(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Stefan »

Vanochtend zag ik in de gauwigheid dat er op Heinenoord, Busstation een nieuw display geplaatst is. Hij hangt boven de halte voor de bussen naar Zuidplein. Netjes, want die miste ik nog. :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

Ik heb vandaag toch echt iets geks mee gemaakt.
--Stefan-- en ik waren gezellig aan het touren toen we besloten een stukje met de Zuidtangent te gaan.
We vertrokken om 14:42 vanaf Amstelveen Orangebaan naar Amstelveen Busstation met lijn 300.
Maar de CICO deed een beetje gek. Want ik checkte in maar ik checkte eigenlijk ook meteen weer uit. Had zoiets van hun raar dat kan toch niet maar ging gewoon zitten.
1 minuut later checkte ik weer in en dit ging eigenlijk zonder problemen. Alleen verbaaste het me wel dat er kwam te staan: "Overstap OK". Dit is opzich een normale melding maar krijg je meestal niet bij studenten reis producten.
Bij het uitstappen viel het me op dat er saldo was afgeschreven. Eerst dacht ik dat het een foutje was maar even later gingen ik en Stefan het beide even controleren op Schiphol en bleek bij ons beide saldo te zijn afgeschreven.
Heb ook even me transactie overzicht die ik had gevraagd bij de NS balie gescant:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Zowaar, slechts met 20 minuten vertraging op m'n bestemming gearriveerd. Valt allemaal wel mee...

Als gevolg van de gladheid gaat Arriva DAV zo ongeveer nu plat, bussen die nog onderweg waren werd opgedragen de reizigers tot het eindpunt te brengen en daar een verbetering van de rij-omstandigheden af te wachten.
Al eerder, zo rond 6.45 uur, reed er bijna niks meer in Alblasserdam door extreme gladheid en was er uitval op lijn 90 over de Lekdijk. De verbinding Dordrecht - Zwijndrecht was geblokkeerd nadat twee Arriva-bussen en een vrachtwagen op de afrit van de Stadsbrug gingen glijden en dwars op de weg kwamen te staan. Bij Meerkerk verder nog een stremming op de busroute door 'n vrachtwagen die na een brug rechtdoor ging waar geen weg ligt...
Opvallend overigens dat er over 't bakkie bij Arriva veel geklaagd werd over extreme gladheid in Utrecht, terwijl GVU en XX BRU nog volop rijden. Al waren er inderdaad ook verraderlijk gladen plekken op de wegen merkte ik al bij het oversteken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Chauf21 »

Joshua schreef:1 minuut later checkte ik weer in en dit ging eigenlijk zonder problemen. Alleen verbaaste het me wel dat er kwam te staan: "Overstap OK". Dit is opzich een normale melding maar krijg je meestal niet bij studenten reis producten.
Bij het uitstappen viel het me op dat er saldo was afgeschreven. Eerst dacht ik dat het een foutje was maar even later gingen ik en Stefan het beide even controleren op Schiphol en bleek bij ons beide saldo te zijn afgeschreven.
Heb ook even me transactie overzicht die ik had gevraagd bij de NS balie gescant:
Afbeelding
Toch opvallend dat het bij die bus die je daarna hebt genomen, wel weer goed is gegaan. Wellicht dat die CICO niet helemaal in orde is, ofzo :-| Je zou het allicht even kunnen melden bij de klantenservice (o.v.v. wagenparknummer -te zien bij je laatste 10 transacties op de kaart- of ritnummer).
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

Of een storing in Infoxx of zo in die bus. Want ik heb bij een andere deur opnieuw ingecheckt en bij die deur weer bij een andere cico uitgecheckt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Ik checkte net uit in de bus, zie ik ineens dat mijn saldo 16.41 is, terwijl het gisteren nog 6.66 was en ik niks heb bijgeladen. Wat bleek bij de automaat, cxx heeft 2x 3.25 bijgeladen. Geen idee waarom, heb de laatste tijd geen claimformuliertjes meer opgestuurd. Ach ja, die fout, zeker die rekenfout (6.66+6.50=13.16 en niet 16.41) pakt wel leuk uit :D tot nu toe heeft cxx al mijn weekendbusritjes nog betaald :D
Ik doe ook maar wat
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door tsov »

Rond het middaguur twee opvallende zaken op de Nieuwezijds Voorburgwal in Amsterdam: Connexxion 8105 op lijn 172 en daarna een GVB-gelede Citaro van de laatste serie (met achterfilm) als "34 Sorry, Geen dienst" met reizigers aan boord :shock:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door tsov »

Hmm, lees net dat er rond die tijd een ernstig ongeluk bij de IJtunnel is gebeurd, die daardoor afgesloten is... Het GVB en Connexxion melden niets, maar er zal als gebruikelijk wel naar de Buiksloterweg worden gereden, Arriva meldt dat door de Zeeburgertunnel :!: wordt gereden.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Mark »

Joshua schreef:Ik heb vandaag toch echt iets geks mee gemaakt.
--Stefan-- en ik waren gezellig aan het touren toen we besloten een stukje met de Zuidtangent te gaan.
We vertrokken om 14:42 vanaf Amstelveen Orangebaan naar Amstelveen Busstation met lijn 300.
Maar de CICO deed een beetje gek. Want ik checkte in maar ik checkte eigenlijk ook meteen weer uit. Had zoiets van hun raar dat kan toch niet maar ging gewoon zitten.
1 minuut later checkte ik weer in en dit ging eigenlijk zonder problemen. Alleen verbaaste het me wel dat er kwam te staan: "Overstap OK". Dit is opzich een normale melding maar krijg je meestal niet bij studenten reis producten.
Bij het uitstappen viel het me op dat er saldo was afgeschreven. Eerst dacht ik dat het een foutje was maar even later gingen ik en Stefan het beide even controleren op Schiphol en bleek bij ons beide saldo te zijn afgeschreven.
Heb ook even me transactie overzicht die ik had gevraagd bij de NS balie gescant:
http://img15.imageshack.us/img15/6807/ovchip.jpg
Exact hetzelfde probleem had ik laatst ook met mijn Chipkaart in een Connexxion-bus in Hengelo.

Vanmorgen was het busverkeer in Hengelo een bende, lijn 12 werd pas rond 9:30 opgestart, waardoor ik een lange tijd bij de halte stond te wachten op de bus van 9:21 die nooit kwam :N
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door lint41 »

Bij mij was onlangs ook saldo afgeschreven op mijn SOVC doordeweeks, maar dat was juist bij Arriva. Overigens het geld gewoon teruggekregen bij de GVU-balie :pos:

Qua gladheid: Arriva Rivierenland had er blijkbaar ook last van: de bus van 8:13 kwam vanmorgen met een slordige +38 voorrijden...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

tsov schreef:Hmm, lees net dat er rond die tijd een ernstig ongeluk bij de IJtunnel is gebeurd, die daardoor afgesloten is... Het GVB en Connexxion melden niets, maar er zal als gebruikelijk wel naar de Buiksloterweg worden gereden, Arriva meldt dat door de Zeeburgertunnel :!: wordt gereden.
Bus 347 op lijn 33 is de ongelukkige.

Met wat organiseren had het verkeer waarschijnlijk wel gewoon door de IJtunnel gekund, alleen de afrit vanuit de tunnel naar de Prins Hendrikkade toe was onbruikbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Graafschap
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Graafschap »

Ik zat vanmiddag in lijn 56(Deventer-Borculo),
op een gegeven moment kwamen we aan bij een halte)in Lochem) waar vlakbij een grote regional voortgezet onderwijs school is gevestigd en het was rond 2 uur denk ik.
Het was niet normaal over de hoeveelheid leerlingen die stonden te wachten op de bus(ik schat in een stuk of 60)
Ze moesten dus allemaal de bus in, toen op een gegeven moment de deuren open gingen, stormden de leerlingen de bussen in als wilde stieren om een plek te bemachtigen.
Zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt in de jaren dat ik met het ov heb gereisd :o :shock:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Geert »

Afgelopen jaar zag ik het vrijwel dagelijks bij de scholierenlijn 681 van Utrecht naar Amersfoort. Als de chauffeur kwam aangereden stonden de kinders al klaar om het ding te bespringen :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Da's inderdaad een extreem geval ja, valt niet mee om het streekbusstation op te komen rond de vertrektijd van die lijn. Zeker niet als 't regent want dan staan ze met z'n allen onder het afdak bij de roltrappen te wachten bij gebrek aan een vaste vertrekhalte voor deze lijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Graafschap schreef:Zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt in de jaren dat ik met het ov heb gereisd :o :shock:
Nooit in Nederland meegemaakt, maar wel in Duitsland. De buschauffeur werd er zo moedeloos van dat ik gratis mocht reizen, al was ik al bijna blauw van de duwende kinderen toen ik hem probeerde uit te leggen dat ik een kaartje wilde :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Stefan »

Ik zag vandaag de Connexxion 7839 rijden op de Malledijk in Spijkenisse.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door wwijker »

Ik zat vandaag in de Syntus 7745, op lijn 73 van Winterswijk naar Groenlo. Deze (reservebus) werd ingezet, omdat de bus die deze dienst eigenlijk moest uitvoeren nog niet terug was uit Enschede, deze had +30 door gladheid en files rond Eibergen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Chauf21 »

tsov schreef:Hmm, lees net dat er rond die tijd een ernstig ongeluk bij de IJtunnel is gebeurd, die daardoor afgesloten is... Het GVB en Connexxion melden niets, maar er zal als gebruikelijk wel naar de Buiksloterweg worden gereden, Arriva meldt dat door de Zeeburgertunnel :!: wordt gereden.
Ah, dat verklaart dan waarschijnlijk ook die 106 die ik van het Damrak de Prins Hendrikkade op zag draaien :lol:
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Maik »

wwijker schreef:Ik zat vandaag in de Syntus 7745, op lijn 73 van Winterswijk naar Groenlo.
Grappig, ik zag dat die bus om 15.00 werd gewassen in Winterswijk :) .
Pommes.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Vinny »

Zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt in de jaren dat ik met het ov heb gereisd :o :shock:
Amersfoort streekbusstation tussen 8:00 en 9:00 's ochtends. Dagelijkse prik... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Stefan »

Of ga voor de grap eens bij de halte Oud-Beijerland, Scholengemeenschap kijken. ;) :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Je zou je als vervoerder af kunnen vragen of een stadsdienst nog wel efficiënt is als bijna alle passagiers bij het instappen (of halverwege de rit) aan de chauffeur vragen welke route de bus gaat rijden en of hij wel bij halte X komt. Dat is dus het geval in Delft :|

Verder vandaag een tram op lijn 1 van Delft naar Den Haag die niet vooruit te branden was, al bij het station in Delft zat de achterligger (10 minuten dienst) er achteraan te tuffen :shock:

Verder een kijkje genomen in Almere, om te zien of de bussen daadwerkelijk omgebouwd zijn. De meeste zijn inderdaad netjes opgeknapt en heel uit. Alleen heb ik het idee dat de gelede Citaro's fors meer lawaai zijn gaan maken. En de lijnfilms aan de voorkant van de Ambassadors hebben de hele irritante neiging om alles scrollend weer te geven. Iets als Station Centrum, wat net niet past, wordt dus al scrollend weergeven in plaats van de letters iets kleiner te maken. Leest niet echt prettig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Of ga voor de grap eens bij de halte Oud-Beijerland, Scholengemeenschap kijken. ;) :P
Of lijn 7 in Dordrecht 's ochtends ri. Leerpark... iedereen wil natuurlijk persé met lijn 7 he, de 13, 16, 19, 166 en 168 hebben kennelijk iets misdaan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

De mensen die 's ochtends met lijn 7 gaan hebben veel moeite gedaan om de dienstregeling uit te pluizen en belonen zichzelf met een ritje van die lijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

:mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten