(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Och ja, tuurlijk. Anders zou je Novio en Connexxion-breng door elkaar heen hebben rijden, dat kan natuurlijk niet ;)
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ardan schreef:Och ja, tuurlijk. Anders zou je Novio en Connexxion-breng door elkaar heen hebben rijden, dat kan natuurlijk niet ;)
Huh? :P
Alles is toch gewoon Breng? xD
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Ik zeg niks meer, dit wordt me te moeilijk :wink:
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ardan schreef:Ik zeg niks meer, dit wordt me te moeilijk :wink:
Jawel, gooi het eruit :mrgreen:
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Nou, ze houden dus alle Breng-bussen in Arnhem, roze en blauw. Omdat nu nog Novio in Nijmegen rijdt, zou je dus twee soorten bussen door elkaar hebben rijden als je de roze breng-bussen er nu al in gooit daar. Dat was mijn redenatie. En dan gaan ze 13 december, of wanneer alle bussen in roze geleverd zijn, hup alles in één keer in Nijmegen laten rijden. Klopt toch?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Tochjo »

Dat is niet helemaal juist. In Nijmegen rijden nu ook al bussen van Breng rond, zowel roze als blauw. Voor zover ik heb begrepen, rijden nu blauwe gelede bussen als Heyendaalshuttle omdat er nieuwe, roze bussen komen die de Heyendaalshuttle gaan rijden, waarna de blauwe bussen naar Arnhem verhuizen, vandaar het nu al blauwe dak.

Overigens, officieel heeft Novio de aanbesteding gewonnen, dus je redenering over "Novio en Connexxion-breng door elkaar" klopt sowieso niet. Het zou dan eigenlijk raar zijn om in Arnhem al met Breng-bussen rond te rijden. Natuurlijk gaat dat helemaal nergens over, want Novio is een dochter van Connexxion. Maar dat terzijde :P
--Stefan-- schreef:De 9179 en de 9180 in Blauwe Breng stijl zijn dan neem ik aan ook al naar Arnhem?
Er reed vanochtend nog minstens één bus van Breng met een blauw dak als Heyendaalshuttle.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Freek »

Alle drie de Heyendaalshuttle's in BRENGstijl (dus met blauwdak) waren nog aanwezig vanmorgen. Alleen de grijze varianten die naar Voorne-putten zijn gegaan zijn verdwenen. Hiervoor in de plaats rijden CXX-groene Duvec's.
Omdat ik dacht dat de geel/witte Duvec's weer uit de kast waren getoverd had ik op gratis reizen gehoopt. Nu maar de fiets gepakt.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ik wacht gewoon lekker af tot zondag, dan hebben we nog maar 2 huisstijlen in Nijmegen :P. Nu rijd er echt van alles.
Novio stijl, Hermes, Breng Roze, Breng Blauw, Connexxion, NIAG, Veolia en in de spits Arriva.
Wel lekker kleurig en veel verschillende bustypen :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Je zult er altijd drie houden: Breng, NIAG en Arriva :wink: En ongetwijfeld komen er nog blauwe bussen uit Arnhem naar Nijmegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Daar heb je gelijk in :)
Maar het overgrote deel is dan toch Breng roze. En nu is overgrote deel én Hermes, én Novio én op het moment Connexxion.

--edit-- : Veolia zal denk ik ook niet weggaan ;)
3 0 7 9
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ardan schreef:Nou, ze houden dus alle Breng-bussen in Arnhem, roze en blauw. Omdat nu nog Novio in Nijmegen rijdt, zou je dus twee soorten bussen door elkaar hebben rijden als je de roze breng-bussen er nu al in gooit daar. Dat was mijn redenatie. En dan gaan ze 13 december, of wanneer alle bussen in roze geleverd zijn, hup alles in één keer in Nijmegen laten rijden. Klopt toch?
Maar het kan ook niet anders. De roze Breng bussen die er nu rijden zijn de Amba's van Hermes (1830-1850 serie). En anders hebben ze te weinig bussen. Zelfde geld voor de blauwe gelede Citaro's op de Heyendaalshuttle... die zijn van Novio en gaan naar Breng Arnhem.

Het is gewoon weer een zootje van allemaal 2e hands bussen die allemaal weer geschoven moeten worden :roll:
3 0 7 9
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Etienne »

Vanochtend was op Gvc op het tramperron het buitenste spoor aan de stationshal-zijde buiten gebruik. Vanaf Ternoot was het een beetje filerijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Maik »

Rond 18:15 kwam ik tussen Lichtenvoorde en Groenlo een gelede Volvo van Syntus tegen op lijn 74. Volgens de lijnfilm was de bestemming Enschede, maar dan reed ie de verkeerde kant op; de bus reed dus richting Lichtenvoorde :wink:.
Pommes.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

En dan sta je op de bus te wachten terwijl er weer nieuwe Breng bussen binnen komen en dan heb je je fototoestel niet bij...
Heb met me telefoon nog wel een paar foto's kunnen maken, maar het was bewolkt en begon bijna te schemeren, dus het is niet de beste kwaliteit :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En tenslotte nog de ex-Hermes 1832 die voorbij kwam.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs schreef:@KM46: Hmm, dan was er nog 'n verstoring want ik neem aan dat er maar weinig mensen van het Weena naar Lombardijen reizen met de tram om daar de trein te pakken :wink: De betreffende persoon zat namelijk tegen een bekende te vertellen dat 'ie er met zijn tram achter die defecte tram vast stond en dat de defecte tram met enige moeite op de Bree gekomen was. Dan zal de probleemsituatie zich dus op de Randweg voorgedaan hebben met een 2 of 20 ri. Lombardijen die achter de defecte 25 stond.
De verstoring op het Weena betrof een lijn 25 tram volgens het retpersoneel wat in mijn tram 25 zat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Het viel me op dat niet alle bussen op GVB-lijn Diemen Centrum als eindpunt tonen, maar soms ook gewoon Diemen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Vinny »

Het idee is dus dat de bussen met het roze dak naar Nijmegen gaan, en met het blauwe dak naar Arnhem?
Wat is daar de gedachte achter?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Het viel me op dat niet alle bussen op GVB-lijn Diemen Centrum als eindpunt tonen, maar soms ook gewoon Diemen :?
Nou moet je ook weer niet gaan doen of Diemen een wereldstad is. Gewoon "Diemen" volstaat in 99% gewoon als eindbestemming... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Afbeelding

Beetje jammer dit, geen kleuren :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daan »

Vanmorgen reed er een Amba op 52... Zal ook wel een van de laatste keren zijn geweest.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door mb90 »

Bee schreef:http://pic40.picturetrail.com/VOL378/83 ... 328706.jpg

Beetje jammer dit, geen kleuren :neg:
Ja, dat is inderdaad jammer. Vanmorgen zat ik toevallig in een Teetje met de nieuwe rol. Dat leverde soms wat verwarring op met de bestemming A Binnenhof i.p.v. de bestemming op de DRIM's, Ommoord dus. Ook zit er nu een nieuwe omroep in de stellen. Klinkt best raar zo. Ze zegt geen station maar metrostation en even later komt een iets anders klinkende stem met de stationsnaam, bij een overstapstation dat je kan overstappen op bus, tram of trein en eventuele extra informatie. Ik heb een omroep opgenomen met mijn telefoon, maar nu moet ik nog kijken hoe ik het op mijn laptop af wil spelen...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

Ik had vanochtend ook een Teetje met een "nieuwe" rol en ik stond inderdaad ook raar te kijken toen er metro aan kwam met de bestemming "A Schiedam Centrum", de huidige afroepen zaten er overigens nog in. Ik zal vanmiddag ook even kijken of ik een metro heb met nieuwe afroepen, dan zal ik ook een opname maken. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Etienne »

Op de Randstadrailstations langs de Hofpleinlijn worden ook de aanduidingen eindelijk vervangen naar E.

Tevens zijn er vandaag op de Randstadrail Erasmuslijn reizigerstellingen, een aantal studenten met RET-jasjes is druk aan het tellen. Vooral in de spits is het nog best druk waardoor volgens mij niet iedereen geteld wordt. :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Vandaag in de bus was een chauffeur vergeten dat er geen omleiding meer was, dus het had per ongeluk 4 haltes over geslagen :P
En de bus erna had er schijnbaar ook niet aan gedacht xD
Dus mensen hebben 3x 15min gewacht op de bus :shock:
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Joshua »

Vandaag heel wat foto's gemaakt van Bussen. Zo ook een paar op de Hermes/Novio stalling. Later op de dag of morgen een uitgebreidere collectie.
http://img13.imageshack.us/img13/8828/pc100099.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/8693/pc100097.jpg
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten