OVer je treinreiservaringen in december 2009

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Zo 06 Dec 2009, 21:40

Had vandaag een Olympische wortel in het stoppertje van Zaandam naar Sloterdijk (en verder door naar Almere).

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Caspar » Zo 06 Dec 2009, 22:29

Is dat een ICM of een Virm?

Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Zo 06 Dec 2009, 23:02

VIRMski, de 9520.

bassie92
Berichten: 194
Lid geworden op: Ma 22 Dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor bassie92 » Ma 07 Dec 2009, 01:15

Dat is inderdaad opmerkelijk, er rijdt normaal alleen DDAR en SGM..

De laatste tijd is er echt iets heel opmerkelijks aan de hand op de lijn Dordrecht-Rotterdam.. Je krijgt weer eens kaartcontrole! 4 maanden niet gecontroleerd en nu gewoon 2x in 6 dagen! :lol:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Daniel » Ma 07 Dec 2009, 10:52

Vanmorgen een enigzins nutteloze mededeling in de t2114 bij de aankondigiging van Rotterdam Centraal: "Dames en heren, we bevinden ons nu in de tunnel, over enkele ogenblikken... ... we bevinden ons nogsteeds in de tunnel, zodadelijk Rotterdam Centraal" :roll:

Op dat Rotterdam Centraal hield de omroeper de spanning er wel in, was het nu een doodgewone spoorwijziging... nee toch niet "Fyra naar Schiphol en Amsterdam Centraal van 7.00 uur vertrekt vandaag... niet" :P

Verder reed er weer SLT in de t19816, kennelijk zijn de probleempjes met de ATB op Gouda - Den Haag waar het SLT last van had opgelost dan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor --Stefan-- » Ma 07 Dec 2009, 11:11

Is tenmiste een keer wat anders :P

Ik had er afgelopen week eentje... zat in de s3000 van Nm Naar Ut en we waren bijna in Ah: ''Dames en Heren, over enkele ogenblikken station Arnhem. Na een korte stop zullen we achterste voren verder rijden richting Utrecht, al hoe wel, het ligt er maar net in welke stoel u zit. In ieder geval, station Arnhem'' :lol:
3 0 7 9

bassie92
Berichten: 194
Lid geworden op: Ma 22 Dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor bassie92 » Ma 07 Dec 2009, 12:55

Laatst had ik ook een conducteur die graag naar huis wilde: 'Dames en heren, het volgende station is Dordrecht, eindpunt van deze trein'. Beetje jammer dat we net Rotterdam Lombardijen voorbij waren.. :roll:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9547
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Wubbo » Ma 07 Dec 2009, 15:53

Waarom kan ik nou nooit eens normaal naar Zwolle? Vorige keer was het de kraan bij Ermelo, de keer daarvoor een overwegstoring tussen 't Harde en Zwolle waardoor ik met +15 aankwam. Vandaag klokte ik een keurige +20, door vanaf Harderwijk achter de s5600 aan te hobbelen en nog 10 minuten op Zwolle Rangeer aan de kant te worden gezet om ingehaald te worden door de s700 en te wachten tot de s5600 weer weg was. Hoera enzo.
Gelukkig was mijn afspraak dit keer ook te laat ;-)

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1932
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Gekko123 » Ma 07 Dec 2009, 16:30

Ach, ik zag gisteravond in Zwolle nog een SGMm'tje staan. Beetje uit de buurt van zijn inzetgebieden :D
Was alleen al donker, dus ik kon geen foto maken (had geen fotocamera bij me)
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Geert » Ma 07 Dec 2009, 17:32

Vorige week zaterdag (28 november dus) zag ik ook al een SGM staan in Zwolle. Zal wel voor instructie zijn :)

Gebruikersavatar
Woepje
Berichten: 279
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Woepje » Ma 07 Dec 2009, 18:13

Vandaag bleek die SGMm een slagje Zl-Gn gedaan te hebben (aldus de opvallende dingen op somda).

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor JeePee » Ma 07 Dec 2009, 18:44

Wubbo schreef:Waarom kan ik nou nooit eens normaal naar Zwolle? Vorige keer was het de kraan bij Ermelo, de keer daarvoor een overwegstoring tussen 't Harde en Zwolle waardoor ik met +15 aankwam. Vandaag klokte ik een keurige +20, door vanaf Harderwijk achter de s5600 aan te hobbelen en nog 10 minuten op Zwolle Rangeer aan de kant te worden gezet om ingehaald te worden door de s700 en te wachten tot de s5600 weer weg was. Hoera enzo.
Gelukkig was mijn afspraak dit keer ook te laat ;-)

Jij soliciteert voor de Daantje award? :lol:

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Justin » Ma 07 Dec 2009, 18:57

Nou ben ik wel benieuwd naar wat de Daantje award is :p.

Vandaag in t12525 met 3+4 bakken ICM ipv een stelletje meer. Die bleek op Zl te staan, dus ondertussen werden mensen op Gd opgedrongen om naar de t525 over te gaan. Maar de HC liet ons wel heel goed elke keer op de hoogte ^^, goeie zaak.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Daniel » Ma 07 Dec 2009, 19:57

Toch Zwolle geworden dus en niet Utrecht? Dat ICMm'etje op OZ met "Leeuwarden" op de displays leek me nog typisch zo'n ter versterking van een korte trein klaargezet stel :wink:

Vanmiddag was de t5165 kennelijk defect geraakt onderaan de fly-over net voor Rotterdam Centraal. Die trein stond daar namelijk nog te staan toen ik met de t2856 Rotterdam binnen reed en werd net ingehaald door de t5065 die linkerspoorrijdend de fly-over over kwam. Kort nadat die binnengekomen was kon ook de 5165 weer rijden om op spoor 6 binnen te komen en opgeheven te worden. Daar weer achter bleek nog de t2165 te zitten, die was dus net achter de defecte trein gestrand en vertrok uiteindelijk met ca. een kwartier vertraging uit Rotterdam.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Justin » Ma 07 Dec 2009, 22:06

Neuh, daar reed de trein te ver door naar achteren voor namelijk ;). En werd ook als zodanig omgeroepen (naja, je hoeft niet alles te geloven he) ;)

Check voor de 5165, die zag ik vlak voor vertrek van de 5167 nog ri Rtb rijden als LM zijnde.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Caspar » Ma 07 Dec 2009, 23:00

Vandaag Plan T+V in de t4500, 2x ICM 3 in de t4500 / t4000 gezien op Amsterdam Centraal, en Virm in de t4556, wat als afkomend mat van een t2100 reed vanaf Amsterdam centraal naar Enkhuizen. De t4000 werd gecombineerd met het stelletje wat voor de t14500 bedoelt was, zodoende dus 2x ddar in de t14556

Oja, ik zat nog in Plan T 522 in de t5400 van 14.00u uit Haarlem naar Amsterdam.

Wout87
Berichten: 162
Lid geworden op: Za 03 Jan 2009, 14:00

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Wout87 » Ma 07 Dec 2009, 23:30

Aan het eind van de morgen/begin vanmiddag een rondje Deventer_>Utrecht->Breukelen->Arnhem->Deventer gedaan.
Ik ben gewoon in alle treinen gecontroleerd. 100% CONTROLE.

Ik heb nog even op Driebergen-Zeist gestaan. Het was mij nog niet eerder opgevallen hoevaak wel niet die spoorbomen gesloten zijn. Daarnaast reden op het desbetreffende tijdstip de ICE ook. Verder zat er in de richting Utrecht tussen de
sprinter en de intercity nog een lange goederentrein. Al deze treinen op blokafstand achter elkaar!

Zeer druk bereden traject dus Utrecht-Arnhem

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9260
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Ardan » Di 08 Dec 2009, 01:17

Eén van de drukste van Nederland (maar ja, waar op het hoofdnet is het nou niet druk?). Viersporigheid zou niet misstaan, en dan kan die ICE tenminste ook nog lekker doortuffen. Maar ja, daar willen ze niet aan.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor --Stefan-- » Di 08 Dec 2009, 01:19

Ardan schreef:Viersporigheid zou niet misstaan, en dan kan die ICE tenminste ook nog lekker doortuffen. Maar ja, daar willen ze niet aan.


Misschien is dat ook wel een idee tussen Nm en Ah. Alleen beetje jammer dat er 2 rivieren tussen liggen :(
3 0 7 9

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Etienne » Di 08 Dec 2009, 17:20

Stoptrein t6363 (Gvc - Asd) werd voor de verandering vandaag eens gereden door Virm'pje 9407. :)
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Daniel » Di 08 Dec 2009, 19:51

Ah, daar was het V-IRM gebleven... Intercity t2160 werd namelijk gereden door een losse DDAR :wink:

Verder ging er kennelijk iets niet helemaal goed in 't Noord-Hollandse... de t4061 reed al met ca. +8 en op de AV zag ik de t4063 ook al met +9 aangekondigd staan.
Dat deed me toch eens denken: tussen Rotterdam en Den Haag laat men flink vertraagde stoptreinen non-stop rijden om de vertraging in te lopen en geen kettingreactie aan vertragingen te veroorzaken. Op het traject Gouda - Rotterdam echter lijkt men wel kost wat het kost de stoptrein door te willen laten rijden (vorige week nog 'n s9700 met +16 bijvoorbeeld), terwijl daar ook elk kwartier 'n stoptrein rijdt (in de spits dan).
Twee trajecten die op zich op elkaar lijken: ze beide hebben twee sporen en toevallig ook nog beide vier tussenstations tussen de grote IC-stops in, maar dus een totaal verschillend beleid. En wat het doorwerken van vertragingen betreft: de achteropkomende IC liep nu al bijna +10 op, de stoptrein daarachter zat ook weer enkele minuten in de plus en die heeft weer de volgende IC kort achter zich...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Suus » Di 08 Dec 2009, 20:19

Zowel de s4000 en s9700 zitten goed vol hoor. Ik moet er niet aan denken dat wat in de s9700 zit allemaal in de s4000 erbij moet.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Daniel » Di 08 Dec 2009, 20:26

Alsof dat bij de s5000 en s5100 niet zo is, die rijden zowiezo al met langere treinen als er ooit in de s9700 gereden hebben :wink:
Reizigers van/naar Rotterdam Alexander kan je prima kwijt in de IC die zowiezo als eerste na de vertraagde stoptrein langskomt. Die heeft immers z'n capaciteit vooral nodig tot Gouda vanuit de richting Utrecht, op 't laatste stukje komt er wat meer plek vrij.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Suus » Di 08 Dec 2009, 20:28

Rotterdam Noord?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Berichtdoor Geert » Di 08 Dec 2009, 20:50

Reiziger Ddrs schreef:Ah, daar was het V-IRM gebleven... Intercity t2160 werd namelijk gereden door een losse DDAR :wink:

Verder ging er kennelijk iets niet helemaal goed in 't Noord-Hollandse... de t4061 reed al met ca. +8 en op de AV zag ik de t4063 ook al met +9 aangekondigd staan.
Dat deed me toch eens denken: tussen Rotterdam en Den Haag laat men flink vertraagde stoptreinen non-stop rijden om de vertraging in te lopen en geen kettingreactie aan vertragingen te veroorzaken. Op het traject Gouda - Rotterdam echter lijkt men wel kost wat het kost de stoptrein door te willen laten rijden (vorige week nog 'n s9700 met +16 bijvoorbeeld), terwijl daar ook elk kwartier 'n stoptrein rijdt (in de spits dan).
Twee trajecten die op zich op elkaar lijken: ze beide hebben twee sporen en toevallig ook nog beide vier tussenstations tussen de grote IC-stops in, maar dus een totaal verschillend beleid. En wat het doorwerken van vertragingen betreft: de achteropkomende IC liep nu al bijna +10 op, de stoptrein daarachter zat ook weer enkele minuten in de plus en die heeft weer de volgende IC kort achter zich...

Het verschil is dat op de Oude Lijn de IC's nog helemaal door moeten rijden naar Vlissingen of naar Venlo, terwijl een vertraagde stoptrein tussen Gouda en Rotterdam niet voor een kettingreactie zorgt: de IC hoeft zelf ook niet verder dan Rotterdam. Dat de aansluiting weg is: vervelend, maar minder ingrijpend.
Overigens wordt het door laten rijden van stoptreinen op de Oude Lijn volgens mij ook maar spaarzaam gebruikt. Wat je voor Gouda - Rotterdam beter kunt gebruik is de IC voor laten gaan op de stoptrein, maar ik weet niet of dat (altijd) mogelijk gezien de perron- en spoorcapaciteit van Gouda. Vergeet ook niet dat de s4000 in 10 minuten weer moet keren.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten