OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Chauf21 » Do 25 Feb 2010, 20:21

Nog eentje van gisteravond: DDM in de t2191. Wellicht dat het rond dat tijdstip gebruikelijk is, maar het verraste mij enigszins :)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Daniel » Do 25 Feb 2010, 20:24

'tis planmatig DDAR vond ik terug in wat oudere berichten, maar er kan natuurlijk vrij eenvoudig DDM in een DDAR-omloop verdwalen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Maik » Do 25 Feb 2010, 20:28

Op maandag, dinsdag en woensdag is het inderdaad DDAR(met MDDM), donderdag t/m zondag is het "gewoon" VIRM :) .
Pommes.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Suus » Vr 26 Feb 2010, 00:25

In de s4700 die om 23:59 vertrekt in Diemen richting Lelystad reden maar liefst twee conducteurs mee. Komt dat door het tijdstip? De trein (m2944) zat lekker vol, en op het achterste balkon waren twee honden lekker met elkaar aan het ravotten :)
Rame à l'approche

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Jurjen » Vr 26 Feb 2010, 07:58

Ik had trouwens in de Sprinter van 23:18 van Asd naar Alm-Lls een losse SGMm-II. Hoort dat of miste daar nog een stukje trein? Ik vond het een beetje krap bemeten in elk geval.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Suus » Vr 26 Feb 2010, 08:44

Ik dacht een SGM-III gezien te hebben, in ieder geval rijden er 's avonds losse sprinters, meestal SGM-III naar Lelystad. Die zitten ook altijd goed vol trouwens, maar ik denk dat dat voor de Flevolijn niet zo heel slecht is.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Etienne » Vr 26 Feb 2010, 11:20

Bee schreef:In de s4700 die om 23:59 vertrekt in Diemen richting Lelystad reden maar liefst twee conducteurs mee. Komt dat door het tijdstip? De trein (m2944) zat lekker vol, en op het achterste balkon waren twee honden lekker met elkaar aan het ravotten :)

De s4700 is natuurlijk geen treinserie meer in de drgl 2010 :wink: Het zal de s4600 wel geweest zijn :Y
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 677
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Mikos » Vr 26 Feb 2010, 11:33

Bee schreef:In de s4600 die om 23:59 vertrekt in Diemen richting Lelystad reden maar liefst twee conducteurs mee. Komt dat door het tijdstip?

Er zijn veel meer treinen die kant op waar we met z'n 2'en op zitten. Dat kun je inderdaad ook deels linken aan het tijdstip; op die trein zijn dan meerdere agressiemeldingen geweest.
Maar, er is natuurlijk ook treinpersoneel dat naar huis reist en meeknipt :)

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9237
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Ardan » Vr 26 Feb 2010, 11:50

Is dat zo bijzonder dan? Ik zie de conducteurs 70% van de controlerondes met zijn tweëen lopen...
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11115
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Meltrain » Vr 26 Feb 2010, 12:52

Gisteravond een DD-AR 7400 in de t2274.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Suus » Vr 26 Feb 2010, 13:03

Ardan schreef:Is dat zo bijzonder dan? Ik zie de conducteurs 70% van de controlerondes met zijn tweëen lopen...

In de s4600 en s5800 maak ik het nooit mee eigenlijk.

Verder vandaag de m2944 die vlak achter de s5800 om 10:45 door Diemen richting Amsterdam scheurde. De trein zat propvol, maar op de buitendisplays stond logischerwijs niets vermeld. Ik vermoed dat hij uit Flevoland kwam, want de m2944 zat in de trein met ravottende honden die ik gisteren had. De s4600 die daarna naar Amsterdam reed reed met slechts 1 SGM-III, en de tegentrein reed ook met 1 SGM-III. Opvallend, twee treinen die 50% gekrompen zijn in de wasstraat vannacht?

De trein werd binnengehaald op spoor 10B in Amsterdam (normaal 13B), normaal wordt er gewacht tot de s5800 weer is vertrokken.
Rame à l'approche

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Freek » Vr 26 Feb 2010, 15:58

Gisteren is er rond 23.30 twee setjes SGM(III?) in zutphen gearriveerd. de s7600 zal dus minder met VIRM/ICM/DM'90 gereden worden. Op de displays stond Utrecht en Breukelen aangegeven, het is dus niet lastig om na te gaan waar ze vandaan kwamen.

Verder zag ik vandaag nog ICM III + IV in de s3100

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Jurjen » Vr 26 Feb 2010, 18:02

Bee schreef:Verder vandaag de m2944 die vlak achter de s5800 om 10:45 door Diemen richting Amsterdam scheurde. De trein zat propvol, maar op de buitendisplays stond logischerwijs niets vermeld. Ik vermoed dat hij uit Flevoland kwam, want de m2944 zat in de trein met ravottende honden die ik gisteren had. De s4600 die daarna naar Amsterdam reed reed met slechts 1 SGM-III, en de tegentrein reed ook met 1 SGM-III. Opvallend, twee treinen die 50% gekrompen zijn in de wasstraat vannacht?

Het was de IC Lls-Alm-Asd-Shl-Hfd die om 10:33 van Alm vertrekt. Die kwam in Alm met een los stelletje SGM-III aanzetten. Was gezellig, zogezegd...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Daniel » Vr 26 Feb 2010, 20:32

Vandaag voor de verandering weereens per trein van Utrecht naar Dordrecht gereisd. Dat deed me belanden in de t20554 want tja, de t12554 bestaat sinds het laatste wijzigingsblad niet meer. Overigens was daar in 't Rotterdamse deel nog het minst van te merken: dat bestaat nog altijd uit twee stellen. Het deel naar Den Haag is echter 'n heel stel kwijtgeraakt en telt nu 7 i.p.v. 10 bakken, lijkt me krap in de vroege spits.

Nog 'n kort treintje was de t5165 die gereden werd door een los SGMm-drietje.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor JeePee » Vr 26 Feb 2010, 23:49

Is de t12554 ook op vrijdag vervallen? Das wat jammer, die was uit Lw en Gn altijd vol met staanplaatsen op balkons vanwege de studentenmigratie... Zal vandaag geen probleem zijn omdat de hogescholen vrij waren uiteraard. RUG was wel open, maar het scheelt wat.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Daniel » Za 27 Feb 2010, 13:46

Kennelijk wel, ding kwam in ieder geval gecombineerd in Utrecht binnen. Gezien het aantal reizigers rondom me dat zo te horen met de aanrijding op Hoogeveen-Beilen te maken gehad had is het ongewijzigd 10 bakken uit Groningen (nu dan Hoogeveen) en een drietje uit Leeuwarden, veel erbij lukt dus niet zonder boven het maximum van 15 uit te komen. Dat gaat dan verder als 7 naar Den Haag (zover ik kon zien zat er een drietje achterop bij binnenkomst) en 6 naar Rotterdam. Die zes bakken hadden de balkons ook al propvol staan trouwens, maar er stond amper iemand in de gangpaden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1931
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Gekko123 » Za 27 Feb 2010, 18:28

Over het algemeen zit het deel naar Rotterdam vaak voller dan het deel naar Den Haag. Reden: dit deel komt in Zwolle eerder aan...
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Mark » Za 27 Feb 2010, 18:30

Trein t5875 reed gisteren met een stam DDM-1 i.p.v. een DD-AR *O*
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Daniel » Za 27 Feb 2010, 20:08

Gekko123 schreef:Over het algemeen zit het deel naar Rotterdam vaak voller dan het deel naar Den Haag. Reden: dit deel komt in Zwolle eerder aan...

Maarja, 'tis wel de vraag of al die reizigers ook verder door reizen he (en dus of de drukte in Zwolle gerelateerd is aan die in Utrecht). Richting Rotterdam / Den Haag vanuit Utrecht zit bij de NoordOost doorgaans het Haagse deel voller aangezien dat eerder naar Gouda vertrekt, al is dat ook weer lengte-afhankelijk.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Marc » Zo 28 Feb 2010, 18:12

Het was een heerlijk weekend. Door werkzaamheden werden de IC tussen Maastricht en Sittard omgeleid via Heerlen (vanuit Maastricht reed de trein naar Heerlen en hier werd gekoppeld en reed de trein in z'n geheel richting noorden, richting zuiden werd in Sittard gesplitst en reden beide stellen los richting Heerlen; overigens konden reizigers niet in-, uit- of overstappen in Heerlen). Hierdoor kon er VIRM gespot op plekken waar ze normaal niet komen, bijvoorbeeld tussen Valkenburg en Heerlen.

Afbeelding

Vanmiddag liep het iets minder soepel: vanaf 14:00 reden de treinen op de Heuvellandlijn al met vertragingen tot 15 minuten en vanaf +/- 15:30 ligt het treinverkeer tussen Valkenburg en Heerlen stil door een versperring (ook tussen Heerlen en Landgraaf en tussen Landgraaf en Herzogenrath (D) ligt het treinverkeer stil door een versperring). Ik ben benieuwd wat ze gedaan hebben met alle reizigers...

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Caspar » Zo 28 Feb 2010, 19:03

Alle ICE en CNL naar Duitsland zijn voor vandaag opgeheven door de chaos in Duitsland. Bij de Hispeed loketten staan meer dan 400 mensen te wachten op advies etc hier in Amsterdam.

Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Zo 28 Feb 2010, 19:50

Heeft te maken met hevige weersomstandigheden in Duitsland.

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Joshua » Zo 28 Feb 2010, 21:11

Ik sprak net iemand die werkt als railcatering. Volgens hem gaat in mei de nieuwe trein op de Fyra rijden.

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor playertwo » Zo 28 Feb 2010, 21:11

@Casper/Ziggy
Megafoon erbij pakken, en even meertalig duidelijk maken dat ze toch maar beter een hotel kunnen boeken ben je ook weer van het gros van de reizigers af.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11115
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Meltrain » Zo 28 Feb 2010, 23:12

Marc schreef:Het was een heerlijk weekend. Door werkzaamheden werden de IC tussen Maastricht en Sittard omgeleid via Heerlen (vanuit Maastricht reed de trein naar Heerlen en hier werd gekoppeld en reed de trein in z'n geheel richting noorden, richting zuiden werd in Sittard gesplitst en reden beide stellen los richting Heerlen; overigens konden reizigers niet in-, uit- of overstappen in Heerlen). Hierdoor kon er VIRM gespot op plekken waar ze normaal niet komen, bijvoorbeeld tussen Valkenburg en Heerlen.

Afbeelding

Had NS (i.s.m. Veolia) dan niet beter die VIRM's in de s32100 kunnen laten rijden?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast