(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Daar had ik vandaag bij mijn ouders geen last van :mrgreen: Gevolg was wel dat het voor een zaterdag gezellig druk was in de bus (5 ipv 2 mensen ofzo :lol: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

In Dordrecht zijn immiddels haltepalen (en stickers indien de paal reeds aanwezig was) verschenen voor de nieuwe lijn 6. Doorgaans staan die nieuwe haltes gewoon op de stoep, maar halte Nassauweg valt nou niet bepaald onder de makkelik toegankelijke haltes...

Afbeelding

Opvallend genoeg staat lijn 6 ook op het bord bij z'n eindhalte op het station, terwijl 'ie daar als lijn 7 verder rijdt. De andere kant op wordt lijn 6 ook al op halte centrum aangegeven waar 't nog lijn 7 is.
Dat op de stickers "centrum" als eindpunt staat is wel weer logisch, dan snappen de passagiers ook dat 'ie doorrijdt.

@Bee: in andere delen van Zuid-Holland was het toch wel 'n stukje drukker. Al moest de bus op de foto de drukte nu juist een beetje voorkomen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Lijn 2, gisteren gezien bij Winkelcentrum Keizerslanden, wenste iedereen 'Prettige Feestdagen' op zijn koersfilm :)
Ik vond het vanuit de verte al zo'n rare bestemming. Ik kon het toen nog niet lezen, maar er stond iets op wat er niet hoorde. Nou, dit dus.

Zojuist ging ik naar de stad om boodschapjes te doen. Ik met mijn SOVC de bus in. Ik heb tijdens de rit met de chauffeur zitten kletsen, over de voordelen van een Amba boven een Alliance, de ovc, waardoor mijn ritje nu maar 60 cent kost terwijl een dalkaartje 1,20 is, en het feit dat Syntus hier volgend jaar gaat rijden. De chauffeurs gaan allemaal mee, maar wat er met de bussen ging gebeuren wist hij niet. Toen ik zei dat er in ieder geval een vloot Amba's bijbesteld gingen worden (geen idee waar ik dat van weet, maar had het ergens gelezen) was hij daar wel blij mee.
En, zoals wel vaker gebeurde, kon ik bij het CS niet uitchecken. De cico's stonden op Buiten dienst met een rood lampje. De chauffeur kon er niks mee doen, de chauffeur die hem afloste ook niet. Laatstgenoemde zei dat ik het maar in een andere bus moest proberen, maar omdat mijn saldo nu -3,61 was, en het systeem in de andere bus dus dacht dat ik wilde inchecken, lukte dit ook niet. 'Saldo te laag'. Dus ik heb nu mijn 5e terugclaimformuliertje mogen ontvangen :lol: Gevolg was wel dat ik nu naar huis moest lopen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Je was toch op het station? Waarom heb je daar je chipkaart niet opgeladen bij de NS-kaartautomaat dan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Ik ga daar mijn geld dan niet aan uitgeven als ik het toch terugkrijg van Connexxion :wink: En ach, die 20 minuten lopen.. ik ging meer uit luiheid/plezier met de bus dan uit noodzaak.
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:@Bee: in andere delen van Zuid-Holland was het toch wel 'n stukje drukker. Al moest de bus op de foto de drukte nu juist een beetje voorkomen...
Inderdaad, bij een aantal ritten van de 164 was het inderdaad een 'stukje' drukker als anders. 75 á 80 personen deden in ieder geval mee.. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Er reed gisterenavond een Volvo Interliner op lijn lijn 61 richting Schiphol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Etienne »

Bee schreef:Er reed gisterenavond een Volvo Interliner op lijn lijn 61 richting Schiphol.
Dat is normaal, Lisse heeft daarvoor de 3524, 3539, 3542 (en d8 nog een paar)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Ik had tot nu toe alleen nog maar zeer stevig snorrende amba's gezien op die lijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Chauf21 »

Op die lijn hebben een tijdje speciale Volvo's gezeten (Vliegensvlug van Lisse naar Schiphol), maar dat is een tijdje (anderhalf jaar?) terug veranderd. Nu rijdt stalling Lisse o.a. Interlinerlijn 89 en kan er wel eens een Volvo verdwalen. Zeker op de zater- en zondagen. En op die lijn is dat niet zo erg ;) Vol gas met een Amba het brugrestaurant passeren is ook niet alles.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Ik moet zeggen dat het niet echt geslaagde bussen waren :?

Waarom stopt die lijn eigenlijk niet bij Den Ruygen Hoeck? De 370 doet dat wel :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door mb90 »

Ik dacht dat ik het hier al gemeld had, maar mede door een spot van meltrain van vanmiddag (toen reed hij op lijn 144) kwam ik erachter dat dat nog niet zo was. Bij Qbuzz Ridderkerk rijdt namelijk tijdelijk een gast uit Friesland, deze Qbuzz 2005:
Afbeelding

Gezien de spots van Groningse bussen in Friesland wordt deze 2005 nu even niet erg gemist daar en het zorgt hier voor wat vrolijke afwisseling. :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Ja, ik zag hem ook vanmiddag. Vond hem er al zo raar uitzien, terwijl normaal de Q-buzzen echt in alles op die van de RET lijken.
Ik was ook voor de grap eens in Dordrecht. Op lijn 3 naar Oudelandshoek zag ik bus 726, die voorop zijn richtingsfilm groen had en aan de zijkant in oranje led'jes. Vraag aan Ddrs: dit hoort niet zo, denk ik? Of heb ik nu iets gezien waar jij zelfs niks vanaf weet? (kan het me niet voorstellen.)
Wat een grafdingen zijn die wrights trouwens, met zo'n rare spijl in de voorruit en een stopknop die klinkt als een Belgische: een echte bel. Ik ben de eerste bus ingesprongen naar Rotterdam Zuidplein, lijn 92. Die doet er een uur over en rijdt door alle straten van fokking Hendrik-Ido-Ambacht, of all places. Zodoende weet ik daar nu alles te vinden. (zwembad, gemeentehuis, plussupermarkt, sportpark, scholen, noem maar op.) En bij Rotterdam Lombardijen stond de hele halte vol met blije brugklassers, die allemaal meewilden. Het was 16 15 uur, school zal wel net uit zijn geweest. Wat een gekakel zeg.
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Milco »

Ardan schreef:Ik was ook voor de grap eens in Dordrecht. Op lijn 3 naar Oudelandshoek zag ik bus 726, die voorop zijn richtingsfilm groen had en aan de zijkant in oranje led'jes. Vraag aan Ddrs: dit hoort niet zo, denk ik? Of heb ik nu iets gezien waar jij zelfs niks vanaf weet? (kan het me niet voorstellen.)
Hier weet ik ook iets af. Deze bussen reden voorheen bij SBM (stadsdienst Maastricht) , wat nu Veolia is. Die bussen hadden toen aan de rechter zijkant hooguit een lijnnummer (in de 'zwarte balk' boven de ramen). De bestemming kon je alleen aan de voorkant zien. Toen deze bussen verhuisd zijn naar arriva Dordrecht hebben deze bussen een oranje lijnfilm + bestemming gekregen aan de bovenkant van de ramen aan de rechterkant. Deze lijnfilm is nieuw, aan de rechterkant, dus vandaar zijn dat oranje ledjes.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Klopt helemaal ja, en dat heeft nog heel wat moeite gekost om daar bestemmingen op te krijgen. Of nouja, op de zijfilm kregen ze wel een bestemming, maar toen stond het lijnnummer en de eerste letters van de bestemming twee keer op de filmbak voorop de bus :P Uiteindelijk is heel de programmering daarvoor aangepast.
Ze blijven trouwens ook nogal eens hangen: dan verandert de bestemming alleen voorop de bus en niet aan de zijkant.

Owja trouwens: ook de Wrights zijn later van een zijfilmbak voorzien, vooral te zien aan waar 't ding hangt (achter de ruit). Maar daarbij valt het alleen op een foto op: de voorfilm is goed fotografeerbaar, de zijfilm is er eentje waarop je strepen krijgt i.p.v. leesbare tekst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Aah is dat het. Ik vond het er al zo vreemd uitzien, maar weet nu waarom :idea: Weer wat geleerd.

Overigens is er momenteel iets aan de hand op het busstation van Amsterdam Centraal, het nog een week in gebruik zijnde Arrivabusstation. Terwijl ik naar de bibliotheek liep, hoorde ik allemaal brandweerwagens, maar ik kon ze niet zien. Even naar het dakterras gelopen van die bibliotheek en ik zag ook een ambulance, deze kwam uit de Valkenburgerstraat en reed bij CS de noodbrug op. Wat er aan de hand is weet ik niet want er staat een nieuw gebouw precies voor. Wel zag ik alle inmiddels aangekomen Arrivabussen (en misschien ook wat van GVB, dat kon ik niet goed zien in het donker) stilstaan op de Hendrikkade, een file van de Kamperbrug tot een eindje voor de Schreierstoren. Iemand enig idee wat er is?
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Vandaag denk ik een van m'n laatste ritjes gemaakt in een Alliance B95 van Hermes.... volgende week is het allemaal weg :O
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Ik heb vandaag een rondje naar Rotterdam en nu Amsterdam gemaakt, ver over de Zuid. Eerst naar Nijmegen, wat een mooie bussen rijden er op de Heyendaalshuttle zeg :shock: die Citaro's komen daar goed uit de verf naast die ouwe Hermesmeuk die er staat. (ik krijg zin om een heel flauw grapje met het woord 'hermes' te maken maar ik doe het niet.)
Toen naar Roermond, even de stad bekeken, en naar Eindhoven. Geen idee wat precies de HOVlijnen zijn daar, ik ben gewoon bus 1 ingesprongen. Nou, HOV kan ik het niet noemen. De bussen zien er wel mooi uit. Terug op het station zag ik bus van lijn 402 wegrijden, wat een vreemd ding was dat zeg :shock::shock: is dat een HOV-bus? Ik kon er geen foto van maken (ik had mijn camera niet bij me), maar het is wel een opvallend gevaarte. Wat is dat voor een bus? (sorry, ben vrij lekerig als het om bussen gaat :mrgreen: )
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Dan den ik dat je de Phylias hebt gezien :P

Deze:
http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=662
Laatst gewijzigd door --Stefan-- op ma 07 dec 2009, 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.
3 0 7 9
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Gekko123 »

Die bus die je zag rijden op lijn 402 in Eindhoven zal wel een Phileas zijn geweest. Die rijden daar in ieder geval op de lijnen 401 en 402.

Edit: --Stefan-- was me net voor
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

De volgende keer mag jij het als eerste zeggen :P
3 0 7 9
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Raymond »

Lijn 1 is gewoon een stadslijn, 401 en 402 zijn het HOV-vervoer in Eindhoven dus je hebt de verkeerde keuze gemaakt :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

En als ik die foto's zo bekijk was het inderdaad een Phileas. Ach ja, reden om nog eens terug te gaan :D
(sjongejonge, je ziet en leert nog eens wat)
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Hmmm, door je verhaal over Eindhoven heb ik besloten om morgen ook maar een keertje daar naartoe te gaan :mrgreen:
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Gheghe. Ja, lijkt mij ook wel wat, maar ik moet morgen naar school :(
Misschien woensdag.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten