Reisje Bocholt

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Graafschap
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59

Reisje Bocholt

Bericht door Graafschap »

Hallo,
Ik ben van plan om in de kerstvakantie een reisje Bocholt te doen(stad verkennen en natuurlijk wat bussen op de foto zetten)
Alleen dit is m'n eerste keer naar Bocholt, met het OV ook nog(Lijn 40 Doetinchem-Dinxperlo en dan lijn C7 Dinxperlo-Bocholt).
Heeft iemand tips of nuttige informatie of leuke plekken om te bezichtigen.
En kan iemand ook vertellen hoe het kaartensysteem werkt in de Stadtbus Bocholt werkt?
Alvast vriendelijk bedankt
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Reisje Bocholt

Bericht door Thomas »

Jammer van die verbinding via Dinxperlo is dat de overstaptijd in de vakantieperiode belachelijk lang is omdat lijn 40 dan maar 1x per uur rijdt: 50 minuten wachten richting Bocholt, 30 in richting Doetinchem. Zou je eventueel op kunnen vangen door vanaf station Aalten de buurtbus naar Dinxperlo te nemen, die vertrekt om :01 uit Aalten. Trein uit zowel Arnhem als Winterswijk komt ook om :01 aan, dus is wel een krappe overstap.
En dan te bedenken dat die bus Doetinchem-Bocholt tot een paar jaar geleden een doorgaande verbinding was :( .

Tarief van de bus in Bocholt: 2,25 voor een enkele reis vanuit Dinxperlo; 4,00 voor een dagkaart. Zie de http://stadtbusbocholt.de/seiten/tickets/. Dinxperlo-Bocholt is 2 zones.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Reisje Bocholt

Bericht door Ardan »

In Bocholt barst het van de ouwe troep, in positieve zin. Ik heb mijn profielwerkstuk (alweer wat jaartjes terug) over de voormalige spoorlijnen rond Winterswijk gemaakt en heb daar aardig wat lopen verkennen.
Het station van Bocholt heeft een vrij bijzonder perron, met aan de ene kant de trein en aan de andere kant de bus.
Aan het einde van het perron staat een oude tunnelingang van een voormalige tunnel naar andere perrons. Bochtolt was vroeger knooppunt van lijnen naar Winterswijk, Borken, Empel-Rees en de nog bestaande lijn naar Wesel, waarover een uursdienst geboden wordt. De lijn naar Empel-Rees bestaat nog gedeeltelijk als industrielijn.
Even zuidelijk van station staat het originele stationsgebouw uit 1903, nu in gebruik als 'Medienzenter'. Erachter staat een vrij groot goederenperron. De lijnen naar Winterswijk en Borken zijn opgebroken, het baanlichaam is nog aanwezig. De lijn naar Winterswijk is volledig te volgen, maar ik denk niet dat je zin hebt in een wandeling van 17 km :wink: Even ten noorden van het station ligt een voormalige spoorbrug over de Bocholter Aa.
De eerste overweg na het station is ook een leuke fotostek, is ongeveer een kilometer van het station.
Er zit een busstation in het centrum. Heb het alleen nog maar op de kaart zien staan, maar er zit er eentje in de noordwesthoek. Ook de haltepalen zijn apart: met grote koeienletters staat de vertrektijd erop: '.02, .32'.
Veel plezier in Bocholt!
Ik doe ook maar wat
Graafschap
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59

Re: Reisje Bocholt

Bericht door Graafschap »

thomas schreef:Jammer van die verbinding via Dinxperlo is dat de overstaptijd in de vakantieperiode belachelijk lang is omdat lijn 40 dan maar 1x per uur rijdt: 50 minuten wachten richting Bocholt, 30 in richting Doetinchem. Zou je eventueel op kunnen vangen door vanaf station Aalten de buurtbus naar Dinxperlo te nemen, die vertrekt om :01 uit Aalten. Trein uit zowel Arnhem als Winterswijk komt ook om :01 aan, dus is wel een krappe overstap.
En dan te bedenken dat die bus Doetinchem-Bocholt tot een paar jaar geleden een doorgaande verbinding was :( .

Tarief van de bus in Bocholt: 2,25 voor een enkele reis vanuit Dinxperlo; 4,00 voor een dagkaart. Zie de http://stadtbusbocholt.de/seiten/tickets/. Dinxperlo-Bocholt is 2 zones.
Kan ik die dagkaart ook gewoon bij de buschauffeur kopen of moet ik dat via internet doen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten