OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Caspar »

Gister zag ik een ddm1 met 2x een 1800 ervoor door Zaandam rijden. t14525 was defect, zal de zelfde trein dan wel zijn.
Vandaag was er ook een s2200 defect, die met ddm1 werd gereden. Ik ben niet echt van de nummers, maar het zou me niets verbazen als het om dezelfde treinstam gaat.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door playertwo »

Vandaag is er DM'90 gespot in de s7600 (ja die sprinter die met SGM zou moeten rijden, waar alles behalve in zit behalve SGM). Iemand was zo aardig dit online te zetten:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VELDyR2G45A[/youtube]
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Maik »

playertwo schreef:Vandaag is er DM'90 gespot in de s7600
Gisteren :wink: . Vandaag was ie vervangen door een VIRM IV.
Pommes.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Freek »

playertwo schreef:Vandaag is er DM'90 gespot in de s7600 (ja die sprinter die met SGM zou moeten rijden, waar alles behalve in zit behalve SGM).
En volgens mij valt de opmerking tussen haakjes ook wel weer mee. Vandaag nog gewoon een ritje SGM gemaakt. Bovendien zie ik de laatste tijd weinig Plan T/V of VIRM. Gisteren uitgezonderd dan, toen reed er ook een VIRM IV in de s7600
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Gister zag ik een ddm1 met 2x een 1800 ervoor door Zaandam rijden.
Ik zag vandaag in Rtd een DDM1 stam met een loc 1800 voor en achterop, dat zal wel dezelfde stam zijn geweest.

Vanmiddag toen ik met de hc op Ut langs de trein liep, zagen we een meisje liggen op het balkon. Nadat we de hulptroepen hadden opgetrommeld (er waren vrij snel twee agenten bij, die liepen daar omdat er een demonstratie was) en de reizigers hadden doorverwezen naar de s5700, werdt onze s4900 opgeheven omdat de ambulance lang op zich liet wachten (19 minuten).

En op Rtd was er ondanks het duidelijke omroepen en A4tjes met verwijzingen nog veel verwarring rond de nieuwe sporensituatie op spoor 1 voor de treinen van de Hoekse Lijn. Zo zaten er diverse reizigers op een bankje op spoor 1b te wachten op treinen die uit hun zicht op spoor 1a stonden.
Vallend blad maakt rails glad.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door MdJ »

Freek schreef:
playertwo schreef:Vandaag is er DM'90 gespot in de s7600 (ja die sprinter die met SGM zou moeten rijden, waar alles behalve in zit behalve SGM).
En volgens mij valt de opmerking tussen haakjes ook wel weer mee. Vandaag nog gewoon een ritje SGM gemaakt. Bovendien zie ik de laatste tijd weinig Plan T/V of VIRM. Gisteren uitgezonderd dan, toen reed er ook een VIRM IV in de s7600
Op een gegeven moment reden er een mDDM(+DDAR), 3xV, 3x 1ICM-IV en een ICMm-III in de 7000. Hoeveel omlopen zijn er in de 7000? 6. :lol: . Waar-o-waar rijden die sprinter... *O*
Bij twijfel: gebruik beton.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Etienne »

Hier misschien:

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Stefan »

En waar is hier?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door MdJ »

Als ik het zo zie is dat Rijssen. Maar de dag waar ik over spreek was donderdag, oa Twente speelde, en een wisselstoring bij Wierden. (enkelspoor rijden tussen Wdn-Aml, 7900 opgeheven Es-Wdn)
Bij twijfel: gebruik beton.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Mark »

Pijnackerbus schreef:Hier misschien:

http://i45.tinypic.com/mmakqt.jpg
Dat ís de s7000 :6 :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Jurjen »

Gisteren een tripje door NRW gemaakt. Op de terugweg dreigde de aansluiting van de RE uit Essen-Duisburg op de ERB naar Venlo mis te gaan omdat we rond de 10 minuten vertraging schommelden en de overstap 5 minuten is, maar gelukkig had de 'Transportleitung' gezorgd dat de aansluiting overgenomen werd. In Venlo werden we vervolgens op spoor 3 binnen genomen, dus via de enorme trap en marathon naar spoor 1, alwaar ze besloten toch niet de VIRM die daar stond naar Den Haag te sturen, maar een sleep ICR, die op spoor 3 zou binnenkomen. Ergo, weer een marathon en een beklimming om een kwartier later op het perron waar we uitgestapt waren, weer in te stappen... Fijn, dat station Venlo...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Dexter schreef:(...)Vanmiddag toen ik met de hc op Ut langs de trein liep, zagen we een meisje liggen op het balkon. Nadat we de hulptroepen hadden opgetrommeld (er waren vrij snel twee agenten bij, die liepen daar omdat er een demonstratie was) en de reizigers hadden doorverwezen naar de s5700, werdt onze s4900 opgeheven omdat de ambulance lang op zich liet wachten (19 minuten).(...)
Dat heb ik ook nog gezien, ik stapte de VIRM-IV in die op spoor 4 stond, toen twee broeders met een brancard langsliepen... Gek, ik heb jou dus gezien zonder het te weten... (en misschien ook andersom)

Om één of andere reden kon de t2675 maar niet weg komen uit Amsterdam. Hij hoorde om 18 41 uur te vertrekken. Ik wilde naar Schiphol, en aangezien ik weiger om op Sloterdijk en de Lelylaan te stoppen, besloot ik de t9264 te nemen, die om 18 54 zou vertrekken. Maar die 2600 bleef maar staan en bleef maar staan, geen idee wat er aan de hand was. De tegemoetkomende trein werd op 15 binnengenomen. Vlak voor vertrektijd kwam de s9200 binnenrijden, bestaande uit Belgische rijtuigen, er werd netjes omgeroepen dat er geen 1e klas aanwezig was, en 1e-klas-reizigers zich konden melden bij de conducteur. Drietalig uiteraard. Met +4 vertrokken we, en werden gelukkig nog voor de t2675 uitgestuurd. Wat er van laatstgenoemde trein terecht is gekomen is mij onbekend.
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Justin »

playertwo schreef:Vandaag is er DM'90 gespot in de s7600 (ja die sprinter die met SGM zou moeten rijden, waar alles behalve in zit behalve SGM). Iemand was zo aardig dit online te zetten:
Haha, oh dat was wel lachen geweest. Extra warmte :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Dexter »

Ardan schreef:Gek, ik heb jou dus gezien zonder het te weten... (en misschien ook andersom)
Ja, wie weet. Al was ik wel druk in de weer met de trdl, plp en reizigers, dus ik liep telkens heen en weer. Hoelaat was jij trouwens op Dvd toen je die foto maakte van die CAFjes op de 53, want om de een of andere reden als ik daar boven sta met de s5700 komt er altijd een metro op de 53 onderlangs voorbij. Wie weet heb ik je daar al wel gezien.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Duivendrecht was ik rond 14 30 uur. En die dienstregeling ken ik al uit mijn hoofd.. zelf kom ik altijd om 22 26 aan per metro 50, de 53 is dan net voorbij. Stopper Utrecht en IC Schiphol vertrekken dan net. Om 22 30 scheurt de 53 naar Centraal voorbij, om 22 32 komen de stopper naar Leiden en de t783 aan, die om 22 34 vertrekken als net de metro naar GPP voorbijkomt. En dit patroon geldt elk half uur, behalve spits. Gisteren zag ik in de s4000 om 21 30 uur een SLT-70 naar Amsterdam rijden daar.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:Gisteren zag ik in de s4000 om 21 30 uur een SLT-70 naar Amsterdam rijden daar.
Klopt, planmatig :wink:. Was gisteren overigens de m2406.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Caspar »

Vandaag een reis gemaakt: Heiloo-Hoorn- Amsterdam-Utrecht- en weer terug naar Hoorn. Daarbij vielen me een aantal dingen op.
In Heiloo stapte een echtpaar uit Gilze Rijen uit de t800 naar Alkmaar, die dachten dat ze er al waren. Volgens de mevrouw hadden ze op de hele weg geen conducteur gezien, en werd er ook niets omgeroepen in de treinen. Ze vonden het station wel wat klein toen ze uitstapten. In de sneltrein naar Hoorn stapte in Alkmaar een jongen in met een koffer die tegenover me ging zitten. In Hoorn bleef ie zitten, en zag ik hem weer terug vertrekken richting Obdam, hij sliep niet ofzo :roll:

De t4500 die ik had vanuit Hoorn naar Amsterdam om 12.20 kwam keurig op tijd binnen in Hoorn, maar kon niet vertrekken omdat er ineens geen machinist meer was. Iedereen overgeheveld naar de stopper naar Hoofddorp van 12.29 en in Zaandam overstappen. In Zaandam kwam de lege t4500 die dus in Hoorn geen machinist had 2 minuten later langs het perron staan waar ik tussen alle reizigers stond te wachten. Hij had een rood sein, de stopper was pas net een minuutje weg. Maar instappen was blijkbaar helaas niet de bedoeling, na een oponthoud van een kleine 2 minuten ging het sein op groen en reed ie weer leeg verder.
In de trein naar Utrecht zat een man gekleed in camping outfit voorzien van gouden kettingen met zijn dochtertje van een jaar of 8 een nogal vaag gesprek te voeren. Bv bij het langsrijden van het UWV kantoor: kijk hier werkt pappa zijn baas. Als ze dat kantoor nou wat minder mooi hadden gemaakt, dan zou pappa meer centjes krijgen met zijn uitkering. Of even later: kijk pappa een politiebureau! Pappa: Als je daar ooit gaat werken later, hoeft pappa je nooit meer te zien, en dat meen ik, gajes! Ondertussen zat ie allemaal vieze moppen tegen haar te vertellen over schaamluis enzo.

Terugweg: In Amsterdam kwamen er 2 moeders met 5 kinderen net voor me zitten in het Ddarretje van de t14500 naar Hoorn. Heel druk doen de hele tijd die kinderen, vreselijk. Intussen ken ik alle namen wel uit mijn hoofd, zo vaak als die moeders die namen hebben herhaald. Alle kinderen werden met 2 voornamen aangesproken, bv Anne-Floor, of Floris-Jan, en dan natuurlijk met een zachte R. Na de spanningloze brug over de Zaan in Zaandam viel de verlichting in de trein uit (tot vlak voor Hoorn bleef het dus tamelijk donker) en dat grepen de kinderen aan om eens leuk wat Oudhollandse spelletjes te gaan doen als: Voetje van de vloer (waarbij de kinderen dus lekker op de banken stonden en op de tafeltjes) Verstoppertje in het donker, en ook stoelendans, ze waren met zijn 5en, en het was dus zaak dat ze zo snel mogelijk op een 4 zits plek doken, die de laatste was, verloor. Natuurlijk knalden die kinderen vaak tegen de leuningen aan met de knieen, wat het nodige gehuil opleverde. Ouders ondertussen zich vergapen aan de buurten in Purmerend: Jeetje dat er mensen zijn die in zulke kleine rijtjes huizen kunnen wonen zeg. Eigenlijk zou je die in heel Nederland moeten slopen, en 1 wijkje bewaren als openlucht museum zei 1 van de 2.

Was me het dagje wel weer!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Tuffy was vandaag in Sliedrecht een beetje in de war met de afronding van vertragingen: de t36758 stond met +7 op de AV en werd eerst met +10 en later met +5 aangekondigd, terwijl de werkelijke vertraging niet veranderde. Nu was +5 ook onmogelijk aangezien de tegentrein +10 had :wink:

Al die vertragingen kwamen door een wisselstoring in Hardinxveld-Giessendam werd eenmaal in de trein door de omroep gemeld. Die had aardig de treindienst in de war geschopt: de t36763 was in Sliedrecht niet vertraagd toen ik 'n kwartiertje van tevoren keek, maar stond in Leerdam met +3 aangekondigd wat een +13 bij aankomst is gezien de zeer lange stop aldaar. Dat gaf mijn trein waarschijnlijk ook z'n vertraging, want die kruisen elkaar in Gorinchem. Al dat vertraagd kruisen kan zo nog best lang doorwerken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag rond 15:30 ook aardig wat vertragingen in leiden in de richting Den Haag:
Zo reed onder andere mijn s2200 al met +5. Die +5 bleef tot Den Haag HS, maar toen kwam de mededeling dat de vertraging op zu lopen, omdat de s9200 eerst zou mogen.
Ik ben toen snel op de s9200 overgestapt en op Rotterdam Centraal weer op de s5100, en was toen eerder op Rotterdam Lombardijen dan waneer ik in de s2200 was blijven zitten. :wink:
'Eerder thuis' kan ik echter niet zeggen, aangezein de aansluitende tram nogal op zich liet wachten en deze pas kwam, toen de s2200 ook al geweest was. :6
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Vinny »

Caspar en de avonturen van Tokkie en Tákkie (met de háckiestick)... 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Woepje »

Geen omroeprariteiten topic meer?

Ik hoorde gister een omroep in trein t829: "we wachten op een rood sein". Ik wist niet dat je bij geel of groen moest wachten totdat hij op rood springt :D.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door webguy »

Jah, of het sein was net platgereden, wat waarschijnlijk een storing veroorzaakt ;)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Daan »

Of het sein stond er helemaal niet :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Woepje schreef:Geen omroeprariteiten topic meer?
Hebben we nooit gehad op OVNL :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Dexter »

Wel een goed idee trouwens. Ik zal er zelf voor instaan om voor de nodige rariteiten te zorgen. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten