emmerich - Arnhem - Nijmegen - Den Bosch - Utrecht - Hilversum - Amsterdam dan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Wubbo » Zo 29 Nov 2009, 16:19

Nee, het zootje ging richting Amersfoort, niet rechtstreeks naar Hilversum!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25125
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Daniel » Zo 29 Nov 2009, 16:29

Huh, da's wel een hele rare route dan ja. Of ze moeten 'm via Soest gestuurd hebben. Er waren toch ook helemaal geen werkzaamheden op Utrecht - Amsterdam? Kan ze tenminste niet terugvinden zogauw.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor mb90 » Zo 29 Nov 2009, 16:43

Zou het kunnen dat ze in Amersfoort weer kop hebben gemaakt zodat de rijtuigen weer goed staan voor de terugreis vanuit Amsterdam vanmiddag?
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25125
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Daniel » Zo 29 Nov 2009, 16:46

Is ook 'n optie ja.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Daan » Zo 29 Nov 2009, 16:54

Reiziger Ddrs schreef:Kwam deze op Somda tegen. Geniaal, een dieselloc voor de omgeleide CNL.
Is wel een keer eerder voorgekomen, volgens mij. Alleen niet echt leuk voor de passagiers, zeker niet in de herfst/winter...

Gebruikersavatar
Woepje
Berichten: 279
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Berichtdoor Woepje » Zo 29 Nov 2009, 19:09

Gister hebben twee reizigers onnodig voor vertraging gezorgd door de deuren tegen te houden toen er gesleuteld werd. Een derde persoon moest namelijk nog een kaartje kopen, maar kon vanwege de drukte niet meer op tijd zijn. De trein stond hierdoor zeker een paar minuten kansloos stil. De HC heeft dit alles wel gezien en heeft het hele groepje vervolgens gesommeerd om de trein te verlaten. Dus zo geschiedde en ze mochten met de volgende IC mee. Oja, de NS moet meer kaartjesautomaten plaatsen was de boodschap van het grut :roll:


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten