OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Caspar »

De DB site meldt intussen dit:
Aufgrund des Unwetters in der Region NRW muss der gesamte Bahnbetrieb vorübergehend eingestellt werden.
Dat betekent dus dat er in heel Noordrijn Westfalen geen treinverkeer meer is. :shock: Zo extreem was het hier zelfs niet met de sneeuw. Was het in Limburg ook zo bar en boos dat er vandaag geen treinen meer reden? (ligt toch tegen NRW aan)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door STF »

In Luxemburg zijn er zeer veel bomen omgewaaid, weliswaar voornamelijk over busroutes maar in Duitsland waarschijnlijk ook over spoorlijnen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Wubbo »

In Limburg was het treinverkeer stilgelegd tussen Valkenburg en Heerlen en tussen Heerlen en Kerkrade/Aachen. Tussen Sittard en Beek-Elsloo waren al werkzaamheden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Vinny »

Er reden dus alleen treinen op de Maaslijn en tussen Eindhoven en Heerlen in Limburg? ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Fles »

en tussen Randwyck en Valkenburg natuurlijk he. En naar Luik. :6
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Meltrain »

En tussen Maastricht en Beek-Elsloo natuurlijk. :wink:
En vergeet Eindhoven - Venlo niet. :!:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door playertwo »

Caspar schreef:De DB site meldt intussen dit:
Aufgrund des Unwetters in der Region NRW muss der gesamte Bahnbetrieb vorübergehend eingestellt werden.
Dat betekent dus dat er in heel Noordrijn Westfalen geen treinverkeer meer is. :shock: Zo extreem was het hier zelfs niet met de sneeuw. Was het in Limburg ook zo bar en boos dat er vandaag geen treinen meer reden? (ligt toch tegen NRW aan)
In Duitsland zijn windstoten gemeten tot 160km/h; dat is dus gewoon orkaankracht. In Nederland was de hoogst gemeten windstoot meer dan 100km/h (althans gisteren)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Caspar »

Maar toch niet in heel Duitsland, en die orkaankracht was in de regio Frankfurt en nog wat Zuidelijker. Waarom dan in heel NRW het treinverkeer wordt gestaakt... Als de treinen ook in Enschede/Zevenaar kunnen rijden, dan toch ook nog wel een paar km over de grens?
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door playertwo »

In Zuid-Limburg was het ook een puinhoop, waardoor de treindienst grotendeels op zijn gat lag. Wellicht dat dat in Duitsland ook het geval was?
Overigens noem ik nergens een bepaalde regio in Duitsland, dus waar je die wijsheid vandaan haalt :shock:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door playertwo »

En aangezien mijn berichten zomaar worden verwijderd / ergens worden gedumpt zonder dat ik ze terug kan vinden, is dit dus mijn laatste bijdrage op dit forum. Als men zo kinderachtig is houdt het voor mij op. Vriendelijk verzoek om de rest van mijn 811 posts + deze, dan ook maar te verwijderen, of is dat teveel werk voor de betreffende moderator die zich niet kon beheersen?
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door playertwo »

Berichten in overleg met Chauf21 teruggevonden; stonden in een ander topic. Ophef was dus om niets, excuses voor de aantijgingen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten