(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ik heb morgen echt maar 1 uurtje. En dan gaat die man mij vertellen hoe ik met word overweg moet. :neg:
Dus dan ga ik zelf me tijd wel nuttig besteden :mrgreen:

Woensdag heb ik bijna altijd vrij (A)
3 0 7 9
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door mb90 »

Lezen blijft toch een vak. Op het Zuidplein in Rotterdam worden eindelijk extra trottoirkolken (dit zijn de putten in de stoeprand) geplaatst bij de haltes A t/m G. Hierdoor is er elke dag 1 halte afgesloten en stoppen de bussen van die halte bij de tijdelijke halte X. Dit staat met een groot bord aangegeven bij de haltepaal, maar nog staan er elke morgen zeker 10 mensen bij de gewone halte te wachten, terwijl dat vol staat met een shovel, een vrachtwagen, werklieden en een berg zand... :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Wubbo »

Gisteren rond 16.30 zag ik bij garage Hessing in De Bilt, tussen allerlei Connexxion-meuk (er komt langzaam maar zeker weer steeds meer bij) ook een Novio-busje staan. In de gauwigheid kon ik niet zien wat het was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Gisteren een Gelede Jonckheer op GVB-lijn 47, vandaag een gelede Citaro op lijn GVB-lijn 41.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Wubbo schreef:Gisteren rond 16.30 zag ik bij garage Hessing in De Bilt, tussen allerlei Connexxion-meuk (er komt langzaam maar zeker weer steeds meer bij) ook een Novio-busje staan. In de gauwigheid kon ik niet zien wat het was.
Dan denk ik dat het een van deze 3 bussen:
1200-1210, 1376-1386
2509-2525, 2596-2598
9301-9302
3 0 7 9
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Wubbo »

Die pukkel heb ik niet herkend, maar wellicht een van de andere 2. Zal vanmiddag nog eens kijken ;-)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Chauf21 »

Zojuist zat ik in de metro in Rotterdam, waar op een gegeven moment alles uitviel, maar er niets meer terugkwam. De omroep dat er een technisch probleem was volgde en daar zaten we dan :) Al na een paar minuten passeerde er enkele metrostellen (dezelfde richting op) over het andere spoor, maar helaas voor ons konden we daar niet op overstappen. Na pak 'm beet een kwartier werden we de metro's uitgeholpen en mochten we lopend naar het perron (aan de overzijde). Daar kwam al snel een volgende metro. Verderop op de baan werd eveneens een metro ontruimd en liepen mensen langs de baan. Weer een ervaring rijker :D Kleine toevalligheid voor mij was dat de tweede metro er een van het nieuwe type (SG3) was :)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door JeePee »

Die storing is nog steeds bezig. Op Capelsebrug kwam na 15 minuten een metro aan naar Cappele, vervolgens nog één en nog één. Inmiddels na zo'n 20 minuten een keer een metro naar Nesselande, bestaande uit 2 bakken. Afgeladen natuurlijk... Vervolgens 5 minuten niets, toen 3 achter elkaar Nesselande - Ommoord - Nesselande. Tussen Prinsenlaan en Capelsebrug staan 2 metro's stil waardoor alles ri Centrum LSP moet rijden... Chaos allom natuurlijk. Uiteindelijk met +35 op Alexander = +60 in Lw... Overigens stond op Alexander de eerstvolgende metro naar Centrum aangekondigd over 23 minuten. Toen was er ook al 10 minuten niets meer gekomen en stond het perron al zwart van de mensen...

In kort: gewoon een RET dagje dus :roll:
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door tsov »

Vandaag viel me op dat de zijfilm van GVB-bus 005 (een oudere Citaro) weer gefixt is, die heeft heel lang (misschien wel een jaar) vast gestaan op "38 Amstelveen Busstation"...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, ging lekker bij de RET dan... ik ving bij station Lombardijen in de t2267 nog wat op over een tram van lijn 25 die het in het geheel niet meer deed waardoor er ook al een opstopping aan trams ontstond :P

Zelf kreeg ik bijna een extra stadsrondritje in Dordrecht, maar gelukkig stond het verkeerslicht bij de kruising Oranjelaan / Noordendijk op rood. Dat zorgde dat ik net op tijd naar de chauffeur kon roepen dat'ie rechtsaf moest, want hij stond voorgesorteerd voor rechtdoor :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door mb90 »

Het was en is een drama op de Calandlijn in Rotterdam. Om 16:00 uur stond er eerst al een metro defect in de boog tussen Schenkel en Capelsebrug en daarachter stond een metro klem bij de overweg van station Schenkel. Hier werd dus over 1 spoor gereden met allerlei vertragingen als gevolg. Zelf had ik na 10 minuten een metro richting Schiedam Centrum. De drukte viel binnen nog mee, dus ik ben maar mee gegaan naar Beurs. Onderweg werd het langzaam veevervoer en uiteindelijk stond de metro een minuut of 5 stil bij Blaak. Daar stond op het tegenover gelegen spoor al een setje Teetjes in het donker en stroomde mijn metro voller en voller. Uiteindelijk besloot ik met wat klasgenoten om maar te gaan lopen vanaf Blaak naar Beurs, want het werd ons iets te gezellig. Een goede gok, want dezelfde metro kwam bij Beurs aan toen wij in de stationshal liepen en als klap op de vuurpijl stond daar op het andere spoor ook nog een setje Teetjes met rookverschijnselen. Uiteindelijk ging het met de Erasmuslijn zonder problemen naar huis.

Vanavond rond 20:10 uur wilde ik vanaf Schiedam Centrum nog een avondfoto maken bij het Marconiplein. Hier miste ik net de metro naar Capelle en kreeg ik medelijden met mensen die echt naar Capelle moesten. De eerstvolgende metro kwam over houd je vast: 40 minuten! :shock: aldus de DRIM's i.p.v. over een kwartier. Zelf heb ik maar afgezien van die avondfoto, want de eerstvolgende metro kwam over 16 minuten (na natuurlijk nog wel een inrukker naar de remise) en die daarna over 29 minuten. Ik ben dus maar direct met die van 16 minuten via Dijkzigt en Buslijn 44 naar huis gegaan.

Kortom een dagje met veel storingen tegelijk.
Laatst gewijzigd door mb90 op di 08 dec 2009, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Konden ze die kapotte metro niet gewoon naar de Gravenweg slepen ofzo? Daar hoeft het spul toch niet de hele middag voor overhoop te liggen?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs schreef:Hmm, ging lekker bij de RET dan... ik ving bij station Lombardijen in de t2267 nog wat op over een tram van lijn 25 die het in het geheel niet meer deed waardoor er ook al een opstopping aan trams ontstond :P
Volgens de RET was er een tram op het weena uit de rails gelopen. Zelf had ik een reisroute die zowel met tram 25 als met de metro voerde. Kortom ik was weer eens een uur later thuis dan gepland :shock:.
mb90 schreef: Een goede gok, want dezelfde metro kwam bij Beurs aan toen wij in de stationshal liepen en als klap op de vuurpijl stond daar op het andere spoor ook nog een setje Teetjes met rookverschijnselen. Uiteindelijk ging het met de Erasmuslijn zonder problemen naar huis.
Het bleek alleen een rookmelding te zijn rond 17:00 werd de boel richting schiedam weggevoerd (kwam net op het station aan) en kwam het metroverkeer met veel horten en stoten zeer zeer langzaam op gang.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

Ah, ik heb schijnbaar geluk gehad. :P Ik heb stevig door gestapt vanaf m'n school naar Coolhaven zodat ik precies wagendienstje 562 zou hebben. En inderdaad, ik had weer een prettig ritje met een SG3. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

@KM46: Hmm, dan was er nog 'n verstoring want ik neem aan dat er maar weinig mensen van het Weena naar Lombardijen reizen met de tram om daar de trein te pakken :wink: De betreffende persoon zat namelijk tegen een bekende te vertellen dat 'ie er met zijn tram achter die defecte tram vast stond en dat de defecte tram met enige moeite op de Bree gekomen was. Dan zal de probleemsituatie zich dus op de Randweg voorgedaan hebben met een 2 of 20 ri. Lombardijen die achter de defecte 25 stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Vandaag reden er in Nijmegen op Lijn 10 (Heyendaalshuttle) ineens allemaal oude Duvedec's ipv de Citaro's.
Iemand enig idee waarom? :O
3 0 7 9
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

De (grijze) Citaro G's zijn verhuist naar Spijkenisse, ik denk dat 't daar door komt.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ooow, ik dacht dat dat pas in het weekend zou gebeuren :O.
Krijgen wij die ***bussen weer :P.
De 9179 en de 9180 in Blauwe Breng stijl zijn dan neem ik aan ook al naar Arnhem?
3 0 7 9
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Freek »

daar zit vast en zeker geen OV-chipkaart in, dat wordt morgen lekker gratis reizen :D
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door tsov »

Volgens mij hebben tegenwoordig alle Cxx-bussen chipkaartapparatuur, zelfs de Duvedecs ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

tsov schreef:Volgens mij hebben tegenwoordig alle Cxx-bussen chipkaartapparatuur, zelfs de Duvedecs ;)
Hebben ze inderdaad wel ;)
Zijn een paar Duvedec's uit Arnhem en daar zit het allemaal gewoon in.
Zelfs de halteomroep en een haltedisplay ;)
3 0 7 9
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Freek »

He jammer, en is de route ook nog geprogrammeerd, hopen op een extra rit kan ook nog, dan werkt de boel namelijk ook niet
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Hoop er maar niet te veel op :P
Hoelaat moet je in Heyendaal zijn dan?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

In Wageningen was een meisje loos.. een roze Breng-bus van Nijmegen dus. Reed op de lijn (86 geloofik?) van Arnhem via Wageningen naar Ede. Niet Nijmegen dus. Volgens rijdt het spul nu sowieso al aardig door elkaar want ik zag gisteren een jongetje (een blauwe van Arnhem dus) in Nijmegen kachelen.
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ardan schreef:In Wageningen was een meisje loos.. een roze Breng-bus van Nijmegen dus. Reed op de lijn (86 geloofik?) van Arnhem via Wageningen naar Ede. Niet Nijmegen dus. Volgens rijdt het spul nu sowieso al aardig door elkaar want ik zag gisteren een jongetje (een blauwe van Arnhem dus) in Nijmegen kachelen.
Dat komt omdat ze bussen nu nog van Connexxion Arnhem zijn maar 13dec gaan ze over naar Nijmegen. Maar tot die tijd rijden ze in Arnhem ;).
En de blauwe Breng bussen rijden in Nijmegen op de Heyendaalshuttle (deze bussen gaan ook de 13e naar Arnhem) en ze rijden op lijn 31/32/33 omdat deze ook bij de Concessie KAN Noord (dus bij Arnhem) horen :)
3 0 7 9
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten