OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Dexter » Za 06 Feb 2010, 00:56

s4000 en s14700 reden vandaag met Mat '64. Ik hoopte op het nieuwste, maar ik kreeg het oudste... -O-

Overigens leek het wel alsof een of andere psychiatrische inrichting in de omgeving van Amsterdam de deuren open had laten staan vandaag.

Voorval 1: Ik sta op Amsterdam Sloterdijk, het is tijd ('20, zelfs een paar seconden na het springen van de klok) de hc fluit en sleutelt. Op dat moment komt er een man (zo op het oog keurige man, netjes gekleed, met een koffertje onder de arm) van de metrotrap gedenderd en rent luid schreeuwend (20! 20!) langs de trein. De hc zag dit te laat en sluit zijn laatste deur. Op het moment dat ik de man via de cabine wil laten instappen, komt ie terug rennen en begint op de cabinedeur te bonken en te schreeuwen. Ik bedacht me ter plekke en ben meteen vertrokken.

Voorval 2: Het is vijf minuten voor vertrektijd, ik loop op Asd langs mijn trein naar voren en een vrouw (ook weer keurig netjes op het oog) loopt me voorbij en duwt me ruw aan de kant. Ik zeg nog verbaasd: "Nou zeg, dat kan wel wat minder." Een aantal verwensingen volgt, waaruit ik opmaak dat ze haast heeft om de trein te halen. Terwijl die trein toch echt niet weg kan rijden zonder mij.

Lopen er nu echt meer gekken rond dan dat ze vastzitten, of begint dit soort gedrag stilaan normaal te worden? :N
Vallend blad maakt rails glad.

Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Za 06 Feb 2010, 01:42

Ardan schreef:Is de t4091 de trein die om 22 30 vertrekt van Duivendrecht naar Amsterdam? Jep, die heb ik een paar dagen terug nog gezien.
Dat is alleen niet de t4091... :wink:, want die vertrekt om 23.00 pas uit het Alkmaarse. Betreft overigens de slag t4072/t4091. De t4072 is om 21.30 op Dvd. En afgelopen dinsdag zat er inderdaad een SLT in, doorgaans zit er meestal geen SLT in i.v.m. bevoegdheid van de mcn.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Daan » Za 06 Feb 2010, 18:54

@Dexter: Ik vrees dat laatste.... :(

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Etienne » Zo 07 Feb 2010, 10:10

Gisteren DD-AR m7853 in de s2100 :| :neg:
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Maik » Zo 07 Feb 2010, 10:37

En ook ICM m4235 in t2626/t2145/t2156 en ICM m4237 in t1957.
Pommes.

Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Zo 07 Feb 2010, 19:35

4235 was 2152 ;). Verder nog 2 Koploper-dwalers: m4087 in tr. t2226 en m4212 in tr. t3972/t3985.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Etienne » Ma 08 Feb 2010, 15:50

Trein t2227 had een goeie vertraging vanochtend: +20. Waarschijnlijk opgelopen bij Leiden Centraal, als eerste kwam de t2627 door Laa en daarna de t3425 en daarna pas de t2227. :N

Waarom laten ze eigenlijk treinen die geen vertraging hebben als eerste weg gaan en daarna pas degene die al vertraging hebben :!:
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Vinny » Ma 08 Feb 2010, 15:56

Dat is beleid :!:
Zo wordt de vertraging van de ene trein geïsoleerd en hebben de andere treinen er nauwelijks/geen last van. De tijd dat werd geprioriteerd op soort treinen is allang voorbij. In het kader van PHS (programma hoogfrequent spoor) wil de spoorsector naar een wezenlijk ander model, namelijk 'first come - first serve', dus de eerste trein vertrekt het eerst ongeacht of deze vertraging heeft en ongeacht of het een sprinter of intercity is.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor M57 » Ma 08 Feb 2010, 16:22

Gistermorgen reed er een DDAR met een missende deurruit in de s6300 richting Haarlem. Aan de buitenkant van de deur waren braaksporen te zien. Vanaf Leiden heeft de conducteur het balkon bewaakt, in Haarlem werd het treinstel uit dienst genomen.

En nog iets: de grensovergang bij Venlo is terug op de Spoorkaart van Nederland op de stations.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Dexter » Ma 08 Feb 2010, 17:41

Vinny schreef:Dat is beleid :!:
Zo wordt de vertraging van de ene trein geïsoleerd en hebben de andere treinen er nauwelijks/geen last van. De tijd dat werd geprioriteerd op soort treinen is allang voorbij. In het kader van PHS (programma hoogfrequent spoor) wil de spoorsector naar een wezenlijk ander model, namelijk 'first come - first serve', dus de eerste trein vertrekt het eerst ongeacht of deze vertraging heeft en ongeacht of het een sprinter of intercity is.

En hoe zit dat met goederentreinen? Ik ben vandaag op een ritje naar Venlo met de s1900 maar liefst 2x gehinderd door goederentreinen, tussen Tb en Btl, waar de eerste aan de kant ging: vertraging +5, in Ehv aansluiting met de s800 weg.

De tweede ging zelfs helemaal niet eens aan de kant en reed van Hm tot Vl in de weg, waarbij ie duidelijk niet in z'n eigen pad, maar in mijn pad reed en daarbij ook nog AKI/AHOB storingen veroorzaakte in Dn en Hrt. Ik kwam met +7 aan in Vl: Pauze zo goed als weg en de rangeerbeweging van de af te rangeren s1900 lag meteen met DB en Veolia in de knoop. Goederentreinen in de spits zouden verboden moeten worden. :N

Op de terugweg ging het dan wel weer aardig op tijd en kon ik zelfs de s800 verslaan tussen Ehv en Btl, ondanks dat ie een treinlengte voorsprong had bij vertrek uit Ehv. Maar een loc 1700 zal het dan ook altijd winnen van een VIRM. 8-)
Vallend blad maakt rails glad.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9547
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Wubbo » Ma 08 Feb 2010, 17:44

Goederentreinen met een vertraging tot 3 minuten (dacht ik) behouden hun eigen pad. Het aan de kant nemen van een goederentrein met een dusdanige vertraging veroorzaakt alleen maar meer vertraging dan het 'oplevert'.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Dexter » Ma 08 Feb 2010, 18:26

Deze goederentreinen hadden veel meer vertraging, want ik zat er zelf ook met een ruime +5 achter en normaal rijden ze dusdanig ruimschoots voor de IC uit dat je er eigenlijk helemaal geen last van zou moeten hebben.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4452
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Daantje » Ma 08 Feb 2010, 19:00

Dexter schreef:Heeft iemand hier al SLT in de s4000 en de s14700 zien rijden? Die heb ik morgen op mijn dienstkaartje staan en er stond bij dat het SLT zou moeten zijn, maar ik heb er een hard hoofd in... Zou wel leuk zijn, eindelijk SLT rijden! *O*


Donderdagavond ging ik van Rotterdam Centraal naar Utrecht met de s2800 maar toen stond aan de andere kant van het perron een SLT klaar voor de s4000 :)
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Freek » Ma 08 Feb 2010, 21:01

Vanmiddag bij aankomst in Nijmegen en vanavond bij vertrek uit Nijmegen (en tussentijds waarschijnlijk dan ook) werkte de CTA's niet. Dit werd keurig omgeroepen. Vanmiddag werden ook de vertrekkende treinen omgeroepen, vanavond heb ik daar niets van vernomen.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1932
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Gekko123 » Ma 08 Feb 2010, 21:25

Ja, toen ik gisteravond (sorry, vergeten te melden hier) in Amersfoort was, toonden alle CTA's en de AV7- en AV14-schermen dezelfde tekst:
Er is tijdelijk geen reisinformatie beschikbaar

Duidelijk storing in het huidige systeem dus...

AV7 = Scherm met eerste 7 vertrekkende treinen
AV14 = idem, maar dan met de eerstvolgende 14 treinen
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Mark » Ma 08 Feb 2010, 21:38

Er is tijdelijk geen reisinformatie beschikbaar is de laatste tijd een beetje standaard voor de CTA's in Amf :neg:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9259
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Ardan » Ma 08 Feb 2010, 21:56

Ik hoor een omroepje. De trein uit Arnhem heeft +15 en daar zal de mijne, naar Zutphen, op moeten wachten omdat het de laatste aansluiting is. Ach ja, ik zit er al in en de trein is lekker warm. Helaas wordt het wel 20 minuten wortel schieten en kan ik in Deventer weer 20 minuten naar huis lopen. Of met de bus via de Platvoet gaan waardoor ik 20 minuten langer onderweg ben. Gezien de temperatuur kies ik daar maar voor.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Maik » Ma 08 Feb 2010, 22:05

Die trein , bestaande uit 2 stellen DM'90, kwam hier inderdaad met +15/+20 voorbij. Nooit geweten dat de laatste trein van Winterswijk naar Zutphen al om 21:51 gaat :| . Oke, de laatste trein naar Arnhem gaat al om 22:50 maar 21:50 is wel erg vroeg.
Pommes.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Karl » Ma 08 Feb 2010, 22:12

Misschien dat dit met de komst van Arriva wel verandert? Ik weet niet wat de provincie heeft voorgeschreven?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9259
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Ardan » Ma 08 Feb 2010, 22:19

Alleen vrijdag en zaterdag gaat er nog een trein naar Zutphen om 22 51. We zijn nu iig met +12 onderweg en er was geen hond die overstapte. Hang nu ergens tussen Zieuwent en Beltrum rond. Met wat geluk haal ik de aansluiting in Zutphen nog.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Raymond
Berichten: 1056
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Raymond » Ma 08 Feb 2010, 22:23

Dexter schreef:Deze goederentreinen hadden veel meer vertraging, want ik zat er zelf ook met een ruime +5 achter en normaal rijden ze dusdanig ruimschoots voor de IC uit dat je er eigenlijk helemaal geen last van zou moeten hebben.

Er zou eens gekeken moeten worden naar een nieuw goederenpad vanuit de Kijkhoek richting Venlo, want het is bij Tilburg nu gewoon veel te riskant en het gaat eigenlijk structureel mis zodra er een goederenpad gebruikt wordt. Spoor 1 in Tilburg krijgt te verwerken om .24 s3600, om .28 s5200, om .32 nog een goederenpad en om .36 al de s1900. Wat ook vaak gebeurt is dat de goederentrein iets voor ligt en nog voor de s5200 uitgaat, waardoor deze al met +5 weg is en daarmee dus ook de s1900 in de weg zit. In Eindhoven is aankomst van de s1900 dan vaak op .02/.32 waar het afhankelijk is van het personeel of de aansluitingen niet de mist in gaan. En of men nog wat met die goederentreinen doet lijkt compleet afhankelijk van de dienstdoenden op de post: de ene keer mag deze in Boxtel aan de kant, de andere keer doen we het in Eindhoven. Maar Tilburg Goederen weer gebruiken waar het voor bedoeld is zit er niet in, terwijl het een hoop ellende bespaart in de s1900 en die trein toch ergens aan de kant moet. Daar lijkt dus geen duidelijk beleid achter te zitten (of de uitvoering schort).

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Maik » Ma 08 Feb 2010, 22:25

@Ardan. Je overstap is iig cross-platform, en met een beetje geluk werkt de treindienstleider in Zp ook weer mee :mrgreen: .

@Karl. Zou best kunnen, als alternatief zal er wel eerder op een uursdienst worden overgegaan ofzo :wink: .
Pommes.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9547
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Wubbo » Ma 08 Feb 2010, 22:38

Een nieuw pad verzinnen voor goederentreinen (non-stop van Kijfhoek naar Venlo, want zo zijn de paden in principe gebouwd) is een onmogelijke opgave. Wel begrijp ik het spoorgebruik tussen Boxtel en Eindhoven totaal niet: de dienstregeling richting zuiden is zo dat de s1900 en de s800 keurig achter elkaar aan kunnen rijden, dan heb je dat andere spoor toch vrij voor je goederentrein? Kun je er met de IC keurig langs, en als je de machinist van de goederentrein even belt kan je 'm vertellen dat ie achter de IC weer in kan voegen richting Venlo. Scheelt mooi een stopje voor die goederentrein...

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1932
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Gekko123 » Ma 08 Feb 2010, 22:42

Maik schreef:@Ardan. Je overstap is iig cross-platform, en met een beetje geluk werkt de treindienstleider in Zp ook weer mee :mrgreen: .

@Karl. Zou best kunnen, als alternatief zal er wel eerder op een uursdienst worden overgegaan ofzo :wink: .

Dat zou de doodsteek zijn voor deze lijn. Er wordt nu al geklaagd over het te vroeg starten van de uurdienst, dat zal alleen maar gaan toenemen -O- :N
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Berichtdoor Dexter » Ma 08 Feb 2010, 22:46

Meestal halen ze de goederentrein vlak voor het bereiken van de viersporigheid Btl-Ehv naast station Btl aan de kant, op het moment dat dat eigenlijk niet meer nodig is. Maar ik vind het best, want dan heb je er met de s1900 geen last van.

Wat ik totaal niet begrijp is dat de s800 en de s1900 vervolgens achter elkaar over het binnenspoor naar Ehv rijden (terwijl het buitenste spoor dus leeg is), waarbij de s1900 last heeft van de s800 omdat die door een aantal krappe wissels Ehv binnensukkelt. Vervolgens kom je met de s1900 (te) laat binnen, waardoor de cross platform-overstap in gevaar komt. Ik heb het eens gevraagd aan de trdl Ehv waarom ze beide treinen niet gewoon onafhankelijk van elkaar over een eigen spoor sturen, maar dan moest dat handmatig aangepast worden en dat zal wel weer teveel van het goede zijn.
Vallend blad maakt rails glad.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 2 gasten