OVer Missers in de Reisinformatie

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Op spoor 1 te Gouda Goverwelle stond vanmiddag een duo 1700'en. Volgens de CTA was dat de Sprinter naar Utrecht, ehm, ja natuurlijk... er stond overigens wel een CTA op niet instappen, maar dat was die van spoor 2 t.b.v. de aankomende s9700.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dexter »

Karl schreef:Zit dat ding dan 'bewust' zo ver, omdat die treinen al een automatisch systeem hebben? Was de omroepstengel eerst dichterbij en wat zit er dan nu in de plaats daarvan?
Ja dat hebben ze bij de modernisering bewust gedaan omdat men verwacht had dat het RIS-systeem vrijwel alle omroepberichten voor haar rekening zou nemen. Dat er weleens storingen in het systeem optreden of dat er weleens 'handmatige' berichten moeten worden doorgegeven wat het RIS niet kan, zijn ze voor het gemak maar even vergeten.

Voorheen zat er in het SGM gewoon een 'ouderwetse' boordomroephoorn binnen handbereik op de stuurtafel zoals bij al het andere materieel, maar die is tijdens de modernisering dus weggehaald toen het RIS kwam.

Overigens heeft het ICMm ook zo'n nieuwerwetse, buiten de reikwijdte van de mcn geplaatste stengel. Maar de bedieningsknoppen daarvan zitten nu wel onder handbereik en het bereik van de stengel is zo goed dat je je er niet eens naartoe hoeft te buigen als je omroept. Veel mcn'en en hc's doen dat echter wel en daar komt dus dat vreselijke gepiep en het oorverdovende rondzingen van de omroep in het ICMm vandaan.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Caspar »

Maar als die microfoon zo sterk is dat je er niet bij in de buurt hoeft te komen met je mond, dan is het natuurlijk ook erg gevoelig voor achtergrond geluiden als telefoon, ATB etc?
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

Vanmiddag stond een ICM-viertje in Utrecht, waarvan de koersrollen deden vermoeden dat de trein in vier stukken werd gedeeld :mrgreen:. Van noord naar zuid reed de trein naar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Vanmiddag een knap staaltje hoe breng ik reizigers in de war op Utrecht Centraal: vanwege de verstoring tussen Utrecht en Amersfoort keek ik in de bus vast op de mobiele AV om te zien of er toevallig nog vertragingen of spoorwijzigingen richting Rotterdam waren.
Ik trof daar de t2854 met +30, de t20554 met +15 en de t554 met +0 aan, waarbij het al opviel dat de eerste twee allebei tegelijk (gezien de vertragingen) van spoor 8B moesten vertrekken (laatstgenoemde ook overigens, maar dat zou wel gepast hebben). Vervolgens kijk ik bij binnenkomst van 't station op het AV-scherm, staat daar de t20554 zonder vertraging op en in het geheel geen t2854 meer...

Nouja, dus maar naar het perron gelopen. Op spoor 8B trof ik de t20554 zonder vertraging op de CTA aan, de t554 bleek even later naar spoor 12A gespoorwijzigd te worden maar de mobiele AV bleef stug volhouden dat 'ie van 8B vertrok :roll:
Op 12A zag ik even later inderdaad de trein die op de 554 zou keren binnenkomen, die daar overigens ook weer vertrok met "Utrecht Centraal" en "Leeuwarden" op de koersdisplays (in Gouda zag ik 'm nogsteeds zo rijden). Voor de 20554 kwam een trein binnen met op twee koersrollen "Utrecht CS" en op de derde "Den Haag Centraal", ach, er was nog niet genoeg verwarring :P
In die trein was de informatie kennelijk ook niet optimaal, want toen we vertrokken en werd omgeroepen dat het de IC naar Rotterdam was raakten enkele reizigers richting Hengelo enigzins in paniek. Ving later nog op dat die reizigers door dit informatie-missertje hun laatste aansluiting naar Duitsland gemist hadden, terwijl ze die nog net in Deventer hadden kunnen halen als ze gelijk vanuit Utrecht om hadden kunnen reizen over Arnhem :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

In Tilburg en 's-Hertogenbosch was er vanmiddag een storing in de digitale CTA's. Alle treinen werden zodoende omgeroepen (al was de omroep dat de IC naar Eindhoven gereedstond op spoor 7 op het moment dat'ie net wegreed toch wat onhandig...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Gv vormde vanmiddag het eindpunt van een ritje, met vertrekpunt Asd van de Vrijheidstrein:
Afbeelding

De CTA geeft in een heel miniscuul lettertype aan dat het om een extra trein voor gezelschapsvervoer gaat. Dit suggereert dat het om besloten vervoer gaat. In een moddervet Noordhollandse tongval werd omgeroepen dat het om een voor publiek toegankelijke trein gaat.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door waldo79 op za 10 apr 2010, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Even daarvoor lag er in de stationshal, nabij de HEMA, een infoscherm voor toeristen in panne:

Afbeelding
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door --Stefan-- »

Die is vaker kapot dan dat ie het wel doet. Maak het niet vaak mee dat er actuele tijden opstaan ;)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

En áls-ie het doet, staat-ie 9 van de 10 keer niet op tijd, dat-ie een paar uur achterloopt bijvoorbeeld. (of de treinen zijn heeeeeeeeeeeeeeeel erg vertraagd XD)
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:In Tilburg en 's-Hertogenbosch was er vanmiddag een storing in de digitale CTA's. Alle treinen werden zodoende omgeroepen
Wat een toeval, op de Gooilijn en in Brn en Amf was er ook al de hele dag een storing van de digitale CTA's. In Amf werden ook alle vertrekkende treinen netjes omgeroepen en voor de zekerheid heb ik zelf ook op alle stations met digitale CTA's even omgeroepen welke trein we waren. Rond 21:00 uur deden ze het allemaal weer, maar men bleef in Amf netjes omroepen (wat op zich natuurlijk geen kwaad kan).

@Waldo79: Die Vrijheidstrein zag ik vanavond op Amersfoort-Bokkeduinen staan, daar zal ie dit wel hebben gelogeerd. Wat een raar ommetje heeft ie dan gemaakt: Asd-Gv-Amf.

@Caspar: Ja, de microfoon is idd erg gevoelig voor achtergrondgeluiden, dus het is dan ook aan te raden om ruim voor een ATB-codewisseling om te roepen en verder geen ratelende hc of telefoon in je buurt te hebben. :lol: Overigens zijn die omroepmicrofoons op Post T ook behoorlijk sterk, vaak hoor je voordat de omroeper/ster begint te spreken, maar de microfoon al openstaat een hoop gegiechel en gepraat op de achtergrond. Ik vind dat altijd wel grappig. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

waldo79 schreef:Even daarvoor lag er in de stationshal, nabij de HEMA, een infoscherm voor toeristen in panne:

Afbeelding
En de tijden zijn er zo te zien echt héél erg ingebrand. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Vanmiddag eens een ritje met een aardgasbus van de HTM gemaakt. En tja, vindt het toch wel knap hoe ze het voor elkaar gekregen hebben het scherm met halte-informatie zo op te hangen dat je de helft van wat erop staat niet kunt lezen als je halverwege de bus zit. D'r zit zo'n oerwoud aan stangen voor...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dexter »

Foto! Foto! Foto! :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Stefan »

Wat dacht je van de halteomroepen? :N :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Inderdaad ja, zit wel erg veel tijd tussen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dexter »

Ze maken het zo wel erg spannend wat de volgende halte wordt. :lol: De stem lijkt trouwens verdacht veel op die HTM-juf die ook aan boord van de RR te horen is.
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Stefan »

Het is ook de zelfde mevrouw (Het is ook niet voor niets een omroep uit een HTM bus... :mrgreen:). :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Klaasje »

Volgens mij heeft CXX last van een dikke InfoXX storing. Ik zie hier in Almere meerdere bussen op spits-streekritten met 999 Geen Dienst langsrijden. Daarnaast werkte eerder vandaag de Vetag/Com niet waardoor de bussen voor de Muidense slagboom moesten stoppen.
Ook handig.. CXX 8293 met "7 Station Centrum" op lijn 6 *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

In dezelfde categorie als die laatste: in Utrecht kwam ik een bus tegen met "74 Vianen via Utrecht CS" op de film tegen die echter richting Zeist reed. Nouja, de via klopte in ieder geval, hij was nog voor het CS :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Tuffy was een beetje in de bonen vandaag.
'Dames en heren, de stoptrein naar Apeldoorn, Twello en Apeldoorn Osseveld van 12 06 vertrekt van spoor 3! Herhaling..'
Ik mag toch niet hopen dat-ie zo onlogisch reed :lol:
(overigens klopt het spoor wel, want om één of andere vage onbekende reden was spoor 4 buiten dienst..)
Ik doe ook maar wat
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jurjen »

Klaasje schreef: Daarnaast werkte eerder vandaag de Vetag/Com niet waardoor de bussen voor de Muidense slagboom moesten stoppen.
Was maandag ook al, de chauffeur had toen bij de Maxis dat ook nog doorgegeven. Was de dag ervoor ook al zo, maar volgens hem met name in de spits, daarbuiten deed de boom het wel...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8605
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Weet iemand waarom Connexxion ook de dienstregelingen van Veolia-buslijn 45 (Den Haag CS - Leiden) en van GVB-nachtlijn 392 (Amsterdam Sloterdijk - Schiphol Plaza) op de site heeft staan? Veolia en GVB hebben niks met Connexxion te maken.
Wie kan mij meer duidelijkheid geven?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Karl »

Rijdt door CXX gebied heen en CXX heeft een informatieplicht, vanuit de concessie-eisen opgelegd gekregen?
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Vandaag op Amsterdam centraal.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten