OVer je Reiservaringen in maart 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Misschien had het al geholpen als de ARGOS borden e.d. hadden vermeld dat "door vandalisme" er geen treinverkeer is o.i.d. Details kun je dan nog steeds voor je houden als NS/Prorail.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

De forumleden in Amsterdam hebben weer wat om te spotten. Blokkendoos 781 is nu volledig roze beplakt voor de Giro d'Italia.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Vond 't eigenlijk wel 'n mooie actie van de chauffeur van m'n bus naar huis vanmiddag... op 't station stapte een mevrouw met twee kinderen in en dat was er eentje van het type "strippenkaart op de betaaltafel en geen woord zeggen". Daarop stempelde de chauffeur het maximaal mogelijke aantal zones (twee) voor deze rit af. En toen kon ze ineens wel praten... ze vond dat het niet klopte. Een correctiesticker kreeg ze echter niet, dan moest ze voortaan maar wat zeggen aldus de chauffeur :P

En lezen blijft natuurlijk moeilijk... bij de stadsbushalte Ziekenhuis Dordwijk had men niet alleen een "Halte vervallen"-zak over het haltebord gehangen, maar zat er zelfs eentje om de DRIP heen en was er eentje over het bord met vertrektijden geplakt. Desondanks zaten er nog mensen te wachten die kennelijk niet gelezen hadden dat ze vanwege een omleiding bij de streekbushalte om de hoek moesten instappen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

t2160 heeft 40 minuten vertraging opgelopen bij Dordrecht. In Rotterdam is ie gecombineerd met de t2162 die nu dus met 12 bakken rijdt en 11 minuten vertraging.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daantje »

Geert schreef:
Dexter schreef:De trein in kwestie was over een stapel stenen heen gereden die op het spoor was gelegd, dus alle vertragingen en andere bijkomende ellende hebben we aan een stel vandalen te danken. :neg: En dan is het nog 'boffen' dat zich geen ontsporing heeft voorgedaan.
Dit is niet uitgebreid gemeld in het nieuws. Kan het wel begrijpen (om anderen niet op ideeen te brengen), maar nu was het weer "k*t NS" en dergelijke, terwijl die er niets aan kon doen...
Mja, ik kan er niet meer zo mee zitten. Op het werk vonden ze het geen probleem, een ander staat bijna dagelijks in de file en is daarom later en het was eigenlijk best gezellig zo :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Wubbo »

NS was lekker bezig vanmiddag. Geert en ik wilden de trein nemen van 12.14 uit Utrecht naar Den Haag. Al iets te laat kwam de trein uit Amersfoort binnen. 3 stellen ICM, waarvan de middelste met niet ingestelde of defecte displays. Uit voorzorg dus maar in het (bij vertrek) voorste stel gaan zitten. Toen we een paar minuten zaten, en het vertrektijd was, een omroepbericht: 'Dames en heren, hier volgt een correctie op een vorig omroepbericht, het voorste treinstel, met nummer 4230, zal gaan rijden als Intercity naar Rotterdam Centraal, en de achterste twee treinstellen met de nummers 4068 en 4211 gaan naar Den Haag Centraal'. De verwarring werd dus nog groter. Gelukkig zaten wij achterin het voorste stel, en zaten we dus binnen no-time voorin het middelste stel. Toen we uiteindelijk vertrokken (met zo'n +7) gingen we natuurlijk gewoon met de voorste twee treinstellen, de 4230 en de 4068 dus, naar Den Haag.

Gelukkig werden de stoptreinen keurig vastgehouden voor ons, en kwamen we dus nog maar met +2 aan in Den Haag.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Kortom: een conducteur die de stelnummers van het voorste en achterste treinstel had verwisseld dus. Gevolg: vier treinen met vertraging (de s4000 stond bij Woerden al op het Haagse deel te wachten en het deel naar Rotterdam moest nog komen, en de s9800 is ook te laat vertrokken). Bedankt...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

De s4000 wordt bij vertraging na het Haagse en voor het Rotterdamse deel uit gestuurd... zie ook een berichtje van mij daarover enkele weken geleden. Dat zorgt dan voor nog meer vertraging overigens, dus in dit geval ook niet de ideale optie (d'r was al zoveel vertraagd immers).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Dat is niet altijd zo. Ook regelmatig meegemaakt dat de s4000 na het Rotterdamse deel van de NO vertrekt uit Woerden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Afhankelijk van of de trdl het door heeft dus kennelijk, probleem is immers dat je 'm na Woerden niet zo makkelijk meer voorbij komt.
Wil je namelijk bij Gouda Goverwelle inhalen dan moet je dat snel doen om niet al teveel vertragingen te veroorzaken, maar daarbij heb je last van het vertraagde Haagse deel wat de kans groot maakt dat je in het verlengde van spoor 4 te Gdg achter de s9800 komt te hangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

Vanmorgen in Zoetermeer was er ingangscontrole op het station, in verband met het hardstylefestival Knock Out!.
Wat ik wel gek vond... bij de kaartautomaten kon je niet meer pinnen, bij geen enkele niet. En dat was enorm onhandig voor diegenen, waaronder Vriend R. en Vriend J., die nog geen kaartje voor de terugreis hadden (Vriendin M., Vriendin E. en ik hadden gelukkig een weekendretour) Geen flauw idee waarom dat zo was, ze zullen de pinfunctie wel expres van de automaten hadden gehaald (chippen en muntgeld kon nog wel), maar ik kan er geen reden voor bedenken. Je kon biljetten voor kleingeld wisselen bij een NS'er. En toen zijn kleingeld op was, schreef hij zelf vervoerbewijzen uit.
(ben blij dat we snel weg waren uit de Silverdome, ik wil niet weten wat het voor toestand was toen de hele meute eraan kwam..)

Oh ja! De pendelbussen waren trouwens Citaro-G's van Arriva (met toepasselijk 'Prettige Feestdagen' op de film')
1 - Ik dacht dat Qbuzz en CXX in Zoetermeer reden? Of heb ik dat nou verkeerd?
2 - Naar mijn weten is er niks mis gegaan, maar ik vind het wel zonde om gloednieuwe Citaro's voor evenementenpendelverkeer in te zetten... Of hebben ze daar geen oudere gelede bussen?
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door STF »

Heb jij allemaal criminelen als vrienden gezien die afkortingen? :wink:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door tsov »

Pendels worden volgens mij aanbesteed. In ieder geval rijdt Arriva bijvoorbeeld ook voor Dance Valley (in Spaarnwoude, ook niet echt Arriva-gebied) en Connexxion rijdt altijd voor de open dagen van het leger.
Zo heb ik ooit eens deze foto kunnen maken:
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:Oh ja! De pendelbussen waren trouwens Citaro-G's van Arriva (met toepasselijk 'Prettige Feestdagen' op de film')
1 - Ik dacht dat Qbuzz en CXX in Zoetermeer reden? Of heb ik dat nou verkeerd?
2 - Naar mijn weten is er niks mis gegaan, maar ik vind het wel zonde om gloednieuwe Citaro's voor evenementenpendelverkeer in te zetten... Of hebben ze daar geen oudere gelede bussen?
Voor dergelijk pendelvervoer wordt gewoon een uitvraag gedaan en degene die het beste bod doet mag het dan uitvoeren. In dit geval zal dat dus Arriva Touring geworden zijn die daar dan weer bussen van Arriva OV voor heeft geleend.

Zo gloednieuw zijn die dingen trouwens niet, de nieuwsten zijn van 2005. (Als het Waterlandse wagens waren tenminste, ze kunnen ze tegenwoordig ook uit 't Zuid-Hollandse Meerkerk laten overkomen en dat zijn iets oudere wagens)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

Reiziger Ddrs schreef:
Ardan schreef:Oh ja! De pendelbussen waren trouwens Citaro-G's van Arriva (met toepasselijk 'Prettige Feestdagen' op de film')
1 - Ik dacht dat Qbuzz en CXX in Zoetermeer reden? Of heb ik dat nou verkeerd?
2 - Naar mijn weten is er niks mis gegaan, maar ik vind het wel zonde om gloednieuwe Citaro's voor evenementenpendelverkeer in te zetten... Of hebben ze daar geen oudere gelede bussen?
Voor dergelijk pendelvervoer wordt gewoon een uitvraag gedaan en degene die het beste bod doet mag het dan uitvoeren. In dit geval zal dat dus Arriva Touring geworden zijn die daar dan weer bussen van Arriva OV voor heeft geleend.
Hmm okee. En wie regelt dat dan? De organisator van het evenement, in dit geval b2s, of de concessiehouder? Op mijn kaartje van de pendelbus staat in ieder geval geen b2s, geen Arriva, maar wel Traffic Support Events. Heb er trouwens niet op gelet wat voor pakkie de chauffeurs droegen.
Reiziger Ddrs schreef:Zo gloednieuw zijn die dingen trouwens niet, de nieuwsten zijn van 2005. (Als het Waterlandse wagens waren tenminste, ze kunnen ze tegenwoordig ook uit 't Zuid-Hollandse Meerkerk laten overkomen en dat zijn iets oudere wagens)
Wagennummertje was 4xx, wat ik in de gauwigheid kon zien.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Traffic Support Events zal wel worden ingehuurd door de organisator van het evenement om het vervoer te regelen :wink:

Een Citaro G met 4xx als nummer is er overigens eentje van TCR. Komt uit Heinenoord dan zeer waarschijnlijk, ze hebben er twee en de andere rijdt op Ameland namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

Zou goed kunnen, ik zag ook nog een ander logootje op de bus staan. En ik zag ook nog een andere soort bus, die leek heel erg op een Wright maar hij was geleed. Is dat nou zo'n Dennis-geval? Kon het niet goed zien in het donker. Ben in ieder geval blij dat we daar niet in hebben hoeven zitten.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Hmm, een gelede Wright... die ken ik nog niet, ook 'n gelede Dennis niet. Maar aangezien TCR er reed kan het best wel eens een O405NG geweest zijn
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

Een gelede Scania. Die mogen van mij meteen door de shredder trouwens, slechtste bus ooit :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door --Stefan-- »

Mee eens, zijn echt klotedingen. Net als de Wright en Dennis bussen.
Op de brandstapel allemaal :roll:
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Een gelede Scania. Die mogen van mij meteen door de shredder trouwens, slechtste bus ooit :neg:
Klopt, dat is echt troep... :shock:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Ardan schreef:Vanmorgen in Zoetermeer was er ingangscontrole op het station, in verband met het hardstylefestival Knock Out!.
Wat ik wel gek vond... bij de kaartautomaten kon je niet meer pinnen, bij geen enkele niet. En dat was enorm onhandig voor diegenen, waaronder Vriend R. en Vriend J., die nog geen kaartje voor de terugreis hadden (Vriendin M., Vriendin E. en ik hadden gelukkig een weekendretour) Geen flauw idee waarom dat zo was, ze zullen de pinfunctie wel expres van de automaten hadden gehaald (chippen en muntgeld kon nog wel), maar ik kan er geen reden voor bedenken. Je kon biljetten voor kleingeld wisselen bij een NS'er. En toen zijn kleingeld op was, schreef hij zelf vervoerbewijzen uit.
Klinkt eerder als een pinstoring. Voor chippen en contant geld heeft de automaat geen verbinding nodig met de bank, voor pinnen wel.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:O405NG
*psst* O405GN. :@
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door MdJ »

Reiziger Ddrs schreef:Een Citaro G met 4xx als nummer is er overigens eentje van TCR. Komt uit Heinenoord dan zeer waarschijnlijk, ze hebben er twee en de andere rijdt op Ameland namelijk.
De 412 heeft de zomer op Ameland gereden, maar is toen naar Waterland gegaan om een busje te vervangen (citaro in de fik en eentje doormidden gereden door een DDAR). De 411 zat in de zomer op Terschelling en heeft het daar vrij lang volgehouden.

Op Ameland rijden nu alleen citaro's(?) en gasbussen rond. Volgens mij alleen gasbussen zelfs.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Nu je het zegt ja... in de Hoekse Waard rijdt inderdaad helemaal geen geleed meer sinds de omlegging en opsplitsing van de diverse scholierenlijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten