(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Meltrain »

Nieuw jaar, nieuwe maand, nieuw topic. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Mijn eerste bericht dat ik dit nieuwe decennium ga plaatsen, dus eerst wil ik iedereen alle goeds toewensen voor 2010!
En ik zag ineens een AVM-light in de bus zitten hier :shock: hij is vrij klein, en blauw. Op het scherm staat 'Presenteer uw kaart om een bestelling op te halen'. Vind ik nogal lachwekkend klinken :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Ik was net zo benieuwd of ik al mijn reisrecht 2010 kon ophalen, nadat ik al van diverse kanten hoor dat het al kan, dus ik ben net even de bus ingesprongen om het te proberen. Maar helaas was de avm-light buiten dienst. Ach, ik heb er in ieder geval een fotootje van kunnen maken.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Ziet er in ieder geval een stuk minder lomp uit dan dat ding in de AH :mrgreen:
3 0 7 9
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Stefan »

Arriva gaat lekker hier.. Er rijden weer eens geen bussen op Goeree-Overflakkee vanwege de sneeuw.. De Hoeksche Waard rijdt nog, maar voor hoelang.. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Chauf21 »

Hé, is Connexxion ook weer aan een ander model? In Amstel-Meerlanden hangen er kastjes vergelijkbaar met die gele AH-versies in de bussen. Veolia Haaglanden heeft trouwens ook kastjes die erg veel op bovenstaande lijken :)

Verdere discussie over de ophaal- en oplaadautomaten is te vinden in het topic over de OV-chipkaart: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 173#p69173.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door OV Hoekschewaard »

Stefan schreef:Arriva gaat lekker hier.. Er rijden weer eens geen bussen op Goeree-Overflakkee vanwege de sneeuw.. De Hoeksche Waard rijdt nog, maar voor hoelang.. :roll:
Sinds 10 uur s'ochtends rijden de bussen op Goeree-Overflakkee weer. :pos:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door mb90 »

Vreemd dat er geen bussen daar reden. Er stond namelijk wel om 8:30 uur een 136 naar Stellendam klaar op het Zuidplein.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Meltrain »

Bij de halte Revalidatiecentrum in Delft (vlakbij het Reinier de Graaf Gasthuis) zag ik vanmiddag dat die slimmerds van Veolia de vertrekstaten van 82 bij de halte van 80 en de vertrekstaten van 80 bij de halte van 82 hebben gehangen... :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iMMiX-Kevin
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 04 jan 2010, 10:13

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door iMMiX-Kevin »

Is het iemand opgevallen dat de laatste tijd de CXX wagens die de streekdienst verzorgen tussen Amsterdam en Almere (Die grote Volvo's 8700) nieuwe filmkasten hebben met LED'jes erin?
Ook zag ik per toeval een paar keer een Volvo 8700 rijden op de 157 (Amsterdam Amstelstation > Almere Haven v.v) in Zuidtangent kleuren... Het was ook een gewone van 12 meter in plaats van 14.5 die ze normaal zijn.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door lint41 »

Het hele wagenpark van Almere is/wordt vernieuwd, waarbij oude bussen opgeknapt worden (een serie Amba's en die 14,5m Volvo's, waarbij ze o.a. LED-displays krijgen). Verder zijn er ook nieuwe Volvo's, dat zijn die 12m Zuidtangent-achtige dingen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Stefan »

Vanochtend had ik RSG3 heen, en vanmiddag op de terugweg had ik SG3. Erruggg vervelend. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ruben »

In de metro stond er opeens tussen 2 stations een vrouw op, terwijl ze geërgerd tegen de jongen naast haar zei: "Je ruikt helemaal naar.... naar WIET". Waarna ze 10 meter verderop ging staan. *bus*
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Klaasje »

iMMiX-Kevin schreef:Is het iemand opgevallen dat de laatste tijd de CXX wagens die de streekdienst verzorgen tussen Amsterdam en Almere (Die grote Volvo's 8700) nieuwe filmkasten hebben met LED'jes erin?
Ook zag ik per toeval een paar keer een Volvo 8700 rijden op de 157 (Amsterdam Amstelstation > Almere Haven v.v) in Zuidtangent kleuren... Het was ook een gewone van 12 meter in plaats van 14.5 die ze normaal zijn.
Vanaf vandaag zijn die groene Almeerse 14,5m volvo 8700-en als het goed is alleen nog maar te vinden op lijn 153 en 155. De rood-grijze wagens van 12,8 meter zijn te vinden op de lijnen 152, 157 en 158. Die wagens zijn rood-grijs omdat de buslijnen waarop ze rijden onderdeel zijn van Regionet, net als de Zuidtangent nu. In de toekomst kom je deze kleurstelling ook tegen op een aantal lijnen uit het Gooi, Amstelland-Meerlanden, de Zaanstreek, IJmond/Haarlem en Waterland.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Raymond »

In Eindhoven waren er weliswaar wel wat kleine vertragingen door de sneeuw, maar dat was meer in de richting van +5. In Breda ging het stukken slechter. Stond te wachten op de 127 die om 9.48 uur moest vertrekken, uiteindelijk kwam eerst de 126 van 9.31 uur nog aangereden om 9.55 uur die na het afzetten van de reizigers op Geen Dienst ging. Vlak daarna kwam de 127 dan alsnog die met bijna +15 wegreed. In de middagspits nog steeds veel vertragingen. Lijn 7 kwam al met +10 aanzetten, de 126 die gelijktijdig hoort te zijn die was nog altijd niet geweest.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door bassie92 »

Gisteren in Dordrecht weer een niet zo leuke verrassing, namelijk een vroegtijdig ingezette taxibusje ipv Irisbus op lijn 2/10. Ipv 21.30 beginnen ze de laatste tijd om 18.30 met het inzetten van een taxibus. Vreemd is dat er 2 bussen zijn in de omloop, de ene blijft tot 21.30 met Irisbus rijden en de ander wordt vervangen door taxibus.. Terwijl er ook op zondagavond zo nu en dan meer dan 8 personen reizen met deze lijnen.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Wubbo »

Connexxions 9052 filmde vandaag lijn 262 naar Almere Buiten, maar reed eigenlijk op een pendelvervoer Spoorwegmuseum - Jaarbeursplein vv. Op die inzet ook een grijze Connexxion-Interliner maar daar heb ik geen nummer van.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Ah, ik vroeg me al af wat die gelede Duvedec nu deed op de Croeselaan. Was zowiezo al 'n raar geval: een bus naast de busbaan :wink:
De grijze Interliner, met bordje ProRail achter de ruit, kwam ik ook tegen (maar dan op 't streekbusstation). En nee, ik heb ook geen nummertje :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Jurjen »

Klaasje schreef:
Vanaf vandaag zijn die groene Almeerse 14,5m volvo 8700-en als het goed is alleen nog maar te vinden op lijn 153 en 155. De rood-grijze wagens van 12,8 meter zijn te vinden op de lijnen 152, 157 en 158. Die wagens zijn rood-grijs omdat de buslijnen waarop ze rijden onderdeel zijn van Regionet, net als de Zuidtangent nu. In de toekomst kom je deze kleurstelling ook tegen op een aantal lijnen uit het Gooi, Amstelland-Meerlanden, de Zaanstreek, IJmond/Haarlem en Waterland.
En wat rijdt er tegenwoordig op lijn 156 (Almere-Hilversum v.v) dan? Ik zag laatst een Amba rijden als 156, maar ik hoop dat dat niet standaard is..?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Justin »

NS-Reiziger schreef:In de metro stond er opeens tussen 2 stations een vrouw op, terwijl ze geërgerd tegen de jongen naast haar zei: "Je ruikt helemaal naar.... naar WIET". Waarna ze 10 meter verderop ging staan. *bus*
LOL =P.

Inmiddels heb ik buslijn 141 hier in Zwijndrecht een keer uitgeprobeerd. Echt weer fijn dat er (van ma t/m za tot 20:00) nu weer een busdienst is op het andere halve uur hier :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Stefan »

Ze zijn het materieel op metrolijn D langzaam aan aan het 'transformeren'. Vandaag enkele metro's gezien de de vernieuwde films al hadden, echter zijn er ook nog veel metro die dat niet hebben, zodat je 'exotische' bestemmingen zoals 'Zevenkamp', 'A Schiedam Centrum' tegen komt. Ook rijden er veel metro's met een blanco bestemming.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Zevenkamp? Kunnen ze niet gewoon de bestemmingen zonder letter filmen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Jurjen schreef:
Klaasje schreef:
Vanaf vandaag zijn die groene Almeerse 14,5m volvo 8700-en als het goed is alleen nog maar te vinden op lijn 153 en 155. De rood-grijze wagens van 12,8 meter zijn te vinden op de lijnen 152, 157 en 158. Die wagens zijn rood-grijs omdat de buslijnen waarop ze rijden onderdeel zijn van Regionet, net als de Zuidtangent nu. In de toekomst kom je deze kleurstelling ook tegen op een aantal lijnen uit het Gooi, Amstelland-Meerlanden, de Zaanstreek, IJmond/Haarlem en Waterland.
En wat rijdt er tegenwoordig op lijn 156 (Almere-Hilversum v.v) dan? Ik zag laatst een Amba rijden als 156, maar ik hoop dat dat niet standaard is..?
Daar blijven de oude Volvo's rijden zover ik weet, net zoals "vroeger".

Amba 8101 is trouwens al een tijdje overgeplaatst naar Connexxion Tours Almere, wat ik vrij opmerkelijk vond :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:
Jurjen schreef:
Klaasje schreef:
Vanaf vandaag zijn die groene Almeerse 14,5m volvo 8700-en als het goed is alleen nog maar te vinden op lijn 153 en 155. De rood-grijze wagens van 12,8 meter zijn te vinden op de lijnen 152, 157 en 158. Die wagens zijn rood-grijs omdat de buslijnen waarop ze rijden onderdeel zijn van Regionet, net als de Zuidtangent nu. In de toekomst kom je deze kleurstelling ook tegen op een aantal lijnen uit het Gooi, Amstelland-Meerlanden, de Zaanstreek, IJmond/Haarlem en Waterland.
En wat rijdt er tegenwoordig op lijn 156 (Almere-Hilversum v.v) dan? Ik zag laatst een Amba rijden als 156, maar ik hoop dat dat niet standaard is..?
Daar blijven de oude Volvo's rijden zover ik weet, net zoals "vroeger".

Amba 8101 is trouwens al een tijdje overgeplaatst naar Connexxion Tours Almere, wat ik vrij opmerkelijk vond :shock:
De 14,5 m Volvo's mogen eigenlijk niet meer op de lijnen 151 en 156 komen omdat ze langer dan 13 meter zijn. De Ambassadors worden langzaam maar zeker standaard op die lijnen. Als het goed is kom je daar vooral de 8220 t/m 8224 en 8240 t/m 8245 tegen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Het ging toch altijd goed? Maarja, beleid is beleid :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten