Pagina 8 van 16

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 16 jan 2010, 19:34
door --Stefan--
Zat vandaag in een ideale Amba. De voordeur was kapot en was ook echt met geen mogelijkheid open te krijgen. Dus de chauffeur elke keer gebaren dat ze achterin moesten instappen :P
Wel grappig eigenlijk, alleen jammer dat het zo veel tijd kost xD

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 16 jan 2010, 19:50
door --Stefan--
Frank schreef:Heb je nog kunnen zien of de nachtbussen in Nijmegen een beetje gevuld waren?
Ik had het nog aan de chauffeur gevraagd of er veel animo naar was. Hij zei dat de eerste bus (2:10) altijd wel mensen inzaten en de bus van 4:30 ook, maar de bus ertussen (3:20) viel toch wel een beetje tegen. Vorige week had hij ook nachtdienst op zaterdag, en toen was zijn bus van 3:20 gewoon leeg. Maar dat had waarschijnlijk ook met het weer te maken.
en de bussen op zaterdag waren ook wel drukker dan de bussen op vrijdag.

Maar het is nog allemaal afwachten. Heel veel mensen die ik spreek zijn nog niet eens op de hoogte van het feit dat er uberhaupt nachtbussen in de stad rijden... Er zou eigenlijk nog een campagne voor moeten komen denk ik. Dan krijgen ze de bussen vast wel vol :mrgreen:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 16 jan 2010, 19:54
door Suus
Postertje er tegenaan, dan helpt altijd en daarna gaat het eigenlijk vanzelf. Belangrijkste doelgroep van het nachtnet lijken mij toch scholieren en studenten, en die gaan al bovengemiddeld vaak met de bus (tenminste, dat idee krijg ik altijd).

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 16 jan 2010, 20:38
door --Stefan--
Hmmm, ik weet niet of dat met nachtbussen ook zo is.
Gisteren waren toch wel verdacht veel 25+'ers :P

Maar posters zouden inderdaad wel helpen. Al denk ik ook wel dat als het weer iets minder koud is dat er dan meer mensen weer de stad in gaan 's avonds.

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 16 jan 2010, 20:43
door Chauf21
Wanneer bussen vooral voor het uitgaanspubliek rijden, speelt de prijs heel erg mee, vind ik. Vaak ga je stappen met vrienden waardoor een taxi voor een groepje al snel voordeliger kan zijn. Vier keer €4,- maakt als €16 euro en daar kom je ook met de taxi een eind mee. Te meer als je voor een paar euro meer (of net zo makkelijk met de fiets) ieder gewenst moment kan vertrekken. Bij nachtbussen moet je toch rekening houden met frequenties van vaak niet meer dan 1x per uur.

Het is niet alleen jouw idee dat scholieren en studenten bovengemiddeld vak met de bus gaan, Bee. Dat is ook al diverse keren onderzocht en wetenschappelijk bewezen. Zie bijvoorbeeld "Overwegend onderweg" van Harms :)

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 16 jan 2010, 20:49
door --Stefan--
Ligt er helemaal aan waar je naartoe moeten. Als verder dan 9 à 10 kilometer weg woont kom je toch al snel op minimaal 25 euro uit en de is de bus toch wel een goedkopere oplossing...

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 16 jan 2010, 22:17
door Joshua
Vandaag met Lijn 91 van Cuijk naar Mill gereist. Alleen deze heerlijke Arriva chaffeur kwam 3 minuten te laat en ging toen als nog eerst een peuk roken buiten en toen pas verder rijden. Ik mocht natuurlijk wel weer gratis mee omdat ze niet kunnen zien of ik weekend of week of heb.

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 16 jan 2010, 23:13
door Joshua
Vandaag zag ik het ophaalpunt in de Citaro van Breng hangen
Afbeelding

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 16 jan 2010, 23:18
door Daniel
Voor wie zich nog afvroeg wat die Dordtse stadscitaro van de week op lijn 192 deed: het ding bleek problemen met de Albatros en chipkaartapparatuur te hebben en is voorzien van nieuwe apparatuur. De technische man van Alblasserdam test de bus momenteel even op de streek op het juist functioneren van de apparatuur, maandag komt het ding weer terug naar Dordt.

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 16 jan 2010, 23:26
door Suus
Kan die foto niet een beetje verkleind worden trouwens, 1,8 mb is wel een beetje veel voor een snelle blik erop :shock:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 17 jan 2010, 19:53
door Marc
Vanmiddag werd in Maastricht de nieuwe stadsprins uitgeroepen. De stoet begon aan het station en trok via de stationsstraat naar de Markt. Toevallig is de stationsstraat een drukke OV-verbinding, waardoor het busverkeer in het honderd liep.

Eerst de situatie: de rijbanen van de stationsstraat zijn gescheiden door parkeerplaatsen. De stoet trok over de baan vanuit het station, waardoor de bussen richting Wilhelminasingel stil stonden aan het station. De bussen richting station mochten gedoseerd tussen de stoet doorrijden. Op de Wilhelminasingel (komende vanaf de Wilhelminabrug) stonden de lijnen 78 (naar Luik) en lijn 4 (naar het station), deze twee bussen stonden hier zeker 45 tot 60 minuten stil. Na de stoet konden de bussen weer vertrekken vanaf het station, waardoor een flinke stoet bussen op de stationsstraat stond:

Afbeelding

Achter elkaar reden de lijnen: 51, 2, 6, 1, 50, 50, 5, 9, 57 en 6.

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 17 jan 2010, 20:36
door Etienne
Streekbus op stad :roll: Tegenwoordig niet ongewoon meer :roll:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 17 jan 2010, 20:46
door Stefan
Liever een streekbus, dan geen bus.

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 17 jan 2010, 21:16
door Oud forumgebruiker
Tering, wat een rbeed fietspad daar trouwens.. :shock:

Overigens, helemaal vergeten.. ik zat van de week in een Suntus-bus, van Twents vanaf station Nijverdal West naar station Nijverdal. Het was een ambassador, de 1471. Het viel mij op dat de binnenkant van de bus in Connexxion-Twents stijl was, en overal nog Connexxionposters en stickers. Ook was de bus voorzien van InfoXX. Het was nog een vrij nieuwe bus, is dus nu al overgenomen? Verder deed InfoXX het gewoon... hoe kan dat?

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 17 jan 2010, 21:36
door Daniel
Syntus rijdt in Twente op de lijnen rond de lijn Almelo - Mariënberg en richting 't zuiden rond Nijverdal in opdracht van Connexxion. Die bussen zijn als ik me niet vergis uit één bestelling afkomstig en daarom op het logo aan de buitenkant na identiek.

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 17 jan 2010, 21:37
door Geert
In de categorie "oh ja": ik zag van de week (en toevallig vanmiddag nog een keer) een gelede GVU-bus langsrijden met een LED-display om het omloopnummer aan te geven, op dezelfde plek waar altijd hetzelfde bordje staat met flapjes met nummertjes. Is dat nieuw?

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 17 jan 2010, 21:38
door Daniel
Is inderdaad vrij nieuw. Heb 't vorig jaar nooit gezien, maar deze maand ben ik twee keer 'n bus met LED-omloopnummer tegengekomen. Vergat 't echter steeds hier te melden.

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 17 jan 2010, 22:13
door Wubbo
Ook hip: volgens mij zag ik vandaag een dubbelgelede bus vanaf Utrecht Centraal richting het Vredenburg rijden. Zo te zien was ie in witte totaalreclame.

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 17 jan 2010, 22:14
door Vinny
Vanmiddag werd in Maastricht de nieuwe stadsprins uitgeroepen. De stoet begon aan het station en trok via de stationsstraat naar de Markt. Toevallig is de stationsstraat een drukke OV-verbinding, waardoor het busverkeer in het honderd liep.
Is het niet mogelijk om dan wat omleidingen in te voeren, of bijvoorbeeld de bussen te laten keren in een ander gedeelte van de stad?
Of nog beter, de stoet gewoon om het busstation heen te laten lopen?

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 17 jan 2010, 22:21
door Geert
Wubbo schreef:Ook hip: volgens mij zag ik vandaag een dubbelgelede bus vanaf Utrecht Centraal richting het Vredenburg rijden. Zo te zien was ie in witte totaalreclame.
En dat is dus opvallend omdat die dingen normaal alleen van maandag t/m vrijdag rijden. Ik zal het er maar even bij zeggen :P

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 17 jan 2010, 22:36
door Daniel
Ik hoor elders nogal eens berichten over een tekort aan bussen bij het GVU (en dan vooral geledes). Maargoed, da's niet iets wat je op een zondag verwacht natuurlijk.

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 17 jan 2010, 22:41
door Suus
Ik begin mij langzaam aan te vragen of het GVU niet een beetje de weg kwijt is? Bussenoverschot, bussentekort, falende informatiesystemen, stakingen, geldgebrek. Het lijkt alsof het bedrijf een pijnlijke dood gaat sterven.

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 17 jan 2010, 22:42
door Wubbo
Eerste de beste vraag die daarna bij mij naar boven komt: is dat sinds de overname door Connexxion of speelt dit al langer?

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 17 jan 2010, 22:51
door Joshua
Een streekbus op een stadslijn, een stadsbus op een streeklijn. Je ziet het tegenwoordig allemaal.
Maar dat er in het weekend op Lijn 1 Nijmegen - Molenhoek een sprintertje rijdt vind ik nog altijd belachelijk. Ik wil een bus en anders zou ik wel met de buurtbus reizen.
Vandaag zat dat 8 persoons busje ook echt vol en stonden er mensen toen die langs me huis reedt.

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 17 jan 2010, 23:08
door Geert
Bee schreef:Ik begin mij langzaam aan te vragen of het GVU niet een beetje de weg kwijt is? Bussenoverschot, bussentekort, falende informatiesystemen, stakingen, geldgebrek. Het lijkt alsof het bedrijf een pijnlijke dood gaat sterven.
Ik heb in ieder geval het idee dat het de laatste jaren wel allemaal wat minder wordt. Vooral als je ziet hoeveel bussen er met defecten rondrijden (uitvallende koersdisplays zijn tegenwoordig een vertrouwd beeld in het Utrechtse), dat kan ik me absoluut niet herinneren van een jaar of 4 geleden. Of de overname door CXX daar mee te maken heeft weet ik niet.