(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Graafschap
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Graafschap »

Veolia meldt:
Haaglanden
In de regio Haaglanden rijden als gevolg van zware sneeuwval tot nader orde geen bussen.

Veluwe
In de regio Veluwe (m.u.v. stadsdienst Apeldoorn en Harderwijk) rijden als gevolg van zware sneeuwval tot nader orde geen bussen.
De stadsdiensten Apeldoorn en Harderwijk rijden wel.

Brabant
In regio Bergen op Zoom rijden wel bussen.
In regio Roosendaal rijden tot nader orde geen bussen.
In regio Breda rijden tot nader orde geen bussen.
In regio Oosterhout rijden (m.u.v. lijn 400) tot nader orde geen bussen. Lijn 400 naar Utrecht rijdt wel.
In regio Tilburg rijden wel bussen.
In regio Langstraat rijden wel bussen.

Limburg (Bus en Trein)
In Limburg rijden de bussen wel, houdt u wel rekening met eventuele vertragingen.
De treinen op de Heuvellandlijn en Maaslijn rijden gewoon volgens dienstregeling.

Zeeland
In Zeeuws-Vlaanderen rijden de bussen wel.

Laatst gewijzigd door Graafschap op ma 21 dec 2009, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Het GVB is net zoals alle dagen hiervoor gewoon gaan rijden, alleen de nachtbussen hebben afgelopen nacht niet gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Wubbo »

Ik mocht vanochtend van Zeist naar Utrecht. Ik was uit voorzorg al naar de halte gelopen waar de meeste bussen kwamen, had ik in ieder geval de meeste kans. Toen ik halverwege de straat was zag ik een bus de kruising op rijden: die had ik dus ruim gemist. Gelukkig kwam na een minuut of 5 wachten de volgende bus al: een lijn 252. Die gaat wel niet naar Utrecht CS, maar wel naar De Uithof, da's in ieder geval Utrecht dacht ik. Toen wist ik nog niet dat er in Utrecht geen bussen reden. Gelukkig voor mij (en nog meer mensen denk ik) zat achter die 252 een helemaal lege lijn 50 naar Utrecht CS. Die kwam uit de verkeerde straat rijden, waarschijnlijk rechtstreeks van de garage. Gelukkig stopte hij wel, dus die bus werd bestormd. Achter ons kwam ook nog lijn 999 naar Geen Dienst te rijden, gelukkig rijdt die lijn ook vandaag ;-).
In de tegenrichting reden de bussen erg onregelmatig. In de tijd dat ik in de bus zat heb ik 2 lijnen 53, 2 lijnen 50 en 2 lijnen 77 gezien, maar verder niets, terwijl het toch vaker hoort te rijden.

Onderweg werd de bus steeds voller doordat het GVU niet reed. Gelukkig reed achter ons nog steeds lijn 999, dus die bus bleef lekker leeg naar Utrecht CS rijden terwijl wij op een gegeven moment mensen moesten achterlaten. Zucht. Op Utrecht CS was het duidelijk rustiger met bussen. Wel stond er bij de meeste haltes een plukje mensen: kennelijk toch best wat gokkers. De sneltram zag ik ook gewoon rijden, die heeft de ochtendspits dus gewoon gereden - of in ieder geval gereden.

Vanmiddag blijf ik lekker in Utrecht, ik kijk wel uit om nog een keer die zooi in te gaan ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Volgens Arriva.nl rijden er hier bussen... onzichtbare kennelijk, want heb er nog geenenkele gezien :mrgreen:

Edit: zal je net zien, komt er een minuut later eentje langs :P
Edit2: en nu zelfs twee binnen vijf minuten :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Breng is zowel in Arnhem als Nijmegen weer gestart met rijden :)
3 0 7 9
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Had een klacht gestuurd naar Arriva. Omdat ik in de Arriva bussen mijn OVC niet kan gebruiken en ik daar geen KAN-kaarjte kan kopen. Ze delen de lijn met Breng. Krijg ik dit terug:

''Uw klacht heeft betrekking op een reis met lijn 85 Druten-Nijmegen. Deze lijn wordt niet gereden door Arriva, maar door Novio. Wij verzoeken u dan ook om deze klacht aan Novio te richten.''

Wat moet ik daar nou mee? :S
3 0 7 9
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ruben »

Ah de gebruikelijke incompetentie én indifferentie bij de gemiddelde klantenservice medewerker :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door ODRAIL »

Graafschap schreef:Connexxion meld inmiddels dan hier geen bussen rijden, Syntus is sinds 09:00 begonnen met rijden(Achterhoek)
Er rijden GEEN bussen in:
Alphen ad Rijn
Duiven
Gennep
Gouda
Hilversum
Huizen
Krimpen a/d IJssel
Leiden
Leidschendam
Lelystad
Nijmegen
Ressen
Schiphol
Schoonhoven
St. Maartensdijk
Wageningen
Zeewolde
Zuidtangent (lijn 300)
De sneltram Utrecht-Niieuwegein rijdt inmiddels niet meer
Een kwartier geleden reed de 175 (Waddinxveen Noord - Rotterdam Nesselande) hier voorbij richting Nesselande.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Chauf21 »

De quote is dan ook een beetje verouderd :) Op dit moment wordt er alleen in en rondom Hilversum en Huizen en de Parkshuttle niet gereden. Voor de rest rijdt het (sinds 13/14 uur). Hoe het vanavond zal gaan, hangt helemaal van het weer en de toestand op de weg af :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door ODRAIL »

Chauf21 schreef:De quote is dan ook een beetje verouderd :) Op dit moment wordt er alleen in en rondom Hilversum en Huizen en de Parkshuttle niet gereden. Voor de rest rijdt het (sinds 13/14 uur). Hoe het vanavond zal gaan, hangt helemaal van het weer en de toestand op de weg af :)
Dat weet ik ook wel :wink:, maar het viel me in eens op. Dezelfde bus ging 10 minuten geleden trouwens weer voorbij, maar dan richting Waddinxveen Noord.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Hier in Dordrecht reden alle stadsbussen verrassend goed volgens de dienstregeling, al zaten er zo af en toe wel flink vertraagde gevallen tussen. Wegen waren dan ook prima begaanbaar en de gemeente was zelfs bezig diverse bushaltes sneeuwvrij te maken gevolgd door het strooien van zout en zand. Al gebeurde dat vrij willekeurig: hier in de wijk en op de centrumhaltes was dit gebeurd, maar op het centraal station bijvoorbeeld weer niet...

Verder opvallend op de nieuwe lijn 6: de chipkaartlezers kennen de haltes Emmastraat, Thureborgh en Nassauweg (de enige drie waar alleen 6 komt) niet. Kennelijk is iemand ze vergeten in te voeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:Hier in Dordrecht reden alle stadsbussen verrassend goed volgens de dienstregeling, al zaten er zo af en toe wel flink vertraagde gevallen tussen.
Inderdaad, de eerste rit van lijn 1 was met +43 aangekomen naar het schijnt. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Hier op lijn 3 bleek vooral de bus van .37 in Oudelandshoek problemen te hebben: die is diverse keren uitgevallen en reed zo af en toe ook met +10 tot +15 rond. Heb 'm zelfs een keer aangetroffen rijdend achter de volgende bus :P

Verder 25% uitval op lijn 6 (lijkt veel, maar die heeft maar vier ritten :P ). Al was 't een beetje jammer dat nou net de enige rit waar daadwerkelijk mensen op stonden te wachten uitviel. 'n uur later nogmaals geprobeerd een ritje te maken: toen reed'ie wel maar was ik de enige passagier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

In Utrecht is inmiddels redelijk goed geveegd (voor de stukken die ik heb gezien) en reden ook alle CXX-lijnen. GVU kwam echter niet verder dan het laten rijden van lijn 11 met standaardbussen. Wat gaat er hier mis?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Justin »

Tja, en heb vernomen dat ROVER deels terecht uit haar naad gaat over de bussen. Tja, je wilt liever niet dat een bus omkantelt enerzijds, maar beetje bereikbaarheid is ook wel noodzakelijk...

Anyways, ik zag in Utrecht constant lijn 999, die in feite lijn 11 reed. Ze reden sowieso niet dubbel geleed, gelukkig maar dat het nu kerstvakantie was. Zelf reed CXX gewoon, dus dat was wel fijn.

Verder heb ik in Amsterdam vandaag ook met de bussen kunnen rijden vanaf 9:00 (duurde wel een half uur voordat lijn 35 op kwam dagen), en hier nu in Rotterdam zag ik ook (op trams na, maar kan aan mijn timing liggen) allerlei bussen rondom Rtn rondrijden...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

GVU rijdt nu ook wat meer lijnen :)
Momenteel rijden de volgende lijnen:
* 6 (alleen route Ziekenhuis Overvecht – CS)
* 7
* 8
* 11
* 12
* 26
* 28
* 37
(www.gvu.nl)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daantje »

In Delft reed er tussen half vijf en vijf nog niets. In Rotterdam rijden iig bus 33, 38, 44 en 48 weer en ook redelijk frequent. Volgens de RET website zouden er ook weer trams moeten rijden maar die heb ik niet gezien.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend heb ik in Rotterdam wel wat trams zien rijden, maar het ging toen allemaal erg rustig aan. Maar goed ook, want je staat niet snel stil met zo'n ding en de overige weggebruikers kunnen ook niet altijd even adequaat en snel reageren.
Vanochtend had ik na wat wachten ook lijntje 38, chauffeur reed heel rustig en beheerst :pos: De Randstadrail (lijn E) pendelde toen ik aankwam ongeveer 1-2x per uur tussen Hofplein en Nootdorp. Gelukkig mochten we koffie halen en opwarmen in het pauzehokje :pos: Toen de metro aankwam, werd medegedeeld dat er ook weer verder naar Den Haag gereden kon worden. Onderweg verschillende uitrukkende metro's gezien, dus dat kwam aan het einde van de ochtend ook wel weer op gang :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

Daantje schreef:In Delft reed er tussen half vijf en vijf nog niets.
De stalling van Delft schijnt overigens compleet onbegaanbaar te zijn.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

En datzelfde probleem was er bij de vestiging Maasdijk van zowel Qbuzz als Veolia. In Ridderkerk was het kennelijk nog wel gelukt om uit te rijden: kwam in de middag nog een lijn 140 tegen in Dordrecht.

Edit: en krijg zojuist de melding binnen dat het busvervoer in de stad Dordrecht om 20.00 uur weer stilgelegd wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Joshua »

--Stefan-- schreef:Had een klacht gestuurd naar Arriva. Omdat ik in de Arriva bussen mijn OVC niet kan gebruiken en ik daar geen KAN-kaarjte kan kopen. Ze delen de lijn met Breng. Krijg ik dit terug:

''Uw klacht heeft betrekking op een reis met lijn 85 Druten-Nijmegen. Deze lijn wordt niet gereden door Arriva, maar door Novio. Wij verzoeken u dan ook om deze klacht aan Novio te richten.''

Wat moet ik daar nou mee? :S
Nog maals een mailtje sturen. Mijn favoriete vervoersbedrijven Veolia en Arriva doen het toch weer geweldig :D
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Klaasje »

Ik ben er vandaag mooi achter gekomen hoe stom sommige mensen kunnen zijn.............

Ik stond vanmorgen hier in Almere op een bushalte te wachten op de bus. Er lag nog wat troep op de busbaan, maar er werd al vrij goed gereden. Helaas voor een aantal mensen bij mij op de halte was de busbaan toch niet schoon genoeg, en dus was er een snelrijdende sneeuwschuiver te bekennen op een paar honderd meter afstand. Ik dacht, natuurlijk, laat ik eens zo in het bushokje gaan staan dat ik veilig sta. :!: De andere wachtende mensen dachten daar kennelijk niet zo goed over na, want die bleven rustig staan kijken wat er nou aan kwam rijden. Toen de schuiver langs kwam spetterde het sneeuw, pekel, en troep.. en de mensen zaten van top tot teen helemaal onder :lol: en dan ook nog kijken van wat was dat? :shock: om daarna te vloeken.

Ik kon mijn lach maar net inhouden :mrgreen:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Joshua »

Klaasje schreef:Ik ben er vandaag mooi achter gekomen hoe stom sommige mensen kunnen zijn.............

Ik stond vanmorgen hier in Almere op een bushalte te wachten op de bus. Er lag nog wat troep op de busbaan, maar er werd al vrij goed gereden. Helaas voor een aantal mensen bij mij op de halte was de busbaan toch niet schoon genoeg, en dus was er een snelrijdende sneeuwschuiver te bekennen op een paar honderd meter afstand. Ik dacht, natuurlijk, laat ik eens zo in het bushokje gaan staan dat ik veilig sta. :!: De andere wachtende mensen dachten daar kennelijk niet zo goed over na, want die bleven rustig staan kijken wat er nou aan kwam rijden. Toen de schuiver langs kwam spetterde het sneeuw, pekel, en troep.. en de mensen zaten van top tot teen helemaal onder :lol: en dan ook nog kijken van wat was dat? :shock: om daarna te vloeken.

Ik kon mijn lach maar net inhouden :mrgreen:
Klinkt inderdaad nogal grapig. Helaas ben ik in dat soort gevallen meestal ook iemand die rustig met zijn iPod aan niet in de gaten heeft dat er een sneeuwschuiver aan komt.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stephan »

Geert schreef:GVU rijdt nu ook wat meer lijnen :)
Momenteel rijden de volgende lijnen:
* 6 (alleen route Ziekenhuis Overvecht – CS)
* 7
* 8
* 11
* 12
* 26
* 28
* 37
(http://www.gvu.nl)
En dat is van korte duur. Sinds 19.30 is al het stadsvervoer gestaakt.
Durf niet te geloven dat dit morgen nog gaat goed komen.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast