Pagina 10 van 14

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 23 jan 2010, 12:47
door Gekko123
Geert schreef:Oh ja, het treinverkeer rond Zwolle lag ook nog even plat vanavond (mijn t500 die aansloot op de onfortuinlijke t243 werd in Amf opgeheven). Dat kwam volgens de boordomroep door voetbalsupporters, dat u het maar even weet.
Van dat gebeuren in Zwolle had ik dus last. Werd op het perron inderdaad gesproken over problemen door voetbalsupporters. Weet niet of er nog een wedstrijd in Zwolle werd gespeeld. Al denk ik persoonlijk dat iedere overlast verzorgende groep synoniem is voor voetbalsupporters (zeker na het gebeuren in Hoek van Holland van afgelopen zomer).

Stond in Amf te wachten op de t569, werd die opgeheven in Amersfoort. Hij keerde daar op de 300768 (vervangende IC naar Shl). Het nemen van de t5669 was geen optie, want volgens de berichten van dat moment zou die in Hde strandden. Achteraf heeft ie dat niet gedaan. Gelukkig kon ik nog mee met de t771 (die reed wel gewoon), al moest ik wel staan. In Zwolle overstappen op de t10771, uiteindelijk met +33 aangekomen in Hr.

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 23 jan 2010, 13:27
door Geert
Wel jammer dat die t569 opgeheven werd en daarna ook niet meer door is gegaan (ik zat er zelf ook in tot Amf), zeker als je bedenkt dat 10 minuten later de sporen weer vrijgegeven werden door de politie. Waren er daarvoor al treinen opgeheven?

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 23 jan 2010, 15:09
door Oud forumgebruiker
En de 3559 heeft deze week wel 2 keer gereden vanaf Shl, vanwege gepruts met ICL *O*

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 23 jan 2010, 16:07
door Joshua
Ik heb vandaag alweer een ritje gemaakt in de GTW van Veolia. Van Nijmegen naar Cuijk zoals meestal.
Maar deze keer zat er een schatig jongentje met zijn opa en oma in de trein en die jongen begon allemaal vragen te stellen over de trein. En toen zei die dat hij met de intercity wou. Maar dat er richting Venlo geen intercity reedt snapte hij niet.

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 23 jan 2010, 16:32
door Dexter
Daar hoef je geen klein kind voor te zijn, ook volwassen mensen snappen niet dat er niet 6x per uur een rechtstreekse intercity van Gulpen naar Tietjerksteradeel rijdt. De meeste zijn zelfs verontwaardigd als je ze een realitycheck geeft. (A)

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 23 jan 2010, 16:35
door Vinny
Maar daarvoor hebben we een oplossing...

Je laat de sprinter Gulpen - Tietjerksteradeel gewoon rijden, zonder tussenstop in Tietjerksteradeel-West. Vervolgens noem je dat ding "intercity" en iedereen is blij... *O*

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 23 jan 2010, 18:58
door MdJ
ziggy schreef:En de t3559 heeft deze week wel 2 keer gereden vanaf Shl, vanwege gepruts met ICL *O*
de s2800 heeft maarliefst 0 keer gereden vanaf Dv. Sterker nog: die heeft het van de 42 dagen wanneer het zou moeten, dan slechts 4 dagen heeft gedaan...

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 23 jan 2010, 19:18
door Maik
Voor de s2800 was het aangekondigd dat ie niet zou rijden, voor de s3500 niet :wink: .

Verder vanmiddag een overwegstoring(Rondweg Zuid) in Winterswijk. Verschillende treinen opgeheven tussen Dtc en Ww en het verkeer moest een stukje omrijden(1 vrachtwagen heeft zeker een half uur staan wachten omdat keren niet mogelijk was). Geen idee waarom er treinen werden opgeheven. Ik heb 1 trein optijd uit Winterswijk zien vertrekken en die was ook optijd in Aalten..

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 23 jan 2010, 19:38
door Joshua
Dexter schreef:Daar hoef je geen klein kind voor te zijn, ook volwassen mensen snappen niet dat er niet 6x per uur een rechtstreekse intercity van Gulpen naar Tietjerksteradeel rijdt. De meeste zijn zelfs verontwaardigd als je ze een realitycheck geeft. (A)
Het was gewoon schattig:
jongentje: Waarom stoppen we?
oma: omdat we met de stoptrein zijn
jongentje: waarom gaan we niet met de intercity?
oma: omdat hier geen intercitys rijden
jongentje: waarom wachten we er dan niet op?
joshua (die zich er brutaal mee ging bemoeien): hier rijden helemaal geen intercity's
jongentje: waarom niet
joshua: omdat hier te weinig sporen liggen en dan kan de intercity de stoptrein niet in halen
opa: vroeger toen ik nog klein was lag hier nog maar 1 spoor.

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: za 23 jan 2010, 20:17
door Justin
justin: dat ligt er grotendeels nog :twisted:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 24 jan 2010, 00:11
door Ardan
Ben vanavond weer naar huis gegaan, na een nachtje bij mijn moeder in Winterswijk te zijn geweest. Is 20 minuten lopen, en ik wilde nog even langs de winkel. Beetje te lang bij mijn moeder blijven hangen, vlug doorlopen, vlug de winkel door, vlug verder lopen naar station, hoorde fluitje van de trein naar Arnhem al gaan. 1 Minuut later gaat Zutphen weg, dus ik rennen, snel kaartje halen, trein in rennen, maar bij het instappen merkte ik al dat de lichten half uit waren en de motoren niet aanstonden. Treintje 21 wilde niet meer, bleek. Ik zat achterin en daar was een mcn druk bezig de trein dood te maken en nieuw op te starten met alle gevloek en getier van dien. Een kleine 10 minuten na vertrektijd, was zo rond 20 uur, was de conclusie 'we gaan een busje inzetten', en zo geschiedde. 47 minuten te laat in Zutphen aangekomen, en om 22 uur thuis.

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 24 jan 2010, 03:10
door Maik
Nu ben ik wel benieuwd wat voor een bus er werd ingezet. Ik neem dat het gewoon een amba of volvo was, aangezien die vanmiddag nog vooraan stonden in de "garage".

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 24 jan 2010, 03:37
door Ardan
Het was Volvo nummertje 1401. Dezelfde bus waar ik al eens een privérit mee heb gemaakt van Doetinchem naar Winterswijk, omdat ik laatste aansluiting had gemist door vertraging en per trein nog tot Dtc kon komen.
En het was dan ook zaterdagavond, het leek wel een Radstakebus. Allemaal jongeren, een groepje had een krat bier mee, enige verschil was dat het geen gelede was en dat iedereen bagage bij zich had, mijzelf incluis. Fietsen mochten mee op de lolstoelplaats. En bij elke rotonde of bocht-naar-links dacht ik dat ze omlazerden, maar nee, het gebeurde niet.

@Maik: volgens mij kom jij ook wel vaak in Winterswijk ofniet? Wat heb je daar dan, school, vrienden, overstappen? In ieder geval, aan de lichten te zien die ik zag vanaf Mennink, waar we stonden te wachten, stond-ie inderdaad vooraan, waar de normale bussen vertrekken. In de garage, gekscherend ook wel 'brandweerkazerne' genoemd.

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 24 jan 2010, 10:58
door Maik
Ardan schreef:Wat heb je daar dan, school, vrienden, overstappen?
:wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 24 jan 2010, 14:07
door Mark
Treinstel 9430 wilde vrijdag erg graag naar Mt: :lol:
Afbeelding

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 24 jan 2010, 14:09
door Suus
Wat een hoop stickers zitten daar toch eigenlijk.

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 24 jan 2010, 14:12
door --Stefan--
En in de stiltecoupes zitten er dan nog zelfs 2 extra :D

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 24 jan 2010, 15:52
door Jurjen
Ardan schreef:lolstoelplaats.
Ik zie het al voor me: "Wat zeur je nou, dat je verlamd bent. Nu krijg je een lolstoel!" :')

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 24 jan 2010, 20:10
door Joshua
Nou de meeste mensen die verlamd zijn zullen denk ik niet zo snel met de bus gaan.

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 24 jan 2010, 21:14
door Oud forumgebruiker
Waarom moet alles anders gelijkvloers zijn? Niet voor mensen die goed ter been zijn...

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 24 jan 2010, 21:38
door Geert
Nou ja, meestal gaat het in- en uitstappen wel sneller bij gelijkvloers materieel.

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: zo 24 jan 2010, 22:37
door Dexter
Misschien voor geoefende rolstoelers, maar ik heb eens een reisje samen met iemand in een rolstoel gemaakt met bus, trein en HTM Randstadrail, maar zelfs in dit lagevloertijdperk valt het anders vies tegen, zelfs als je hulp hebt. :|

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: ma 25 jan 2010, 00:05
door Suus
Het valt inderdaad vies tegen, vooral buschauffeurs trekken een gezicht van: Waarom ga je niet met de taxi.

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: ma 25 jan 2010, 00:10
door Caspar
Daarbij, ik zag laatst voor de eerste keer dat iemand de uitklapbare rolstoel plank gebruikte in een Amba, maar het kostte daarna een minuut of 10 om het ding weer goed terug te krijgen, zodat ook de deuren zonder storing dicht konden.

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Geplaatst: ma 25 jan 2010, 01:49
door Oud forumgebruiker
Dexter schreef:Misschien voor geoefende rolstoelers, maar ik heb eens een reisje samen met iemand in een rolstoel gemaakt met bus, trein en HTM Randstadrail, maar zelfs in dit lagevloertijdperk valt het anders vies tegen, zelfs als je hulp hebt. :|
Tja, HTM... ;). Zonder dollen: vaak zijn de (bus) perrons ook nieteens op gelijke hoogte van het materieel. -O-. En natuurlijk is NS erg slim. Die bestellen anno 2007 nog even een lading van 51 hogevloersdubbeldekkers :pos:, Die mogen over 20 jaar exit :pos:.