OVer Missers in de Reisinformatie

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor find_your_spot » Do 15 Apr 2010, 19:21

Milco1995 schreef:en van GVB-nachtlijn 392 (Amsterdam Sloterdijk - Schiphol Plaza) op de site heeft staan? Veolia en GVB hebben niks met Connexxion te maken.
Wie kan mij meer duidelijkheid geven?

Lijn 392 is een Schiphol Sternet lijn. Vroeger stonden de 192 en 195 ook op de site, maar dat is sinds dit jaar verdwenen.
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11158
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Meltrain » Do 15 Apr 2010, 19:32

Milco1995 schreef:Weet iemand waarom Connexxion ook de dienstregelingen van Veolia-buslijn 45 (Den Haag CS - Leiden) <knip> op de site heeft staan? Veolia en GVB hebben niks met Connexxion te maken.

Andersom heeft veolia ook de dienstregeling van Connexxion lijn 39 op haar site staan.
Niet echt bij de dienstregelingen, maar wel in het busboekje.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Daniel » Do 15 Apr 2010, 19:38

Over vertrekstaat-missers gesproken... op Utrecht Centraal was vorige week (zoals vast op elk station) het bandje over het wijzigingsblad te horen, met aan het eind "Of kijk vanaf 12 april op de blauwe vertrekstaten op het station". Reizigers die blauwe vertrekstaten zoeken kunnen toch wel erg lang zoeken in Utrecht deze week... :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Daniel » Vr 16 Apr 2010, 08:03

De actuele vertrektijden van Rotterdam Centraal hielden vanmorgen hardnekkig vol dat de t9310 van spoor 4 zou vertrekken, da's nou niet erg toegankelijk :P Gelukkig was de omroep op 't station beter, de reizigers stonden namelijk allemaal op het juiste perron: dat van spoor 14.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Caspar » Vr 16 Apr 2010, 17:43

^^^
Die actuele vertrektijden zijn die niet gekoppeld aan procesleiding van de VL-post? Als de treindienstleider dan de trein afwijkt naar een ander spoor door zelf een rijweg in te stellen, en dat niet via het plan doet, dan kan de omroep het dus wel meekrijgen/horen via de treindienstleider, maar de ''meekijkers'' van buiten de VL-post zien dan niets.

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Chauf21 » Vr 16 Apr 2010, 19:16

Milco1995 schreef:Weet iemand waarom Connexxion ook de dienstregelingen van Veolia-buslijn 45 (Den Haag CS - Leiden) en van GVB-nachtlijn 392 (Amsterdam Sloterdijk - Schiphol Plaza) op de site heeft staan? Veolia en GVB hebben niks met Connexxion te maken.
Wie kan mij meer duidelijkheid geven?

Karl schreef:Rijdt door CXX gebied heen en CXX heeft een informatieplicht, vanuit de concessie-eisen opgelegd gekregen?

Zowel de lijnen 39 als 45 rijden door zowel de concessie Haaglanden als Bollenstreek. In elk van die concessies is de betreffende vervoerder verantwoordelijk voor de lijnvoering, informatievoorziening etc. zoals dat in de concessie-eisen is opgenomen. Connexxion heeft (in Leiden en Voorschoten) dus de verplichting om lijn 45 gewoon als 'eigen lijn' te behandelen. Zodoende zijn ook de dienstregelingen en omleidingen etc. ook op de site van Connexxion op te vragen.

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Raymond » Vr 16 Apr 2010, 19:23

In Eindhoven is men nog erg gehecht aan de stop van de t3500 in Best. Nadat het een paar dagen goed is gegaan stond er vandaag weer op alle schermen: Stopt ook in Best

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Daniel » Vr 16 Apr 2010, 19:58

Caspar schreef:Die actuele vertrektijden zijn die niet gekoppeld aan procesleiding van de VL-post? Als de treindienstleider dan de trein afwijkt naar een ander spoor door zelf een rijweg in te stellen, en dat niet via het plan doet, dan kan de omroep het dus wel meekrijgen/horen via de treindienstleider, maar de ''meekijkers'' van buiten de VL-post zien dan niets.

Dan is het nog een raadsel hoe spoor 4 op de AV kwam... volgens het plan vertrekt 'ie immers van 1b.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Milco » Vr 16 Apr 2010, 20:16

Chauf21 schreef:
Milco1995 schreef:Weet iemand waarom Connexxion ook de dienstregelingen van Veolia-buslijn 45 (Den Haag CS - Leiden) en van GVB-nachtlijn 392 (Amsterdam Sloterdijk - Schiphol Plaza) op de site heeft staan? Veolia en GVB hebben niks met Connexxion te maken.
Wie kan mij meer duidelijkheid geven?

Karl schreef:Rijdt door CXX gebied heen en CXX heeft een informatieplicht, vanuit de concessie-eisen opgelegd gekregen?

Zowel de lijnen 39 als 45 rijden door zowel de concessie Haaglanden als Bollenstreek. In elk van die concessies is de betreffende vervoerder verantwoordelijk voor de lijnvoering, informatievoorziening etc. zoals dat in de concessie-eisen is opgenomen. Connexxion heeft (in Leiden en Voorschoten) dus de verplichting om lijn 45 gewoon als 'eigen lijn' te behandelen. Zodoende zijn ook de dienstregelingen en omleidingen etc. ook op de site van Connexxion op te vragen.

Maar dan vind ik wel dat Connexxion op de site moet zetten dat Connexxion-vervoersbewijzen weer niet geldig zijn omdat lijn 45 een Veolia-buslijn is. Aners staan er mensen met Buzzers te wachten op lijn 45...
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Caspar » Vr 16 Apr 2010, 20:17

Dan blijft er een mogelijkheid over, trein is in het plan aangeleverd voor spoor 1b. Treindienstleider verwerkt in het plan een spoorafwijking naar spoor 4, komt dan tot de conclusie dat spoor 4 ook niet gaat werken, en past via zijn bedienscherm die trein aan naar spoor 14.

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Chauf21 » Vr 16 Apr 2010, 20:28

Milco1995 schreef:Maar dan vind ik wel dat Connexxion op de site moet zetten dat Connexxion-vervoersbewijzen weer niet geldig zijn omdat lijn 45 een Veolia-buslijn is. Aners staan er mensen met Buzzers te wachten op lijn 45...

Op het Leidse gedeelte van lijn 45 moeten gewoon Connexxion dalkaartjes verkocht worden. Het lijkt mij dat Buzzers (tussen Voorschoten en Leiden) ook geaccepteerd moeten worden, maar dat durf ik niet zeker te zeggen (en ik vermoed ook dat niet alle chauffeurs dat anders zouden accepteren).

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Ardan » Za 17 Apr 2010, 02:32

Marc is soms trouwens ook aardig van slag, zoals deze week.
In tram 1:
*Doing* Het Spui
*Doing* Het Spui
*Doing* .........
.....................
............... Het Spui

^Dat dus allemaal achter elkaar.
In tram 26:
*Doing* Centraal Station. V...oertuig? .........met uw ov-chipkaart. Eind........ ting the *conducteur drukt weg*
......................................
*Doing* Centraal Station. Verlaat u het voertuig?
conducteur: 'eeeh vergeet dan niet uit te stappen!'
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Za 17 Apr 2010, 14:05

Had net ook wat moois in de 51;
- Spak*tuuuduuu*lerweg
- Over*tuuuduuu*Amstel

En die tuuduu was dan het deursignaal dat dus tijdens het afroepen over de speakers van de afroep ging.

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Jurjen » Za 17 Apr 2010, 14:08

Ach, op Weesperplein had ik ook een mooie:
Deze trein gaat, deze trein gaat, deze trein gaat, deze trein gaat, deze trein gaat naar Centraal Station
Of iets dergelijks, in elk geval. ;)

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Dexter » Za 17 Apr 2010, 14:46

Misschien werkt het GVB wel mee aan een hip rap-nummer. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31518
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Suus » Za 17 Apr 2010, 14:49

Dat hebben we al gehad

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2_uoc5ZztZ8[/youtube]

:cry:
Rame à l'approche

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Jurjen » Za 17 Apr 2010, 14:49

Hadden ze toch laatst al gedaan over de sjipkaart? In elk geval riepen m'n vriendin en ik allebei tegelijk 'Oh!' toen de trein toch nog een bestemming kreeg. :')

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Dexter » Za 17 Apr 2010, 19:02

Bee schreef:Dat hebben we al gehad

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2_uoc5ZztZ8[/youtube]

:cry:

Net zo geloofwaardig als Sinterklaas voor 12+ers. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.

bartjemestrom
Berichten: 354
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor bartjemestrom » Za 17 Apr 2010, 19:21

Ik las net op Somda dat de terugkeer van de SR10 gewoon als extra trein in de reisplanner en de AV staat.

stefanvdw: Uit de AV van Hgl en de NS reisplanner is onderstaande info te halen:

V 18:54 Leiden Centraal
Intercity
Extra trein

Trein 28400.

Hgl V 18.54
Ledn A 21.13

Dat is dus de SR10 op de terugweg. Slordig dat het in de reisplanner komt te staan
--------------------------------------------------------------------------------


http://www.somda.nl/forum/8435/Opvallen ... +17+april/

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Daniel » Zo 18 Apr 2010, 00:15

In Dordrecht heeft met de CTA van spoor 20 aan weerszijden van een DEFECT-sticker voorzien. Al was zonder die sticker ook al wel duidelijk dat'ie niet bepaald goed meer werkt...
Afbeelding

Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Dexter » Zo 18 Apr 2010, 01:08

Die arme CTA op spoor 20 in Ddr is niet alleen langdurig defect, ze gebruiken hem ook als pluk-CTA om andere manke CTA's te repareren en van onderdelen of van paletjes te voorzien die niet voorradig zijn of die ze niet bij zich hebben.

Ze hangen blijkbaar ook vrolijk overbodige boekjes uit andere CTA's ervoor in de plaats terug, want ik zie niet in hoe je zonder ingewikkelde rangeerbeweging vanaf spoor 20 (kopspoor aan Zwd -zijde) in Brabant kunt belanden. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Geert » Zo 18 Apr 2010, 11:28

Alle CTA's op een station hebben dezelfde boekjes, ook als dat onmogelijke eindbestemmingen oplevert ;)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Daniel » Zo 18 Apr 2010, 12:23

Zal even moeten terugzoeken of ik 'n foto daarvan heb, maar het ultieme bewijs was ooit een stoptrein naar Geldermalsen die naar spoor 20 werd gespoorwijzigd en dus ook keurig aangekondigd stond...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1934
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Gekko123 » Zo 18 Apr 2010, 12:58

Gisteren ook een paar missers die constant terugkeerden in Db.
De CTA op spoor 2 aan de trapzijde vond dat de s3100 tot station Mas als stoptrein reed...
Tevens had de CTA op spoor 1 het idee dat de s3100 eindigt in Ah ipv Nm.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Dexter » Zo 18 Apr 2010, 13:01

Toch is er ooit eens een reizigerstrein vanaf spoor 20 richting het zuiden vertrokken uit Ddr. Er was een jaar of 5 geleden eens een enorme versperring en er is toen s'avonds een (toen nog) serie 2400 ingelegd via Bd - Ht - Ut naar Asd. Die moest dus wel eerst de oprit van de brug oprijden en kopmaken, dat alles met reizigers aan boord. Voor zover ik weet is rangeren met reizigers aan boord niet toegestaan, maar deze situatie was dan ook wel erg uitzonderlijk.
Vallend blad maakt rails glad.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast