(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door STF »

Bee schreef:Frankst vertelde ooit dat de omroep maximaal één keer per jaar wordt bijgewerkt, aangezien het eigenlijk neerkomt op het vervangen van het volledige geheugen van de boordcomputer of zoiets.
Voor het LHB materieel inderdaad van toepassing, BN en CAF zou eenvoudiger moeten kunnen maar GVB is nooit zo snel en alert met dat soort dingen.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door tsov »

Geert schreef:Ze klinkt stukken beter dan de mevrouw van de RET (weet iemand toevallig wie dat is?). Die laatste is trouwens volgens mij dezelfde als bij de HTM, alhoewel ze daar een stuk vriendelijker klinkt.
Van de RET wordt je gewoon vanzelf chagrijnig :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

In de Rotterdamse metro komt er volgende week een nieuwe stem voor de omroepen beweert een vriend van mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Freek »

Lijn 3 van Nijmegen naar Wijchen reed zojuist verkeerd. Na station Heyendaal moet deze nu ivm een omleiding rechts afslaan richting HAN en St Annastraat, de buschaffeuse dacht hier anders over en reed recht door richting Erasmusgebouw/laan. bij de daar aangelegde rotonde werd gekeerd om vervolgens weer over de Heyendaalseweg richting HAN te rijden. Kortom, gratis kilometers.

Overigens was deze geplande omleidingsroute niet opgenomen in Infoxx, ik ben dus benieuwd welke halte staat aangegeven bij mijn ov-chipkaart overzicht, ik ben namelijk bij UMC st Radboud uitgestapt een halte die normaal gesproken niet wordt aangedaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Wat vond ik op Skyscrapercity:

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... st46949725

Een foto van een Citadis 2.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Freek schreef:Overigens was deze geplande omleidingsroute niet opgenomen in Infoxx, ik ben dus benieuwd welke halte staat aangegeven bij mijn ov-chipkaart overzicht, ik ben namelijk bij UMC st Radboud uitgestapt een halte die normaal gesproken niet wordt aangedaan.
Als het goed is staat er dat je dan bij Heyendaal Station bent uitgestapt. Ik heb me laten vertellen dat Infoxx dan blijft staan op de laatste halte die nog 'bekend' was op de route.
En weer zo'n raar iets... Bij lijn 10 is de omleiding wel opgenomen in Infoxx en waarom bij lijn 3 niet? En waarschijnlijk zal het bij 1, 4 en 11 ook niet aangepast...
3 0 7 9
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Freek »

lijn 4 heeft ook geen omleidingsroute in infox, lijn 10 inderdaad wel, maar dat kan te maken hebben met het aandoen van de tijdelijke halte op de Houtlaan? De andere haltes zijn namelijk wel bestaande haltes.

Ik vermoed dat ik bij de halte Erasmusgebouw ben uitgestapt. Omdat we daar zijn gekeerd zal het systeem wel hebben herkent dat we daar ergens zijn 'verdwaald'.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Die tijdelijke halte heeft er niks mee te maken denk ik. Ik moet elke dag met lijn 5/85 en daar zit nu ook een tijdelijke halte (Dijkstraat) en die staat ook niet in Infoxx.

Maar inderdaad, dan is dat de laatste halte die hij heet gezien.


En ik had gister ook een een chauffeur die verkeerd reed... zat in Lijn 7 naar Brabantse Poort en die rijd na Joris Ivensplein via de Tunnelweg onder het station door. Maar na 300m kwam hij erachter dat ie perongelijk rechtdoor was gereden xD
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Het tramnetwerk in Amsterdam was rond twee uur een puinhoop.

Lijn 1, 2, 5, 13 en 17 keerden op de Prins Hendrikkade, en reden dus Nieuwezijds Voorburgwal -> Prins Hendrikkade -> Damrak -> Dam -> Nieuwezijds Voorburgwal/Raadhuisstraat. Tram 14 kreeg in de Plantagebuurt een aanrijding met een auto en reed Plantage Middenlaan -> Roetersstraat -> Weesperplein -Weteringcircuit -> Vijzelgracht -> Rokin. Stad-uit reed de tram de normale route.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

@ omleidingsperikelen en chipkaart:
Ik was laatst uitgestapt bij de halte Dummyzonegrens 53005319...
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Klaasje »

Nadat de Almeerse Volvo 8700-en weken lang gigantisch rammelend hebben rondgereden.. Heb ik in de afgelopen week alleen nog maar exemplaren meegemaakt die totaal niet meer rammelden.. :pos: Zou het iets te maken hebben met de verkoop van een aantal wagens.? of zou er toch nog iets van die wagens gemaakt gaan worden? :pos: Voor de Almeerse lijnen 153 en 155 zijn er vanaf januari waarschijnlijk ergens tussen de 10 en 14 bussen nodig zijn.. Volvo's graag :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Volgens mij was de chauffeuse die ik vanavond op lijn 3 in Dordrecht trof niet helemaal wakker... bus stopt bij de halte en even later zag ik ze in de spiegel kijken waarom iedereen toch maar voor de deur bleef staan. Toen maar even een hint gegeven door te vragen of de deur misschien open mocht :mrgreen:
Een halte eerder werd nog een uitstapper geplet tussen de deuren die ze iets te snel weer sloot.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Etienne »

Op lijn 39 zat vandaag een Van Hool A300 Hybrid.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Vanavond wordt in Dordrecht volgens de koopavonddienstregeling gereden i.v.m. een extra koopavond. Desondanks deed de halte-aankondiging in m'n bus naar huis vermoeden dat de bus niet verder dan de laatste halte in de wijk zou rijden... tja, het omloopnummer is de hele week hetzelfde. Kennelijk herkent 'ie dat deze vrijdagavond niet als een omloop die tot ca. 21.00 uur rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door bassie92 »

@ReizigerDdrs
Was het toevallig een chauffeuse met blond haar, krullend en rond 40 jaar? Want die heeft wel vaker dat soort acties :P hartstikke aardige vrouw maar als bij haar 1 ding mis gaat gaat alles mis.
Gisteren een chauffeuse die volgens mij niet bij Arriva werkte, ze zat namelijk in gewoon vrijetijdskleding achter het stuur, wist amper hoe haar stempel werkte en kwam me totaal niet bekend voor. Maar ze reed maar met +3 op lijn 2, wat tegenwoordig best wonderlijk is in de spits..
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Nee een andere, volgens mij 'n nieuwe want ze kwam me allesbehalve bekend voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door STF »

Gisteren maarliefst twee touringcars gezien in Reisdorf op lijndiensten van vervoerder Simon, wat een luxe...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Ja, in Luxemburg rijden touringcars gewoon op de lijndienst he? Geweldig zeg.

Toen ik een paar dagen geleden per bus bij het station aankwam in Deventer, zag ik dat de lijn 5 die al op dezelfde halte stond ineens een lijnnummer achterop had zitten met ledjes. Vreemd. Toen ik na het uitstappen langs die bus heen liep bleek het een Maxx uit Zwolle te zijn :D Toch leuk om te zien, '5 Vijfhoek via Ziekenhuis' in ledjes ipv dat groenige gebeuren. Wat-ie hier deed is mij een raadsel, zal wel materieeltekort wezen of zo.
Bij de Schurenstraat zijn al de hele week, tot 9 december, wegwerkzaamheden. De 2, 4, 161, 165 en 590 zijn dus omgeleid. De 4 en de 161 rijden bij mij over de Zwolseweg. Leuk om te zien, maar toch... de 161 en de 4 rijden enkele minuten voor mijn lijn 3 uit. Als ik naar de halte loop en ineens een bus over de Zwolseweg zie scheuren, dan ga ik automatisch een enorme sprint trekken in de hoop dat er mensen bij de halte net om het hoekje staan en ik hem nog kan halen, maar dan blijkt het mijn bus helemaal niet te zijn geweest. Voor niks de longen uit mijn lijf gerend.
Veel bussen rijden nu standaard met vertraging. Vooral het stukje CS-Churchillplein is in de spits echt een ramp. Heeeeeel veel auto's en heeeel veel constant verspringende stoplichten. Bussen die 5 minuten te laat zijn zijn geen uitzondering.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door STF »

Het is beslist geen dagelijks inzet, touringcars op lijndiensten maar bij de chauffeurs van vervoerder Simon (een bedrijf dat openbaar vervoer en busreizen verzorgt) heerst een beetje de strategie: wat vooraan staat neem ik mee. :lol:
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:Het lichtkrantje in de CAF is nooit aangepast
Onzin. Station de Vlugtlaan is aangepast naar -> de Vlugtlaan 8-).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Toen zat er nog garantie op dat spul, 12 jaar geleden :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Chauf21 »

Pijnackerbus schreef:Op lijn 39 zat vandaag een Van Hool A300 Hybrid.
Die hybrides worden zo veel als mogelijk op vaste omlopen ingezet :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door mb90 »

Door de nieuwe dienstregeling verandert de bestemming Centraal Station bij de bussen en trams van de RET net als bij de metro naar Rotterdam Centraal. Op een groot aantal bussen is dit al te zien, zoals deze Citaro 215 op lijn 48 op de Persoonshaven (met een duidelijke aanwijzing dat het 5 december is :P ):
Afbeelding

Overigens zijn ook de haltenamen op de schermen in de bussen weer met een hoofdletter voor de beginletter te zien.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Mark »

Ik had het vandaag aan de stok met een buschauffeur die beweerde dat ik voor twee haltes met de bus (ritje van 2 minuten) drie strippen moest stempelen. Ik had er 2 laten stempelen, wil ik uitstappen wordt die gast boos dat ik te weinig heb laten stempelen. HALLO, ik was maar twee haltes meegereisd. Na enige discussie liet ik er omdat ik haast had maar 1 bijstempelen, stempelt die kerel vervolgens weer 2 strippen.
Ik ga een klacht indienen bij Connexxion, als je zo met je klanten omgaat jaag je ze alleen maar de bus uit.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Tja, er zal ongetwijfeld een zonegrens tussen gezeten hebben dan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten