OVer Missers in de Reisinformatie

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Hehe, verkeerde richting ingevoerd dus... had 't DRIS in Dordrecht ook last van in 't begin. Of zijn het soms ringlijnen, dan kan het in principe de juiste bestemming zijn alleen is 'ie voor de reiziger wat onzinnig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Viel mij gisteren ook al op dat de schermen op de Brabantse Poort het ook niet altijd goed doen... lijn 3 en 4 gaan naar Centraal Station (staat er) maar de bus rijdt stiekem toch lekker naar de St. Maartensklinieken :wink:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Net een ZGT op lijn 20 die weer lekker ouderwets 'Centr. Station' filmde. :D
Was weer eens leuk om te zien.

Edit: PI toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 07 apr 2010, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dexter »

Volgens mij is de CTA op spoor 2 in Dt van slag: Sinds het omleggen van de sporen wordt de CTA na een vertrekkende trein leeggemaakt, maar vervolgens niet opnieuw ingesteld voor de volgende trein. Mij is het dit weekend 3x overkomen met de s2200, die daar binnenkomt net na het vertrek van de s1900. Telkens opnieuw de trdl gebeld, die viel het ook op.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

De CTA op spoor 2 te Dtz is al weken kapot.
Aan de ene kant is hij helemaal blanco (en hangt er een papiertje waarop staat dat hij kapot is) en aan de andere kant toont hij bijna volledig de goede info, behalve de vertrekuren. (Minuten kloppen dus wel.)
En telkens komt weer die omroep dat de CTA ('informatiebord') op spoor 2 defect is en dat mensen maar op de vertrekstaten moeten kijken. Kleine opmerking: die omroep komt altijd als er tegelijk een trein door het station komt en je dus de helft mist... :roll:

Edit: juiste PI ingevoegd; dit ging dus niet over bussen. ;)
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 07 apr 2010, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Vanmiddag rond half 2 zag ik op Driebergen-Zeist een bus zonder werkend display, maar wel met A4'tje achter de voorruit waar '83' op stond gekrabbeld. Opvallend was dat de bus (zoals het hoort) een groene Provincie Utrecht-bus was, maar dat de chauffeur een Breng-overhemd aan had. Dienstje gewisseld?

Verder, wat later op de middag (rond kwart voor 6) stapte ik in Doorn in een bus die correct "50 Utrecht CS" filmde en ook een werkende halteafroep had, maar waar verder de ov-chipkaartlezers allemaal buiten dienst waren en het informatiescherm alleen wat lege vlakken liet zien. Niet eens de tekst 'volgende halte' er boven, maar gewoon een geel scherm met een leeg wit vlak dus. Ging weer lekker dus :roll:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Caspar »

In een t14500 vanochtend vlak na de Hemtunnel kwam de trein even tot stilstand richting Sloterdijk, werd er omgeroepen:
Ja dames en heren, onze vrienden van Prorail zitten weer eens niet op te letten, dus we krijgen een paar minuten vertraging.

Wat was het geval, bij Uitgeest was een wisselstoring, en daardoor zal de treindienstleider Uitgeest het druk gehad zal hebben. De Hemtunnel valt volgens mij ook onder zijn gebied, en waren er een paar volgorde wijzigingen en uitgevallen voor ons geweest. Helaas verwerkt Ari dan de trein uit Hoorn niet vanzelf. Er is dus een handeling nodig van de treindienstleider om de trein uit Hoorn veilig te zetten. Maar om dan te spreken van: men zit weer eens niet op te letten, dat is in dit geval een beetje kortzichtig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Vanmorgen viel in de Connexxion 9229 op lijn 63 in Vianen het achterste scherm uit toen de chauffeur bij de Lekbrug de motor even uit zette. De chipkaartlezers bleven het daar wel doen, die vielen echter juist uit toen de bus opnieuw gestart werd (en het scherm ging toen juist weer aan) :P
En uiteraard wederom "Er is tijdelijk geen route-informatie beschikbaar" zodra de bus de A12 op draaide...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

In die gelede Citaro's gaat toch altijd het achterste scherm uit wanneer de motor wordt uitgezet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Meestal valt 't na een tijdje uit en niet direct (uiteindelijk gaat de voorste ook uit namelijk). Maargoed, ik zit ook weer niet zo vaak achterin een Citaro G. Ookal omdat ik bovengemiddeld vaak juist een Ambassador tref (iets met tegenspits :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Joshua »

Het valt me op dat al een tijdje in de stationshal van Station Nijmegen het scherm waarop alle vertrekkende treinen staan gezien vanaf de kant waar je binnen komt lopen vanaf de taxi's al een tijdje kapot is. Wordt deze gewoon niet meer gemaakt omdat binnenkort er de VT7 en/of VT14 komen?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

De AV (DTW)-schermen blijven gewoon hangen toch?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Raymond »

Geert schreef:De AV (DTW)-schermen blijven gewoon hangen toch?
Nee, die worden vervangen voor de TB14 schermen. De enige plek op de stations die al gedigitaliseerd zijn met de oude lay-out is nog te vinden op de schermpjes bij de servicemedewerkers.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

Overigens vond ik dat die schermen in Nijmegen erg last hadden van Burn in, net als in Leiden, dat de tekst in het scherm is gebrand en dat het er heel raar uit zien. Die twee stations hadden vast die schermen als een van de eerste...
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door --Stefan-- »

Gisteren opgevallen in Utrecht... op lijn 28 van Utrecht Centraal naar Vleuten zijn de bestemmingen verschillend: op alle ex-Zuidtangent van Hooltjes staat: 'Vleuten Station' en op alle andere van Hools staat: 'Vleuten Station via Parkwijk'.
Hoe kan dat? Infoxxbestemming is toch hetzelfde?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ik heb ook weleens 7800'en met "Vleuten Station via Parkwijk" gezien volgens mij. Is 't niet gewoon een bestemming die na een bepaald punt verspringt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door --Stefan-- »

Nee dat dacht ik eerst ook, maar heb alleen naar de bestemming gekeken die ik op Utrecht Centraal zag staan.
3 0 7 9
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Op een SGM-III die vanochtend in de wasstraat in Leidschendam stond, werd de tekst "Update 12 April" getoond. :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Dat doen SGMm's altijd na een update. Handig, want dan kunnen ze in de werkplaats zien welke stelletjes al geupdate zijn :-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Caspar »

Over SGMm, waarom roept men om in Amsterdam Rai dat je daar kan overstappen op het metronetwerk, maar niet in Diemen Zuid, Duivendrecht of Amsterdam Zuid, terwijl bij de laatste naar mijn idee exact dezelfde metro's stoppen als bij Rai? Verder adviseert dat kreng om komende uit Nieuw Vennep of Hoofddorp in Duivendrecht over te stappen voor Utrecht centraal, terwijl ik dat veel liever al in Amsterdam Zuid zou willen doen.
Kijk je naar de t3300 dan wordt er bij Zaandam alleen omgeroepen dat station Zaandam het volgende station is, en dat deze sprinter doorrijdt naar Schiphol en Hoofddorp. Een extra attentie van hier kunt u overstappen voor Amsterdam centraal zou wel fijn zijn. Andere kant op zou ik dat ook in Zaandam doen voor reizigers naar Uitgeest en Alkmaar. En in Hoorn kan je zeggen dat het handig is om over te stappen voor Obdam en Heerhugowaard.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door STF »

12 april van welk jaar? Want het is nog maar 8 april momenteel.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mark »

De route-info op de schermen in de bussen is door de tijdelijke omlegging van lijn 12 in Hengelo flink verstoord... de schermen tonen nu alle haltes door elkaar met totaal niet kloppende tijden... gek genoeg doet de automatisch omroep het wel naar behoren.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door marvinkok »

Das wel apart, want de paar keer dat ik de 12 reed klopten de haltes en tijden en opmroep op ons infoxx schermpje wel gewoon. Maar kan dan natuurlijk niet zien wat er op het rezigersscherm staat. Zal wel een communicatiefoutje zijn tussen scherm en infoxx...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Kijk je naar de t3300 dan wordt er bij Zaandam alleen omgeroepen dat station Zaandam het volgende station is, en dat deze sprinter doorrijdt naar Schiphol en Hoofddorp. Een extra attentie van hier kunt u overstappen voor Amsterdam centraal zou wel fijn zijn.
Ik doe dat altijd handmatig, mits de seinbeelden het toelaten want de omroepstengel in SGMm zit zo'n 1,5 meter bij me vandaan. (Niet handig, niet veilig). Het is idd wel erg raar dat het er bij ons als personeel ingehamerd wordt dat we dat moeten omroepen, terwijl se het bij zo'n systeem dat ze volledig naar eigen wensen kunnen instellen het nalaten.
Vallend blad maakt rails glad.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Karl »

Zit dat ding dan 'bewust' zo ver, omdat die treinen al een automatisch systeem hebben? Was de omroepstengel eerst dichterbij en wat zit er dan nu in de plaats daarvan?
Het is een spectrum.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten