OVer je treinreiservaringen in december 2009

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Suus » Za 12 Dec 2009, 01:32

Ajax had gewonnen, dus ja :wink:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Daniel » Za 12 Dec 2009, 18:28

Jurjen schreef:Ben benieuwd hoe vaak ik nog per ongeluk naar spoor 1 ga lopen, als ik 's middags of 's avonds naar Utrecht wil. ;-)

Hehe, da's precies het probleem wat ik waarschijnlijk ook ga hebben, maar dan in de ochtend... op maandag t/m vrijdag vertrekken in Dordrecht de t2112 en t2114 van spoor 2 i.p.v. 1, dus dat zal wel even wennen worden. En als ik 'n kwartier eerder of later ben moet ik weer niet naar 2, want de t1914 en t1916 vertrekken weer gewoon vanaf 1. Doen ze vast om het makkelijk te maken voor de reizigers...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Marc » Za 12 Dec 2009, 21:34

Een leuke inzet van materieel in de s6800 vandaag. Er reed een setje met drie V'tjes (normaal rijdt deze trein met een los V'tje) en er reed een VIRM-IV mee (op onderstaande foto staat het stel klaar voor vertrek in Maastricht Randwyck).

Afbeelding

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Geert » Za 12 Dec 2009, 22:53

Ardan schreef:De 3680 reed met mDDM :shock: dat zie je normaal nooit..

Vanmorgen zag ik trein t3627 ook al met een DDAR/mDDM klaar staan in Nijmegen op spoor 4, dat zal vast dezelfde omloop zijn geweest.

Vanmorgen was er ook een wisselstoring tussen Arnhem en Nijmegen, waardoor Wubbo en ik met ongeveer +10 aankwamen en de Veoliatrein naar Venlo natuurlijk al weg was. Daarmee dikke +60 voor ons :?, want we wilden naar Duitsland (bij Venlo de grens over)... Uiteindelijk besloten we maar om weer terug naar Elst te gaan en vanaf daar met de auto naar Duitsland te gaan, en uiteindelijk werd het toch een gezellig dagje :). Maar dat vertel ik wel in Mag ik even kwijt ;)

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Jurjen » Zo 13 Dec 2009, 12:37

De nieuwe dienstregeling in combinatie met het winterzonnetje (wat is het koud vandaag, zeg!) brengt denk ik wat spotterts op de been. De IC van Ut naar Alm van 11:28 is zowel op Hilversum Sportpark als bij Hilversum op de gevoelige chip gezet. Zo bijzonder is DDAR op die lijn nu ook weer niet dat ik er de kou voor zou trotseren. Kwam er nog iets bijzonderders langs daar, of?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Caspar » Zo 13 Dec 2009, 17:38

Vandaag in ieder geval wel ICM in de t4500, zag 2x ICM 4 door Hoorn rijden in de trein van 13.44 naar Enkhuizen. Hopelijk komt er vaker een setje ICM in de t4500 terecht.

Hoe zit het met Fyra op zondag? In de reisplanner staat ie gewoon als advies, was ook aangekondigd dat hij in het weekend zou gaan rijden, maar op Amsterdam centraal geen spoor van Fyra. Op de vertrekstaten kon ik hem ook al niet terugvinden voor het weekend. :?:

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Geert » Zo 13 Dec 2009, 17:39

In Rotterdam stond de Fyra ook op de AV als extra trein (rond half zes in ieder geval), met als treinsoort 'HSN'. Geen idee of het ding ook daadwerkelijk heeft gereden.
In de s5600 zaten vandaag trouwens twee ICM-4'tjes.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor MdJ » Zo 13 Dec 2009, 18:33

De ICM's in de s1500 / s4500 waren planmatig; er liep zaterdag een setje uit in Asd, die moest in de loop van zondag een keer naar Amf. En dat kon mooi via de 1500/4500 :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor mb90 » Zo 13 Dec 2009, 19:25

De CTA's van spoor 9 van Rtd zijn door de werkzaamheden tussen Sdm en Dt aangepast met een papiertje wat ervoor geplakt is. Wel een duidelijk papiertje:
Afbeelding
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor --Stefan-- » Zo 13 Dec 2009, 19:29

Haha, dat heb ik eigenlijk nog nooit gezien zo :P

Maar het is inderdaad wel duidelijk ;)
3 0 7 9

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Caspar » Zo 13 Dec 2009, 19:32

Alleen jammer dat er een stremming was tussen Woerden en Utrecht vandaag, waardoor dat briefje natuurlijk niet de correcte reisinfo meer toont. (omreizen via Ut)

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Etienne » Zo 13 Dec 2009, 19:45

En vanochtend rond 09.45 was het treinverkeer van / naar Amersfoort compleet gestagneerd. Er bleek een brandje te zijn in een wissel, na 20 minuten werd er omgeroepen dat er ieder moment weer vertrokken kon worden, maar iedereen uit de t529 moest overstappen op de t728.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Suus » Zo 13 Dec 2009, 22:48

Hmm, ik hoor het geluid van Mat'64 in de verte, al op de eerste dag van de vernieuwde dienstregeling is er dus Plan V in de s9500 beland.
Rame à l'approche

Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Ma 14 Dec 2009, 00:03

Heerlijk al dat Mat'64 op de Zaanlijn (zelfs 4xV waargenomen! Was natuurlijk puur ter overbrenging, er gingen er in Alkmaar 2 af)! :D

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Dexter » Ma 14 Dec 2009, 00:59

Ik ben vandaag met vrienden lekker burgertruttig naar de kerstmarkt in de grotten in Valkenburg geweest en al het treinverkeer liep als een zonnetje. Alleen was het zowel op de heen- als terugreis nog aardig doorlopen om de aansluiting 1900-800 vv. in Ehv te halen. Want vanwege werkzaamheden tussen Dn en Vl keerde de 1900 kort in Ehv op spoor 6, dus dat was rennen naar de 800 op spoor 1. Die bestond uit slechts de normale 2 x VIRM IV, wat maar net paste omdat leek alsof zowat de halve Randstad was afgezakt naar het gezellige Zuiden. In Std riep de hc zelfs nog om om via Hrl te reizen ivm de 'enorme drukte' in Mt. Maar dat viel aardig mee, al kwam Veolia met slechts 1 los GTW 2/6-je aanzetten en zelfs dat paste wonder boven wonder. Al had het beter geweest als zowel NS als Veolia langere treinen hadden ingezet.

Ook op de terugweg was het rennen in Ehv, want de 800 vanuit het zuiden moest door werkzaamheden op het emplacement op spoor 2 worden binnengenomen, terwijl de kerende 1900 dus van zijn normale spoor 6 vertrok. Ik vond het al zo vreemd dat de reisplanner een halfuur wachttijd in Ehv aangaf, maar de aansluiting werdt ook netjes overgenomen. (Al had het er meer de schijn van dat dat kwam omdat de mcn nog niet klaar was met ombouwen) :wink:
Vallend blad maakt rails glad.

Wout87
Berichten: 162
Lid geworden op: Za 03 Jan 2009, 14:00

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Wout87 » Ma 14 Dec 2009, 02:33

Mijn (bijna) wekelijkse zondagavondrit van Apeldoorn naar Deventer verliep een beetje anders dan anders
dan normaal, vanwege de nieuwe dienstregeling.

Veel mensen moeten nog wennen aan de nieuwe perronregeling in Apeldoorn. De IC's richting randstad vertekken nu van spoor 1. Spoor 3 is volledig voor zutphen(uitzonderingen daargelaten). Spoor 4 voor de IC's Deventer/Enschede.

Wat ik niet snap is dat de sprinter naar almelo/Enschede nu ineens van spoor 1 vertrekt planmatig. Niet handig voor overstappers en bij eventuele vertragingen van de IC's naar het oosten.Spoor 3 voor de sprinter zou beter zijn geweest, enerzijds voor de IC naar Rotterdam en anderzijds makkelik voor de overstappers naar osseveld en Twello

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Fles » Ma 14 Dec 2009, 09:27

Weet iemand of en hoe laat er treinen gaan naar Amsterdam Science Park? In de reisplanner krijg ik niks :(

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Marc » Ma 14 Dec 2009, 09:36

Vanuit Asd om 18 en 48, vanaf Asdm 24 en 54 (aankomst 26 en 56), vanuit Wp om 24 en 54 (aankomst 31 en 01).

De planner op m.ns.nl geeft de treinen naar het nieuwe station wel aan.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3993
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor reisthijs » Ma 14 Dec 2009, 09:43

Fles schreef:In de reisplanner krijg ik niks :(
Reisplanner was net even stuk, kreeg er geen enkele reis uit. Maar nu snapt 'ie Assp wel weer gewoon.

Aan de Amsterdamse vertrekstaat http://www.ns.nl/vertrekstaten/asd3.pdf heb je ook niks, daar staat dus niet op welke Sprinters wél en welke niet bij het Wetenschapspark stoppen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Daniel » Ma 14 Dec 2009, 09:46

Vreesde al voor 'n kort treintje vanmorgen nu de vroegere 12723 een t21723 is geworden. Maar niets is minder waar: het als vleugeltrein van de trein Den Haag - Enschede bestempelen heeft juist een betere capaciteitsverdeling opgeleverd. Rotterdamse deel rijdt nu met 8 bakken i.p.v. 7, het Haagse deel met 6 i.p.v. 9 wat op zich logisch is aangezien het deel uit Rtd de grote berg reizigers uit Gouda meeneemt en ze vanaf Utrecht toch samen verder gaan (en dus ook met 14 i.p.v. 9 bakken nu).
Vertrek uit Rotterdam was echter met +3 aangezien we spoor 12 mochten verlaten via een rijweg die conflicteerde met de binnenkomende Fyra op spoor 11, ben benieuwd hoelang het duurt voor ze dat aanpassen. Als gevolg daarvan was het wel extra rustig na Gouda, want iedereen had zich al in de trein uit Den Haag gepropt :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Ruben » Ma 14 Dec 2009, 11:11

Wout87 schreef:Wat ik niet snap is dat de sprinter naar almelo/Enschede nu ineens van spoor 1 vertrekt planmatig. Niet handig voor overstappers en bij eventuele vertragingen van de IC's naar het oosten.Spoor 3 voor de sprinter zou beter zijn geweest, enerzijds voor de IC naar Rotterdam en anderzijds makkelik voor de overstappers naar osseveld en Twello

De overstap wordt er niet minder robuust van, als de sprinter al op de IC wacht dan kan hij toch nog niet vertrekken voordat de IC al een paar minuten weg is. Op spoor 3 kan je robuust gesproken nou eenmaal niet 2 treinen laten keren, en de overstap op de s17800 is dermate kort dat die nou juist wél cross platform moet.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Chauf21 » Ma 14 Dec 2009, 11:46

Met de nieuwe dienstregeling is de s4000 weer gekoppeld aan de sprinter Amsterdam - Uitgeest (s4800). Jammergenoeg betekent dat ook weer een einde aan de inzet van DDAR. Het was weer ouderwets proppen en reizigers achterlaten met de twee stelletjes Plan V :(

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Suus » Ma 14 Dec 2009, 12:09

Op Plan T, want de 512 is ook actief in de s4000.

Ook leuk, de s4000 richting Asb slaat Ashd over, de andere kant op niet. De s4000 lijkt bij Asa, Dvd, Asb en Ashd links te rijden. Dat zal leuke capaciteitsproblemen opleveren :pos:
Laatst gewijzigd door Suus op Ma 14 Dec 2009, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Daniel » Ma 14 Dec 2009, 12:15

En kwam er ook nog SGMm in tegen, vanalles wat dus...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Jurjen » Ma 14 Dec 2009, 12:28

Chauf21 schreef:Met de nieuwe dienstregeling is de s4000 weer gekoppeld aan de sprinter Amsterdam - Uitgeest (s4800). Jammergenoeg betekent dat ook weer een einde aan de inzet van DDAR. Het was weer ouderwets proppen en reizigers achterlaten met de twee stelletjes Plan V :(

Als je je DDAR zoekt, volgens mij zit het allemaal in Flevoland. IC Alm-Ut reed vanmorgen met 2xDDAR i.p.v. 2xSGM, IC Lls-Alm-Asdz-Shl ook met 2xDDAR i.p.v. 1xIRM-VI. Wel allemaal (wat) vertraagd door bovenleidingissues bij Almo. IC naar Asd-Shl had een nog onbekende vertraging, die uiteindelijk ruim +30 bleek te zijn, de IC naar Asdz-Shl een kwartier, wat in Dvd opgelopen was tot +25 omdat we bij Wp nog een goederentrein en een Intercity voor moesten laten...

Nouja, uiteindelijk maar 5 minuten te laat in de tentamenzaal op het Roeterseiland aangekomen...

Wat de gevolgen gaan zijn van het keren van de IC Alm-Ut moet ik trouwens nog maar zien. Zit 3 minuten tussen binnenkomen van dat ding (.37) en vertrek van de Sprinter naar Wp (.40). Maar omdat de IC direct achter een Sprinter zit (.34 in Alm) hoeft maar een van die twee vertraagd te zijn om de Sprinter naar Wp weer wat vertraging mee te geven. 's Middags is de situatie dan weer wat anders omdat de IC naar Ut dan pas bij vertrek alle sporen kruist.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast