OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Vinny »

Het is wel zo dat in de metro ooit heeft gestaan dat vanaf Amsterdam Centraal tot aan het Leidseplein de bussen van Connexxion sneller zijn dan de tram. Het hangt overigens wel van het tijdstip af: Op een regenachtige maandagmorgen na de ochtendspits dan ben je zó de Leidsestraat gepasseerd... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wubbo »

Zo vervelend dat ex-Mendini treinstel m4023 vandaag in de s5600 reed en mij op die manier van Amersfoort naar Utrecht Overvecht vervoerde. Was vast ter compensatie van de knusse t1767 die met twee ICM-drietjes en mensen in de gangpaden uit Den Haag vertrok.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Mark »

Ik kreeg vandaag een sms van Iceman: trein t7064 reed te Hon met 2x DM'90: de m3431 + m3409 . :o :o
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door JWM »

Vinny schreef:Het is wel zo dat in de metro ooit heeft gestaan dat vanaf Amsterdam Centraal tot aan het Leidseplein de bussen van Connexxion sneller zijn dan de tram. Het hangt overigens wel van het tijdstip af: Op een regenachtige maandagmorgen na de ochtendspits dan ben je zó de Leidsestraat gepasseerd... :mrgreen:
Heeft er denk ik ook mee te maken dat de Connexxionbussen minder lang halteren. Op Leidsestraat > Centraal station zijn er (bijna) geen instappers.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Maar ik blijf er bij dat ik toch wel eens tijden wil zien. Nu is er de kans voor, ik denk dat het goed zou zijn als ik of iemand anders een keertje wat tijden gaat verzamelen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

Ik ga morgen wel even klokken op een paar retourritjes :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Vinny »

Heeft er denk ik ook mee te maken dat de Connexxionbussen minder lang halteren. Op Leidsestraat > Centraal station zijn er (bijna) geen instappers.
Wel uitstappers. Ik stap bijv. altijd uit op de halte Rozengracht/Marnixstraat :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

Ik zie nu bus 1850 op het busstation staan als lijn 3. Connexxion-huisstijl met Provincie Overijssel-reclame achterop, led-lijnfilm, maar stoeltjes met rode en gele driehoekjes. Waar is die dan weer vandaan gejat?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Hermes!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

Klopt, ik had de afdeling Nijmegen maar even ge-sms't. Aan de buitenkant is-ie niet heel bijzonder, afgezien van het feit dat-ie ledjes heeft en dat dat normaal in Deventer niet te zien is bij Cxx-bussen, verdwaalde Zwollenaren uitgezonderd.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gisteren waren de 809 en 816 beide actief op de 2. Zo maar ens kijken of er vandaag ook wat leuks op de 2 zit.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door JeePee »

Door de grote files als gevolg van een kapotte vrachtwagen is het in Groningen een klein rommeltje aan het worden. Leukste was wel een ex-Veolia als vervangende lijn 8 vanaf CS naar Oosterpark. De retourrit naar Hoogkerk vanaf CS weer met een normale stadswagen. Verder een streekgelede als vervangende QLiner ingezet. De bus naar Groningen stond immers al 30 nminuten vast en kon de kering niet meer halen. Dan maar een inrukker ff een extra rondje laten rijden :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

ziggy schreef:Gisteren waren de 809 en 816 beide actief op de 2. Zo maar ens kijken of er vandaag ook wat leuks op de 2 zit.
Ik heb een blokkendoosje gezien op de 2 :) En ook nog op de 17.
Ik doe ook maar wat
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daan »

JeePee schreef:Door de grote files als gevolg van een kapotte vrachtwagen is het in Groningen een klein rommeltje aan het worden.
Het is de hele week al druk in de stad, iedere middag vanaf de IKEA tot het station is het filerijden. Bij de Oosterpoort uit lijn 9 stappen en het laatste stukje lopen is sneller, haal ik m'n 52 tenminste nog.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

Staatsieportretje van ex-Hermesbus 1850 in Deventer, op mijn lijn nog wel :D
Afbeelding
En ik zag hem vandaag ook weer.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geniet er nog maar effe van, voordat Syntus komt :wink:. Hoewel deze Ambassador natuurlijk straks vast ook nog wel een vaste verschijning zal zijn. Koester de DOB-jes nog maar :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

Syntus4life! Ik vind het helemaal niet erg dat ze zo hier komen. De 56 en 81 gaan dan wel over naar Arriva, maar verder heeft Syntus hier straks alle lijnen in handen. En amba'tjes vind ik prima bussen. Had liever Citaro's gehad, maar dat zal wel een droom blijven. Ik hoorde vanavond weer de chauffeurs kletsen, ze hebben echt een hekel aan de alliances en willen allemaal alleen maar een amba hebben. Agree that. Nou, sinds kort weet ik ook waar de stalling zit na een gesprek met een chauffeur die ik inmiddels aardig ken, dus ik kan mooi een keertje 's nachts alliances gaan slopen :twisted:
Ik doe ook maar wat
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door mb90 »

Vanmiddag zag ik bij km32 tussen Hmbh en Dn DD-AR-stam 7406 met loc 1710 als ingekorte IC t1950 naar Rtd rijden. Het kan dus slechter dan een VIRM voor de mensen op die lijn. Hier een plaatje ervan:
Afbeelding
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door tsov »

GVB 177 (Jonckheer met OV-chipkaartreclame) zat net op lijn 32, die toch al een maand of drie geleed rijdt.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

In Amersfoort trof ik vanmiddag de Connexxion 8133 aan op lijn 77 naar Leusden Centrum. Nu hebben ze al wat oudere Amba's omgestickerd naar het Provincie Utrecht-uiterlijk, maar kennelijk zijn het er nogsteeds niet genoeg...

Ook op 't spoor een opvallendheidje: de t9860 werd gereden door een onbekende IRM.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door --Stefan-- »

Vandaag op de s5600 reed vanaf Utrecht richting Zwolle een VIRM VI.
En op de s7600 reed vandaag voor de verandering een ICM.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

--Stefan-- schreef:(...) En op de s7600 reed vandaag voor de verandering een ICM.
Jep, ook gezien, in Arnhem. Was de m4247.
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Etienne »

Plan V's m851, m467, m937 rijden nu rond in de t6363. Deze zijn in Gvc gekeerd op de t6352. 8-)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Joshua »

Ik deed vandaag een rondje Limburg met het OV. Genoten van het mooie heuvelachtig landschap en een enorm lekker ding dat tegenover mij zat in de Heuvellandlijn.

Maar ik zat in de t32056. En deze werd gereden met twee GTW treinstellen. De m7203 en de m7653.
De m7203 is een diesel uitvoering van de GTW. Toen deze weg reedt vanaf Kerkrade begon deze ook eerst halte informatie om te roepen van de Maaslijn die even later werd uitgezet. In Heerlen nam ik de moeite over te stappen op de m7653 waar wel alles goed werd omgeroepen.
Eigenlijk zowel een foutje in de reis informatie als in martiaal. Al wist ik wel dat de diesel uitvoering en de elektrische uitvoering samen konden reiden, de m7203 hoort naar mijn idee toch echt thuis op de maaslijn.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 09 mar 2010, 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: +posticon
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Maik »

De m7203 hoort inderdaad op de maaslijn maar rijdt nu tussen Maastricht en Kerkrade om een defecte GTW 2/8 te vervangen die een paar maand geleden op een vrachtwagen knalde. Reizigers op de maaslijn worden wijsgemaakt dat er door Veolia DM'90 wordt gehuurd, iets dat helemaal niet waar is waardoor één van de drukste treinen (t32220) met 2 bakken is ingekort(6 i.p.v 8 bakken).
Laatst gewijzigd door Geert op di 09 mar 2010, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: +posticon
Pommes.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten