OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Dexter » Za 20 Feb 2010, 17:00

Ja zeg dat wel, zo zijn er nog veel meer situaties. En als je denkt dat je het weet, veranderen ze het weer...
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Ardan » Za 20 Feb 2010, 21:34

Drie opvallende zaken op een routineritje naar Zutphen.
1: kaartcontrole bij Syntus! Voor het eerst in maanden. Een vriend die een stukje meereisde heeft week-ov, maar geen kaartje gekocht want dat kunnen de Syntusconducteurs niet checken.
2: Twents-lintjes 44, gisteren nog actief in de s30900, en 45 zaten ïn de s31200.
3: trein t3668 werd met DD-AR 7853 gereden.
En omdat ik nogal koos-geldloos ben momenteel, kocht ik een treinkaartje tot Zutphen en zou om geld uit te sparen per bus naar Deventer gaan, heb nog wel zat geld op de ovc staan. Maar het systeem deed het niet en de chauf had geen zin het aan te zetten. Dus mocht ik gratis mee!
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Maik » Za 20 Feb 2010, 22:29

Dan zal ik ook maar even melden dat ik lintje m44 vanmorgen in trein t30927 zag rijden, in Winterswijk werd het zaakje vervangen door 2 maal DM'90 die als t30938 naar Arnhem mochten rijden. Verder opmerkelijk dat er vanavond een extra trein bestaande uit 2x Lint van Doetinchem naar Winterswijk reed(21.17 Aalten->Winterswijk). Wat is daar het praktisch nut van?

Kaartcontrole bij Syntus heb ik toch wel regelmatig tussen Zutphen en Winterswijk. Ookal reis ik daar maar 1 of 2x per maand en dan vrijwel altijd op zaterdagavond.
Pommes.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Ardan » Za 20 Feb 2010, 22:31

Maik schreef:(...)Verder opmerkelijk dat er vanavond een extra trein bestaande uit 2x Lint van Doetinchem naar Winterswijk reed(21.17 Aalten->Winterswijk). Wat is daar het praktisch nut van?(...)

Voor de Radstakegangers misschien? Hoewel de mensen uit Doetinchem ook rechtstreeks met bus 74 kunnen. Lijkt me overigens ook wel een beetje sterk, want een Radstakekaartje is pas vanaf 21 uur geldig, en de tijd van die trein is wel heel vroeg.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Geert » Za 20 Feb 2010, 22:41

Gisteravond een retourtje Driebergen-Zeist - Amsterdam Amstel gedaan. Op de heenweg een kwartier vertraging opgelopen tussen Driebergen en Utrecht Centraal :shock:, kennelijk stond Utrecht helemaal vol. Er stonden ook diverse treinen naar Rotterdam met inmiddels al +20 op het perron. Waarschijnlijk deels ook door de massale aanwezigheid van wintersporters (die ook alle perrons bevolkten), ik heb onderweg minstens 4 skitreinen gezien. Enfin, twee sporen verder stond uiteindelijk de s3500 naast ons, maar mijn s3100 vertrok toch nog iets eerder.

Ook op de terugweg ging het niet lekker: de t3091 weer richting huis kwam al met +8 aankakken en heeft dat er tot Utrecht niet meer uitgereden. Ik was blij dat ik niet op de laatste bus had gegokt, want de oorspronkelijke ruime overstap daarop (in Utrecht) was gereduceerd tot een schamele 3/4 minuten.

Verder stond er behoorlijk veel SGM op Utrecht rond 1 uur 's nachts. Dat zie je niet vaak :)

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Maik » Za 20 Feb 2010, 22:49

Op Somda werd al gemeld dat die skitreinen gewoon op sporen stonden gepland die al werden gebruikt door reguliere treinen, een fraai staaltje planningswerk dus :| .

@Ardan. Dat lijkt me ook heel sterk. In Aalten was de bezetting van die trein te vergelijken met een normale stoptrein wat opzich ook niet raar is omdat ie 10 minuten voor t30971 zat.
Pommes.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Vinny » Zo 21 Feb 2010, 08:40

Op Utrecht Centraal is een belangrijk perronspoor buiten dienst. Dat wreekt zich...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Maik » Zo 21 Feb 2010, 09:46

Dat mag toch geen reden zijn om treinen te plannen op sporen die al bezet zijn?
Pommes.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Caspar » Zo 21 Feb 2010, 12:08

Tsja dan zou je er ook voor kunnen kiezen als er echt geen ruimte is om een reguliere trein op te heffen. Immers, die vakantietreinen hebben natuurlijk net zo veel recht op hun pad als een reguliere stoptrein.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Justin » Zo 21 Feb 2010, 14:31

Blij dat ik niet via Ut hoefde te gaan dus :).

Gisterenavond in de t9272 van Asd naar Ddr gegaan, in die heerlijke Belgische rijtuigen. Kaartcontrole van de NMBS waar ik nerveus van werd... die wist niet wat ie aanmoest met een Enkele Reis Rotterdam Centraal-Dordrecht via Amsterdam Centraal :P. Pas na ongeveer 15 seconden rinkelde het belletje bij hem :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor playertwo » Zo 21 Feb 2010, 15:41

Caspar schreef:Tsja dan zou je er ook voor kunnen kiezen als er echt geen ruimte is om een reguliere trein op te heffen. Immers, die vakantietreinen hebben natuurlijk net zo veel recht op hun pad als een reguliere stoptrein.
Maar die hoef je echt geen half uur langs een perron te plannen. Desnoods laat je die dan maar van het middenperron op Maliebaan vertrekken. Wordt dat ook nog eens gebruikt :mrgreen:

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Geert » Zo 21 Feb 2010, 15:45

Een stop van een paar minuten is anders veels te kort voor zijn trein: Beeld het maar in: een heel perron vol met reizigers, ski's, tassen, koffers en dat moet zich allemaal zo snel mogelijk in de trein stoppen (ICK-achtig, dus met lekker smalle gangetjes), en liefst ook nog in het goede rijtuig. Ik heb het wel eens een paar keer vanaf het perron mogen aanzien (wachtende op mijn trein) en ik ben blij dat ik niet mee hoefde :mrgreen:

Wat ook zou kunnen is natuurlijk wachten tot treinen die na 21 uur niet meer rijden (s2800, s3100) weg zijn en dan pas de skitreinen aan het perron te zetten. Dat geeft de opstelling wat meer lucht.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9558
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Wubbo » Zo 21 Feb 2010, 15:53

Misschien moet je die ski-treinen gewoon niet van Utrecht Centraal willen laten vertrekken maar van Amsterdam Bijlmer ArenA ofzo. Skitrein op spoor 8, IC's doorrijden via de stoptreinsporen en doorwisselen na Asb :).

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Caspar » Zo 21 Feb 2010, 15:55

Dat zou opzich zo gek nog niet eens zijn. Die treinen kunnen mooi uitlopen op de Watergraafsmeer dan.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Geert » Zo 21 Feb 2010, 16:01

Volgens mij doen ze dat nu ook al :)

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Dexter » Zo 21 Feb 2010, 16:47

Het was toch al niet druk op Utrecht Centraal met al die Huishoudbeursgangsters, al hebben we daar na vandaag geen last meer van want vandaag was de laatste dag dat je je slag kon slaan om vervolgens jezelf een hernia te slepen aan al die o-zo-handige-spulletjes-die-thuis-achteraf-toch-niet-zo-handig-blijken-te-zijn.

Dus voel je je eenzaam en alleen? -O- Niemand om mee te praten? :| Haast je dan snel en neem een trein die vandaag extra stopt op Amsterdam RAI. Gegarandeerd effectief!

Op Rtd waren dit weekend de spoorwijzigingen niet van de lucht, omdat er werkzaamheden ter voorbereiding van de bouw van de nieuwe stationskap plaatsvonden. Ze zijn nogal wat van plan, want spoor 1 wordt tijdelijk een kopspoor en er wordt een houten noodperron gebouwd. Ook het emplacement Dt gaat binnenkort dramatisch op de schop.

En wie in een HTM-tram nog vergeet uit te checken, moet echt dringend langs Schoonenberg voor een gehoorapparaat. Aan de halteafroep is de boodschap: "Vergeet bij het verlaten van de tram niet uit te checken" toegevoegd. En dat na elke halte. Ik heb er vandaag van CS naar HS ingezeten en werd er na die drie haltes al hoorndol van. :Y
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Ardan » Zo 21 Feb 2010, 16:56

'Vergeet niet uit te checken met uw chipkaart' was het toch? In tram 17 hoor je die inderdaad bij elke halte tussen HS en CS... als het nou alleen bij de belangrijke haltes was, okee, maar dat vond ik wel enigszins overdreven. Maar goed, dat zijn tramzaken.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Dexter » Zo 21 Feb 2010, 17:19

Ardan schreef:'Vergeet niet uit te checken met uw chipkaart' was het toch?

Ja precies dat was het, ik had het al bijna uit mijn geheugen verdrongen dus thnx voor de reminder... :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.

Joshua
Berichten: 1680
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Joshua » Zo 21 Feb 2010, 19:30

Nou je bent een weekendje niet actief hier, en meteen heb je een hoop gemist.

Ardan schreef:Drie opvallende zaken op een routineritje naar Zutphen.
1: kaartcontrole bij Syntus! Voor het eerst in maanden. Een vriend die een stukje meereisde heeft week-ov, maar geen kaartje gekocht want dat kunnen de Syntusconducteurs niet checken.
2: Twents-lintjes 44, gisteren nog actief in de s30900, en 45 zaten ïn de s31200.
3: trein t3668 werd met DD-AR 7853 gereden.
En omdat ik nogal koos-geldloos ben momenteel, kocht ik een treinkaartje tot Zutphen en zou om geld uit te sparen per bus naar Deventer gaan, heb nog wel zat geld op de ovc staan. Maar het systeem deed het niet en de chauf had geen zin het aan te zetten. Dus mocht ik gratis mee!

Nog steeds niet? Hoewel ik dacht dat Veolia blufte heb ik gezien dat ze echt controle apparatuur hebben.
Maar waarom Syntus dan niet verbaast me.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Daniel » Zo 21 Feb 2010, 19:40

De t2841 reed vanmorgen met een losse ICMm-III: zal normaal vast passen, maar het was vandaag nou niet zo'n succes met allemaal omreizenden vanuit Eindhoven i.v.m. een aanrijding. Opvallend was trouwens het aantal Limburgs klinkende reizigers in deze trein dat naar Amersfoort ging...
Rond 11.50 uur zag ik vanuit die trein trouwens een wintersporttrein bij Woerden ri. Breukelen gaan. Hij was vrij leeg en gezien de koersborden met "Utrecht Centraal - Zell am See" e.d. zal het wel omgeleid terugkerend leeg materieel geweest zijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Suus » Ma 22 Feb 2010, 11:47

Ik zat in de s2100 naar Amsterdam toen er in Schiphol een Noor in de trein stapte. Deze man liep met een boekje in de hand, en terwijl hij op zoek was naar een zitplaats liet hij toen hij langs mijn stoel liep dat boekje vallen, en viel er ruim duizend euro aan contanten uit. De man, die niet zo goed wist wat hij moest doen, begon een beetje heen en weer te kijken. Aangezien het op deze manier niet echt opschoot, heb ik snel alle bankbiljetten opgeraapt en op een stoel gelegd, waarna hij op de stoel ernaast ging zetten. Omdat hij nogal openbaar met zijn geld bezig was heb ik hem maar even haarfijn duidelijk gemaakt dat hij dat geld zo snel mogelijk in een portemonnee moest doen en die goed beschermen, en dat hij geluk heeft gehad. Voor hetzelfde geld had er een onbetrouwbaar persoon op de stoel gezeten toen hij het geld liet vallen.
Rame à l'approche

Joshua
Berichten: 1680
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Joshua » Ma 22 Feb 2010, 14:29

Tja ik vind het sowieso link 1000 euro contant bij je te hebben. Iets wat in Nederland nogal ongebruikelijk is door ons eigen populaire PIN systeem.
Even een offtopic vraagje tussendoor: Nu dit hele forum is omgegooid met een nieuwe indeling, is het dan niet net zo handig deze topic samen te voergen met de topic voor bussen, trams en metro's? Aangezien meestal als ik reis ik zowel reis met trein als bus.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Daniel » Ma 22 Feb 2010, 15:25

Joshua schreef:Even een offtopic vraagje tussendoor: Nu dit hele forum is omgegooid met een nieuwe indeling, is het dan niet net zo handig deze topic samen te voergen met de topic voor bussen, trams en metro's? Aangezien meestal als ik reis ik zowel reis met trein als bus.

Zie hier. Nog 'n weekje geduld dus, vanaf maart gaan ook de reiservaringen over op de nieuwe manier (welke dat ook mag worden n.a.v. de poll) hiervoor :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Caspar » Di 23 Feb 2010, 07:22

Gister zag ik een ddm1 met 2x een 1800 ervoor door Zaandam rijden. t14525 was defect, zal de zelfde trein dan wel zijn. Zit nu in een Plan V, met een graffity op het balkon van de vloer af tot en met een deel van het plafont. Iets van Ajax is het, staan ook overal jodensterren op de bankjes, iemand is hier minstens een kwartier mee bezig geweest, waarom dat niet kan worden gestopt als ie nog bezig was? Afvoeren die lui.

Gebruikersavatar
Woepje
Berichten: 279
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Woepje » Di 23 Feb 2010, 09:02

Nog een melding van afgelopen vrijdag: de sneltrein naar Leeuwarden van 15.53 uur wordt in Groningen altijd versterkt zodat deze trein met 6 bakken rijdt. En dat is zeker nodig, helemaal op vrijdag. Om 15.34 uur werd het treindeel wat uit Lw kwam keurig gecombineerd met het versterkingsstel. Dat versterkingsstel werd echter gewoon afgesloten en bij vertrek zag je dus een bomvol stel voorop en een leeg stel achterop als sneltrein naar Lw rijden. Hoezo kansloos. Als het ding defect is, laat hem dan in Gn achter en stuur hem BUITEN de spits maar naar Lw voor onderhoud of wat dan ook. Ik zou als reizigers niet blij worden als ik opgepropt in het gandpad moet staan en achter mij een leeg treinstel zie meefietsen :evil:

Dit is trouwens ook kansloos: afgelopen zaterdag zag ik een groepje studenten, waarvan er twee nog vlak voor vertrektijd een kaartje met korting moesten kopen (de rest had blijkbaar een weekend OV). En toen stond er een rij bij de kaartjesautomaat en ging de HC op zijn fluitje blazen. De rest die al in/bij de trein stond besloten toen de deuren maar gezellig tegen te houden bij het sleutelen. De hele groep werd vervolgens door een boze HC de toegang tot de trein ontzegd en konden met de volgende pas mee.

Dit gebeurde een hele tijd terug ook al, maar toen een andere groep studenten. Leuk dat iedereen voor elkaar de deuren open probeert te houden. Dat zou iedereen eens moeten doen zeg :N


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten