OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Nou dan waren we precies tegelijk thuis :mrgreen:
3 0 7 9
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef: Fijn internationaal dagje. Maar die Berlijn IC's waarom zijn die allemaal extreem vertraagd?
Ontsporing van goederentrein tussen Minden en Bad Oeynhausen. Dat was trouwens ook de omleidingsroute voor ICE's tussen het Ruhrgebiet en Berlin, die hun eigen route niet konden rijden wegens een... ontspoorde goederentrein!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Dexter »

Het was vandaag een drama tijdens de avondspits voor reizigers naar Hlm. Vanwege wisselstoringen door een sneeuwbui was het emplacement Hlm vanuit alle richtingen onbereikbaar. Van die sneeuw was in Ledn niets te zien, maar het stond er wel vol met reizigers richting Hlm. De reizigers voor Bv, Utg, Amr en Hn konden nog omreizen via Ass en voor stoptreinreizigers reed er een 6300 tot Had. Althans als die niet ook opgeheven werdt, zoals gebeurde toen ik net een oma met kleinzoon blij had gemaakt. Die blijheid was meteen over en ze riep: "Wat is dit voor informatie?" Ik zei: "Mevrouw, ik vertel u wat ik weet en als dat dan vervolgens weer veranderd wordt, dan kan ik daar ook niets aan doen."

De meeste mensen voor Hlm namen de gok en gingen met mij mee naar Hfd om het via de Zuidtangent te proberen. Ik reed de 5700 en had er niet veel last van, alleen wel +7 door andere vertraagde treinen. Na Nvp reed ik een enorme sneeuwbui in en op de borden boven de A10 zag ik staan dat er 23 km file stond en alle snelwegen in de Amsterdamse regio waar ik langskwam (A1, A2, A4, A10) stonden volledig vast, dus op de weg was het niet veel beter.

s'Avonds met de 8800 met +10 vertrokken uit Ut vanwege een goederentrein die met panne in de wisselstraat stond (waarom kiezen die altijd juist een plek uit waar je niet om ze heen kunt? :wink:) en later daar achteraan moest kruipen van Ut tot Wd waardoor de kruisingen op Bdg en Apn ook in de soep liepen en de tegentreinen dus ook vertraagd raakten.

Nog later op de avond met de 9800 Ut-Gvc ook weer +10 opgelopen door een onterecht-bezet-spoor-melding, waardoor ik (mét toestemming) door een rood P-sein moest rijden, wat niet uit de stand stop wilde en 'natuurlijk' gingen ook spontaan alle overwegen in de storing. Kortom, het was me het dagje wel...

Er stond trouwens vanavond laat in de hal van Ut pal voor de AH to Go een lange rij studenten voor wat leek op een soort mobiele oplaadpaal, waar een dikke kabel heen liep. Heeft dat vast iets met de studenten-OV-Chipkaart te maken, iemand enig idee?
Laatst gewijzigd door Dexter op do 07 jan 2010, 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Wat een beetje sneeuw niet kan doen he :P

Op Shl was het ook handig: het scherm gaf aan dat de 3500 naar Ut vanaf spoor 3 ging en de CTA zei dat de trein vanaf spoor 2 ging :o
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Vind ik wel typisch, ik was ook op die tijd thuis, zelfs iets eerder nog, terwijl ik toch echt een grotere afstand moest afleggen.
Ook raar vind ik dar de ene conducteur zegt dat de sovc wel geldig is en hem op zicht accepteren, de andere checkt hem nog op geldigheid, en de ander accepteert hem niet...
Maar........ HOERAAA!!!! :D ik heb ook mijn reisrecht kunnen laden!!! *O* *bus* *O* *bus* *O*
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Ardan schreef:Vind ik wel typisch, ik was ook op die tijd thuis, zelfs iets eerder nog, terwijl ik toch echt een grotere afstand moest afleggen.
Ook raar vind ik dar de ene conducteur zegt dat de sovc wel geldig is en hem op zicht accepteren, de andere checkt hem nog op geldigheid, en de ander accepteert hem niet...
Maar........ HOERAAA!!!! :D ik heb ook mijn reisrecht kunnen laden!!! *O* *bus* *O* *bus* *O*
En dat is ook echt geweldig, nu kun je tot 2030 reizen met je kaart die geldig is tot 2014 of zo
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Marc »

Vlak voor vertrek van trein t6824 hoorde ik op het balkon van de ABk (stel 471) een doffe knal, ik meen vanuit een kast (noodgereedmaken of verwarming/verlichting). Even later hing er een vreemde geur op het balkon en ik vond dat het stel weinig geluid maakte tijdens het rijden. In Maastricht heb ik dit voorval toch even gemeld aan de HC en die heeft op zijn beurt de MCN ingelicht. Deze heeft gekeken maar kon niets vinden. De trein is uiteindelijk met +5 vertrokken uit Maastricht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Er stond trouwens vanavond laat in de hal van Ut pal voor de AH to Go een lange rij studenten voor wat leek op een soort mobiele oplaadpaal, waar een dikke kabel heen liep. Heeft dat vast iets met de studenten-OV-Chipkaart te maken, iemand enig idee?
Mja, bij de AH to Go op Utrecht Centraal voor de deur staat een tweetal afhaalautomaten waar je dus o.a. het SOVC-product kunt afhalen.
Maar als er een rij stond waren ze kennelijk gerepareerd, om 17.00 uur zat er op beide automaten nog een defect-sticker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Jurjen »

Ze hebben het een tijdje allebei gedaan, maar in de loop van de avond is er weer eentje defect gegaan... Om 22:00 heb ik ze weer binnen neergezet. ;) 's Ochtends vroeg worden ze dan weer buiten neergezet. Die dingen hebben alleen stroom nodig, de communicatie gaat draadloos, dus kunnen ze overal neergezet worden waar stroom is. :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Wubbo »

Leuk, dat op maximale lengte rijden van NSR, maar kom dan niet aan met trein t521 met 2xICM-III (da's zeker niet de maximale lengte) en het ondertussen versterken van een s5500 want die heeft niks met uitsnijdingen te maken...
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door tsov »

Bee meldt een ICM in de s4600 en dat de koffie en thee gratis is op Asd.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Twee keer ICMm-III zelfs.
Alleen weet de machinist nog niet waar we heengaan.

Edit: Het werd een s5800 naar Amersfoort Vathorst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Meltrain »

In de t2226 zat 2x ICM-IV. :D Ik zag hem te Rotterdam Lombardijen, toen ik op de t5028 stond te wachten.
Ik dacht trouwens dat op een van de filmrollen 'Appingedam' stond, maar toen ik erover nadacht kwam ik tot de conclusie dat 'Apeldoorn' logischer was. Over die filmrol zat namelijk een Defect-sticker, zodat ik alleen 'Ap..' zag. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Caspar »

Ik zag een t4000 die uit 1x V bestond, en door Utrecht centraal reed even voor 13uur een trein die bestond uit een loc+ 1xICRm 1e klas+ 1xICRm 2e klas rijtuig.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Dexter »

Marc schreef:Vlak voor vertrek van trein t6824 hoorde ik op het balkon van de ABk (stel 471) een doffe knal, ik meen vanuit een kast (noodgereedmaken of verwarming/verlichting). Even later hing er een vreemde geur op het balkon en ik vond dat het stel weinig geluid maakte tijdens het rijden. In Maastricht heb ik dit voorval toch even gemeld aan de HC en die heeft op zijn beurt de MCN ingelicht. Deze heeft gekeken maar kon niets vinden. De trein is uiteindelijk met +5 vertrokken uit Maastricht.
Ah, je hebt zo te horen kennis gemaakt met het kortsluitkanon. Dat is een soort zekering voor de verwarming met een wasprop die eruit knalt (dat was de doffe knal die je hoorde) en die zit boven het balkon bij de noodgereedmakenkast in de 1e klas. Vandaar die muffe geur en de stilte in het stel. Ik weet niet of je er lang in hebt gezeten, maar dan zal het ook wel langzamerhand koud zijn geworden. Is vast de nieuwigheid. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Raymond »

Fyra 4806 was vanmiddag weer testritten aan het rijden tussen Helmond en Horst Sevenum. Om 16:30 uur stond deze nog in Eindhoven. Lijkt me zeker verstandig om eens te kijken of Fyra wel tegen sneeuw kan.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Caspar »

Als je dat goed wilt testen zal je denk ik wat meer kilometers door dit weer moeten maken dan een paar testritjes op een dag?
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Hoezo materieel tekort? :P
Vanmiddagn rond half tussen Nijmegen en Arhem:
op de 3000 VIRM6+VIRM4, 31VIRM6+VIRM4. Volgende 3000 ook VIRM6+VIRM4.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

De E-GTW's hadden behoorlijk last van ijs aan de bovenleiding vanmorgen wat de nodige vertragingen opleverde... t36719 is met ruim +10 van Dordrecht vertrokken en zo te zien bij Ddrsa gekruist met de t36712. Halfuur later was 't niet veel beter met de kruising bij Sliedrecht.
Het vonkte lekker in ieder geval en er werd dan ook vrij langzaam gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Justin »

Ik zag op één compositie na wel steeds 2xVIRM-IV in de s2800.

Heb zelf de s2800 niet genomen, aangezien de s5000 daar geen aansluiting op geeft op Rtd. Had zelf de combinatie t5024-t4028-t533-t3033 (+12). Al met al dus alleen op het laatste stukje Ut-Ed vertraging gehad. Maar alle s3000 ri Nm hadden minstens een +5 toen ik later op de AV van Klp en Ed keek...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

In de t6343 zat vandaag de VIRM m9577
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

En nog meer verdwaalde VIRM's in de s5800, waar zowel een VIRM-IV als een VIRM-VI verdwaald waren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daantje »

Op Rotterdam Centraal kon je vanmorgen ook gratis koffie halen, zowel bij de Kiosk, AH to go, Broodzaak als bij de mobiele, selfservice koffiekarretjes in de stationshal. Werd gretig gebruik van gemaakt. Verder viel het me op dat het oude stationsgebouw aan de Blijdorpzijde nu omringt is door houten schotten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Reiziger Ddrs schreef:De E-GTW's hadden behoorlijk last van ijs aan de bovenleiding vanmorgen wat de nodige vertragingen opleverde...
En vanavond waren die problemen verruild voor naar alle waarschijnlijheid koppelproblemen waardoor de t36765 vertraagd raakte (die trein krijgt in Ddr z'n tweede stel erbij en stond op vertrektijd nog niet als vertraagd op de AV, wat suggereert dat 'ie niet vertraagd was aangekomen).
De t36758 heeft als gevolg daarvan geruime tijd in Sliedrecht staan wachten... als ik dat had geweten had ik niet zo snel van bushalte naar perron gelopen (had in theorie nog maar 1 minuut :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Vandaag me eerste keer in de Fyra gezeten. Tja als OVNLer hoort het er toch een keer bij.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten