OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door MdJ »

Joshua schreef: s7000 Apeldoorn - Deventer
Hier moest een sprinter op rijden. Maar er kwam een ICRm. Dit was de t7069. En toen kwam er ook nog een een HC langs om ons extra te vertellen dat deze trein niet verder zou rijden als Deventer. Nou leek mij dit nogal standaard.
t7069 rijdt standaard Apd-Dv, daarna als t77069 naar Hgl. Het is de laatste trein waarmee een halfuursdienst is, t7073 (een uur later) rijdt niet.

Verder denk ik dat er ICMm reed (de m4095 oa reed in de s7000), ICRm past niet tussen Apd-Dv aan de perrons;)
Bij twijfel: gebruik beton.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Waar hebben de extra treinen naar Cuijk niet hetzelfde nummer als de normale spitstreinen richting Venray?
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

--Stefan-- schreef:En vandaag is de kroegentocht weer in Cuijk. Dat betekent heeel veel drukte op station Nijmegen en extra treinen van Veolia. 2x per uur het gewone stoppertje naar Roermond .08 en .38 en 2x per uur extra treinen tot Cuijk om .23 en .53.
En dat gaat nog tekort zijn.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door |Pim| »

Ik heb niet de hond uitgelaten en ik zag sardientjes vervoer in de bussen richting cuijck.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Je hebt iets niet gedaan maar daardoor wel iets gezien? :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door playertwo »

zal wel een typo zijn
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

|Pim| schreef:Ik heb niet de hond uitgelaten en ik zag sardientjes vervoer in de bussen richting cuijck.
sardientjes vervoer in Mill? Dat kan ook echt maar 1 keer per jaar zijn.
Nu weet ik wel weer waarom ik dat altijd op de fiets deed toen ik in Cuijk werkte.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Van de s3000 is een rit uitgevallen en van de s7600. Maar nergens een storing bekend....
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Meltrain »

Vanochtend een VIRM-IV in de t5020.
Dit zorgde al voor staanplaatsen vanaf Rotterdam Lombardijen, terwijl in DD-AR er nog wel genoeg zitplaatsen zijn (dat er dan ook mensen op de balkons blijven staan, kan ik ook niet helpen ;) ). zal wel komen doordat VIRM percentueel gezien minder tweede klas heeft... :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Tochjo »

Ardan schreef:
--Stefan-- schreef:En op de terugweg naar Nijmegen maakte de s3000 twee extra stops: in Wolfheze en Oosterbeek.
...die niet eens werden aangekondigd ofzo. Dus wat daar het praktisch nut van was?
We hebben het over trein t3079, neem ik aan? Die trein stopte in ieder geval extra te Wolfheze en Oosterbeek. Het was jammer dat als gevolg daarvan mijn (niet-officiële) overstap richting Winterswijk nu de mist in ging in Arnhem, maar eerlijk is eerlijk, het aantal overstappers was minder dan het aantal mensen dat er in Wolfheze en Oosterbeek uitging. Misschien is het op station Ede-Wageningen omgeroepen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Vandaag toegangs- en uitgangscontrole op station Weesp.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door iljitsch »

Bee schreef:Vandaag toegangs- en uitgangscontrole op station Weesp.
Hoe werkt dat voor chipkaartreizigers?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Geen idee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Etienne »

Aanrijding tussen Leiden en Haarlem vanmiddag, alles reed met behoorlijke vertraging, o.a. de perrons op Laa stonden overvol :shock:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door JeePee »

De s2800 van 18:20 uit Rtd naar Dv rijdt met een VIRM IV. Deze kwam leeg van het opstelterrein (met Asd op de displays ;)) om 18:22... Trein rijdt nu met +7 rond ofzo. Ondertussen stond de s1900 naar Gvc van 18:16 die keurig om 18:12 was binnengereden nog steeds uit zijn neus te vreten. Die is dus ook minimaal met +10 vertrokken uit Rtd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Tochjo schreef:
Ardan schreef:
--Stefan-- schreef:En op de terugweg naar Nijmegen maakte de s3000 twee extra stops: in Wolfheze en Oosterbeek.
...die niet eens werden aangekondigd ofzo. Dus wat daar het praktisch nut van was?
We hebben het over trein t3079, neem ik aan? Die trein stopte in ieder geval extra te Wolfheze en Oosterbeek. Het was jammer dat als gevolg daarvan mijn (niet-officiële) overstap richting Winterswijk nu de mist in ging in Arnhem, maar eerlijk is eerlijk, het aantal overstappers was minder dan het aantal mensen dat er in Wolfheze en Oosterbeek uitging. Misschien is het op station Ede-Wageningen omgeroepen?
Ja, het was inderdaad de t3079. We zaten dus in dezelfde trein :mrgreen: Er was nog één of andere kerel die in Wolfheze instapte, zijn tassen op de vierzitters naast ons zette, en zelf bleef staan. Euhm, u mag zitten hoor meneer.. maar hij ging er in Oosterbeek alweer uit.
Op de AV stond ook niks over een extra stop/trein, dus de voorgaande s7500 zal wel zijn uitgevallen?
Ik doe ook maar wat
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend rond 10 uur zag ik op de boog van Diemen Zuid naar Bijlmer Arena een loc met een rijtje ICL-rijtuigen met daarachter nog een groen en een rood/wit rijtuig :)
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Maik »

Dat was een (onderhouds) overbrenging naar Duitsland.

Materieeltekort wordt nu toch wel pijnlijk duidelijk bij Syntus. Verscheen er vorige week al een bericht in de media dat een trein Duiven moest overslaan omdat ie te vol was, vandaag zag ik 1 van de drukste treinen(t30922) met een solo DM'90 rijden in plaats van 2 stellen :| . Ook t30918 mocht het met een solo DM'90 doen in plaats van 4 bakken lint.
Pommes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Zou dat rood/witte rijtuig niet stiekem een van de rijtuigen van de aanrijding op Hoofddorp Opstel eerder dit jaar zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door M57 »

Het waren defecte (?) nachttreinrijtuigen van CNL en DB. Het tegenkonvooi met NS-ICL kwam ik vandaag stomtoevallig tegen toen ik in het mooi witte Duitsland was.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Ruben »

Vandaag gemerkt dat je ook misselijk kan worden in een trein :P
Zat in een goed gevuld SGMm-III naar Uitgeest, die erg schommelde bij het in/uitstappen van mensen op Asd. Op het ritje naar Sloterdijk werd er zo hard gescheurd en door wissels geknald, dat ik blij was weer op de welbekende stoeptegels te staan, en spijt had niet toch de DDAR naar Hfd te hebben gepakt. :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

En ik ben weer terug van de kroegentocht.
Lekker gezopen, niet teveel, niet te weinig. Was lekker aangeschoten maar kan morgen nog prima fris aan me rijles beginnen.
Zowel de heenreis als de terugreis perfect verlopen.
Alleen een vriendin van mij wou eerder naar huis omdat haar been in het gips zat en ze de kroegentocht echt niet meer trok.
Maar dat was wel op het moment dat de echte tocht waarbij je moest stempelen afgelopen was. En het was dus enorm druk bij de trein. En was een kooi gebouwd waar je doorheen moest. En daar hielden ze mensen tegen zodat het perron niet helemaal vol stond. En alle treinen vertrokken vanaf spoor 2 en 3.
Alleen ik ging me weer veel te veel zorgen maken en wou niet hebben dat die vriendin van mij met haar gebroken enkel waardoor haar been in het gips zat in die kooi ging staan waar je helemaal plat gedrukt werd. Dus ik liep naar een Veolia medewerker toe. Maar die wouden haar niet even langs de kooi af laten gaan. Vond ik toch maar slechte service.
Toen ik zelf naar huis ging 2 uur later was het perron gewoon weer open en de kooi dus weg.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Caspar »

Bee schreef:Vandaag toegangs- en uitgangscontrole op station Weesp.
Ik had de eer om een van de laatste omroepdiensten daar te hebben vandaag. Even paar keer mijn stem laten galmen over de perrons, de t5777 en t5779 waren opgeheven over de hele route, dus dan kan je aardig wat omroepen.
Verder: een kapotte t9245 vlak voor Amsterdam centraal, was al omgeleid via Breukelen, maar had daar nog de nodige ellende veroorzaakt voor de achterop komende treinen, zoals ICE t122 en t870 die via Hilversum werd omgeleid.
Ook was het weer huishoudbeurs, met een trein die niet heeft gestopt op Rai terwijl dat wel de bedoeling was volgens de dienstregeling. Gevolg; allemaal boze kibbelende vrouwen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Caspar schreef:
Bee schreef:Vandaag toegangs- en uitgangscontrole op station Weesp.
Ik had de eer om een van de laatste omroepdiensten daar te hebben vandaag. Even paar keer mijn stem laten galmen over de perrons
Dat houd uw vervoersbewijzen gereed-ding is dus geen bandje? Dan heb ik je gehoord vandaag :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Caspar »

Ja dat is dan weer wel een bandje :twisted: En niet door mij ingesproken, maar volgens mij door een vrouw? (ik heb dat ding nog nooit ergens gehoord eigenlijk :oops: )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten