(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ruben »

Het regent de laatste tijd, onafhankelijk van het weer, storingen in de metrotunnel van Amsterdam. Vanmiddag rond 17:15 ook weer 'iets' bij CS waardoor er niets noordelijk van Weesperplein reed. Volle trams tot gevolg. Ook de 9 en 14 hadden ergens last van, waardoor de 14 dezelfde route als de 7 reed. Best jammer als je bijv. op de Dam wacht, dan komt er dus gewoon geen tram. Men zal er niet aan hebben gewild nog meer trams over weteringcircuit te laten cirkelen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

We zijn al een stapje verder..
Stand van zaken bus- en treinverkeer

In verband met sneeuwval en gladheid rijden er mogelijk in sommige regio's geen bussen. De treinen in het Noorden rijden een aangepaste dienstregeling. Houdt u rekening met vertraging.

Let op! Het kan zijn dat u de pagina moet vernieuwen om het meest actuele bericht te zien. Dit doet u door op F5 te drukken.

In de regio Hoeksche Waard rijden er nog geen bussen. Goeree-Overflakkee rijdt weer. Het gaat om de lijnen: 104, 130, 135, 136, 138, 139 en 396. In Den Bosch worden de stadslijnen naar binnen gehaald i.v.m. gladheid. In Tiel worden er geen taxiritten gereden.

In de overige regio's rijden we wel. Ook de Qliners 305, 314 en 327 in het Noorden. Qbuzz houdt de bussen daar tot 07.30 uur binnen.

De treinen zijn vanochtend met een aangepaste dienstregeling met één trein per uur.
Nu de Hoeksche Waard nog, maar dat zie ik vandaag niet meer gaan rijden eerlijk gezegd..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door MdJ »

om lijn 43 (Apeldoorn-Dieren-Arnhem, 8.37 vertrek) reed een Cxx-alliance. Heeft betuwe express de alliances van Cxx overgenomen?:) Ik kon ivm donker/sneeuw het nummer net niet lezen

Verder reed op lijn 3 een chauffeur die de sneeuw te baas was, reed nog net wat aggressiever dan normaal.. En dat met die sneeuw:p Ook op het station -waar niet gestrooid is- was dat het geval...
Bij twijfel: gebruik beton.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door JeePee »

Net met lijn 13 (Steenwijk - Leeuwarden) naar het station gereisd. Bus had +20 door het wederom nalaten van strooien en sneeuwschuiven in diverse plaatsen. Maar goed het rijd weer. Evenals in GD, hoewel het rond Stadskanaal nog al lastig gaat momenteel geloof ik.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

Ik zag 5 minuten geleden de Arriva 8375 bij de halte Numansdorp, Wethouder v/d Veldenweg staan met "164 R'dam Zuidplein via Heinenoord" op de film, ik heb geen idee welke rit 'ie op gaat pakken, maar hij kwam in ieder geval leeg (van uit de stalling?) aan.

Edit: Ik snap 't al, Arriva rijdt nog niet van/naar Zuid-Beijerland. De lijn 162 rijdt helemaal niet en lijn 164 rijdt niet tussen Zuid-Beijerland en Numansdorp. Zodoende keren alle ritten 164 op de Wethouder van der Veldenweg. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Het is echt een wonder :O
Bij het stads- en streekvervoer Nijmegen heb ik nog nergens een bus met meer dan +5 kunnen ontdekken :mrgreen:
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Hier komt tot nu toe ook alles mooi op tijd en in de frequentie die in de dienstregeling staat voorbij gereden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daantje »

Ik kon in Rotterdam ook gewoon met RET bus 38 naar het station, geen idee hoelaat ie had moeten komen en hoelaat ie uiteindelijk kwam, was al blij dat er een bus kwam. Trams heb ik toen ook weer zien rijden.

In Delft reden er rond acht uur nog maar mondjesmaat bussen. Ik ben uiteindelijk met bus 38 richting Maassluis naar de halte Westlandseweg gegaan, scheelde me weer een eind lopen. De buschauffeurs wisten niet of er al bussen naar het ziekenhuis zelf reden en zo hoefde ik toch al minder te lopen dan gisteren. Heb hier vandaag ook nog geen bus voorbij zien komen ook al moet volgens de veolia website alles weer rijden.

Ben er wel blij mee :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

En Arriva ligt wéér plat hier. :neg:
In de meeste regio's rijden we, ook vanavond. Alleen in de regio Hoeksche Waard is er na 20.30 uur geen reismogelijkheid meer met de bus. Het is in deze regio nog onduidelijk of er morgen wordt gestart met een dienstregeling. Reizigers moeten tot 07.00 uur rekening houden met minimale tot geen reismogelijkheden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door OV Hoekschewaard »

Ik vind dat arriva hier in de Hoeksche Waard wel heel snel stopt hoor.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ruben »

Vanmiddag rond 15:00 waren op halte Uilenstede alle OV Chipkaartpaaltjes buiten gebruik. Handig om uit te checken zo. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

MdJ schreef:Verder reed op lijn 3 een chauffeur die de sneeuw te baas was, reed nog net wat aggressiever dan normaal.. En dat met die sneeuw:p Ook op het station -waar niet gestrooid is- was dat het geval...
Tja, tja.. GVB staat er wel een beetje om bekend aggresief-rijdende chauffeurs te hebben, maar gisteren weer een hoogtepuntje meegemaakt. Ik zat in lijn 62, we reden over een maagdelijk witte Vlaardingenlaan (de wegbelijning/stoepranden waren niet eens zichtbaar). Op een gegeven moment heb je dan een rotondetje, en jawel, met de volle vaart wilde de chauffeur die eventje voor de helft nemen. Het oude beestje van een Jonckheer was het er niet mee eens, en na wat achterlijk hoge toeren sloeg de motor af. Rest van de reis ging het er tóch maar wat rustiger aan toe :P
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Justin »

Gisteren reden de RET-trams gelukkig wel weer, alleen had je geen idee wanneer ze kwamen. Op de heenweg Eudokiaplein-Mathenesselaan (lijn 4) gedaan, zonder problemen, alleen het duurt lang als de Bergweg vol auto's zit en de tram er dus achteraan moet sjokken.

Op de terugweg lijn 25 Lijnbaan-Schieweg moeten doen, alleen bij de Lijnbaan kwam lijn 25 maar niet. Wel 3x lijn 29 met Geen Dienst, lijn 20 met "sorry, geen dienst" , een instructierittram, een niet-instappentram, nogmaals 2x de 8 naar Kleiweg en dan uiteindelijk de lijn 25 :D. Ach, het reed :D.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door 88122903 »

Gisteren heb een vriending bezocht in Rotterdam met bus 92 heen was de bus zelfs een paar minuten te vroeg en terug een kwarriertje vertraging.
ik weet niet hoe het komt maar dit patroon herhaalde zich vandaag constant.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Justin »

88122903 schreef:Gisteren heb een vriending bezocht in Rotterdam met bus 92 heen was de bus zelfs een paar minuten te vroeg en terug een kwarriertje vertraging.
Een vriending nog wel :D.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door JeePee »

Glazen huis + kerstinkopen + goedkoop parkeren in Groningen Centrum = total traffic mahem....

Stadsbussen die over een stukje van 10 minuten er nu 5x zo lang over doen. Allemaal extra bussen geregeld, was niet te merken door de mega vertragingen... Wat een hel. Ik voorspel je, morgen is het weer drama op de stadsdienst in Groningen. Kan je een keer rijden sta je nog stil...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Rijden jullie morgen niet een omleiding? De Grote Markt stond gisteren al vol met mensen en acties, maar vandaag is er ook nog een podium bijgebouwd en er komt ook nog een gigantische vrachtwagen van Coca Cola te staan morgenochtend/morgenmiddag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door mb90 »

Er is inderdaad een omleiding waarbij de Grote Markt niet aangedaan wordt, maar ik was vanmiddag in Groningen en toen stond het bij het station al muurvast. Ik had bijvoorbeeld toen (samen met meltrain overigens) een lijn 22 richting de Euroborg met ongeveer +10 en terug naar het station lijn 6 die met 2 gelede bussen reed.
Die nieuwe bussen in Groningen roken overigens nog heerlijk nieuw en reden best goed. :)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door JeePee »

+10?? Zeker dat het geen +40 was... Omleiding is inderdaad tot nadat de meuk voor het glazen huis is opgeruimd. Morgen dus ook nog baggerchaos vrees ik. Die omleiding is nu ook net het probleem. Alles moet over de diepenring en dat gaat dus niet...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daan »

Ik hoorde van m'n zusje ook al dat het gisteren qua bussen een drama was in de binnenstad...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Raymond »

Ook de SRE-bussen moeten er voortaan aan geloven: kwam net een bus tegen met Prettige Feestdagen. Dat hadden we andere jaren nog niet.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Jurjen »

Ik vind dat maar irritant. Zo had ik gisteren in Almere een lijn 3 naar 'Prettige Feestdagen'. En of die feestdagen dan bij het station liggen of bij De Vaart/PIA. Helaas bleek het de eerste te zijn, dus maar gelopen vanaf het station.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef:en terug naar het station lijn 6 die met 2 gelede bussen reed.
Ik denk eerlijk gezegd eerder dat de tweede bus (waar wij in zaten 8-) ) de bus die ervoor zat heeft ingehaald. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

http://gespot.at5.nl/2009/12/25/gvb-ver ... t-chocola/ :pos: :pos: Is trouwens in 2008 gedaan met Pasen, toen hadden de conducteurs paaseitjes :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Jurjen »

Het GVU heeft denk ik problemen de OV Chipkaart apparatuur op een vrijdag een 'feestdag modus' te geven: in alle bussen was de apparatuur uitgeschakeld.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten