OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ik kwam rond 18 00 uur aan in Amsterdam, de meeste voetbalzooi was al richting Arena vertrokken. Ik besloot naar Centraal te gaan. Normaal ga ik naar Duivendrecht, maar ik had geen zin om in de voetbalgekte te gaan zitten. Tussen Apeldoorn en Amersfoort zat ik in een stiltezone waar twee moeders met jengelende kinderen gingen zitten, vreselijk. En in Amersfoort stapten er een heleboel voetbalmensen in, waardoor de hele trein vol zat. In Hilversum uitgestapt. In Amsterdam zag ik wat trammetjes 25 staan aan de westkant, waar ik het station verliet. Een stuk of 5/6 ME-wagens stond aan de oostkant. Drie bussen, waarvan eentje '79' filmde, de andere twee 'GERESERVEERD', zaten afgeladen vol met supporters/oorlogsvoerders. De meeste trams toonden een tijgervel op de film, geen bestemming ofzo. Er zaten wel mensen in. Er stond een trampolonaise tot de Kamperbrug, maar ik hoorde al berichten dat ze nog op de Hendrikkade hebben gestaan. In het metrostation was het vrij rustig. De achterste wagen van een 54 stond vol met lallende lui, de andere bakken waren normaal gevuld. Toen de deuren gingen sluiten bleven er wat met gapende open mond voor staan waardoor ze niet dicht konden. Er kwam een beveiligingspersoon aan die hem maande ertussenuit te gaan, waarop hij uitstapte en zijn maten dus wegreden zonder hem. Het was best grappig om te zien dat alleen het achterste wagentje stuiterend wegreed en de rest normaal. De 'gewone' mensen op het perron, mijzelf incluis, stonden de metro na te kijken met een blik van 'wat een stel gekken'. Ik besloot even lekker in de OBA te gaan zitten en niet te gaan toeren in de stad, voor ik naar Bijlmer vertrok waar ik met iemand had afgesproken. Rond 20 uur was ik daar, en ik moet zeggen dat het station niet eens een slagveld leek.
Vanuit Almere zette ik weer koers naar huis. Trein t1783 was niet eens zo heel vol, de meeste supporters waren allang weg. Alleen in Amersfoort nog wat schreeuwende jongeren gezien.
Ajax heeft 1-2 verloren.
Vanuit Almere zette ik weer koers naar huis. Trein t1783 was niet eens zo heel vol, de meeste supporters waren allang weg. Alleen in Amersfoort nog wat schreeuwende jongeren gezien.
Ajax heeft 1-2 verloren.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Goeiendag wat een volk was er allemaal op Utrecht Centraal tussen 21:30 en 22:00 nog. Waren het niet verdwaalde voetbalsupporters, dan waren het wel mensen van de huishoudbeurs of weet ik het allemaal. Heb nog nooit om 21:45 zo'n vol perron 14/15 gezien...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
De Huishoudbeurs had een verlengde avondopening tot 22:00 uur vandaag, dus dat zou goed kunnen.
En wat die voetbal-'supporters' betreft begrijp ik echt niet dat ze die lui niet gewoon in een stel gepantserde bussen zonder meubilair stoppen, maar in plaats daarvan van onze belastingcenten keer op keer treinen laten vernielen.
En wat die voetbal-'supporters' betreft begrijp ik echt niet dat ze die lui niet gewoon in een stel gepantserde bussen zonder meubilair stoppen, maar in plaats daarvan van onze belastingcenten keer op keer treinen laten vernielen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ik vond het al zo apart dat er zo veel mensen (lees: dames) met tassen op de been waren.
Mijn trein t20574 zat overigens vol jonge gasten en bier... Maar het bleef wel lekker rustig eigenlijk :).
Mijn trein t20574 zat overigens vol jonge gasten en bier... Maar het bleef wel lekker rustig eigenlijk :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ik had gisteren helemaal nergens last van. Gewoon altijd dezelfde kleurloze forensen in de trein...Dexter schreef:De Huishoudbeurs had een verlengde avondopening tot 22:00 uur vandaag, dus dat zou goed kunnen.
En wat die voetbal-'supporters' betreft begrijp ik echt niet dat ze die lui niet gewoon in een stel gepantserde bussen zonder meubilair stoppen, maar in plaats daarvan van onze belastingcenten keer op keer treinen laten vernielen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ik zit nu in treintje t1634, bestaande uit twee ICM-viertjes. U mag raden waarmee die afgeladen is.. juist, heelemafol met twentse vrouw'n ofzoo. Edit: we reden langzaam Apeldoorn uit.. en er liep politie langs de baan. Wat zou er aan de hand zijn?
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Zo kan het ook: in trein t847 sleept iemand zijn bagage mee met een Schiphol-bagagekarretje. Hoe hij het voor elkaar krijgt, geen idee.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Het verschil tussen Schipholreiziger en Huishoudbeursbezoekster vervaagt deze dagen: Op Schiphol heb ik verschillende dames waargenomen die gebruik maakten van Schiphol-bagagekarretjes om tijdens het overstappen de buit te vervoeren.
Vallend blad maakt rails glad.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Inderdaad! Als ik dit zo lees heeft ook half OVNL last gehad van die losgeslagen gekken...Dexter schreef:En wat die voetbal-'supporters' betreft begrijp ik echt niet dat ze die lui niet gewoon in een stel gepantserde bussen zonder meubilair stoppen, maar in plaats daarvan van onze belastingcenten keer op keer treinen laten vernielen.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ik zit nu in de t30947 naar Winterswijk. Bij Westervoort passeerde een locje met een lange sleep roze/paarsachtige wagons met wat strepen in gebroken wit, geen idee wat het was. Klopte wel mooi met de CTA op Ahv, die de sprinter naar Nijmegen aankondigde als 'D-trein met toeslag', zal die dus wel geweest zijn
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Brrrrr... al die bagage van die dames....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Vanmiddag viel me de telling op bij de deuren van een nieuw VIRM-stel. De deur waar ik uit ging stappen telde namelijk 24, en dat terwijl een viertje maar 16 deuren in totaal heeft. Het enige wat ik me kan bedenken is dat er al rekening gehouden is met een toekomstige verlenging van het stel (er ontbreken ergesn middenin nu wel enkele cijfers).
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Dat komt omdat de bakken onderling uitwisselbaar moeten zijn vanwege het treinstam-concept. Als door schade of onderhoud zo'n bak in een zesje terecht zou komen, moet de nummering natuurlijk wel blijven kloppen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Twents lint m44 was vandaag ook verdwaald. Ik zag het stel vanmorgen al rijden als t30925 en net mocht ik in het stel plaatsnemen toen het mij in trein t30979 naar Aalten moest brengen. Ook m45 rijdt niet waar het hoort, om 21.00 stond het stel bij Voith in Blerick, samen met nog zeker 3 andere linten en 1 DM'90.
t3030 zat ook vol met huishoudbeurstamtam, sowieso was de trein al krap bemeten met een solo VIRM-IV. Mijn eerste rit in SLT verliep op een kleine storing tussen Gdg en Gd na gladjes :) . Dan de ramp dat ICL heet. In t1945 waren de achterste 2 rijtuigen afgesloten, in t3559 waren zelfs de 1e 3 rijtuigen afgesloten :neg: .
t3030 zat ook vol met huishoudbeurstamtam, sowieso was de trein al krap bemeten met een solo VIRM-IV. Mijn eerste rit in SLT verliep op een kleine storing tussen Gdg en Gd na gladjes :) . Dan de ramp dat ICL heet. In t1945 waren de achterste 2 rijtuigen afgesloten, in t3559 waren zelfs de 1e 3 rijtuigen afgesloten :neg: .
Pommes.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Daarnet ICM in de s3900, tussen Hoofddorp en Amsterdam Centraal (v. 22:33). De conducteur kondige ook alvast aan dat de trein als stoptrein door zou rijden naar Amersfoort. En als je vlak voor Schiphol ineens 'Weesp' en 'Naarden-Bussum' hoort dan schrik je wel even. De conducteur vond echter dat hij het prima had omgeroepen en begreep niet waar ik over zeurde...
Gelukkig toch in Sloterdijk terecht gekomen.
Gelukkig toch in Sloterdijk terecht gekomen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Op station Brussel hebben ze ook van die karretjes. Hebben die toen meegenomen tot in de Metro in Parijs, en tot aan station Turnhout; ideaal voor je bagage. Ze zouden die op alle stations moeten hebbenDexter schreef:Het verschil tussen Schipholreiziger en Huishoudbeursbezoekster vervaagt deze dagen: Op Schiphol heb ik verschillende dames waargenomen die gebruik maakten van Schiphol-bagagekarretjes om tijdens het overstappen de buit te vervoeren.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ik zie het probleem ook niet? Wanneer je gewoon goed naar de omroep luistert (dus dan komen de Lelylaan, Sloterdijk en Centraal ook voorbij) weet je dat je goed zit, toch?Vinny schreef:Daarnet ICM in de s3900, tussen Hoofddorp en Amsterdam Centraal (v. 22:33). De conducteur kondige ook alvast aan dat de trein als stoptrein door zou rijden naar Amersfoort. En als je vlak voor Schiphol ineens 'Weesp' en 'Naarden-Bussum' hoort dan schrik je wel even. De conducteur vond echter dat hij het prima had omgeroepen en begreep niet waar ik over zeurde...
Gelukkig toch in Sloterdijk terecht gekomen.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Uh, ja, maar het is vrijdagavond, dus dan slaap ik half. Ik ben niet gewend dat de s3900 naar Amersfoort gaat. En niet dat die met ICM wordt gereden. Weesp en Naarden-Bussum associeer ik met s5700, die dus via de zuidtak gaat. In de herhaling had de conducteur het alleen over 'via Amsterdam'. Dat kan dus van alles zijn.
Maar goed, het was de eerste keer sinds de nieuwe dienstregeling dat ik op vrijdagavond met de s3900 reed, de laatste paar keer had ik hem gemist en nam dus de sprinter naar Hoorn-Kersenboogerd van een paar minuutjes later, of ging ik met ander vervoer naar huis. In de oude dienstregeling was de 3900 ook exotisch: namelijk een intercity die op alle stations stopt én met SGMm mat. gereden werd...
Maar goed, het was de eerste keer sinds de nieuwe dienstregeling dat ik op vrijdagavond met de s3900 reed, de laatste paar keer had ik hem gemist en nam dus de sprinter naar Hoorn-Kersenboogerd van een paar minuutjes later, of ging ik met ander vervoer naar huis. In de oude dienstregeling was de 3900 ook exotisch: namelijk een intercity die op alle stations stopt én met SGMm mat. gereden werd...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Én ook al door ging naar Amersfoort, alleen werd dat toen niet omgeroepen i.v.m. het feit dat SGM is voorzien van RIS . Dat hoorde je toen niet, omdat de s3900 (nu nog) an sich alleen Hoofddorp - Amsterdam CS doet. Echter is de serie op Amsterdam CS 's avonds gekoppeld aan de s5800 naar Amersfoort, vandaar dat sommige conducteurs al roepen dat het de stoptrein naar Amersfoort is. In die Sprinters hoorde je dat nooit omdat men toen gewoon de 39xx-nummer invoerde in de RIS en die herkende niet dat de trein door ging naar Amersfoort. Op Amsterdam moest de RIS dus altijd weer opnieuw ingesteld worden.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ik vind dat juist wel een fijne extra service als het al wordt omgeroepen. Zo hoorde ik het ook bij de t870 bij binnenkomst in Amsterdam centraal, dat na ongeveer een kwartier de trein verder reed als sneltrein naar Haarlem, Heemstede Aerdenhout en Leiden naar Breda. Voor reizigers naar Haarlem en Heemstede was het inderdaad de snelste verbinding vanuit Utrecht, en konden dus lekker blijven zitten. Dit is dan ook de enige rechtstreekse trein Maastricht- Haarlem
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Wanneer was dat? Ik kan me herinneren dat in de vorige DRGL het voorste deel van de t874 door ging als t2289 of iets in die richting.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
In de s3900 hoorde geen SGM te rijden vorig jaar, want de s5800 reed na 20:00 met DD-AR :)ziggy schreef:Én ook al door ging naar Amersfoort, alleen werd dat toen niet omgeroepen i.v.m. het feit dat SGM is voorzien van RIS . Dat hoorde je toen niet, omdat de s3900 (nu nog) an sich alleen Hoofddorp - Amsterdam CS doet. Echter is de serie op Amsterdam CS 's avonds gekoppeld aan de s5800 naar Amersfoort, vandaar dat sommige conducteurs al roepen dat het de stoptrein naar Amersfoort is. In die Sprinters hoorde je dat nooit omdat men toen gewoon de 39xx-nummer invoerde in de RIS en die herkende niet dat de trein door ging naar Amersfoort. Op Amsterdam moest de RIS dus altijd weer opnieuw ingesteld worden.
Overigens kunnen in het RIS series aan elkaar gekoppeld worden, SGM in de s5700 kan op Utrecht Centraal al Dordrecht tonen. Echter, dan worden niet alle belangrijke stations op de route genoemd, er komt er bij elk belangrijk station weer eentje bij, totdat het eindpunt ook in het lijstje belangrijke stations zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Deze dienstregeling. (zat vorige week 2x in die trein, waarvan het 1x is omgeroepen) Het zou trouwens ook wel kunnen dat het ook voor de t874 geldt, maar dat moet ik dan maar even bekijken van de week. Eigenlijk moet ik het juist zeggen, het is een rechtstreekse trein Heerlen- Breda via Amsterdam. Het Maastrichtse deel, achter dus, blijft leeg in Amsterdam.ziggy schreef:Wanneer was dat? Ik kan me herinneren dat in de vorige DRGL het voorste deel van de t874 door ging als t2289 of iets in die richting.
De reden dat het juist de t870 niet keert in Amsterdam, is omdat er op dat tijdstip nog 1 IC uit Alkmaar komt naar Limburg.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Jawel, overdag reed de s5800 met SGM die 's avonds in Asd allemaal door gingen in de s3900 naar Hoofddorp i.p.v. Uitgeest. Op hun beurt gingen de DDAR-en uit de s3900 na Asd door als s5800 naar Amersfoort i.p.v. naar Lelystad. Zodoende reed er 's avonds een mixbedrijf van DDAR en SGM in beide series.Bee schreef:In de s3900 hoorde geen SGM te rijden vorig jaar, want de s5800 reed na 20:00 met DD-AR :)
In Lelystad was een soortgelijke constructie 's avonds maar dan met de 4700 en 4300. De DDAR-en uit de 4300 raakten verzeild in de 4700 naar Alkmaar i.p.v. de s3900 naar Hoofddorp (die reed 's avonds immers niet) en de SGM-en uit de 4700 raakten in Lelystad verzeild in de 4300. Zo reden de series 4700 en 4300 ook met een mix van SGM en DDAR.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ik heb net al even in de omlopen gekeken en nee, de 874 keert momenteel gewoon op zichzelf in Amsterdam.Caspar schreef:Deze dienstregeling. (zat vorige week 2x in die trein, waarvan het 1x is omgeroepen) Het zou trouwens ook wel kunnen dat het ook voor de t874 geldt, maar dat moet ik dan maar even bekijken van de week.
Volgens mij vergis je je een half uurtje, dit geldt namelijk voor de 868, welke voorheen altijd leeg naar Alkmaar reed (lekker nuttig ook, laat hem dan gewoon als IC doorrijden met personeel erop). De 870 wordt gesplitst omdat men voor de keertrein (879) 8 bakken te veel vind. Dan gaat het voorste deel door als 2285. Dit komt weer doordat de 2264 aankomt met 8 bakken VIRM die op hun beurt leeg naar Haarlem-Alkmaar gaan.De reden dat het juist de t870 niet keert in Amsterdam, is omdat er op dat tijdstip nog 1 IC uit Alkmaar komt naar Limburg.
Ja ja, die omlopen, piece of cake.. pfff..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten