(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Stefan »

meltrain schreef:Gisteren zag ik trouwens op Rotterdam Centraal een Lion's City van Qbuzz die de bestemming gewoon in het midden van het scherm weergaf. Het nummer weet ik echter niet.
Is dit een update van Qbis?
Ik zag er vanochtend ook een aantal op Zuidplein die het weer netjes in het midden hadden. Onder andere de 1076 filmde de bestemming gewoon in het midden van de lijnfilm.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Waauuww, dat is lang geleden :P
Afgelopen vrijdag deden ze dat nog niet.


En in Arnhem zijn ze helemaal klaar voor de uitbreiding van lijn 5: gisteren reed er al een bus waar op stond: ''5 Schuytgraaf'' *O*
3 0 7 9
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door robinzes »

--Stefan-- schreef: En in Arnhem zijn ze helemaal klaar voor de uitbreiding van lijn 5: gisteren reed er al een bus waar op stond: ''5 Schuytgraaf'' *O*
ja , dat is wel vaker zo. richting films werken niet altijd super meer.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Tram-ontsporing door PvdA-bord in Vlaardingen :lol: Leuk, zo vlak voor de verkiezingen... en het kabinet is dus niet het enige dat viel.. ook de borden...
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 22 feb 2010, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Etienne »

Nou, dat zie je ook niet elke dag :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Justin »

Haha, dat is een goeie :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wie zei ook alweer dat er in Rotterdam nooit wat gebeurde? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Meltrain »

Daarom gebeurde het ook in Vlaardingen. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Cafjes op de lijnen 53 en 54, ik vrees dat we dit de komende tijd vaker gaan zien...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Vanmiddag enige verbazing bij enkele reizigers op het 24 Oktoberplein in Utrecht, die in lijn 388 vroegen of lijn 389 soms niet reed. Naar aanleiding van het antwoord van de chauffeur dat die niet in de vakanties rijdt eens in de buskalender gaan kijken: en inderdaad, Arriva rijdt tegenwoordig (vorig jaar nog niet) ook vakantiedienst in de korte vakanties (wat overigens ook maar half in 't busboekje staat: wel in de kalender maar niet in de lijst met vakanties).
Op een of andere manier schijnt dat echter niet op de door het BRU verzorgde vertrekstaten terecht gekomen te zijn.

Ook een fraaie is dit trouwens: in de vakantiedienst wordt lijn 388 op Papendrecht N3 afgelost door een chauffeur die daarvoor met een bus uit Dordrecht komt. Die chauffeur rijdt vervolgens het ritje naar Dordrecht CS en heeft daar dan gelijk weer een minuut of 20 pauze (hij kruist onderweg precies een Qliner naar Utrecht) :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Etienne »

Vanochtend had ik in Zoetermeer een OV-Dagkaart uit de automaat gehaald, de reis verliep tot aan Rijssen goed. Daarna wat minder.
De chauffeur van lijn 96 naar Nijverdal ging klagen dat hij dat kaartje nog NOOIT gezien had, echter de 3 chauffeurs daarvoor herkenden wel zo'n kaartje en hebben hem wel vaker gezien. Die chauffeur van lijn 96 vond dus dat ik niet mee mocht, gelukkig had ik een strippenkaart op zak. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Dexter »

Vandaag sinds lange tijd weer eens in de Rotterdamse metro gestapt. Wie met die nieuwe omroep niet weet in welke lijn hij zit, moet echt dringend een gehoortest laten doen. Ik weet niet of het bij elk station is, maar op het ritje CS-Beurs hoorde ik 3x: "U bevindt zich in metrolijn D naar De Akkers." Heel duidelijk en ook duidelijke overstapinfo. :pos: Wat wel opvalt is dat er consequent: "Metrostation..." wordt omgeroepen, terwijl dat vroeger gewoon "Station..." was.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Geen idee waar ze al die mensen vandaan gehaald hadden, maar lijn 388 was me vanmiddag toch druk (in verhouding tot buiten de vakantieperiode dan). Een aanzienlijk aandeel waren ook wel de dagjesmensen, kreeg toch wel het idee dat die dit jaar wat talrijker zijn als vorig jaar in de voorjaarsvakantie.
In de hal van Utrecht Centraal struikelde je letterlijk over de jeugdige spoorwegmuseumgangers (rond de tijd dat ik er doorheen loop komt de pendeltrein aan).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Mja ik moet zeggen dat ik vandaag ook wel weer verdomd veel kinderen zag ja.

Ik maakte dus op Duivendrecht een foto van twee CAFjes, die op de 53 onder het station langs scheurden. Na de klik zette ik de camera op de weergavestand en liep heel rustig het perron af richting stationsgebouw terwijl ik de foto bekeek. Word ik ingehaald door een (sorry, Marokkaanse) man, die mij even aankijkt, een blik werpt op mijn camera (met de foto dus), mij weer heel raar aankijkt, en hij loopt hoofdschuddend door... euhm, was dat nou nodig? Ik kijk hem toch ook niet aan alsof hij van Mars komt als ik hem bezig zie met een verzameling hydraulische pinda-pel-machines?

Verder rond half 9 's avonds nog trammetje 902 (trapwagen) gezien op het Weesperplein als instructierit. Rond die tijd had er eigenlijk een tram 10 langs moeten komen, maar die verdween even later van de PID, dus het was vrijgezellig in de erop komende tram 7.
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door MdJ »

Vrijdag 19-2 kwam er een Haarlem-MAN Lion´s City de afrit Apeldoorn-Zuid af rijden, richting de TSN-werkplaats. Vandaag stond hij op het "klaar zijn"-plekje. Achter de TSN-garage stond een Midnet-kleurige Duvedec (9062?) en 2 Arnhem-jongetjes, met enkelbladsdeur.

Op lijn 1 reed een citaro en volvo 3802 waarvan de Pro-data was overleden: alleen met lijnnummer, zonder bestemming. Gisteren reed op lijn 1 de 3805, maar dan zonder lijnnummer, alleen bestemming.

Op lijn 11 reden gisteren en vandaag de 3788 en een citaro.

En de citaro's Ex-ex-Veluwe, Ex-brabant zijn weer terug in Apeldoorn, de serie 5460-5465. De overige citaro's hebben een overloop stukje tussen het witte en het blauwe aan de achterkant (kleuren die in elkaar overgaan, bij het Veluws-paard), de ex-brabanders hebben dit geheel wit. Ze waren vast niet blij, met een buitenprovinciaal paard op de bus...
Bij twijfel: gebruik beton.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

MdJ schreef:bij het Veluws-paard
Ik dacht altijd dat het een hert was :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Het is ook een hert :)

Amba 8105 was weer actief op lijn 170 Uithoorn - Amsterdam.

De snelheidsbeperking op tramlijn 2 op de Willemsparkweg slaat echt helemaal nergens op, harder dan 10km/h is het niet...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door tsov »

Over de hele Willemsparkweg of een gedeelte?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Vanaf de halte Emmastraat tot Valeriusplein.

Ah, dat heet al de Koninginneweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Wubbo »

Net zat ik in de bus waar ook nog twee kinderen (en nog wat andere mensen, maar die waren minder interessant ;-)) in zaten. De eerste was in het Spoorwegmuseum geweest en bleef bij hoog en bij laag volhouden dat de TGV wel een ruitenwisser heeft maar de ICE niet 'want die rijdt zo hard'. De andere deed heel veel moeite om zijn moeder te overtuigen dat hij ook zo'n piep-kaart voor de OV-chipkaartlezer wilde houden, maar helaas voor hem: zijn moeder reisde met de strippenkaart dus ze had geen piep-kaart. Al vond hij van wel ;-)

De OV-chipkaartlezers in de bus hielden er trouwens in Zeist mee op, dus ik ben nu ook de gelukkige bezitter van een Uitstapbewijs *O*
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door MdJ »

ziggy schreef:
MdJ schreef:bij het Veluws-paard
Ik dacht altijd dat het een hert was :|
Paard, hert, whatever. Als het beestje maar een naam heeft, zeg ik maar altijd :@
Bij twijfel: gebruik beton.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door tsov »

Poema, was het toch? :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Door een aardig beetje geluk, lijn 81 bleek in staat mij in 7 minuten van het Europaplein op het Jaarbeursplein in Utrecht te brengen, had ik vanmiddag nog precies 1 minuut over om m'n Qliner te halen ondanks dat ik 'n kwartier later van 't werk vertrok. Die was net als gisteren uitzonderlijk druk, maar de bus bleek erop ingericht te zijn: was me nooit opgevallen dat de Arriva 6156 geen rolstoelplaats meer heeft. Daar is de verhoging doorgetrokken en zijn vier stoelen geplaatst, overigens met een zeer aanzienlijke hoeveelheid beenruimte.

Dit alles moet haast wel na de start van de concessie in 2007 gebeurd zijn, want het viel ook op dat bij deze extra zitplaatsen de voetsteunen en klaptafeltjes ontbreken die ingebouwd zijn om de bus aan de concessie-eisen te laten voldoen. 'tis wel een beetje zonde van de rolstoellift...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Vanmiddag ging de chauffeur van m'n bus kennelijk verkeerd zitten en raakte daarbij 'n knopje aan... stapte zelf in vlak nadat hij van z'n pauze terugkeerde en hoorde toen ineens de ASL praten. Bleek 'n noodoproep binnengekomen te zijn.

Even later kon de chauffeur zich er nog over verbazen dat de chipkaartlezers bleven werken terwijl de Albatros was uitgevallen. Pas enige tijd later vielen ook de kaartlezers uit, maar het probleem liet zich gelukkig met de resetknop verhelpen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Stefan »

Ze zouden dat uitvallen eens moeten verhelpen. Als je bij de bussen hier kijkt hoevaak de Albatros vastloopt, uitvalt of gewoon opnieuw opstart, dan wordt je daar echt niet vrolijk van. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten