OVer Missers in de Reisinformatie

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ook wel 'n beetje raar... waarom past eigenlijk bij geen van de ex-GD bussen in op de streek in DAV (7810 - 7816 en 7158 dus) de bestemming op de filmbak, hebben die bussen een veel groter lettertype ofzo.

Je krijgt dingen als "Utrecht Jaarbeursplei", "Leerdam Lingepoliklini" en (nog 't minst raar afgebroken) "Dordrecht C". Zowaar past "Gorinchem Station NS" wel, al is die bestemming toch ook weer een groot beetje verouderd :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Joshua »

Ik kon vandaag met de sprinter naar Brussel Zuid/Midi, is dat niet leuk?
Afbeelding
Eigenlijk had die gewoon 10 minuten vertraging wat op de andere CTA's wel goed stond in tegenstelling tot deze.
Laatst gewijzigd door Daniel op do 18 mar 2010, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: +PI
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dat ding was eergisteren ook al in de war, toen had ik de internationale trein naar Vlissingen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Op de Arriva-site kwam ik deze uiterst zinvolle pagina tegen, dat zijn in ieder geval niet gek veel wijzigingen :mrgreen: ...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door tsov »

Bee en ik zagen vanmiddag op de Amsterdamse Middenweg een lijn 41 die het lijnnummer in het midden had staan en de bestemming Muiderpoortstation daar nog rechts van gepropt. Welke bus was dat nou, Bee, de 194?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mark »

Reiziger Ddrs schreef:Op de Arriva-site kwam ik deze uiterst zinvolle pagina tegen, dat zijn in ieder geval niet gek veel wijzigingen :mrgreen: ...
http://www.dbleumink.nl/upload/drglHWGO.jpg
Nouja wees blij dat de dame op het scherm je een goede reis wenst... :mrgreen:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Stefan »

Ach... Die nieuwe dienstregeling is toch 'pas' bijna 3 maanden uitgesteld, een paar dagen meer of minder zonder informatie kan ook nog wel. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Vandaag had ik een bus 18 in Amsterdam waarvan de digitale informatieborden aangaf dat we ergens in Sloten reden (anderlechtlaan). Terwijl ik in het echt tussen het Hugo de Grootplein en Centraal reisde. Het werd een goedkoop ritje, want de chipkaart tikte slechts 0,78 euro af... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

De CTA op perron 9 te Gvc toonde na vertrek van de t2642 alleen R'dam Lombardijen rechtsonderin. :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Vandaag had ik een bus 18 in Amsterdam waarvan de digitale informatieborden aangaf dat we ergens in Sloten reden (anderlechtlaan). Terwijl ik in het echt tussen het Hugo de Grootplein en Centraal reisde. Het werd een goedkoop ritje, want de chipkaart tikte slechts 0,78 euro af... :mrgreen:
Klinkt als een reis van UCI naar UCO :mrgreen:

Het noordelijke display van het perron richting CS van metrostation Wibautstraat is kapot. Doet helemaal niets meer.

Het haltebord van de halte Arent Krijtsstraat in Diemen richting Diemen zelf heeft een sticker van lijn 136 met erop als eindpunt Diemen Noord. Dat moet zijn Diemen Centrum of Burgemeester Bickerstraat. Diemen Noord is het eindpunt van de 44. Het bord is zoals veel borden in Diemen goed oud en een grote verzameling (overgeplakte) stickers. Zo kwam ook Nachtbuslijn 77 richting Bovenrijkersloot, Bijlmerdreef, Kraaienneststation (...) en Garage Zuid tevoorschijn. Navraag leerde mij dat die buslijn in 2003 hernummerd is. En die nieuwe lijn heeft ook nog een routewijziging gehad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

De DB reisplanner en actuele vertrektijden ligt er uit, de mobiele versie werkt wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ik had een bus van Connexxion waarvan een kaartlezer bezig was met een firmwareupdate, alsdus de display :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Ik zat vanmorgen in een LPG-standaardbus van GVU waar de achterste chipkaartlezer op een gegeven moment telkens een paar seconden buiten dienst ging. Ook erg handig...
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door --Stefan-- »

En er komt een Wright voorbij die het verkeerde lijnnummer filmt. 42 Nijmegen ipv 85 Nijmegen ...

En de andere kant uit kwam ook een Wright aan en die filmde: 85 Station N.S. De bus ging richting Druten.
Lekker handig, in Tiel is het eindpunt Station NS en in Nijmegen ook. Hoeven de bestemming niet meer te veranderen :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Pff... hebben ze nou nog geen bestemmingen ingeprogrammeerd bij de ex-GD bussen in Rivierenland :roll:

Ik ging vanmiddag eens in Dordrecht-Sterrenburg kijken hoe een bijzondere omleiding op de Arriva-site nu werkelijk in elkaar zat. Want tja, 'tis toch wel enigzins bizar dat lijn 7 om zou rijden vanwege de onmogelijkheid van de Galileïlaan de Planetenlaan op te draaien, terwijl de omleiding van lijn 5 er juist uit bestond dat 'ie vanaf de Galieïlaan de Planetenlaan op zou gaan :mrgreen:
Wat bleek: de bewuste kruising was in het geheel niet afgesloten en alle bussen reden hun normale route :roll: . Overigens zaten de "Halte Vervallen" zakken wel over de bordjes en kwamen die overeen met de informatie op de site. Kleinigheidje was ook nog dat de reizigers bij halte Leeuwstraat door de informatie op de zak naar de verkeerde halte werden verwezen: de volgende was al niet meer vervallen, maar de verwijzing was naar de halte die daar weer na komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

Nog twee opvallende CTA's:

Op 10 maart reed de IC naar Schothorst via een aparte route (volgens de CTA in Amsterdam):
Afbeelding

En volgens de CTA van spoor 4b in Maastricht maakte de IC naar Amsterdam Centraal een omweg:
Afbeelding
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Freek »

Vandaag reed er in Nijmegen een Brengbus met op de lijnfilm: 83 Druten. De bus reed voor het ROC, of het dus de 83 naar Gennep bedroeg of de 85 naar Druten, joost mag het weten.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Joshua »

Vermoedenlijkt keerde de 83 op de 85. Al vind ik het wel vreemd dat er dan 83 Druten staat en niet meteen 85 Druten. Infoxx storing waardoor ze het met de hand hebben ingevoerd waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Nou zie ik heel regelmatig een lijnwisseling plaatsvinden, maar InfoXX past daarbij altijd eerst het lijnnummer aan en daarna pas de bestemming. Dus dan klopt jouw redenering niet helemaal :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Raymond »

In Eindhoven gebeurt het juist precies andersom door InfoXX (althans: wat zichtbaar is op het koersdisplay): eerst komt de nieuwe bestemming in beeld, pas daarna het lijnnummer. Is ideaal als je wat lijnkoppelingen wilt zien, want als ze staan te wachten tot ze het station op komen rijden staat het oude lijnnummer er nog, maar al wel de nieuwe bestemming.
Al moet ik zeggen dat dat bij de MAN's is en ik eigenlijk niet weet hoe dat bij de Ambassadors gaat. Zou wel apart zijn als het daar precies andersom bij gaat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Tja, dat zie je in Amsterdam niet bij de vervoerders, daar moet de nieuwe bestemming van de bus al getoond worden bij aankomst op het eindpunt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door --Stefan-- »

Joshua schreef:Vermoedenlijkt keerde de 83 op de 85. Al vind ik het wel vreemd dat er dan 83 Druten staat en niet meteen 85 Druten. Infoxx storing waardoor ze het met de hand hebben ingevoerd waarschijnlijk.
De 83 keert niet op de 85, dat kan helemaal niet, want de ritten van 85 worden ook door Arriva gereden en keren daarom op zichzelf. En omdat Veolia ook ritten van lijn 83 rijdt keert deze ook op zichzelf.
Alleen een spitsrit zou nog kunnen keren. En dan is het denk ik de 87 of 289, want de 85 keert meestal of op zichzelf, of op de 33/80/87.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

tsov schreef:Bee en ik zagen vanmiddag op de Amsterdamse Middenweg een lijn 41 die het lijnnummer in het midden had staan en de bestemming Muiderpoortstation daar nog rechts van gepropt. Welke bus was dat nou, Bee, de 194?
Check, vandaag actief op de lijnen 44 en 45, en misschien vanavond nog op de 47.

Ook typisch: Bij een GVB Citaro-G is de halteinformatie op de displays bij de geleding in dunne letters in plaats van dikke letters met een driecijferig lijnnummer. Maar bij de display boven de bestuurder is het gewoon met dikke letters :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

In Amsterdam Bijlmer ArenA riep Tuf twee berichten om die voor een ander station bedoeld waren: een IC naar Schiphol van 14:25 met +10 en de IC naar Den Helder van 14:28 +15...?
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Te Ldd stonden aan het schoonmaakperron 2 SGM-II-stellen, waarvan een stel de bestemming Arnhem toonde en de andere Rotterdam Stadion :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten