OVer Missers in de Reisinformatie

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Och, van een s5200 uit Eindhoven naar Tilburg West ging het voorste stel naar Maastricht Randwyck en het achterste naar Nijmegen...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door mb90 »

Bij Buslijn 135 (Middelharnis - Ooltgensplaat) van Arriva komt de halte Middelharnis Centrum op de site wel erg vaak voor :P :
Afbeelding
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door tsov »

Vooral leuk dat er bussen zijn die er twee keer stoppen en andere bussen die er drie keer stoppen :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Die eerste rit overdrijft wel een beetje met z'n negentien stops :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Stefan »

Nu we het toch over de dienstregeling van HWGO hebben, ik heb nog 2 leuke dingen gevonden in de nieuwe dienstregeling van de 164:

Afbeelding


Afbeelding
Ik snap de logica van de ritten Numansdorp - Zuid-Beijerland niet helemaal (Het zal vast wel zo uit komen met de diensten voor de chauffeurs).. Word nog leuk overigens, leg een reiziger een reiziger eens uit dat 'ie van de 164 op de 164 over moet stappen... :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Bij rit 8016 en 8020 had een B-tje boven de tijden ook wel volstaan trouwens...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Sprinters van de serie s4600 stoppen nu niet meer op Amsterdam Siencepark maar op Amsterdam Sciencepark. Dat is al een verbetering van 50%, nu alleen nog een spatie tussen Science en Park en de reisinformatie klopt weer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door OV Hoekschewaard »

Stefan schreef:Nu we het toch over de dienstregeling van HWGO hebben, ik heb nog 2 leuke dingen gevonden in de nieuwe dienstregeling van de 164:

Ik snap de logica van de ritten Numansdorp - Zuid-Beijerland niet helemaal (Het zal vast wel zo uit komen met de diensten voor de chauffeurs).. Word nog leuk overigens, leg een reiziger een reiziger eens uit dat 'ie van de 164 op de 164 over moet stappen... :|
Het heeft inderdaad met de roosters van de chauffeurs te maken want de ochtendritten van lijn 162 die om 7 56 en 8 58 aankomen in Zuid-Beijerland rijden direct door als lijn 164 richting Numansdorp. En het lijkt erop dat Arriva die twee gekoppelde ritten zelf gaat rijden.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Stefan »

Ah, kijk, dat verklaart een boel. Ik zie inderdaad dat die 2 ochtendritten van de 162 ook via de Ridder van Dorplaan rijden. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Missertje van NS: op de CTA in Rotterdam stond niet vermeld dat het voorste treinstel van de t2875 niet verder dan Utrecht zou rijden, en ook de koersrollen van het vooroplopende stelletje stonden gewoon op Amersfoort ingesteld. Bij de CTA van Gouda zag ik toevallig dat het voorstel treindeel niet verder dan Utrecht zou gaan, en aangekomen in Utrecht stond 'Niet instappen' op de CTA. In de trein zelf werd ook niets omgeroepen behalve 'Utrecht, deze trein gaat door naar Amersfoort'.

Helaas voor de tientallen reizigers die nog bleven zitten: het voorste stel bleef toch echt in Utrecht...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ah, dat lijkt een beetje op de t2165 (zoals in de reiservaringen beschreven bestond die uit het oorspronkelijk achterste deel van de t2156) in Rotterdam... daar stond nog geruime tijd "Amsterdam Centraal" op. Terwijl de reizigers al volop aan 't instappen waren kwamen er nog mensen uit en op 't perron werd af en toe ook wat vertwijfeld gekeken. Een trein naar Vlissingen vertrekt immers niet dagelijks van spoor 9b.

Beetje jammer ook dat sommige passagiers van het achterste stel van de t2156 dus niet meer konden overstappen op het deel dat wel verder ging, dat was al weg voor ze de informatie hierover te horen kregen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

Vandaag rijdt de serie s800 niet tussen Boxtel en Den Bosch. De CTA in Maastricht bleef volhouden dat de trein vandaag naar Schagen ging rijden (wel met de opmerking dat reizigers op de omroep moesten letten):
Afbeelding

En ook het AV-scherm deed mee (met opmerking dat de trein niet verder reed dan Boxtel):
Afbeelding

De trein van 14:56 reed opeens weer naar Alkmaar en hier was het flapje "let op omroepbericht" weer vervangen door "Intercity".

Achter het raampje van een BDs die Geen Dienst stond in Maastricht hing een opvallend briefje:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Zover mij bekend staat de D in DRIP toch echt voor "Dynamisch". Desondanks werden vanmiddag bij alle vervallen haltes vanwege een flinke omleiding in Dordrecht-Sterrenburg doodleuk bussen aangekondigd die er nooit zouden komen. Ze hadden ze nog minstens uit kunnen zetten of er vervangende haltes op kunnen vermelden. Da's ook wel de moeite voor een omleiding die nog tot half mei duurt (weliswaar met voor enkele lijnen iets afwijkende routes afhankelijk van de periode)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

En ook het AV-scherm deed mee (met opmerking dat de trein niet verder reed dan Boxtel):
Boxtel met een kleine letter :|

Daarnaast vind ik de informatie ook niet duidelijk. Maar dat ligt ook aan het gebruik van plaatsen als Schagen en Boxtel. Daar help je de gemiddelde Nederlander echt niet mee. Gebruik liefst Amsterdam en Eindhoven... :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door tsov »

Ja, maar hij rijdt naar Schagen en Boxtel en dat is niet hetzelfde als Amsterdam en Eindhoven :?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Je zou ook kunnen toepassen wat men voor de s3900 bijvoorbeeld gebruikt:
Amsterdam Sloterdijk
Amsterdam Lelylaan
Schiphol ✈
Hoofddorp
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik vind het gewoon goed gedaan op die AV... de CTA had inderdaad anders gekund.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mark »

Geert schreef:Je zou ook kunnen toepassen wat men voor de s3900 bijvoorbeeld gebruikt:
Amsterdam Sloterdijk
Amsterdam Lelylaan
Schiphol ✈
Hoofddorp
Waar haal je die ✈ nou weer vandaan? :shock: :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Op dezelfde manier waarop jij hem tevoorschijn hebt getoverd, me dunkt :wink:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Marc schreef:Vandaag rijdt de serie s800 niet tussen Boxtel en Den Bosch. De CTA in Maastricht bleef volhouden dat de trein vandaag naar Schagen ging rijden (wel met de opmerking dat reizigers op de omroep moesten letten):
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 49-870.jpg

En ook het AV-scherm deed mee (met opmerking dat de trein niet verder reed dan Boxtel):
Afbeelding
ziggy schreef:Ik vind het gewoon goed gedaan op die AV... de CTA had inderdaad anders gekund.
Ik wist anders niet dat de s800 op zaterdag ook naar Schagen reed. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ruben »

Vanochtend een 51 die slechts tot Amstelveen Middenhoven wilde, getuige de koersrollen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Eveneens vanmorgen weereens "Deventer/Enschede" als aankondiging voor de s2800 op de tunnel-CTA's van Rotterdam Centraal. Kennelijk gaat daar iets niet goed in de koppeling van analoog naar digitaal... op 't perron staat er wel gewoon alleen "Deventer" op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

In Den Haag waren langs het traject van Randstadrail 3 en 4 overal de DRIS'jes uitgevallen. Weer lekker handig :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door STF »

NS-Reiziger schreef:Vanochtend een 51 die slechts tot Amstelveen Middenhoven wilde, getuige de koersrollen.
Zou best kunnen kloppen, ik zat een tijd terug in lijn 51 die tussen Brink en Poortwachter overliep naar het linkerspoor en ging kopmaken op Poortwachter. (Doen ze weleens bij vertraging e.d.)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

In Boxtel viel me op dat de treinen naar Tilburg West van 5.52 (do en vr) en 11.50 (vr) van spoor 7a vertrekken. Lekker duidelijk voor de reizigers, Boxtel heeft helemaal geen a of b gedeelte (geen enkel perronspoor heeft dit).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten