OVer je Reiservaringen in maart 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door tsov »

Ohja, idd, de 7900 was een 12m-bus. De andere B79's die bij streekvervoerders in dienst kwamen waren 10m's.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Volgens het bijschrift is er van deze variant alleen aan het GVA (Arnhem dus) een grote serie diesel- en trolleybussen geleverd.
Ook de diesels van het GVA zijn trouwens aardig aan het dwalen geweest als proefbussen, hier zo'n ding in Dordrecht...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Stefan »

Ik heb net een aardig goedkoop ritje gemaakt met lijn 160 van Heinenoord naar Zuidplein. Ik kwam uit Numansdorp met de 164 en stapte over op Heinenoord, Busstation. Ik checkte volgens de CiCo's in op de halte "Goudswaard, Nicolaas van Puttenstraat" en op Zuidplein stonden die dingen er nog steeds op. Aangezien het een overstap was heb ik geen instaptarief betaalt, resultaat: Een ritje van €0,08. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Resteert de vraag waarom je nog € 0,08 betaald als je op dezelfde halte in- en uitcheckt, dat zou logischerwijs toch € 0,00 moeten kosten?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door STF »

Omdat de vloerbedekking in de bus slijt?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:Ook de diesels van het GVA zijn trouwens aardig aan het dwalen geweest als proefbussen, hier zo'n ding in Dordrecht...
Afbeelding
Goh nooit geweten dat er zo'n ding in Dordt heeft proefgereden, leuk om te zien.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

In Leiden Centraal vermoed ik later vandaag livemuziek. Vanochtend waren ze al het podium aan het opbouwen op de eerste verdieping van de stationshal, en de geluidsinstallatie werd al uitgebreid getest. Leuk :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ruben »

De s1700 van 10:07 Amf --> Es ging naar +5 zonder omroep. De HC van de aansluitende s700 riep dat ze gingen wachten op de s1700 om vervolgens na 2 minuten met gierende wielen alsnog weg te rijden. Oorzaak: s1700 had inmiddels +10, wederom zonder omroep. Dat tuffie nog leeft werd duidelijk toen een andere trein wel omgeroepen werd.
Ding kwam uiteindelijk binnen, nu wel een handmatig omroepje, maar vertrok nog niet. Mededeling dat 1 treinstel defect is en afgekoppeld moet worden. Verzoek tot evacuatie. Sinds dat het voorste van de vier treinstellen betrof, als enige eieren voor mijn geld gekozen en de licht vertraagde s2800 naar Dv genomen op spoor 2. Toen die wegreed zat het voorste stel bij die ander nog altijd eraan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

In Alkmaar vertrokken er vanmiddag alleen maar treinen van spoor 4 en 5. Amsterdam- Nijmegen en Haarlem- Den Haag van spoor 5 en naar Hoorn en Den Helder van spoor 4. Op spoor 3 stonden 2 lege IRM 4tjes. Spoor 2 en 1 waren leeg. 2 uur later was het nog precies zo, inclusief dezelfde IRM 4tjes op spoor 3. Wat er van de s800 terecht is gekomen geen idee, beide keren was ik er zo tussen 05 en 20 over het uur, en waren de CTA's op spoor 1 blanco.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Tochjo »

Thijs schreef:In Deventer is de overstap vanuit Zutphen richting Amersfoort 27 minuten. Waarom reisde je niet via Klarenbeek? Zowel in Zutphen als Apeldoorn snelle overstappen richting het westen.
Helaas houdt mijn kennis van het openbaar vervoer vrij snel op ten noorden van Arnhem, zowel op het gebied van treinseries en spoorlijnen als op het gebied van dienstregelingen. Het omreisadvies was via Deventer, dus dat heb ik maar gevolgd. Het plan is wel om op korte termijn wat te verbeteren aan de hiaten in de spoorkaart en dienstregelingen in mijn hoofd, want ook mijn ervaring is dat het goed van pas kan komen zelf na te denken bij verstoringen ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Geen idee wat er met de t2856 aan de hand is geweest vandaag, maar hij hield de boel aardig op vanmiddag... ding reed met +10 achtervolgd door de t9756 met +8 en daar achteraan hobbelend de t12756 die ik had met inmiddels ook +5. Ze hebben 'm in ieder geval wel snel weten te keren want met laatstgenoemde trein konden we in Rotterdam vrijwel direct binnenkomen, d'r moest alleen een iets vertraagde s4000 voor ons langs.

Een aantal toeristen in de t2167 heeft daarnaast vandaag een wat groter deel van Nederland te zien gekregen als hun bedoeling was. Ze wilden naar Delft vertelden ze de conducteur toen die net na vertrek uit Rotterdam Centraal langs kwam, dat werd dus vanaf Dordrecht weer terugreizen voor hen. En dan hadden ze nog het geluk dat ze een aantekening op 't kaartje kregen en geen nieuwe hoefden te kopen (of een boete kregen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Ehm ja, laten we het een opvallend kleurtje noemen... de OV-chipkaart V-IRM :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

Eh. Is dat OV-Chip roze :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Mark »

Ze hadden het beter bij een paar kleine stickers kunnen laten zoals sommige bussen hier ook hebben...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Dexter »

Nou ik vind anders dat ie 't aardig kan hebben. :wink: Enig idee welk stelnummer dit is? Lijkt me dolletjes om eens mee te rijden! *O* Ik heb nog ergens een bijpassend roze NS-fluitje liggen, die ze uitdeelden op Asd tijdens de gay-pride. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

9524 :wink: Vanavond ingezet in de s3100/s3500, morgen wie weet weer... :wink:
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door --Stefan-- »

En ik maar denken dat die alleen maar bestond op het grote scherm in de hal van Utrecht Centraal :P
Daar wil ik wel een ritje mee maken *O*
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Na de roze bussen nu ook roze treinen :P

Weet iemand trouwens wat er aan de hand is tussen Leiden en Utrecht? Kleine tot redelijke vertragingen op deze lijn vanavond, mijn trein vertrok met +5 uit Leiden (daardoor gelukkig wel gehaald, dus ik vond het niet erg). Maar de t8878 rijdt bijvoorbeeld met +15 rond en nog meer treinen met +5 zo te zien...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Raymond »

Een fietster dacht het in Breda te winnen van de bus. Op een voorrangskruising waar ze geen voorrang had vlak voor de bus langsgaan waardoor de gelede bus vol met staande passagiers een heftige noodstop moest maken van 50 km/u naar 0. Vielen wel wat mensen om daardoor. Als die bus niet harder had geremd was de fietster overigens aangereden..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

@Geert: Bijna onoplosbare vertragingen vermoed ik, vanochtend was het al kommer en kwel in Alphen aan den Rijn... De s8800 richting Utrecht was om 8:38 al vijf minuten vertraagd, en daarvoor had er al een s19500 richting Gouda vijf minuten vertraging. Daardoor liep de s19500 naar Leiden ook vertraging op, en daardoor de volgende s19500 richting Gouda ook weer bij Zoeterwoude. Daardoor kwam de s19500 te laat aan in Leiden, en had de s8800 richting Utrecht weer een kleine vertraging opgelopen bij (voormalig) Leiden Goederen.

Het is goed mogelijk dat omdat de s8800 bij Bodegraven vijf minuten vertraging had de s8800 richting Leiden ook weer vijf minuten vertraging opliep. Ik weet niet of deze cijferbrij nog te volgen is, maar het moraal van het verhaal: Een tweede spoor tussen Leiden Centraal en Woerden is van harte welkom *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Bee schreef:maar het moraal van het verhaal: Een tweede spoor tussen Leiden Centraal en Woerden is van harte welkom *O*
Dat sowieso natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

Die ovc-VIRM... ik vind roze geen verkeerde kleur, maar dát roze wel... krijg er kiespijn van. Toch ga ik hem morgen maar eens proberen op te zoeken.
Zucht. De t783 zat van Ndb tot Hvs achter twee andere vertraagde treinen te hobbelen, waardoor er 9 minuten vertraging ontstond. Gevolg: 20 minuten om me heen gapen in Amersfoort, en in Deventer naar huis lopen ipv de bus.
Vandaag een flink rondje Randstad gedaan. 's Ochtends vroeg via Arnhem naar Rotterdam, me daar enkele uren vermaakt, en toen naar Amsterdam per Benelux, stukkie metro, en per s3000 naar Heerhugowaard. Ik dacht me te herinneren dat er een goede overstap was aldaar richting Hoorn, maar nee, die bleek dus 24 minuten te zijn. Sta je daar wortel te schieten in de kou en de regen en de wind, met een gratis jengelende schoolklas erbij. Die trein naar Hoorn kwam met +5 aanzetten, maar moest toen blijven staan om op de tegentrein te wachten, waardoor we met +16 koers zetten naar Hoorn. Is die dienstregeling dan zó gevoelig dat bij een kleine vertraging het kruisen al meteen wordt verplaatst van Obdam naar Hwd? In die sneltrein Gvc-Hoorn (serienummer weet ik zo niet) zag ik trouwens minstens 3 nieuwe VIRMpjes, ik dacht dat het DDAR-spul er alleenheerschappij had.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

In die sneltrein, de s3400, hoort een mix te rijden van DDAR en VIRM. Wat je gezien hebt is dus geheel volges plan ;).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

ziggy schreef:9524 :wink: Vanavond ingezet in de s3100/s3500, morgen wie weet weer... :wink:
Ik zag hem een kwartier geleden vertrekken uit Utrecht centraal naar Den Haag centraal. Ziet er goed uit moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

Als s2000 zeker?

Nou Ardan, dan kan je in Utrecht, Den Haag en Leiden (s8800) gaan zoeken :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten