OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Daniel » Di 26 Jan 2010, 23:36

iljitsch schreef:En gister: ik wilde m'n fiets tot eind volgende maand op de stationsstalling zetten omdat ik tussentijds in het buitenland ben. Kost je 40 x dagstallingskosten, wat gelijk is aan zo'n 3 maandkaarten. Kan ik dan niet een weekkaart voor deze week en een maandkaart voor volgende week kopen? Nee, weekkaart is afgeschaft. Dan maandkaarten voor deze en volgende maand? Nee, die voor januari verkopen we niet meer, en die voor februari nog niet. Pech gehad, rot nu maar op, en nee, ik heb ook geen zin om aan de NS te vertellen dat dit systeem niet werkt. (Nee, dat laatste zei-ie niet maar zo kwam het dus over.) Vorig jaar kon dit nog wel door een weekkaart te kopen voor de eerste week en daarna achteraf de overige weken te betalen. Wat voor bedrijf spendeert tijd door regels te maken wanneer je wel en niet maandkaarten mag verkopen!?

Hehe, dat komt me bekend voor ja... toen ik halverwege 2008 in de Botlek ging werken en een fiets op station Maassluis wilde stallen had ik ook zo'n fraaie: ging de week ervoor de fiets daar vast heen brengen, die mag in de spits immers niet met de trein mee. Dat werd dus 'n dagkaart voor vrijdag op zaterdag, weekkaart voor de week erna en gelukkig werd ik gematst en mocht 'ie er één dagje gratis blijven staan: de nieuwe maand begon namelijk op 'n dinsdag :P

't hele probleem is gewoon die ouderwetsheid van de abonnementen: elke maand 'n ander kleur papiertje met 't maandnummer erop, dus tja, die kan je niet van halverwege maand 1 tot halverwege maand 2 laten lopen. Geen flauw idee waarom ze niet gewoon 'n kaartje met een nummer aan de fiets bevestigen en dat linken aan een stamkaartnummer. Zou veel flexibeler en net zo eenvoudig werken.

En wat de informatievoorziening betreft: inderdaad, je weet vaak zelf nog meer als je via mobiel internet de situatie bekijkt... en dan krijg je de omroep dat je achter 'n goederentrein zit terwijl je op de actuele vertrektijden ziet dat er een stoptrein met +15 op 't station voor je staat te halteren :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor JeePee » Di 26 Jan 2010, 23:50

Arriva doet bezuinigen. De verwarming aandoen was vanavond wat te veel moeite, waardoor je halverwege het ritje Gn - Lw bijna begon te verlangen naar de buitenlucht. Voordeel was wel dat het uitstappen niet meteen heel koud aanvoelde. Iets met allways look on the bright side of life...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Daniel » Wo 27 Jan 2010, 00:00

Hebben ze vaker last van bij Arriva... is één van de redenen dat ik tegenwoordig 's ochtends liever de 388 vanuit Dordrecht pak i.p.v. 387 vanuit Gorinchem. Die laatste heeft zo'n kort ritje van stalling naar station dat 't in de bus nog harder vriest als buiten :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Karl
Berichten: 3645
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Karl » Wo 27 Jan 2010, 11:29

Dexter schreef:(...) Je vraagt je op zo'n moment af wat 2 minuten is op een heel mensenleven... *O*

Opzich niet zoveel natuurlijk, maar vier minuten per dag (twee minuten heen en twee terug) en dat uitgesmeerd over een heel jaar zijn toch al weer zestien uur in een jaar (als je 47 weken per jaar werkt).

Overigens heb ik zelf ook vaak de overstap stoptrein > sneltrein op Gv proberen te maken, niet zozeer omdat ik dan eerder op Rtb was, maar omdat ik dan een (aantal) metro's eerder had en daardoor ook een aansluitende bus eerder, wat toch al gauw een minuut of twintig scheelde. Maar ach, wat zijn twintig minuten op een mensenleven... ;)
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Meltrain » Wo 27 Jan 2010, 13:56

Chauf21 schreef:
Geert schreef:De aansluiting van de s2200 is natuurlijk niet alleen relevant voor mensen naar Rotterdam Centraal, die trein rijdt daarna nog verder naar Dordrecht en Breda. Reizigers naar Breda Prinsenbeek hebben zelfs +60 als ze die aansluiting missen (alhoewel de verbinding Den Haag Centraal -> Breda Prinsenbeek ongetwijfeld niet de drukste zal zijn).

De overstap s5100 -> s2200 op Den Haag HS is geen officiële. Het is ook niet aan te raden wel op die overstap te gokken; ik denk dat je met 'kop of munt' meer zekerheid van je zaak hebt ;)

Naar Prinsenbeek heb je dan weer wel een vrij goede aansluiting: s5100 -> s9200 -> s2200 :mrgreen:

Ja, en dat werkt dus alleen in de spits. :wink:
Buiten de spits zit je precies in het verkeerde half uur. Andersom bestaat die aansluiting trouwens wel altijd.

Dexter schreef: Het zal je verbazen wat mensen doen ergens om 2 minuten eerder te zijn. Zo sprinten ook op Uto mensen van de s5500 naar de s5700, omdat die welgeteld 2 minuten eerder in Ut is. Je vraagt je op zo'n moment af wat 2 minuten is op een heel mensenleven... *O*

Ik heb dat vorige week ook geprobeerd, maar niet gelukt.
Overigens deed ik het niet zo zeer voor de tijdswinst, maar meer voor het materieel. :mrgreen:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4066
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Etienne » Wo 27 Jan 2010, 18:45

Treintje t3425 had een aardige vertraging opgelopen van 10 minuten vanochtend, trein t2627 zat daar op blokafstand achter. Waardoor deze dus moest wachten op Laa tot deze weg was van het baanvak voor Gvc.

Vanmiddag zat de m4247 in treintje t5049 :P
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Dexter » Wo 27 Jan 2010, 21:14

Karl schreef:Opzich niet zoveel natuurlijk, maar vier minuten per dag (twee minuten heen en twee terug) en dat uitgesmeerd over een heel jaar zijn toch al weer zestien uur in een jaar (als je 47 weken per jaar werkt).

Ja, als je het zo stelt loopt het natuurlijk aardig op. Vooral als het eigen tijd is en reistijd is natuurlijk vaak eigen tijd.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4066
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Etienne » Do 28 Jan 2010, 18:55

rein t9865 mocht bij Nootdorpboog Aansluiting wachten tot het baanvak vrij was, heeft daar zeker 3 minuten gestaan. :|
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Wubbo » Do 28 Jan 2010, 21:43

Waar ligt Nootdorpboog Aansluiting? :?

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor iljitsch » Do 28 Jan 2010, 22:02

Wubbo schreef:Waar ligt Nootdorpboog Aansluiting? :?

Net oostelijk van station Den Haag Ypenburg, gaat over de A12 en dan langs de hofpleinlijn naar de Nedtrain-werkplaats in Leidschendam.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Daniel » Do 28 Jan 2010, 22:04

Wubbo doelt vast niet op de fysieke ligging van het wissel naar de Nootdorpboog, maar meer op het feit dat "Nootdorpboog aansluiting" niet bestaat: da's onderdeel van dienstregelingpunt Ypb :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4066
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Etienne » Vr 29 Jan 2010, 08:30

Reiziger Ddrs schreef:Wubbo doelt vast niet op de fysieke ligging van het wissel naar de Nootdorpboog, maar meer op het feit dat "Nootdorpboog aansluiting" niet bestaat: da's onderdeel van dienstregelingpunt Ypb :wink:

Weet ik dat ook weer, ik dacht dat dat gewoon een apart punt was. Maar weer wat geleerd :wink:
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Meltrain » Vr 29 Jan 2010, 11:26

ProRail Amersfoort maakte zijn reputatie gisteren weer waar: de t1625 vertrok, terwijl de t525 er nog niet was. :roll:
Gelukkig had ik op Rotterdam Centraal een non-overstap gehaald (t5016-->t2825) en was ik tot Amersfoort blijven zitten, dus had ik de t1625 wel gehaald (die dus vrij rustig was). ;)
Laatst gewijzigd door Meltrain op Vr 29 Jan 2010, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Caspar » Vr 29 Jan 2010, 11:53

Als je iets meer info geeft (je vertraging in je t500 bv), dan kan er bv een reden voor zijn met de gemiste aansluiting in Amersfoort. Er zijn gewoon afhandeling strategieën. HC kan natuurlijk altijd zelf bepalen om even te wachten op de aansluiting :wink:

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Meltrain » Vr 29 Jan 2010, 11:57

Die t2825 had ongeveer +10.
Ik denk dat de t525 ongeveer +5 had, maar die heb ik verder niet meer gezien. Alleen in Utrecht kwam hij naast ons staan, net voor wij weg gingen.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Vinny » Vr 29 Jan 2010, 12:01

ProRail Amersfoort maakte zijn reputatie gisteren weer waar: de t1625 vertrok, terwijl de t525 er nog niet was.
Dat gebeurt vaker. Dit komt omdat anders de s1500 meteen vertraagd is. Hoe vaak er niet mensen daardoor toch in Amsterdam Centraal uitkomen terwijl ze eigenlijk in Duivendrecht of Schiphol moeten zijn... :N
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Daniel » Vr 29 Jan 2010, 12:05

Ehm, gezien de richting zullen er nu juist mogelijk mensen in Amersfoort Schothorst i.p.v. Apeldoorn beland zijn :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Wubbo » Vr 29 Jan 2010, 12:06

Bovendien zit die s1500 ervoor, dus die heeft er sowieso geen last van...

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31530
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Suus » Vr 29 Jan 2010, 15:37

In de s1500 en daardoor ook in de s4500 is ICMm actief. In ieder geval rond half drie in Amsterdam Centraal en rond half vier in Diemen gezien.
Rame à l'approche

|Pim|
Berichten: 425
Lid geworden op: Za 09 Mei 2009, 16:53
Locatie: Mill

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor |Pim| » Za 30 Jan 2010, 09:27

Gisteren toen ik door Den Bosch centraal liep zag ik een ICE , wat heb ik gemist?

Joshua
Berichten: 1680
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Joshua » Za 30 Jan 2010, 10:43

Ik was gister op Den Bosch centraal en er was een CICO gecrasht. Iemand op dit forum die zich niet kon in houden met 2 of meer OV-kaarten?

Verder heb ik foto's gemaakt van de CTA's in de stationshal en de perons. Die nieuwe :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook vraag ik me af wat deze SLT nou weer in NIjmegen deed eergister (28-01-10):
(Die op het rangeerterreijn stond er ook nog steeds)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 912
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Tochjo » Za 30 Jan 2010, 11:07

|Pim| schreef:Gisteren toen ik door Den Bosch centraal liep zag ik een ICE , wat heb ik gemist?

Een aanrijding in Duitsland zorgde voor omgeleide treinen. In ieder geval de ICE naar Basel, vertrek 9:07 uit Arnhem, zou volgens de omroep in Arnhem worden omgeleid via Venlo (trein heeft wel gestopt te Arnhem).

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor playertwo » Za 30 Jan 2010, 12:38

En gisteravond was er ook een aanrijding in Nederland tussen Ut en Ah, waardoor er ook ICE's over Ht hebben gereden.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Daan » Za 30 Jan 2010, 13:53

Ziet er netjes uit, die nieuwe CTA's :-)

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Berichtdoor Dexter » Za 30 Jan 2010, 15:48

Ja zeker, alleen snap ik niet waarom namen worden afgekort (Arnhem-Z) op schermen waarop echt zeeën van ruimte is.
Vallend blad maakt rails glad.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast