OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Het is wel zo dat in de metro ooit heeft gestaan dat vanaf Amsterdam Centraal tot aan het Leidseplein de bussen van Connexxion sneller zijn dan de tram. Het hangt overigens wel van het tijdstip af: Op een regenachtige maandagmorgen na de ochtendspits dan ben je zó de Leidsestraat gepasseerd...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Zo vervelend dat ex-Mendini treinstel m4023 vandaag in de s5600 reed en mij op die manier van Amersfoort naar Utrecht Overvecht vervoerde. Was vast ter compensatie van de knusse t1767 die met twee ICM-drietjes en mensen in de gangpaden uit Den Haag vertrok.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik kreeg vandaag een sms van Iceman: trein t7064 reed te Hon met 2x DM'90: de m3431 + m3409 . :o :o
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Heeft er denk ik ook mee te maken dat de Connexxionbussen minder lang halteren. Op Leidsestraat > Centraal station zijn er (bijna) geen instappers.Vinny schreef:Het is wel zo dat in de metro ooit heeft gestaan dat vanaf Amsterdam Centraal tot aan het Leidseplein de bussen van Connexxion sneller zijn dan de tram. Het hangt overigens wel van het tijdstip af: Op een regenachtige maandagmorgen na de ochtendspits dan ben je zó de Leidsestraat gepasseerd...
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Maar ik blijf er bij dat ik toch wel eens tijden wil zien. Nu is er de kans voor, ik denk dat het goed zou zijn als ik of iemand anders een keertje wat tijden gaat verzamelen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik ga morgen wel even klokken op een paar retourritjes :)
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Wel uitstappers. Ik stap bijv. altijd uit op de halte Rozengracht/MarnixstraatHeeft er denk ik ook mee te maken dat de Connexxionbussen minder lang halteren. Op Leidsestraat > Centraal station zijn er (bijna) geen instappers.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik zie nu bus 1850 op het busstation staan als lijn 3. Connexxion-huisstijl met Provincie Overijssel-reclame achterop, led-lijnfilm, maar stoeltjes met rode en gele driehoekjes. Waar is die dan weer vandaan gejat?
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Hermes!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Klopt, ik had de afdeling Nijmegen maar even ge-sms't. Aan de buitenkant is-ie niet heel bijzonder, afgezien van het feit dat-ie ledjes heeft en dat dat normaal in Deventer niet te zien is bij Cxx-bussen, verdwaalde Zwollenaren uitgezonderd.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Gisteren waren de 809 en 816 beide actief op de 2. Zo maar ens kijken of er vandaag ook wat leuks op de 2 zit.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Door de grote files als gevolg van een kapotte vrachtwagen is het in Groningen een klein rommeltje aan het worden. Leukste was wel een ex-Veolia als vervangende lijn 8 vanaf CS naar Oosterpark. De retourrit naar Hoogkerk vanaf CS weer met een normale stadswagen. Verder een streekgelede als vervangende QLiner ingezet. De bus naar Groningen stond immers al 30 nminuten vast en kon de kering niet meer halen. Dan maar een inrukker ff een extra rondje laten rijden :)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik heb een blokkendoosje gezien op de 2 :) En ook nog op de 17.ziggy schreef:Gisteren waren de 809 en 816 beide actief op de 2. Zo maar ens kijken of er vandaag ook wat leuks op de 2 zit.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Het is de hele week al druk in de stad, iedere middag vanaf de IKEA tot het station is het filerijden. Bij de Oosterpoort uit lijn 9 stappen en het laatste stukje lopen is sneller, haal ik m'n 52 tenminste nog.JeePee schreef:Door de grote files als gevolg van een kapotte vrachtwagen is het in Groningen een klein rommeltje aan het worden.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Staatsieportretje van ex-Hermesbus 1850 in Deventer, op mijn lijn nog wel :D
En ik zag hem vandaag ook weer.
En ik zag hem vandaag ook weer.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Geniet er nog maar effe van, voordat Syntus komt . Hoewel deze Ambassador natuurlijk straks vast ook nog wel een vaste verschijning zal zijn. Koester de DOB-jes nog maar
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Syntus4life! Ik vind het helemaal niet erg dat ze zo hier komen. De 56 en 81 gaan dan wel over naar Arriva, maar verder heeft Syntus hier straks alle lijnen in handen. En amba'tjes vind ik prima bussen. Had liever Citaro's gehad, maar dat zal wel een droom blijven. Ik hoorde vanavond weer de chauffeurs kletsen, ze hebben echt een hekel aan de alliances en willen allemaal alleen maar een amba hebben. Agree that. Nou, sinds kort weet ik ook waar de stalling zit na een gesprek met een chauffeur die ik inmiddels aardig ken, dus ik kan mooi een keertje 's nachts alliances gaan slopen
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
GVB 177 (Jonckheer met OV-chipkaartreclame) zat net op lijn 32, die toch al een maand of drie geleed rijdt.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39097
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
In Amersfoort trof ik vanmiddag de Connexxion 8133 aan op lijn 77 naar Leusden Centrum. Nu hebben ze al wat oudere Amba's omgestickerd naar het Provincie Utrecht-uiterlijk, maar kennelijk zijn het er nogsteeds niet genoeg...
Ook op 't spoor een opvallendheidje: de t9860 werd gereden door een onbekende IRM.
Ook op 't spoor een opvallendheidje: de t9860 werd gereden door een onbekende IRM.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vandaag op de s5600 reed vanaf Utrecht richting Zwolle een VIRM VI.
En op de s7600 reed vandaag voor de verandering een ICM.
En op de s7600 reed vandaag voor de verandering een ICM.
3 0 7 9
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Jep, ook gezien, in Arnhem. Was de m4247.--Stefan-- schreef:(...) En op de s7600 reed vandaag voor de verandering een ICM.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Plan V's m851, m467, m937 rijden nu rond in de t6363. Deze zijn in Gvc gekeerd op de t6352.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik deed vandaag een rondje Limburg met het OV. Genoten van het mooie heuvelachtig landschap en een enorm lekker ding dat tegenover mij zat in de Heuvellandlijn.
Maar ik zat in de t32056. En deze werd gereden met twee GTW treinstellen. De m7203 en de m7653.
De m7203 is een diesel uitvoering van de GTW. Toen deze weg reedt vanaf Kerkrade begon deze ook eerst halte informatie om te roepen van de Maaslijn die even later werd uitgezet. In Heerlen nam ik de moeite over te stappen op de m7653 waar wel alles goed werd omgeroepen.
Eigenlijk zowel een foutje in de reis informatie als in martiaal. Al wist ik wel dat de diesel uitvoering en de elektrische uitvoering samen konden reiden, de m7203 hoort naar mijn idee toch echt thuis op de maaslijn.
Maar ik zat in de t32056. En deze werd gereden met twee GTW treinstellen. De m7203 en de m7653.
De m7203 is een diesel uitvoering van de GTW. Toen deze weg reedt vanaf Kerkrade begon deze ook eerst halte informatie om te roepen van de Maaslijn die even later werd uitgezet. In Heerlen nam ik de moeite over te stappen op de m7653 waar wel alles goed werd omgeroepen.
Eigenlijk zowel een foutje in de reis informatie als in martiaal. Al wist ik wel dat de diesel uitvoering en de elektrische uitvoering samen konden reiden, de m7203 hoort naar mijn idee toch echt thuis op de maaslijn.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 09 mar 2010, 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: +posticon
Reden: +posticon
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De m7203 hoort inderdaad op de maaslijn maar rijdt nu tussen Maastricht en Kerkrade om een defecte GTW 2/8 te vervangen die een paar maand geleden op een vrachtwagen knalde. Reizigers op de maaslijn worden wijsgemaakt dat er door Veolia DM'90 wordt gehuurd, iets dat helemaal niet waar is waardoor één van de drukste treinen (t32220) met 2 bakken is ingekort(6 i.p.v 8 bakken).
Laatst gewijzigd door Geert op di 09 mar 2010, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: +posticon
Reden: +posticon
Pommes.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten