OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

IRM in de t557 is tegenwoordig planmatig :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Viel me ook al op, maar alleen op vrijdag en zaterdag :P
3 0 7 9
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Freek »

VIRM in de s7600 is niet planmatig. Toch reed er vandaag ook VIRM nadat deze gisteren door Stefan ook al was gespot. Het was trouwens een VIRM-VI dus hoezo volle treinen door extra onderhoud. NS beboelt over capaciteit.
Laatst gewijzigd door Freek op di 19 jan 2010, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Op de s7500? :S
Nog nooit gezien. Alleen om de s7600.
3 0 7 9
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Freek »

he dat gerommel bij NS altijd met de treinnummers. Was ik er eindelijk aangewend dat de s7600 de s7500 was, is het weer terug veranderd. Ik bedoelde dus de s7600
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Ooow haha, daar is het wel vaker eigenlijk.
Laatste tijd niet zo veel meer gezien. Maar vooral vorig jaar de eerste paar maanden sinds de nieuwe dienstregeling.
3 0 7 9
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door MdJ »

In het kader van :o :
ICL(9 bak) in de t3526/t3559 speelt VIRM vrij
ICL(9 bak) in de s1900 speelt een ICRm-stam vrij, die naar de t820 / t863 gaat...

-Waarbij er dus in de 3500 zeer zeer veel cappaciteit mist: Een VIRM-IV gaat net iets minder in dan een 9-bak ICL. een VI past dus veel meer dan een 9-bak ICL.
-In de t820/t863 speelt de ICRm-stam (een Trek-Duw-10) het dus 12(!) bak VIRM vrij. Nu is het het geval dat de t820 dusdanig druk is, dat de 820 12 bak VIRM rechtvaardigd. 10 bak ICRm gaat dus stapelen worden... :?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Wie verzint er nu ICR in de s800. Gezien het feit dat deze tussen Amsterdam en Utrecht rijdt is heb je gewoon VIRM nodig. Daarom is het er ooit uitgehaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Jurjen »

Bee schreef:Wie verzint er nu ICR in de s800. Gezien het feit dat deze tussen Amsterdam en Utrecht rijdt is heb je gewoon VIRM nodig. Daarom is het er ooit uitgehaald.
Wellicht het feit dat er überhaupt geen 12 bakken IRM beschikbaar zouden zijn geweest, omdat minstens 1 van de 3 stellen elders nodig was geweest? Dan had je het dus over 6 of 8 bakken VIRM gehad. Dan heb je wél je VIRM in de t820, maar is het net zo stapelen als met 10 bakken ICR. Misschien was het dus wel een doordachte keuze i.p.v. 'iemand die het verzon'.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Maik »

Ik heb vanavond de t3559 eens met ICL mogen aanschouwen. In Schiphol/Amsterdam Zuid/Bijlmer paste het nog wel, in Utrecht werd het groot feest. De achterste 1e klas bak had 2 defecte deuren waardoor de hele horde mensen door 1 deur in het 1-na-laatste rijtuig wilde. Toen dat na 5 minuten eenmaal gebeurd was stond iig de achterste 2 bakken helemaal vol mensen en dat bleef zo tot Eindhoven. Daar werd het weer rustiger en na Sittard was het heel rustig waarna de verlichting ook nog korte tijd uitviel :lol: . Voor de goede orde: Dit was een stam met 2 1e klas rijtuigen en 8 2e klas rijtuigen, dat gaat dus worden teruggebracht tot 2 1e klas en 7 2e klas. Ik vrees dat er dan mensen gaan achterblijven op de perrons(iets dat vandaag ook al gebeurde omdat mensen de trein té vol vonden en dus maar op de s800 wachtte die er 10 minuten achter zat.

@Ardan. Vandaag reden ze er ook weer, beide solo. De reden weet ik ook niet. In Winterswijk stonden 2 linten en 1 buffel, op Zutphen Goederen stonden ook 2 linten...
Pommes.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Justin »

Vreugde. Had ik niet met iemand ooit erover gesproken om mensen dan maar in de bagagerekken te laten liggen? ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

t7663 was vandaag een VIRM ipv van een Sprintertje.....
Alweer :P
3 0 7 9
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

DD-AR m7857 spookt rond in de s2600 (o.a. de 2652, 2663) :| , maar daarentegen weer VIRM in de s6300
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Dexter »

Ik zag vandaag zowel in de s5000 als de s5100 een VIRM IV. En aan het begin van de middagspits kwam er een s800 keurig met 3x VIRM IV door Utg geraasd.
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Justin »

Wat is dat toch met die storingen in de Barendrechttunnel? Ik heb het idee dat er daar meer storingen zijn dan alle zelfdodingen bij Dt, Rsw, Hlo, Ot, Gz en Btl + vrachtwagens-die-hun-kraan-niet-omlaag-doen-op-de-Veluwelijn bij elkaar :S...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Dexter »

De Barendrechttunnel zit propvol met ontzettend nerveus afgestelde gaslek-, bewegingsdetectie- en brandmeldsystemen die regelmatig het treinverkeer platleggen. Als er iemand te dichtbij zo'n melder staat en een scheet laat bijvoorbeeld.

Bij wijze van spreken dan. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

Er was op de Flevolijn vandaag een Mat64 verdwaald *O*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Wubbo »

Geert meldt een aanrijding met persoon tussen Apeldoorn en Stroe met -aannemelijk- trein t142. Hij zit in de t243 en is gestrand tussen Stroe en Apeldoorn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Ook een lekkere plek om te stranden zeg. Kun je met je hulpverlening amper bij.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Er loopt langs bijna de hele spoorbaan een onverhard boswachterspad. Zeer duidelijk te zien op Google Maps.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Op de s7500 reed vandaag geen SGM, geen Plan V, maar voor de afwisseling een keer een Plan T :P

En ook vreemd: op station Nijmegen stond net om 22:45 op spoor 1a een ICRm. Wat zou die daar doen eigenlijk?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

Wubbo schreef:Geert meldt een aanrijding met persoon tussen Apeldoorn en Stroe met -aannemelijk- trein t142. Hij zit in de t243 en is gestrand tussen Stroe en Apeldoorn.
Zo te zien was het een aanrijding vlak bij Apeldoorn (bij een van de overwegen?), daar stond de gestrande t142 toen we er na 2 uur eindelijk langs mochten. 2,5 uur stilzitten is best lang als je je had ingesteld op een ritje van 30 minuten kan ik melden :S

De bordbistro deed overigens goede zaken (met NS om precies te zijn), want de koffie en thee werd namelijk gratis geschonken wat onmiddelijk resulteerde in een rij van het begin van de bistro tot het einde van dat rijtuig. Een jongen liep zich nog geen vijf minuten nadat we stilstonden gigantisch op te winden omdat hij er niet uit mocht; 'kanker dit' en 'kanker dat' en 'kijk me niet zo raar aan joh' en nog veel meer blablabla. Uiteindelijk gebruikte hij de noodontgrendeling van de deur en blijkbaar gaat er dan een enorm alarm piepen, waardoor het hele rijtuig acuut oorpijn én een nog grotere hekel aan die jongen kreeg. Of de conducteurs hem nog te pakken kregen of dat hij werkelijk langs het spoor is gaan lopen weet ik helaas niet. Wel hadden de conducteurs nogal wat discussies met rokers die graag wilden roken (en waarvan sommigen het ook deden op het toilet). Uiteindelijk werd het fietsrijtuig tot rookrijtuig omgevormd en konden de rokers daar hun ding doen.

Uiteindelijk kwamen met met +125 aan in een uitgestorven Apeldoorn, maar gelukkig bleek dat het treinverkeer naar het westen weer werd opgestart. Toen kon ik een kwartiertje later de IC naar Utrecht weer nemen...

Oh ja, het treinverkeer rond Zwolle lag ook nog even plat vanavond (mijn t500 die aansloot op de onfortuinlijke t243 werd in Amf opgeheven). Dat kwam volgens de boordomroep door voetbalsupporters, dat u het maar even weet.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Maik »

--Stefan-- schreef:Op de s7500 reed vandaag geen SGM, geen Plan V, maar voor de afwisseling een keer een Plan T :P
Slechts 1 plan T :P ... Dinsdagavond reed trein t7579 met V+T(850+526). Sowieso is een plan T vette overkill in de s7500, laat staan 6 bakken mat'64 :lol: .
--Stefan-- schreef:En ook vreemd: op station Nijmegen stond net om 22:45 op spoor 1a een ICRm. Wat zou die daar doen eigenlijk?
Dat zal daar wel staan om morgen te beginnen in t3616. dat is namelijk de 1e trein die morgenvroeg van spoor 1a vertrekt.
Pommes.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Wooow, dat is inderdaad een beetje overdreven ja :P

Nee dat is het niet, want daarna werd de trein weggerangeerd want op de een of andere rare manier kwam de s3000 vanaf Den Helder op dat spoor aan...
3 0 7 9
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Justin »

@Geert: Erg vervelend. Ook altijd van die zeurende mensen er door heen: maken het er niet echt gemakkelijk op! Maar ja, die zal je altijd houden. Blijkbaar is het de schuld van de vervoerder dat ze iemand aanreden... (heb dat ook meegemaakt, zo'n vloekende tirade die nergens over gaat)...

Maar gelukkig weer heelhuids thuis :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten