Pagina 15 van 16

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 06:19
door mb90
De TCR 411 en 412 rijden nu in de Hoeksche Waard. Ik zie ze elke dag op lijn 171 en 172 (Rotterdam - Oud Beijerland) rijden.

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 07:00
door Stefan
De TCR 91 (Ook 'n Citaro G) is er ook nog, net als de TCR 398. Of de 395 er nog is, weet ik zo gauw niet.

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 08:30
door iljitsch
(Is dit alles niet meer iets voor het materieelinzet-onderwerp?)

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 11:07
door Etienne
Vanochtend was er weer eens een controleploeg actief op de RR Erasmuslijn. Dat vind ik nog niet eens zo erg, maar dat de metro daardoor vertraging heeft wat minder :?

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 11:09
door iljitsch
Hoe kom je dan aan die vertraging? Het is alweer wat jaren geleden dat ik controle had in de tram, maar dat ging dan gewoon terwijl de tram reed.

Of belegeren ze in Rotterdam de metro met een cordon ME tijdens de controle, voor alle zekerheid? :shock:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 11:18
door Suus
Metro komt het station inrijden. De controleurs controleren eerst de reizigers die er uit gaan, vervolgens de reizigers die nog in de metro zitten, en daarna gaan ze er weer uit en naar de volgende metro. Dat is iig een tactiek die mij niets zou verbazen, zo lopen alle zwartrijders tegen de lamp.

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 11:41
door Daniel
De t2823 mocht vanmorgen roestrijden bij Woerden-overloop, wat overigens niet gebruikelijk is met die trein (als in, zover ik de afgelopen weken gemerkt heb geen vast roestrijmoment).
Overigens was dat helemaal nog niet zo'n onhandige actie: door het ene minuutje wat dat hooguit kost kwamen we dit keer eens niet al bij Utrecht Terwijde achter de t9823 te hangen maar pas bij het binnenrijden van Utrecht Centraal. En daar levert dat minder vertraging op aangezien je er toch al langzaam rijdt.

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 11:43
door iljitsch
Dan doen ze dat in Den Haag in de tram toch slimmer: controleurs stappen in en controleren tijdens de rit. Nadeel is wel dat mensen de controleurs kunnen zien staan en nog snel uitstappen. Ik snap dus wel dat ze ook degenen die uitstappen controleren (en dus zolang de metro ophouden) maar de metro stil laten staan tijdens de controle van de reizigers die verder reizen is belachelijk.

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 11:45
door Daniel
En dat snel uitstappen zie je dus heel vaak gebeuren. Vond 't altijd wel opvallend in de tijd dat ik dagelijks met lijn 9 reisde in Den Haag... als er maar iets in uniform instapte vloog er het een en ander uit, maar dat waren ook vaak gewoon buschauffeurs op weg naar de garage waar die tram ook langsrijdt :mrgreen:
Overigens is er in Den Haag ook weleens undercover controle, dat werkt natuurlijk wel uitstekend (en die rijden ook gewoon mee)

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 14:35
door MdJ
Soms komen ze gewoon naar je toe...

SVA reed met haar ex-VAD 3931 over de Gildenlaan/Landdrostlaan richting de Lange Amerikaweg (bij de Apd VAM ). Ik vermoed richting A1.

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 15:12
door STF
In Amsterdam zijn ze toch vaak wat slimmer bezig; dan staat zo'n controleploeg in het ballast bed tussen twee haltes in te wachten zodat de zwartrijders niet kunnen vluchten. :mrgreen:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 16:24
door Marc
Vanmorgen weer eens een ritje met ICL, waar ik ruzie had met een prullenbak. In Maastricht wilde ik het lege suikerzakje en het roerstokje weggooien, maar de deksel bleek vast te zitten. Na wat trekken ging de deksel open, maar tegelijkertijd kiepte de prullenbak om, net op de rand van m'n knie. Even wurmen en de prullenbak bleef weer zitten (dacht ik), maar even voor Sittard kiepte het ding weer om (weer op m'n knie). Nu was ik er klaar mee en heb wat geweld gebruikt: een flinke klap op de bovenkant en alles bleef weer zitten...

Weer terug in Maastricht kon ik een verhaaltje schrijven over de Maastricht-Brussel Express: trein t482 reed niet verder dan Luik door defect materieel. Vanuit Luik werd een vervangende trein naar Maastricht ingezet, gereden door een klassiek stel. Trein t463 reed ook niet verder dan Luik (de trein was wel op tijd). Er zou een vervangende trein naar Maastricht rijden, maar dit liep ander af: om 14:55 werd omgeroepen dat de trein uit Luik zou arriveren met +15. Om 15:01 kwam eerst een kalktrein naar Veendam voorbij en daarna gebeurde niets meer. Ergens rond 15:15 werd omgeroepen dat de trein naar "Brussel" ging vertrekken met +20, uiteindelijk om 15:21 reed de trein naar Brussel niet meer. Op realtime.be zag ik dat de vervangende trein met +41! is vertrokken uit Luik...

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 17:14
door Caspar
Vandaag even gaan kijken op Hoofddorp opstel, de bedoeling was de t9200 van 9.54 te nemen in Amsterdam, maar die had een half uur vertraging bij vertrek uit Amsterdam, dus ben ik met een t2100 meegegaan en vanaf Schiphol met een uitlopende t3500.

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 17:34
door webguy
Reiziger Ddrs schreef:Traffic Support Events zal wel worden ingehuurd door de organisator van het evenement om het vervoer te regelen :wink:
Beetje laat, maar inderdaad. Gebeurt ook voor evenementen als Marco Borsato in de Gelredome of de Dam tot Dam loop. Een bedrijf doet alle verkeers/logistieke organisatie. Alles van verkeerregelaars tot parkeren tot pendelbussen regelen ze...

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 17:35
door Gekko123
Gisteravond een lekker reisje gehad... Het begon al goed toen ik in Amersfoort aankwam. De trein waar ik in zat bleek met 15 bakken ICM(m) te rijden (kwam ik pas achter toen de trein nog na de trappen aan de Utrecht-zijde van het perron stopte). Toen ik uit wou checken bij de NS (reis op saldo) weigerde het paaltje dienst. Een andere reizigster probeerde tevergeefs in te checken.
Doordat ik een bus moest halen, maar niet uitgecheckt. Aan de chauffeur gevraagd of ik bij Driebergen-Zeist eruit mocht om even uit te checken en daarna weer verder te reizen met dezelfde bus. Dat mocht gelukkig :pos: Een tijdje later zag ik dat iemand zijn mobiel had laten liggen in de bus :shock:
Tevens kwam ik er in Amersfoort achter dat één van de oortjes van mijn mp3-speler het niet meer doet -O- :X

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 19:10
door webguy
Vandaag een instructierit in de normale dienst op lijn 4 in Ede (Veldhuizen). Een reguliere chauffeur (zie 'm vaker) in uniform stond er de hele tijd bij, maar de chauffeur achter het stuur had gewoon z'n normale kleren aan.

Oh, en bus 5201 rijdt nog, een trolley hier in Arnhem, maar dat was ooit een prototype die nooit gemoderniseerd is verder geloof ik, want die heeft nog zo'n magneet-flipper-display en oude stoelen met zwarte bekleding.

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 19:11
door Daniel
Krijg toch wel het idee dat er iets niet helemaal goed gaat met het IRM momenteel... afgelopen vrijdag werd in Rotterdam al vervangend materieel ingezet voor de t2165 en werd de complete oorspronkelijke trein van 12 bakken afgerangeerd en vandaag werd dan weer het achterste stel van de t2165 in Rotterdam afgerangeerd.

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 19:43
door Ennes
iljitsch schreef:Dan doen ze dat in Den Haag in de tram toch slimmer: controleurs stappen in en controleren tijdens de rit. Nadeel is wel dat mensen de controleurs kunnen zien staan en nog snel uitstappen. Ik snap dus wel dat ze ook degenen die uitstappen controleren (en dus zolang de metro ophouden) maar de metro stil laten staan tijdens de controle van de reizigers die verder reizen is belachelijk.
Het is ook nooit goed hè!

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 21:01
door Geert
Ik vind het wel een prima zaak eigenlijk. Anders glippen de meeste zwartrijders er alsnog doorheen...

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 21:31
door ODRAIL
Bee schreef:Metro komt het station inrijden. De controleurs controleren eerst de reizigers die er uit gaan, vervolgens de reizigers die nog in de metro zitten, en daarna gaan ze er weer uit en naar de volgende metro. Dat is iig een tactiek die mij niets zou verbazen, zo lopen alle zwartrijders tegen de lamp.
soms controleren ze ook 1 rijtuig (tijdens de rit) en op het volgende station herhalen ze de hierboven geschreven procedure. de meeste vertraging ontstaat vaak bij een onwillige zwartrijder.

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 23:19
door Suus
Op het station van Diemen een interessante discussie met een andere (beeldschone) studente: Met een OV mag je iemand met korting meenemen in de trein. Maar mag die persoon dan ook op een roze strippenkaart meereizen in de trein?

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: ma 29 mar 2010, 23:27
door Geert
Nee.
NS schreef:Samenreiskorting wordt gegeven op de volgende kaartsoorten: Enkele reis, Dagretour en Weekendretour.

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: di 30 mar 2010, 20:54
door Daniel
Geen idee welke taal dit was via de omroep bij aankomst met het ICMm-trio van de t20554 op Rotterdam Centraal: "PieeeeeeeepPieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeepPieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep" :mrgreen:

Daar ging duidelijk iets niet helemaal goed, vanmorgen trouwens ook al zo'n lekkere piep door de omroep (toen met 2x ICMm) maar daar was het nog verstaanbaar. Wel in dat bewuste geval vervelend dat het net een HC was die keurig alle overstapmogelijkheden in tweevoud omriep... dan doet 't toch wel pijn aan je oren met de tijd die dat bij Utrecht Centraal kost.

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: di 30 mar 2010, 21:25
door Suus
Een tijd geleden constanteerden tsov en ik dat we nog niet eens het volledige Amsterdamse tramnetwerk compleet hadden bereden. Vandaag was dan ook onze missie om dat voor elkaar te krijgen. Helaas hebben we het karwei niet kunnen afmaken, om zes uur vonden we het wel mooi geweest en hebben we nog drie trajecten van vijf lijnen even uitgesteld. Het had allemaal wel gekund als we wat langer waren doorgegaan en onderweg niet wat tegenslagen hadden.

Zo hadden we net een tram 9 te laat en misten we een rit van de 66, waardoor we ongeveer twintig minuten bij de Vinkenbrug in Diemen hebben gestaan. Daarna waren we met de 26 op weg naar de stad toen we maar liefst dertien minuten stilstonden bij de Zuiderzeeweg. Er werd niet heel duidelijk over gedaan behalve dat we nog even moesten wachten op toestemming om de tunnel in te rijden. Nadat een motoragent de tram was binnengegaan en een man met een blikje Smirnoff Cola en een fles wijn op een bakje van de abri had gezet, kon de rit verder gaan.

Verder nog bereden:
2: Nieuw Sloten - Westermarkt
3: Zoutkeetsgracht - De Clercq
7: Slotermeer - De Vlugtlaan
9: Spui - Diemen Sniep
10: Van Hallstraat - Rozengracht
13: Rozengracht - Geuzenveld
14: De Clercq - Slotermeer
17: Ruimzicht - Dijkgraafsplein - Ruimzicht
25: PTA - CS
26: IJburg - Muziekgebouw
(delen ervan hadden we natuurlijk al gehad)
Wat nog ontbreekt bij beiden:
7/14: Flevoweg - Flevopark
16/24: Metro Amstelveenseweg - VU Medisch Centrum
25: Victorieplein - President Kennedylaan

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Geplaatst: di 30 mar 2010, 21:50
door Daantje
Leuke missie iig! Komt er nog een verslagje? :)