(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Het ging toch altijd goed? Maarja, beleid is beleid :roll:
Iets met mensen in Hilversum die last zeggen te hebben van een verlengde bus waar bijna niemand in zit..... :neg:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Jurjen »

:( Jammer, met Volvo's vond ik de 156 een fijne lijn als alternatief voor de trein, maar dat hele stuk in een Amba hoeft voor mij niet. Zonet ook een Amba zien vertrekken op die lijn. :X
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Vanmorgen wachtend op de Heyendaal shuttle (Lijn 10 in Nijmegen) rond half 10 kwamen er 3 achter elkaar rijden. Geen foto gemaakt, want de bus nemen was me in dit geval iets belangrijker.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Raymond »

Het starten met de spitstrammetjes op Utrecht - Nieuwegein ging niet helemaal vlekkeloos. In Nieuwegein zijn twee ritten uitgevallen die later wel opgestart bleken te zijn. Blijkbaar vertraagd uit de remise en rechtstreeks naar Utrecht gegaan ipv via Nieuwegein Zuid.
De bestuurder van de tram naar Utrecht probeerde een halteringsrecord te vestigen: deuren al sluiten terwijl mensen nog aan het instappen zijn. Dat ging dus ook mis met een buggy die er nog in moest (en die mensen waren echt niet langzaam)

Vandaag wederom een hoop vertragingen in Breda. Schijnen veel files te staan elders die het busverkeer behoorlijk vertragen.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

In de avondspits was het busvervoer in Nijmegen flink verstoord.
Hele stad stond van voor tot achter helemaal muurvast. Veel bussen reden met vetragingen tussen de 10 en 15 minuten omdat ze er gewoon nergens doorheen konden komen. Veel bussen hebben uiteindelijk de drukke kruising vanaf CS gemeden en zijn via een andere route weggereden van het station.
3 0 7 9
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Klaasje »

Jurjen schreef::( Jammer, met Volvo's vond ik de 156 een fijne lijn als alternatief voor de trein, maar dat hele stuk in een Amba hoeft voor mij niet. Zonet ook een Amba zien vertrekken op die lijn. :X
Vind ik ook.... Zijn er nog meer mensen die dat vinden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Amba's op de snelweg is nooit een succes :( Lijn 126 doet dat ook tussen Abcoude en Vinkeveen, maar een normaal gesprek is niet te voeren in de bus en het laatste stukje comfort verdwijnt als sneeuw voor de horizon. Dan zijn die oude Volvo's die tot nu toe op de Almeerse lijnen reden een stuk comfortabeler.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Vandaag uitgecheckt bij Cxx. Keek ik later op de kaartautomaat van NS:

12:07 Nijmegen Centraal Station Check Uit
€655.35-

Computerfoutje? :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Zeker, technisch limiet is 200 euro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

--Stefan-- schreef:Vandaag uitgecheckt bij Cxx. Keek ik later op de kaartautomaat van NS:

12:07 Nijmegen Centraal Station Check Uit
€655.35-

Computerfoutje? :P
Klinkt inderdaad als een computerfoutje: 65535 is precies het grootste getal dat je in 2 bytes kunt representeren. Er zal wel ergens een bitje verkeerd hebben gestaan :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Stefan »

Inmiddels rijden er op metrolijn A, B en misschien ook C 3 wagendiensten met SG3 rond. Vervelend. :mrgreen:

Verder had ik mevrouw de Vertraging weer eens op lijn 174. We moesten om 15.58u vanaf Zuidplein vertrekken, en mevrouw presteerde het om met +7 aan te komen kakken.. Het leuke is echter, dat ze eerst pauze heeft gehad en dus met de bus vanaf de buffer vetrok! :roll: Al met al met +4 hier in Numansdorp aan gekomen. Achja, dit probleem speelt al jaren met deze chauffeuse, ook al bij Connexxion.. :evil:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Wubbo »

Geert SMSt: 'Er reed net een Breng jongetje door Zeist :P'

Meer dan dat weet ik niet ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

Het was bus 8452 (uit mijn hoofd), die reed op lijn 83 bij het busstation van Zeist. Wel een vreemd gezicht opeens, als je normaal alleen groene en gele bussen gewend bent :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Zal vast een chauffeur in Wageningen een verkeerde bus meegenomen hebben. Ze hebben daar Breng-jongetjes voor de lijnen naar Arnhem en groene bussen voor de Provincie Utrecht-lijnen, maarja, een amba is 'n amba zal 'ie gedacht hebben :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Meltrain »

Sinds afgelopen maandag tonen de ZGT's op lijn 20 ook 'Rotterdam Centraal' (tweeregelig) als eindbestemming. Bij de Citadissen was dit al per 13-12, maar de ZGT's toonden nog als vanouds 'Centr. Station'. :P
Verder zat ik vandaag weer eens in Citadis 2048. Deze heeft nog steeds (als enige) een rolstoelplek ter hoogte van de tweede deur, welke gecreëerd is door vier stoelen weg te halen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Zat vanavond met --Stefan--, Joshua en find_your_spot in de Zuidtangent vanaf Amstelveen naar Schiphol, en we hadden de dikke pech bij het oprijden van de A9 nét achter drie strooiwagens terecht te komen... hebben we de hele tijd achteraan moeten sukkelen en hadden 30 minuten vertraging opgelopen...
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Het waren er 4 hoor :D
3 op de snelweg zelf, en eentje nog apart voor de vluchtstrook. Maar we hadden inderdaad dik 30 minuten vertraging. Achja, hij reed in ieder geval nog wel.
Toen we voorbij Schiphol-Noord waren ging het gas er ook weer flink op hoor *bus*
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Het waren inderdaad 3 sneeuwschuivers. Mijn eerste ervaring met de busjes naar Schiphol -O-
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daan »

Zag hier vanmorgen een Qliner op lijn 3 :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Kwam vanmorgen in Sliedrecht de Arriva 5920 tegen op lijn 77... die enige nog rijdende Wright Cadet in 't land is ook werkelijk onverwoestbaar. Zelfs nu er (sinds drgl 2010) minder midibusjes rijden in DAV rijdt dat ding nogsteeds!

Verder was de lijn 81 waar ik in Vianen vanuit Qliner 388 op overstapte toch wel een flink contrast met de voorgaande bus... de Qliner was heerlijk warm, maar die Wright was nog 'n rijdende diepvrieskist. En dan te bedenken dat dat ding al een kleine drie kwartier vanuit Gorinchem onderweg was en nogsteeds niet warmgestookt was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Vinny »

Ardan schreef:Zat vanavond met --Stefan--, Joshua en find_your_spot in de Zuidtangent vanaf Amstelveen naar Schiphol, en we hadden de dikke pech bij het oprijden van de A9 nét achter drie strooiwagens terecht te komen... hebben we de hele tijd achteraan moeten sukkelen en hadden 30 minuten vertraging opgelopen...
Nou wees blij, de zuidtangent is later de avond in zijn geheel opgeheven...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Dan hebben we wel geluk gehad :P
Toen we er in zaten was de route al wel ingekort. Bestemming veranderde van 'Haarlem Station' naar 'Hoofddorp Spaarne Ziekenhuis'
3 0 7 9
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door JeePee »

Daan schreef:Zag hier vanmorgen een Qliner op lijn 3 :shock:
Versterking naar Kardinge of Vinkhuizen waarschijnlijk. Gebeurt met grote regelmaat en is idd ook regelmatig een Qliner ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Citaro Geleed uit de eerste serie op lijn 41 Muiderpoortstation - Gaasperplasstation.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door tsov »

Goh, kreeg die Sonic-x toch nog gelijk :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten