(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Stefan »

Ik zag om 16.47u de Arriva 6030 (!) op de Vaanweg, de stad uit, rijden. Hij filmde "Testrit techniek" maar gezien de tijd zal het best wel de 173 naar Zuid-Beijerland geweest kunnen zijn.

Het busje was overigens nog compleet in Citybus outfit.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Kwam vanmiddag een Wright op Qliner 389 tegen :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Justin »

Ah, weer eens perikelen. Nam om 18:25 lijn 88 van de Droevendaalsesteeg te Wageningen naar Ede-Wageningen. Bus was stampvol, maar er zat nog een bus achter, dus ik vlug naar achteren rennen en mn hand opsteken.

Chauf: "Waarom stap je niet in de voorste bus?"
Ik: "De voorste is vol"
Chauf: "Oh oke"

Dus ik inchecken en lekker zitten (voor het eerst in tijden daar)

Komen we bij het Ziekenhuis aan

Chauf: "Ja eruit"
Ik: "Sorry?"
Chauf: "Ja allemaal eruit. Bus heeft kuren. Stap maar in de voorste bus"

Oke... Weird, want er was ook niks te merken, of te zien. Meisje checkte uit, maar lukte niet: Al einde dienst: "Ja, ik kan niet meer uitchecken"

Chauf: "Ja geen probleem, je kan in de andere bus wel uitchecken en inchecken en uitchecken".

Heu....

Dus maar naar de voorste bus gelopen, die stampvol was. Ben door de achterste deur naar binnen gegaan. Lekker niet in- en uitgecheckt!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Reiziger Ddrs schreef:Kwam vanmiddag een Wright op Qliner 389 tegen :shock:
Dat komt dus wel overeen met het verhaal van eerder deze week.
Laatst gewijzigd door Suus op za 23 jan 2010, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Jij zag 'm toch op 387? Zover ik weet zit er alleen in Gorinchem een Wright met Wayfarer en die rijden alleen 387, de 388/389 wordt vanuit Alblasserdam gereden waar ze een Integro als reserve-Qliner hebben.
Maarja, met de 6154 die gisteren aanrijdingsschade opliep en de 6149 die Justin had met defecte ruitenwissers zijn er al twee uit de roulatie terwijl er dus slechts één reserve is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Op lijn 83 van Driebergen naar Veenendaal reed vandaar een iets oudere Amba. Weet niet welke het was want de trein reed veel te hard voorbij, maar het had in ieder geval de oude ldc display.
Hadden ze alweer een bussentekort waardoor ze van alles uit andere regio's moesten halen?

Ook kwam er vanmorgen een Citaro-G het station in Nijmegen oprijden die vanuit Millingen als lij 80 kwam. Denk dat het een Citaro-G was omdat deze dan doorrijdt als lijn 10 naar Heyendaal. Maar dat deed die vandaag dus ook niet...
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

Justin schreef:Chauf: "Waarom stap je niet in de voorste bus?"
Ik: "De voorste is vol"
Chauf: "Oh oke"
Echt he, alsof je je moet verantwoorden waarom je een bus neemt :P.

@--Stefan--: op lijn 50 Utrecht - Wageningen (de PU-ritten) rijden de laatste tijd ook oudere Amba's met LCD-displays en zonder Infoxx-schermpjes. Wellicht een bussentekort?
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Hoe kan dat nou? Eerst hadden ze toch ook geen bustekort? :P
Zijn de andere kapot ofzo?
3 0 7 9
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door tsov »

Ze zijn in ieder geval enorm aan het schuiven bij Connexxion. Er rijden ook ineens niet-PU Amba's vanuit Uithoorn bijvoorbeeld...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

tsov schreef:Ze zijn in ieder geval enorm aan het schuiven bij Connexxion. Er rijden ook ineens niet-PU Amba's vanuit Uithoorn bijvoorbeeld...
Dat is toch lijn 130? Horen daar geen Volvo's op te rijden?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

Waar zijn alle PU-Amba's dan naar toe, dat er kennelijk een tekort heerst?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

De laatste Alliances moeten eruit, de bussen van Haaglanden en Drenthe lijken die gaten te vullen. Bij Breng zijn een aantal Amba's doorgeschoven door de nieuwe Citaro's. Aan de andere kant is het ook opvallend dat een wagen die in Almere een Tours sticker achter zijn ruit had (de 8101) van de week opeens opdook in Schoonhoven :|

Uithoorn rijdt zover ik weet ook diensten van de 126, sommige ritten van de 120 en ik vermoed ook 121.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Wat hebben de Alliances met de PU bussen te maken? Die waren daar zo ie zo al helemaal weg.
En veel bussen uit Drente zijn ook naar Arnhem/Nijmegen gekomen.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Het ging ook over het enorm schuiven bij Connexxion :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

En zowiezo heb je in Uithoorn een grote kans op verdwalende bussen omdat ze daarvandaan in twee verschillende concessies rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Komt zeer zelden voor volgens mij, volgens mij hebben ze dat in Uithoorn goed onder controle.

De Stadsregio Amsterdam geeft flinke boetes als de verkeerde bussen worden ingezet, dus ze zullen wel moeten. Zelfs voor dingen als het niet kunnen knielen bij de haltes en informatievoorziening die niet van alle plaatsen goed leesbaar is worden dikke boetes uitgedeeld. Ook de reden dat de MAN-bussen van Amstelland-Meerlanden drie beeldschermen hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

Bee schreef:De laatste Alliances moeten eruit, de bussen van Haaglanden en Drenthe lijken die gaten te vullen. Bij Breng zijn een aantal Amba's doorgeschoven door de nieuwe Citaro's. Aan de andere kant is het ook opvallend dat een wagen die in Almere een Tours sticker achter zijn ruit had (de 8101) van de week opeens opdook in Schoonhoven :|

Uithoorn rijdt zover ik weet ook diensten van de 126, sommige ritten van de 120 en ik vermoed ook 121.
Nu we het toch over vreemde amba's in gebieden hebben:
1761, 1774 --> Bemmel / Arnhem
1780, 1785 --> Hilversum
8129 --> Almere
8133 --> Hilversum

Edit: Uithoorn rijdt sowiso de 121. 's ochtends zag ik in Hilversum de 4182 daarop en 's middags in Amsterdam dezelfde wagen op de 126.
Laatst gewijzigd door Etienne op za 23 jan 2010, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Vinny »

en informatievoorziening die niet van alle plaatsen goed leesbaar is worden dikke boetes uitgedeeld.
Nou dat wordt dan een e-mailtje naar de stadsregio schrijven :|

Overigens werd ik gisteren totaal verrast door een routewijziging van buslijn 198. Deze rijdt via de Provinciale weg naar de bloemenveiling in plaats van via de Hortensialaan in Aalsmeer. Nja, dat was 10 minutjes extra lopen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Bluearrow »

Lijn 121 (Mijdrecht-Hilversum) is gekoppeld aan lijn 126 en eindigt sinds 13-12-2009 niet meer op de halte Mijdrecht Rondweg, maar een halte verder, op de Kogger. Ook lijn 141 doet dit. Beide lijnen 121 en 141 (uurdiensten) gaan vanaf de Kogger door als lijn 126 (halfuursdienst).
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Gekko123 »

Gisteren stond ik aan het begin van de avond te wachten op lijn 56 (Wijk bij Duurstede - Amersfoort CS). Mijn bus had een ruime +10. Was ook een oudere Amba met zo'n oud koersdisplay. Er zat wel een InfoXX scherm in, al was de geïnstalleerde versie al een oude. Hij gaf constant alleen de eerstvolgende haltes aan. Opvallend ruime rijtijden tussen de haltes trouwens: zat telkens een minuut of 3 tussen, terwijl het slechts 1 minuut rijden is... Wegens de vertraging zat die goed vol tot Db. Uiteindelijk bij Db uitgestapt om wat te drinken te scoren bij de lokale AH to go. Daarna de volgende bus op lijn 56 genomen, reed een klein kwartiertje later. Deze was lekker rustig.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

meltrain schreef:Bij het GVB hebben ze volgens mij haast exact dezelfde stoelen, alleen dan met een stofje erop. Dan denk je: 'Dat ziet er een goede stoel uit. :D ', maar het blijkt juist enorm tegen te vallen. :neg:
Klopt, dit waren ooit goeie stoelen... maar nadat er keer op keer vernieling plaatsvond zijn de stoelen enigzins aangepast, vandaar dat ze er goed uit zien, maar het niet zijn :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Pijnackerbus schreef:
Bee schreef:De laatste Alliances moeten eruit, de bussen van Haaglanden en Drenthe lijken die gaten te vullen. Bij Breng zijn een aantal Amba's doorgeschoven door de nieuwe Citaro's. Aan de andere kant is het ook opvallend dat een wagen die in Almere een Tours sticker achter zijn ruit had (de 8101) van de week opeens opdook in Schoonhoven :|

Uithoorn rijdt zover ik weet ook diensten van de 126, sommige ritten van de 120 en ik vermoed ook 121.
Nu we het toch over vreemde amba's in gebieden hebben:
1761, 1774 --> Bemmel / Arnhem
1780, 1785 --> Hilversum
8129 --> Almere
8133 --> Hilversum

Edit: Uithoorn rijdt sowiso de 121. 's ochtends zag ik in Hilversum de 4182 daarop en 's middags in Amsterdam dezelfde wagen op de 126.
8111 is opgedoken in Deventer. De oudste bussen hebben nog een derde leven dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

De discussie over buslijnen 700/701 is afgesplitst naar Buslijn 700/701 Reeuwijk/Almere - Utrecht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Wubbo »

Ik zag in Goes een bus in Connexxion-kleuren met nummer 80 rijden. Wat is dat voor bus?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Zie http://www.vanoeveren.nl/busbedrijf/wagenpark.php

Zo te zien een Mercedes-Benz Citaro LE, vergelijkbaar met die van Qbuzz GD.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten