OVer Missers in de Reisinformatie

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ruben »

Dit topic is de opvolger van de volgende twee topics: :idea: Hier kun je dus met alle mededelingen over rare omroepen, CTA's, koersaanduidingen, vertrekstaten en andere missers in de reisinformatie terecht.

:arrow: Uitgebreidere reiservaringen mogen in het topic 'OVer je Reiservaringen' geplaatst worden.

:!: Voor dit topic geldt: het gebruik van posticonen (de trein, metro, tram en bus waar je uit kan kiezen bij het plaatsen van een bericht) is verplicht, wanneer de melding over reisinformatie slechts betrekking heeft op 1 soort van vervoer. Voor multimodale missers hoeft er geen posticoon gebruikt te worden. Reageer je op een bericht dat voorzien is van een icoon, gebruik deze dan ook naast jouw bericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Begint ondertussen een beetje opvallend te worden: op lijn 63 in 't BRU springen de schermen in de bus op "Er is tijdelijk geen reisinformatie beschikbaar" zodra de bus van de A2 de A12 op draait.
Zou weleens kunnen dat ze die rit slechts in één richting ingemeten hebben voor InfoXX: de andere kant op doet 'ie het zover ik weet wel en op 'n knooppunt van snelwegen kunnen GPS-locaties natuurlijk flink van elkaar verschillen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Dat denk ik niet, ik heb een half jaar lang die bus genomen vanuit Vianen naar Utrecht (en andersom trouwens) en meestal deden de schermen het gewoon, ook van A2 -> A12.

Over missers gesproken: vanmorgen in een bus naar 999 Geen Dienst gestapt, die gelukkig wel mij van Zeist naar Utrecht bracht :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Apart... alle keren dat ik 'm nam dit jaar hielden de schermen er daar mee op. Zou wel heel veel toeval zijn dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Gekko123 »

Dat gebeurt ook altijd als ik met lijn 41 richting Wijk bij Duurstede reis. Dan valt het scherm uit op het moment dat we voor de spoorwegovergang in Bunnik staan te wachten. Omroep blijft het (gelukkig) wel doen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door mb90 »

Bij de halte Walenburgerweg in Rotterdam-Noord hangt er voor tramlijn 25 richting Carnisselande een vage vertrekstaat. Alle trams op de laatste na rijden gewoon naar Carnisselande, maar ondanks dat is er toch een voetnoot bij een groot aantal doordeweekse ritten met de tekst 'Rijdt tot Carnisselande'. :? Wie dit snapt mag het zeggen:
Afbeelding
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

In Hoogeveen trof ik deze CTA aan:

Afbeelding

Een stoptrein naar Rotterdam CS *O*, zijn ze ook meteen klaar met klagen daarzo. :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door lint41 »

Sinds vandaag geldt er een omleiding voor lijn 45 in Ochten. Hierbij geldt dat de haltes De Heuning, Brandweerkazerne en Veiling zijn opgeheven, de bus rijdt namelijk vanaf Keizerstraat via de Pottumsestraat en de Walenhoekse weg naar het viaduct over de A15, en heeft daarbij tijdelijke haltes t.h.v. Groenestraat en de McDonald's. Op de haltes staat dit weliswaar aangegeven, maar zowel de Arriva als de 9292ov-site zwijgen hierover in alle talen :neg:

Verder zou het eens tijd worden dat in de ex-GD bussen hier in Rivierenland de richtingsfilm geprogrammeerd wordt, ze rijden nu al weken met "45 Station NS", "45 Arriva" en "45 Autobusstation" rond...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Freek »

De laatste infoxx-update in Nijmegen/Breng is niet helemaal goed gegaan. Er rijden 2 Heyendaalshuttles waar InfoXX helemaal niet meer werkt, dus geen lijnfilm, geen OVC, geen halteafroep. Een van de shuttles heeft een a4tje voor het raam hangen met het lijnnummer (10).
Verder bleef vanmiddag in lijn 6 het InfoXX scherm hangen. Ik stapte op bij halte UMC st Radboud richting Neerbosch Oost. De halte afroep deed het wel, maar op het scherm bleef staan op: "volgende halte: UMC st Radboud". Nadat de halte St. Annamolen gepasseerd was leek het er op dat het scherm (zichzelf?) resette. Het sprong op zwart, knipperde wat, liet wat tekens zien om vervolgens te tonen dat er tijdelijk geen info was. De halte afroep deed het echter, wel evenals de OVC.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Lijn 74 Driebergen/Zeist - Vianen filmt sinds vandaag zo te zien "via Utrecht CS" in de bestemming. Na 3 jaar ofzo wordt eindelijk het grootste OV-knooppunt van de provincie dus eens vertoond :pos:

@Freek: ik zat vanavond ook in een bus met defect scherm, en vanmorgen in een bus waarvan de Infoxx het zo te zien helemaal had begeven. Ook hier in BRU is het dus niet helemaal goed verlopen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Gekko123 »

Freek schreef:De laatste infoxx-update in Nijmegen/Breng is niet helemaal goed gegaan. Er rijden 2 Heyendaalshuttles waar InfoXX helemaal niet meer werkt, dus geen lijnfilm, geen OVC, geen halteafroep. Een van de shuttles heeft een a4tje voor het raam hangen met het lijnnummer (10).
Verder bleef vanmiddag in lijn 6 het InfoXX scherm hangen. Ik stapte op bij halte UMC st Radboud richting Neerbosch Oost. De halte afroep deed het wel, maar op het scherm bleef staan op: "volgende halte: UMC st Radboud". Nadat de halte St. Annamolen gepasseerd was leek het er op dat het scherm (zichzelf?) resette. Het sprong op zwart, knipperde wat, liet wat tekens zien om vervolgens te tonen dat er tijdelijk geen info was. De halte afroep deed het echter, wel evenals de OVC.
Dat gebeurt dus ook telkens op lijn 41 bij Bunnik, zoals ik eerder hierboven al heb beschreven. Bij halte Centrum blijft het scherm hangen, om vervolgens vanaf de halte Kosterijland weergeven: Er is tijdelijk geen reisinfo beschikbaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Lijn 74 Driebergen/Zeist - Vianen filmt sinds vandaag zo te zien "via Utrecht CS" in de bestemming. Na 3 jaar ofzo wordt eindelijk het grootste OV-knooppunt van de provincie dus eens vertoond :pos:
Check... had toevallig ook lijn 74 vanmiddag inderdaad keurig met via. Iets minder gedetailleerd, maar in Utrecht-Zuid is "Driebergen via Utrecht CS" duidelijk zat natuurlijk.
Iets anders wat vast met de update te maken heeft: zag in Amersfoort een bus die "Geen dienst" niet over de gehele hoogte van het scherm in grote letters toonde, maar dat slechts op de bovenste regel deed.

In de categorie zinloos scrollen hebben we nog deze: op een DRIP aan de Stadsring in Amersfoort werd scrollend "76 Bunschoten-Spakenb." getoond, dan passen die laatste drie letters er ook nog wel bij :P Weer niet scrollend maar netjes afgekort zijn de spitslijnen, bv. "296 A'foort Kattenbroek".

Tot slot nog een trein-onhandigheidje: stel m4057 in 't midden van de t1772 had last van niet werkende koersdisplays, gelukkig stond de HC ernaast en wist die wel of dat nu een deel van 't Haagse of het Rotterdamse deel was. Van deze trein overigens 7 bakken naar Rotterdam en 4 naar Den Haag, ben 't andersom gewend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

In RSG-3 metrostel 5509 was de lichtkrant binnenin kapot. Hij toonde als volgend en eindstation alleen maar Wilgenplas. :twisted:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Freek »

En nog een InfoXX misser. Op de Heyendaalseweg reed een bus met als lijnnummer 32. de bestemming bestond uit een 1 regel die scrollend toonde: "J (niets) via Nijm (niets)". Opzich al vreemd omdat lijn 33 het rondje Heyendaal maakt alvorens naar Arnhem te vertrekken en niet de 32.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Caspar »

Geen misser of rariteit, maar even iets waarvan ik zelf nog niet wist dat het zo heet:

De schermen die in Amersfoort boven in de stations traverse hangen bij de (rol)trappen heten officieel PV (Perronverwijzer) Deze schermen moeten op de stations komen met meer dan 3 sporen of vijf spoorfasen, spoor A/B dus.

De schermen op de perrons zelf heten TBP, wat staat voor TreinBeeldPerron. De naam digitale CTA gaat dus niet op.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

De chaos op de Randstadrail Erasmuslijn was weer compleet vanochtend :x

Wegens ijs op de bovenleiding reed het allemaal al niet zo soepeltjes. Vanaf Pijnacker Centrum heeft er nog een metro gereden om 07.12. Echter kwam daarna de volgende richting Den Haag pas om 07.57 :? , nb. met een enkel stel :shock:.
Tussen Pijnacker en Nootdorp reden we bijna stapvoets, omdat het wel lekker aan het vonken was. Bij Leidschenveen kwamen we nog achter een stel van de HTM te zitten. Bijna weer te laat op school vandaag :N

Richting Rotterdam was het niet veel beter vanochtend. De trein van 07.05 kwam om 07.15 eens binnenkakken, deze heeft ook stapvoets gereden tussen Nootdorp en Pijnacker. Uit Pijnacker Centrum kon hij al niet genoeg grip krijgen op de helling. :N Of die nog weggekomen is weet ik niet, maar bij Nootdorp kwam ik een stel 'buiten dienst' tegen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Eentje in de categorie hoe breng ik de reiziger in de war: zet een sterk vertraagde t2163 die opgeheven wordt op spoor 6 in Rotterdam met de deuren open en de CTA's leeg zonder enige omroep op het perron. In de trein werd uiteindelijk heel zachtjes omgeroepen dat deze niet bestemd was voor reizigers, maar de HC moest er nog heel wat uit halen voor hij leeg richting Dordrecht vertrok.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef:Bij de halte Walenburgerweg in Rotterdam-Noord hangt er voor tramlijn 25 richting Carnisselande een vage vertrekstaat. Alle trams op de laatste na rijden gewoon naar Carnisselande, maar ondanks dat is er toch een voetnoot bij een groot aantal doordeweekse ritten met de tekst 'Rijdt tot Carnisselande'. :? Wie dit snapt mag het zeggen:
Afbeelding
Dat is (zover ik weet) bij letterlijk elke halte van 25 zo. :wink:
Het praktisch nut ervan is mij ook volstrekt onduidelijk.
Laatst gewijzigd door Daniel op wo 03 mar 2010, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: + posticon
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Gaan de trams zonder voetnoot soms direct terug vanaf het eindpunt en blijven degene met voetnoot daar langer staan ofzo? Anders snap ik 'm ook niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Bij de halte Beukendaal is het 'Vanaf 11 februari 2010...'-blaadje 'omlaag' gevallen, en kwam dit tevoorschijn :shock: :
Afbeelding

Aan de plaatsnamen te zien, is dit uit de regio Nijmegen. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

"Beek per CVD"... die is oud. Tja her en der verdwalen inderdaad weleens bordjes van oude vervoerders, zeker met de aanbestedingen en fusies. Op een of andere manier was bij Ziekenhuis Dordwijk in Dordrecht bijvoorbeeld ooit reclame van Centraal Nederland te zien :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chauf21 »

@vinny:
De CTA op Amstel Amstel (oostzijde) geeft voor de intercity naar Alkmaar nog steeds DEE-trein met toeslag.
030utrecht
Berichten: 4
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 14:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door 030utrecht »

De vertrekstaten van de sneltram bij de halte merwestein zijn nu al een jaar lang spoorloos!
ik heb meerdere malen een mail naar connexxion gestuurd en kreeg een bericht terug dat er nieuwe vertrekstaten zouden worden geplaats
tot nu toe dus nog helemaal niks :|
behalve een papiertje die je er op attendeert dat er op deze halte geen spitstram stopt!!! die kunnen ze dan wel plaatsen
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Zou dit kloppen? Een skeelermarathon die vijf maanden duurt? :shock: dan moet die marathon door slakken gereden worden...
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Oud forumgebruiker »

Chauf21 schreef:@vinny:
De CTA op Amstel Amstel (oostzijde) geeft voor de intercity naar Alkmaar nog steeds DEE-trein met toeslag.
DEE? Bedoel je nou TEE-trein of D-trein? :wink:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten