OVer je Reiservaringen in maart 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ruben »

Dit is de eerste maand dat alle reiservaringen die je hebt in 1 topic geplaatst kunnen worden. Graag hierbij aandacht voor het volgende, om het voor iedereen leuk en leesbaar te houden:

:arrow: Gaat je bericht enkel over afwijkend materieel dat je onderweg heb gezien, plaats dit dan in het topic:
OVer Afwijkingen in Materieelinzet

:arrow: Gaat je bericht enkel over een vreemde omroep, niet kloppende CTA's, koersaanduiding, vertrekstaat of een andere misser in de reisinformatie? Plaats dit dan in het topic:
OVer Missers in de Reisinformatie

:!: Voor dit topic geldt: het gebruik van posticonen (de trein, metro, tram en bus waar je uit kan kiezen bij het plaatsen van een bericht) is verplicht, wanneer je reiservaring slechts betrekking heeft op 1 soort van vervoer. Voor multimodale reizen hoeft er geen posticoon gebruikt te worden. Reageer je op een bericht dat voorzien is van een icoon, gebruik deze dan ook naast jouw bericht.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Klaasje »

Vanmiddag had ik op de terugweg naar huis vanuit Amsterdam naar Almere bus 5713 op lijn 152. Er waren twee dingen nogal opvallend aan deze reis:
1. De Infoxx is uitgevallen waardoor ik in Almere niet kon uitchecken. Toevallig weet ik dat de enige vorige keer dat ik niet kon uitchecken het bij precies dezelfde bus met precies hetzelfde probleem was. Is 3 maanden niet genoeg om er even naar te kijken? :neg:
2. De chauffeur was een beetje vreemd. Reed heel rustig door Amsterdam. Rustig over de A10 en het eerste stuk A1. Toen we bij de Maxisweg waren trapte hij het gas in alsof hij nogal wat vertraging had. Hard rijden is op die weg niet bepaald aan te raden. De aankomst bij Muiden P+R was -8 minuten :!: Na te hebben gewacht op aansluitende bussen vertrokken we 5 minuten te vroeg :!: . Nou vind ik dat niet zo erg, maar je zal maar net die bus moeten hebben van die halte. -O- Nadat je alles gehad denkt te hebben... Remde hij in Almere zelf een paar keer erg laat en hard terwijl de hij al veel eerder wist dat die zou moeten gaan stoppen. Ik hoop dat hij dat niet vaker doet en vandaag gewoon een bad-hairday heeft. Anders hoeft hij mij niet zo nodig van A naar A te rijden :N
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 01 mar 2010, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht verplaatst naar het juiste topic
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Misschien moet het in een ander topic mijn post, maar aangezien ik helemaal niets om bijzonderheden met bussen/trams etc geef, vind ik het erg jammer dat de 2 topics zijn samengevoegd. Nu moet ik tussen een hoop voor mij oninteressante berichten door de leuke verhaaltjes uitfilteren.
(en is het naar mijn mening ook moeilijker om over een spoorse gebeurtenis een beetje overzichtelijk door te praten, als er telkens verhalen over de stadsbus van bv Dordrecht of Nijmegen tussendoor komen)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Wubbo »

Klopt, zie hier! :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Etienne »

Vandaag had de chauffeur van lijn 83 (Assen <> Roden) er wel zin in, hij scheurde lekker door de bochtjes in al die plattelandsdorpjes, echter in Steenbergen ging het fout. Hij reed te hard tegen een drempel op, waardoor de bumper met een grote klap er tegenaan kwam :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daantje »

Toen ik vanavond uit Delft met de s5100 rond 17.30 uur aankwam bij Rotterdam Centraal viel me op dat op de boog van Schiedam Centrum richting Utrecht een (defect?) treinstel stond. Het waren twee mDDM stellen met tussenin een loc. Voor zover ik kon zien zaten er geen reizigers in.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Freek »

de machinist van de t3645 was vergeten dat hij een VIRM-VI reed in plaats van een VIRM-IV. In Arnhem werd te vroeg gestopt waardoor de achterste deur nog wel langs het perron stond, maar binnen het bouwterrein/achter een bouwhek. Nadat wachtende passagiers in- en uitgestapt waren werd de trein naar voren gezet om vervolgens de tijd vol te maken tot vertrektijd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

Tijdens mijn fietstochtje door Amsterdam zag ik eerst op afstand een blokkendoos met graffiti. Komt niet vaak voor dat die troep op trams wordt gespoten :shock: Ik weet ook niet of hij in dienst was, maar hij ging van de Wijttenbachstraat naar de Oosterpark.

Daarna zag ik ook nog de 813, dat is de reclametram, die midden op de kruising Wijttenbachstraat/Linnaeusstraat/Oosterpark tot stilstand moest komen voor een taxibusje. Toen hij weer verder kon rijden, slipte de wielen van de eerste as, die draaiden sneller dan de tweede as. Het klink ook alsof de rem er nog opstond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door --Stefan-- »

Stond gisteren met Ardan op de Cxx Ferry te wachen op Amsterdam CS en toe kwam er een VIRM voorbij met daaraan vast een ICM. (Tenminste, dat leek heeeel erg zo).
Kan dat?
3 0 7 9
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door MdJ »

Jawel, overbrenging van de m4203 door de m8651 van Onnen naar Haarlem. Het ICMm-IV'tje had weer eens problemen :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Joshua »

ICM en een VIRM aan elkaar. Jammer dat ik het niet heb gezien.
Heb wel ooit een Wadloper en een een DM'90 aan elkaar gezien. Maar dat is naar mijn weten niks bijzonders.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Mark »

Kwam regelmatig voor, net als ICM+DM'90 nu vaak voorkomt tussen Hgl en Zl als overbrenging :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door reisthijs »

Niet helemaal 'net als' - Buffels en Wadlopers kunnen samen in treinschakeling rijden en zo'n combinatie werd soms gewoon in de normale dienst ingezet. Bij de andere voorbeelden hier wordt er een treinstel gesleept, dat kan dus alleen als overbrenging.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

Vanwege een ongeluk op de Middenweg (Foto zie hier) reed tramlijn 9 niet tussen Diemen en de Wijttenbachstraat, maar vanaf de Linnaeusstraat naar de Wijttenbachstraat, Insulindeweg en Flevoweg naar de keerlus bij het Flevopark, dit werd ook netjes op de trams in het centrum getoond.
Laatst gewijzigd door Suus op di 02 mar 2010, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Mark »

Vandaag pendelden er in de avondspits weer bussen van Syntus tussen Hgl en Es, terwijl het treinverkeer ook reed. De bussen zaten goed vol.

Edit: zag dat er eerder vanmiddag wel een aanrijding Hgl-Es was, denk dat het de naweeën daarvan waren.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

Ik zat vanmiddag in 'de internationale' naar Schiphol, maar bij Hilversum (tweemaal drietalig) omgeroepen dat de trein niet in Dvd en Asdz zou stoppen vanwege een wisselstoring (bij de Duitse omroep moest de conductrice even hard nadenken wat het Duitse woord voor wisselstoring was, ze maakte er maar 'Weichen.. störung' van). En we werden omgeleid over Centraal, waar we over spoor 12 doorkwamen. Best geinig om daar zonder stoppen doorheen te rijden. En om praktisch non-stop in de Duitse trein 20 km door Amsterdam te scheuren.

(waauw mijn 900e berichtje hiero alweer *O* )
Ik doe ook maar wat
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door mb90 »

Vanmorgen was er op de vroege morgen al meteen sensatie in de tram. Ik stapte niets vermoedend om 7:02 uur bij Rotterdam Centraal tram 25 richting Schiebroek in, totdat ik ineens een man flink zag schelden tegen de conducteur die daarna 2 collega's erbij had gehaald. De man bleek geen kaartje te kunnen kopen en bleef maar door janken tegen de conducteur, totdat er ineens een vrouw opstond en liet zien dat ze een agente in burger was. Een topactie. :pos:
Ze nam gelijk het woord over. Eerst vriendelijk met het vragen om uitleg, maar toen dat niet kwam werden haar collega's erbij gehad. In de tussentijd waren de deuren vergrendeld, dus ontsnappen had geen zin. Om 7:10 uur kwamen de agenten de tram binnen en na wat tegenstribbelen (de boeien zaten te strak enz.) verliet hij eindelijk de tram.
Om 7:15 uur konden wij weer vertrekken, maar toen kwam de volgende tram naast ons staan. Daardoor moest iedereen in die tram overstappen, zodat mijn tram de opgelopen vertraging (zo'n klein kwartiertje) in kon lopen door buiten dienst naar Schiebroek te gaan. Tijdens het overstappen zag de conducteur er best aangeslagen uit, want normaal is hij altijd wel goedlachs op de vroege morgen. Helaas waren er uiteraard weer mensen die tijdens het overstappen nog dingen liepen te roepen naar hem over de opgelopen vertraging hierdoor, maar die werden door de RET-ers terecht morgen en in juni naar de stembus verwezen. 8-)
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Etienne »

Nu alweer een aanrijding op de spoorlijn Eindhoven - Venlo -O-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door BR628 »

Ardan schreef:ze maakte er maar 'Weichen.. störung' van).
Toevallig wel het juiste woord :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

Klopt, maar het kostte haar heeel veel nadenkwerk.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Heb al veel nationaliteiten gehad voor wat betreft buschauffeurs, maar vandaag was volgens mij toch wel voor 't eerst dat ik 'n Italiaan had... wel een klantvriendelijke. Er reisde een zeer slechtsziend meisje met de bus die ik had naar Papendrecht die niet alleen geholpen werd met in- en uitchecken, maar in Papendrecht zelfs door de chauffeur naar de bus waarop ze wilde overstappen gebracht werd.
Was nog 'n heel gedoe: eerst oversteken waarbij net voorkomen werd dat ze de oprit van de N3 opliep, waarna de chauffeur weer snel terug moest rennen om de aansluitende bus die al aan kwam rijden op te roepen. Maar het kwam met deze hulp allemaal keurig voor elkaar, het laatste stukje ook nog met hulp van de chauffeur van lijn 16. Da's nou tenminste klantgerichtheid :pos: Eigenlijk zouden ze alle chauffeurs zo moeten zijn, maar da's helaas niet zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Meltrain »

Vanochtend een grote controle actie in tram (en ik gok ook bus) bij halte Smeetslandsedijk.
Er werden sowieso een paar (vermoedelijke) zwartrijders uit de tram gehaald, alleen was het wat minder praktisch dat er daardoor eventueel wel andere (zwartrijdende) mensen zomaar konden uitstappen, zonder langs een controleur te gaan. In de praktijk gebeurde dat niet, zo ver ik kon zien.
Deze grap leverde ongeveer +5 op, maar met een beetje rennen, had ik mijn t5020 nog wel gehaald.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

Vandaag de volledige omloop van lijn 249 (Duivendrecht - Weesp) kunnen reconstrueren :lol:

De buslijn rijdt met één gelede bus, en na afloop rijdt deze bus buiten dienst naar de Th K van Lohuizenlaan‎ waar hij verder gaat als lijn 22 Indische buurt 0 Spaarndammerbuurt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Justin »

Zo, ik dacht eventjes de Fyra van 13:26 (t1038) te nemen, kwam van een koude kermis thuis. Niet alleen schrok ik van de toeslagprijs (€7.40 enkeltje Asd-Rtd), maar ik stond in z'n totaal 157 minuten vast (aankomst Rtd 16:44 ipv 14:07).

Eerst reden we sowieso al wat langzaam over de HSL omdat de Thalys (t9338) wat problemen hadden, en die uiteindelijk met +15 in Rtd binnenkwamen. Op dat moment stonden we voor de laatste tunnel/kruising met RSR. Algauw we nabij Rhsla waren (met uitzicht op alle treinen Rtd-Gd e.v. v.v.) hadden wij nu een technisch defect. En toen was de bovenleidingspanning weg. Fijn, stonden we daar lang. Ondertussen was trein t1042 ook achter ons gaan zitten... (die ook geen kant op kan).

Op een gegeven moment werd besloten een Leeg Mat te gaan komen, direchter achter Thalys t9346 (met +6, het was toen 16:00 inmiddels) die linkerspoor mocht rijden. Eerst zou die trein t1042 evacueren (die bij Zoetermeer ergens gestrand waren), en daarna waren wij aan de beurt...

Afijn... zou om 14:45 thuis komen. Niet om 17:45 :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

Hmmm, vlak voor Rtd hebben --Stefan-- en ik maandag ook vast gestaan... dat was alleen maar 10 minuutjes.
Laatst gewijzigd door Geert op wo 03 mar 2010, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: posticon
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten