(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Op de A27 net voor Meerkerk haalde Qliner 387 een Arriva 59xx-Volvo in rijdend ri. Ut met "Groningen CS" op de film... mogelijk afvoer van de 5912 van stalling Alblasserdam?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door JeePee »

Zou kunnen, want de 5912 staat nu op Heerenveen buffer. Maar dan met "Heerenveen Extra QLiner" als bestemming...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daan »

Zag vanmiddag rond 12.30 een witte Qbuzz Volvo op het busstation van Groningen.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door JeePee »

Lijnverkenning voor chauffeurs uit Fryslân. De lijnen 85, 89, 304, 504 en 604 worden per 13-12 deels door de Friese vestigingen gereden. Geheel logisch rijden de GD bussen uiteraard in Zuidoost Fryslân hun rondjes ;)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ruben »

Vanochtend weer storing in de metrotunnel. Metro's keerden weer eens op station Weesperplein, honderden passagiers op het perron richting CS wisten van niks. Geen omroep, info-medewerkers en natuurlijk werden de displays ook niet benut. De enige aanwijzing was een kerende metro op het spoor richting CS en de afwezigheid van metro 51. GVB zal wel denken, het gebeurt elke week wel een (paar) keer dus de mensen weten nu wel hoe het gaat. :|
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Wat TCR nu weer uit de kast heeft getrokken. Een blauwe Setra-Qliner zonder lijnfilm. Daar ga je toch geen lijndiensten mee rijden :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door tsov »

Oh, die heb ik al veel vaker zien rijden. Ik moet er ook een foto van hebben, maar die kan ik ff niet vinden ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Vinny »

Daarnet een optocht van Sinterklaas en Zwarte Pieten op de Rozengracht. De bussen 142 en 170 die in de stoet kwamen te rijden, veranderden hun bestemming in 'Zwarte Pietenbus'. Ik zag toch voornamelijk gewone reizigers in die bus zitten... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

Vandaag mijn eerste ritje gemaakt met een SG3 van de RET. Ik vind ze er persoonlijk mooier uit zien dan de RSG3, de RET huisstijl staat er erg goed op. :mrgreen: Ik merkte wel, dat veel mensen het best bijzonder vonden dat ze een keer een "nog schone en nieuwe" metro hadden en geen "aftands gevaarte". :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Er wordt vandaag een deel van de tunnelboor afgeleverd, dus het kontjedraaien-schema is weer actief op het streekbusplatform bij Amsterdam Centraal. De achterste haltes zijn afgezet, de bussen staat tot op de Prins Hendrikkade in de rij voor de haltes en de geledes zijn met drie keer achteruit insteken in staat om de bocht om te komen. Dit alles natuurlijk in combinatie met heel veel zwaaiende verkeersregelaars...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Stefan schreef:Vandaag mijn eerste ritje gemaakt met een SG3 van de RET. Ik vind ze er persoonlijk mooier uit zien dan de RSG3, de RET huisstijl staat er erg goed op. :mrgreen: Ik merkte wel, dat veel mensen het best bijzonder vonden dat ze een keer een "nog schone en nieuwe" metro hadden en geen "aftands gevaarte". :lol:
Ik heb nu twee dagen achtereen op de Calandlijn gereisd, en ik heb beide keren een Bommetje gehad :o terwijl er onderweg nog een paar de andere kant op sjeesden. Is de uitstroom van de Teetjes al begonnen nu SG3 er in begint te komen?
Overigens denk ik dat er vanmiddag een storing was: ik ging van Beurs naar Marconiplein, er komt op Beurs een Bommetje van drie treintjes voorrijden, maar die zaten alledrie stampensvol :shock: er kon geen muis meer bij. Op Marconiplein aangekomen bleek dat de volgende metro alweer klaar stond om binnen te rijden toen de mijne vertrok. En dat nog twee keer, en daarna twee minuten later weer eentje. De metro's werden steeds leger, en daarna zou het nog 6 minuten duren voordat er weer eentje zou komen, waar ik niet op gewacht heb.
Het was dus:
0.00 Spijkenisse
0.01 Schiedam
0.02 Schiedam
0.03 Spijkenisse
0.05 Schiedam
0.11 Schiedam. Best geinig om te zien dat er een metro wegrijdt en de koplampen van de volgende metro alweer het station in schijnen.
Net als op Pernis en nog wat andere stations zijn de naamborden inmiddels blauw, dat wordt dus de algemene kleur nadat de lijnletters zijn ingevoerd. De lijnnamen zie ik nu bijna nergens meer terug, ook boven de stationsnamen staan nu praktisch alleen nog maar de lijnletters geplakt.
Ik doe ook maar wat
Ricardootje_89
Berichten: 16
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 17:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ricardootje_89 »

Op de calandlijn kunnen ze beter een spandoek ophangen met de tekst: door EERDERE technische/strook/wisselproblemen op de CALANDLIJN rijden de metro's onregelmatig. Houd rekening met vertragingen.
Dat is een tekst die ik elke dag op de drums zie staan. Ik luister niet eens meer naar die vrouw de het omroept.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

Ardan schreef:Ik heb nu twee dagen achtereen op de Calandlijn gereisd, en ik heb beide keren een Bommetje gehad :o terwijl er onderweg nog een paar de andere kant op sjeesden. Is de uitstroom van de Teetjes al begonnen nu SG3 er in begint te komen?
Tot nu toe rijdt er slechts 1 wagendienst met SG3 tussen Ommoord/Nesselande en Schiedam Centrum. Als ik het zo begreep komt er met de nieuwe dienstregeling 1 bij, maar dat weet ik niet zeker. De Teetjes van deze wagendienst(en) worden overigens gebruikt om tweewagentreinen op te waarderen naar driewagentreinen. ;)

Btw, de chauffeur van de 174 van 5.59u was in ieder geval op tijd vandaag. Hij kwam al om 5.42u voorbij sjezen, hij had zeker in z'n bed geplast. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

Volgens mij rijden er altijd al een paar Bommetjes op de Calandlijn, of vergis ik me nu? Ik zie in Schiedam regelmatig een paar van die dingen binnen komen rijden :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

De 5400-serie is zelfs bedoeld voor de sneltram, al werden ze lange tijd maar weinig ingezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door mb90 »

Er rijden inderdaad altijd Bommetjes op de Calandlijn. De 18 rijtuigen uit de 5400-serie namelijk. De dienst waar nu de 2 SG3-tjes rijden (vandaag overigens in tegenstelling tot de rest van de week veelal op tijd) werd tot deze week ook gereden door 2 5400-tjes, dus het is nu niet zo dat er door de SG3-tjes diensten met Teetjes versterkt worden. Wel is het zo dat tijdelijk de diensten van de Teetjes overdag niet veranderen van 3 stellen in de spits naar 2 in de daluren, maar dat komt door wat software in de Teetjes die niet naar behoren functioneert.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Meltrain »

Moge die software-problemen dan nog lang blijven. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Het viel me vandaag pas op dat ze in de Metro in Amsterdam nog steeds bij de halte omroepen waar de zonegrens is. Terwijl de chipkaart toch al echt vanaf augustus het enige betaalmiddel is :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Frankst vertelde ooit dat de omroep maximaal één keer per jaar wordt bijgewerkt, aangezien het eigenlijk neerkomt op het vervangen van het volledige geheugen van de boordcomputer of zoiets. Bij Bijlmer ArenA en Ganzenhoef ontbreekt ook nog steeds lijn 66. En ook de routestrips binnen hebben al een tijdje geen update meer gehad, zo staat in Amstelveen bijvoorbeeld nog lijn 125 erop als overstap. Maar de lichtkrant van de CAFs is het allerslechtste, die is volgens mij nog nooit aangepast en toont nog vrolijk Zuid WTC, Strandvliet ArenA en Bijlmerstation (of Station Bijlmer?) :(

Nu we het toch over de omroepen van het GVB hebben. De halte Meester Visserplein van tram 9 en 14, die al sinds begin van de zomer niet meer gebruikt kan worden omdat het aanleggen van een noodhalte technisch onmogelijk bleek, wordt sinds een tijdje niet meer omgeroepen, maar nog wel getoond op de displays. Hetzelfde als met Muntplein richting CS is gebeurd dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Beetje raar. Waarom kan het bij Connexxion wel gewoon veranderd worden en bij et GVB dan weer niet? :O.
Als er bij ons een halte bij komt dan roept onze omroepvrouw het de volgende dag er gelijk bij :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Het kan niet omdat het GVB is. GVB wil van alles, maar ze doen er niks voor. De tram, daar wordt wel energie ingestoken, maar in de metro niet. Station Holendrecht is ook al lang NS-station, maar dit is nog bijna nergens terug te vinden, behalve op de lijnennetkaart en op de minimetrokaartjes in de vitrines. Het mag zelf een wonder heten als je de Utrecht- en Hemboog kunt terugvinden op de kaart. De nieuwe stationsbordjes van Holendrecht zijn in dezelfde tijd vervangen als dat het station geopend is, maar nergens een NS-logootje of zo.
Het lichtkrantje in de CAF is nooit aangepast, er staat nog altijd 'Zuid WTC', 'Strandvliet Arena' en 'Bijlmer'. Ook bij de uitstappijlen, het schijnt dat GVB-monteurs die niet kunnen openen en wijzigen, maar dat er speciaal personeel van CAF nodig is om die dingen aan te kunnen passen.
De afroep in de sneltram is ook nooit aangepast. Nog altijd 'Station, Zuid, weeteesee'. In de CAF is het wel aangepast maar toen is de afroep enorm sloom geworden. Feest op Amstel: *BOING* Amstelstation. ..... overstappen op:.......tram..12, ...bus..15, ...37, ...40, ...62, ...136, ..streekvervoer......en trein (deuren openen) ....zonegrens.' Op station Zuid was het foutgegaan en kon je in het begin een tijdje overstappen van metro 50 op metro 50 :D maar na enkele maanden is die fout eruit gehaald. Een half jaar geleden of zo is ook tram 24 toegevoegd bij de overstappen op de Amstelveenseweg.

"onze omroepvrouw" heet trouwens Marion Jager, van het ANP-nieuws :wink: hoewel ze in de Randstad anders klinkt dan in de periferie :S
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Er zitten nog wel meer rare eigenschappen aan het systeem, onder andere de aansturing van lijnfilms werkt ook niet helemaal zoals het hoort bij lijnovergangen, hij doet automatisch retourritten ook al is in de computer de dienst van de bus wel aanwezig (computer gaat piepen als de bus moet vertrekken bij beginpunt).

Bijvoorbeeld: Een bus van lijn 44 gaat bij Bijlmer ArenA bijna altijd over op lijn 45. De computer weet dat, maar toch wordt na vertrek bij de laatste halte voor het eindpunt de lijnfilm veranderd in 44 Diemen Noord in plaats van 45 Holendrecht AMC. De boordcomputer gaat echter wel zonder de dienst te veranderen netjes piepen als het tijd is, en ook de haltes worden gewoon juist omgeroepen. Komt nog bij, dat als een buschauffeur handmatig het lijnnummer invoert, de vorige bestemming tevoorschijn komt. Je kan zeggen wat je wil, maar kwalitatief uitmuntend is het systeem niet.

Al gaat het bij de tram wel steeds beter, want voor tram 4 is de omleiding van een half jaar gewoon netjes in het systeem verwerkt en worden de haltes op de omleiding netjes omgeroepen :) Bovendien kunnen er op de lijnfilm van de Combino twee bestemmingen op de display: een eindpunt en een speciale regel, bijvoorbeeld via omleiding of laatste rit. Dat heeft Connexxion dan weer niet :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Dat display van de Combino is inderdaad wel een goeie ja. Op de extra regel heb ik ook al 'GVB Amsterdam' of 'Combino Amsterdam' gezien. En het lijnnummer kan er ook nog links groot bij op, ook al staat het al op de film.
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ardan schreef:"onze omroepvrouw" heet trouwens Marion Jager, van het ANP-nieuws :wink: hoewel ze in de Randstad anders klinkt dan in de periferie :S
Dat is me nog nooit opgevallen :P
Klinkt in Noord-Holland toch echt hetzelfde als in Nijmegen xD
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

In ieder geval wel een prima stem. Ze klinkt stukken beter dan de mevrouw van de RET (weet iemand toevallig wie dat is?). Die laatste is trouwens volgens mij dezelfde als bij de HTM, alhoewel ze daar een stuk vriendelijker klinkt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten