(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

MdJ schreef:
Bee schreef:Twee keer in twee maanden. De eerste keer was er een chauffeurswisseling bij die halte. De chauffeuse ging eruit, en nam de bus van lijn 999 over (kwam aan als lijn 999 en ging weg als lijn 999, dus wat wat voor gedoe was, geen idee). Vervolgens kreeg de chauffeuse die andere bus niet aan de praat, want ze reed alleen met Ambassadors en nu had de buschauffeur die haar kwam afwisselen een MAN Lion's City uit de stalling in Uitgeest meegenomen.
Zoiets gebeurd wel vaker, ook in Twente...

De vriend van mijn zus mag in Twente met busjes rondrijden. Hij mag alleen met amba's rijden, totdat hij ineens lijn 16 in zijn dienst kreeg... En die rijdt met een gelede bus. Toen was het echt:

*drukt knopje in*
gebeurd niets
*drukt ander knopje in*
gebeurd nog niets
*drukt weer een ander knopje in*
bus gaat aan, hij enthousiast "Jeeee".

Je had die gezichten eens moeten zien... :mrgreen:

Handig he, dat alle bussen hetzelfde werken :P
Misschien moeten ze een mapje met een gebruiksaanwijzing onder aan het stuur hangen :idea:
3 0 7 9
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ik zat het me vandaag us af te vragen...
Zat weer in zo'n geweldige *kuch* Wright van Arriva. En net achter de chauffeur zit er boven het gangpad een witte metalen box tegen het plafond aan. Waar is die voor?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Vinny »

STF schreef:
Bee schreef: @STF: Je bedoelt denk ik Cheratte: Kaartje op Google. Levensgevaarlijk.
Klopt, dat is hem. Grappig om het eens vanuit de lucht te zien. Doordat ik in een bestelbus zonder rijramen in de laadruimte rij, kan ik 1 afslag (waar je voorang moet verlenen) op dat verkeersplein helaas niet overzien, zodoende moet ik noodgedwongen een paar kilometer de verkeerde richting uitrijden en onder een snelwegviaduct omkeren.
Cheratte is een binnenstebuiten gekeerde rotonde. Ach als je de gebruiksaanwijzing kent, dan valt het ook wel weer mee.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door tsov »

--Stefan-- schreef:Ik zat het me vandaag us af te vragen...
Zat weer in zo'n geweldige *kuch* Wright van Arriva. En net achter de chauffeur zit er boven het gangpad een witte metalen box tegen het plafond aan. Waar is die voor?
Dat is de Albatros, de boordcomputer dus. Waarom dat in zo'n lelijke, grote, witte bak aan het plafond moet hangen weet ik ook niet. Dan is Infoxx toch wat beter weggemoffeld ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Jaa inderdaad. Dat ding is tenminste nergens te bekennen :P
Pfff, dat kan toch echt veel kleiner?

Maar meestal doet dat ding het niet bij Rivierenland, dus moet er denk ik de volgende keer een klap tegen geven ;)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Wright zijn tof. Alles van plastic, stoelen waarin een rechte banaan nog krom zou schieten, maar gassen jongen, gassen :lol: Vlam in de pijp men :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Zullen we dan ruilen? :D
Dan wil ik de Citaro's en Jonckheertjes uit Amsterdam, en dan mag jij de Wrights hebben :mrgreen:
3 0 7 9
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door MdJ »

Wil je nog meer citaro's hebben? :shock:

En nog iets van vandaag in Nijmegen op lijn 85 reed Cxx. Ik dacht dat Arriva die reed? Of is dat alleen in de spits?
Bij twijfel: gebruik beton.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Lijn 85 rijdt maandag t/m zaterdag door als lijn 42 naar Tiel vanaf Druten, en de lijn wordt op die tijden daarom gedeeld met Arriva. Dus Breng rijdt de ene helft.
Maar omdat alle Breng Volvo's nog niet in dienst zijn gebruiken ze de Amba's van Hermes (die zijn omgespoten om naar Cxx Friesland te gaan) nog eventjes totdat de Volvo's in dienst gaan.
3 0 7 9
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Klaasje »

Heb vanmorgen met de Connexxion 5706 gereist. Als je met de chipkaart probeert te reizen is het wel handig als de chip-apparatuur niet "buiten werking" is. Kennelijk is het systeem nog niet aangezet in die bus. Een mooi detail was dat er op de chip-lezers nog stickers zaten waarop stond: "binnenkort kunt u hier reizen met de ov-chipkaart". Waarschijnlijk een tweedehands systeem omdat die bus minder oud is dan de chipkaart in Almere :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daantje »

Ik wilde vanmiddag 'even' met RET tram 8 naar het centrum om mijn kapotte frituurpan terug te brengen (dat ding kon niet mee op de fiets). Heen heb ik zeker 20 minuten bij de halte staan wachten terwijl ie vijf minuten later zou moeten komen. Terug heb ik ruim een half uur moeten wachten voor er eindelijk een tram kwam :? Die vakantiedienstregeling is ook absoluut niet praktisch, er rijden veel te weinig trams want de trams die rijden zijn overvol zodat er haast altijd wel mensen achterblijven die dan weer zeker een kwartier moeten wachten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Leuk die chipkaartapparatuur bij Arriva... m'n moeder probeerde er vanmiddag weereens gebruik van te maken en had gemiddeld vijf pogingen nodig voor de kaartlezer geen rood lampje en "Kaartleesfout" gaf maar 'n groen lampje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Joshua »

Ik was vandaag in Den Bosch. Gingen met een paar vrienden winkelen en hadden onze auto op het transferium De Vliert staan. Maar het stond echt letterlijk helemaal vol. We hebben er een kwatier rondjes gereden voor we onze auto kwijt konden. Daarna ging de bus rit in de Citaro heerlijk snel.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Ik heb er ooit een uur in moeten zitten, djeezes wat werd ik daar gaar van. Zo'n lange busrit zie je mij sowieso niet vaak maken.
(Eventuele Wright-fans: sorry voor mijn lelijke woorden :mrgreen: ik heb er nou eenmaal nogal een hekel aan)

Maar kon je dan niet gewoon een ander P+R-terrein opzoeken of in de buurt gaan rondkijken?
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Joshua »

Ardan schreef:Ik heb er ooit een uur in moeten zitten, djeezes wat werd ik daar gaar van. Zo'n lange busrit zie je mij sowieso niet vaak maken.
(Eventuele Wright-fans: sorry voor mijn lelijke woorden :mrgreen: ik heb er nou eenmaal nogal een hekel aan)

Maar kon je dan niet gewoon een ander P+R-terrein opzoeken of in de buurt gaan rondkijken?
Als het aan mij had gelegen had ik dat ook gedaan. Maar ja ik bestuurde de auto niet.

En van die stoeltjes in de Wright's krijgen zelfs de gezondste mensen nog rug klachten.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

--Stefan-- schreef:Zullen we dan ruilen? :D
Dan wil ik de Citaro's en Jonckheertjes uit Amsterdam, en dan mag jij de Wrights hebben :mrgreen:
Zullen we dat niet doen :D. Die lelijke bakken mogen jullie bij Arriva lekker houden :D. Nog iets over die OVC-oplaadpunten bij de Connexxion: in Citaro G's zitten ze bij de Zaanstreek t.h.v. de middelste uitstaptdeur, aan de overkant.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Ik heb er ooit een uur in moeten zitten, djeezes wat werd ik daar gaar van. Zo'n lange busrit zie je mij sowieso niet vaak maken.
(Eventuele Wright-fans: sorry voor mijn lelijke woorden :mrgreen: ik heb er nou eenmaal nogal een hekel aan)

Maar kon je dan niet gewoon een ander P+R-terrein opzoeken of in de buurt gaan rondkijken?
Ik heb in twee delen lijn 59 van Groningen naar Emmen gedaan afgelopen zomer, en heb nog nooit zo'n merkwaardige chauffeur gehad als toen. In een bocht een tractor inhalen, en die bus die pakte alles :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Justin »

Gisteren wilde ik een ritje maken met lijn 141 in Zwijndrecht, maar sinds wanneer rijdt Arriva 5 minuten te vroeg, in plaats van 5 minuten te laat :lol: . Dat is nieuw voor mij =P. Enfin, ik zag dus dat op de haltepalen bij mij niet Nederhoven staat, maar Nerderhoven. Ik weet dat ik af en toe een geek ben, maar om dat zo te verwoorden :lol: .

Heb uiteindelijk maar weer naar het station gelopen :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Krijg net een foto binnen van een poster van Veolia Haaglanden: "Op 31 december (oudejaarsavond) vertrekken de laatste bussen vanaf het beginpunt van de lijn".

Ahja, in Haaglanden rijden in 2010 dus geen bussen meer. Of zouden ze toch de tijd vergeten zijn te vermelden :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Klaasje »

Ben vandaag, net als gister, meegeweest met de CXX 5706. In tegenstelling tot gister was de bus van binnen plotseling compleet roze-gekleurd, en de "roze"-apparatuur stond nu wel aan. Toevallig.
Alle nieuwe Almeerse rood-grijze Volvo's zijn nu op de zijkant voorzien van stickers waar het volgende op staat:
"6x per uur filevrij van Almere naar Amsterdam en terug"

Nu is aan de zijkant ook te zien dat het Connexxion-bussen zijn. Jammer genoeg heb ik geen foto. Dat zou wel lekker beeldend zijn!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Die vakantiedienstregeling is ook absoluut niet praktisch, er rijden veel te weinig trams want de trams die rijden zijn overvol zodat er haast altijd wel mensen achterblijven die dan weer zeker een kwartier moeten wachten.
De RET schrijft op z'n site het volgende:

Met de kerstvakantie rijdt de RET vanaf maandag 21 december 2009 tot en met zondag 3 januari 2010 volgens de vakantiedienst.

Echter vorige week (woensdag en donderdag) reed alles volgens de normale dienstregeling (ook de metro) :? . Deze Week heb ik ook een paar keer staan wortelschieten. Ik zag vanmiddag tram 750 op lijn 25 rijden, Het was het ouderwetse Haring-In-Ton-Vervoer :shock:.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

Ik was vandaag eventjes in Leeuwarden en ik had de 8209 nog voor de lens gekregen, hij zag er alleen niet zo denderend meer uit..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Dat ze zoiets de weg op durven te sturen :S
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Ah, het onderhoud is aan Almere uitbesteed? Die kunnen er namelijk ook helemaal niets van :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

He, dat is een ex-Zaandamse bus.... wat DOEN hun?! :x Behandelen ze de door ons geschonken Citaro's ook zo? :neg:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten