(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Lijn 85 van Nijmegen naar Druten die vertrok om 13:35 stond dubbel op de DRIS op station NIjmegen. Gewoon 2 keer onder elkaar.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door mb90 »

Dat was gisteren ook al met lijn 85 en daarnaast ook bij lijn 87. Ik heb geen idee waarom, want het waren gewoon Breng-bussen die erop reden. Of zou het aan Druten liggen. :twisted:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Tja ik had er de logica achter gezocht dat Lijn 85 standaard aangegeven zou worden in het syteem omdat die misschien soms ook door Arriva gereden wordt. Maar verder weet ik het eigenlijk niet.

Het viel me alleen wel op dat zodra een chaffeur zich af meld in Infoxx op het scherm boven de bus ook opeens komt te staan: KIJK OP DE BUS inplaats van gewoon welke bus er daadwerkelijk onder staat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Da's natuurlijk logisch, dan staat er een bus onder 't scherm die niet vertelt welke bus 'ie is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Naar mijn idee zouden ze daar toch iets aan moeten doen omdat bijna alle chaffeur wissels op het station plaats vinden in NIjmegen.
Waardoor deze melding er toch heel erg vaak komt te staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Lijkt me niet veel aan te doen. Bij zo'n dynamisch busstation moet de bus wel "vertellen" dat 'ie er staat anders weet het systeem het niet.
Een statisch busstation met DRIP's is een ander verhaal, daar kunnen die dingen gewoon standaard de geldende dienstregeling tonen en is communicatie met de bus alleen nodig om de vertraging door te geven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Meltrain »

meltrain schreef:Sinds afgelopen maandag tonen de ZGT's op lijn 20 ook 'Rotterdam Centraal' (tweeregelig) als eindbestemming. Bij de Citadissen was dit al per 13-12, maar de ZGT's toonden nog als vanouds 'Centr. Station'. :P
En vanaf vandaag tonen ook de DRI's 'Rotterdam Centraal'.
'Centraal Station' is nu dus helemaal verdwenen. :cry:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door |Pim| »

Nouja toch een applausje voor arriva. Op de rit van 91 vanuit mill fitland rijdt een toering car die rechtstreeks naar het busstation rijdt. Dit is 1 rit maar wel de juiste rit :D. *bus*
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Een touringcar bus op Lijn 91? Sinds wanneer is dat want dat heb ik in de 17 jaar dat ik in dat kut gat woonde nog nooit mee gemaakt.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door |Pim| »

Ja het is maar 1 keer per dag, en in uden gaat hij over op lijn 157.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig hoe het straks in z'n werk gaat als de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd en ze blijven touringcars gebruiken. Want die bussen zijn natuurlijk niet uitgerust met OV-chipkaart lezers.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Lijkt me niet veel aan te doen. Bij zo'n dynamisch busstation moet de bus wel "vertellen" dat 'ie er staat anders weet het systeem het niet.
Dat kan makkelijk; gewoon een lichte vertraging inbouwen en/of gebruikmaken van een uitmeldpunt.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Is het niet mogelijk dat als de bus er eenmaal onder staat dat als de chaffeur zich af meld hij kan invoeren dat er een chaffeur wissel is of zo waardoor hij juist alles onthoud zodat als de volgende chaffeur zich aanmeld hij standaard gewoon verder gaat of zo. Zodat de informatie in ieder geval niet kwijt raakt op het scherm.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Chauf21 »

Als een chauffeur zich uitlogt, verandert er volgens mij niet zo veel aan Infoxx. Alle systemen blijven gewoon draaien, het verhaal dat je beschrijft, verbaast me eigenlijk een beetje ;)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Freek »

Joshua schreef:Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig hoe het straks in z'n werk gaat als de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd en ze blijven touringcars gebruiken. Want die bussen zijn natuurlijk niet uitgerust met OV-chipkaart lezers.
In ieder geval de nieuwe programma's van eisen is opgenomen dat alle bussen, ook versterkingsritten, gereed moeten zijn voor de OVC. Dus ook touringcars, de verwachting is dat deze worden uitgerust met mobiele cico's.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Maar hoe vaak worden er nou versterkingsritten ingezet?
Wel slecht... lijn 99 welke tijd gewoon in de dienstregeling staat wordt ook wel een door een touringbus gereden...
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Freek schreef:In ieder geval de nieuwe programma's van eisen is opgenomen dat alle bussen, ook versterkingsritten, gereed moeten zijn voor de OVC. Dus ook touringcars, de verwachting is dat deze worden uitgerust met mobiele cico's.
Wat je tegenwoordig ook vaak ziet, in ieder geval bij Connexxion, is dat men bussen voorzien van alle apparatuur beschikbaar stelt aan de touringcarondernemer die ermee moet gaan rijden. Da's bijvoorbeeld ook het geval met de Integro's in het BRU en de Provincie Utrecht.

Vanmorgen een reisje met hindernissen... lijn 388 vertrok iets vertraagd uit Dordrecht en mocht daardoor wachten op een tergend langzaam Dordrecht naderende t36712 bij de overweg aan de Krommedijk. In Papendrecht nog wat extra reizigers die eigenlijk lijn 389 hadden willen nemen die overigens de rest van de route voor tijdsbesparing zorgde door de passagiers voor 388 vast mee te nemen (haalden elkaar in omdat de 389 niet via Sliedrecht gaat).
Maargoed, in Vianen net te laat om op lijn 81 over te stappen en had weinig zin daar nog 10 minuten te gaan koukleumen tijdens het wachten op lijn 63. Zodoende blijven zitten tot het 24 Oktoberplein waar een mooie aansluiting op GVU-lijn 10 naar het Europaplein zou moeten zijn... ware het niet dat die lijn 10 zeker 5 minuten te vroeg kwam :evil:
Achja, dan maar twee haltes met de sneltram en een iets langer wandelingetje. Was op die manier in ieder geval niet later op m'n bestemming (sterker nog: de bus die ik normaal heb als ik de trein neem kwam ik precies tegen toen ik langs het Europaplein liep :) )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Voor de Provincie Utrecht zijn er ook Ambassador's doorverkocht door Connexxion, onder andere aan Pouw Vervoer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:Kwam vanmorgen in Sliedrecht de Arriva 5920 tegen op lijn 77... die enige nog rijdende Wright Cadet in 't land is ook werkelijk onverwoestbaar. Zelfs nu er (sinds drgl 2010) minder midibusjes rijden in DAV rijdt dat ding nogsteeds!
De 5920 is vandaag gezien op de A29 richting de Hoeksche Waard, het zal dus wel einde verhaal zijn voor dit busje.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Op het busstation in Amsterdam reed een oude Arriva-bak (Volvo?) op lijn "093", zo rond 15:30.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Stefan »

Ja, Volvo. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Die zie ik daar regelmatig, dus het zal wel planmatig zijn.
Ik doe ook maar wat
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Klaasje »

Ik was gister lekker op reis met m'n Studenten ov-chip in Almere met een Cxx bus. Halverwege de rit hield de Infoxx en de chipapparatuur er mee op :( Leuk als er borg wordt afgeschreven. Heb van de chauffeur een uitstapbewijs gekregen. Toen ik dat briefje later goed bekeek viel me op dat op het briefje het volgende staat: "U krijgt de borg minus het instaptarief binnen 2 weken teruggestort op uw ov-chipkaart" :| :?:
Zou er rekening mee gehouden worden dat een aantal mensen geen instaptarief of een lager instaptarief betalen?
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Nee ;)
Je krijgt als het goed is gewoon 3,25 terug. Dat had ik tenminste :P
3 0 7 9
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Klaasje »

Handig :neg: Dan maar de klantenservice gaan stalken binnenkort. Eigenlijk zou dit gewoon meteen goed geregeld moeten wezen, maar misschien kan er op dit gebied nog iets geregeld worden :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten