OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Dexter »

Ja, aan het begin van de middag rond 14:15. Hij kwam net na Kapelle-Biezelinge van de Vlakebrug afzetten en ik was een aanloop aan het nemen voor diezelfde brug. Zijn nummer weet ik niet, maar ik was onderweg met de t2148.
Vallend blad maakt rails glad.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Gekko123 »

Gisteren gezien in Arnhem: een Hermes-bus richting Dieren. Beetje raar gezicht tussen alle Breng-jongens :mrgreen:
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

Er zijn bij NS 3 diensten voor T'tje ingepland, inderdaad in Limburg. Feit is dat er 7 tot 8 inzetbare stellen zijn, dus inzet op de Zaanlijn is orde van de dag. Ook in andere series zoals de (1)6000, 5000, 5700, 5100 etc. zijn ze incidenteel te zien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Ik vermoed dat er ICMm actief is in de s5800. Ik zag er eentje langzaam rijden vlak voor Diemen om 9:45 en het perron richting Amsterdam was leeg. Bovendien kwam er vlak achteraan een DD-AR naar Schiphol door, en die zit vlak achter de s5800.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

De t36721 zag ik vanmorgen vanuit de bus bij Sliedrecht rijden met een losse GTW 2/6, zal wel wat krap geworden zijn na Leerdam aangezien deze trein normaal vast niet zonder reden met 6 bakken rijdt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Ik vermoed dat er ICMm actief is in de s5800. Ik zag er eentje langzaam rijden vlak voor Diemen om 9:45 en het perron richting Amsterdam was leeg. Bovendien kwam er vlak achteraan een DD-AR naar Schiphol door, en die zit vlak achter de s5800.
Gisteren hadden Mark en ik stel 4028 in tr. 5860 dus het is heel goed mogelijk dat ie er vandaag ook in zat.

Overigens tijdens het rijden (ik mocht eindelijk schakelen en remmen ook!) zei de instructeur t.h.v. het Weesperplein: ja, ga hier maar naar links. Had het uiteraard druk met alle handelingen en dus niet in de spiegels gekeken. Zodoende bijna een afwijkende materieelinzet aangereden: Blokkendoosje op de 10 richting Van Hallstraat :wink:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door playertwo »

ziggy schreef:Er zijn bij NS 3 diensten voor T'tje ingepland, inderdaad in Limburg. Feit is dat er 7 tot 8 inzetbare stellen zijn, dus inzet op de Zaanlijn is orde van de dag. Ook in andere series zoals de (1)6000, 5000, 5700, 5100 etc. zijn ze incidenteel te zien.
In de 5200/6400 was toch ook minstens een stel gepland?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Raymond »

Klopt, daar rijdt er ook eentje rond.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, Limburg, Brabant allemaal één pot nat :wink:
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door tsov »

Er zat vanmiddag een gelede op GVB-lijn 41.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Milco »

Vanmiddag zat ik in een gelede bus op de Almeerse lijn 3 terwijl normaal op de 3 korte bussen rijden.
De 3 werd gereden met CXX 9121; met minder dan 10 passagiers in de bus, en toen ik uitstapte zaten er nog maar 2 passagiers in de 18 meter bus, voor ons reed de CXX 9140 op lijn 1: stampvol! Iedereen zat zowat bij elkaar op schoot. Leuk hoor, om er achter te zitten met precies dezelfde lengte bus, met naderhand maar 2 passagiers :D :D
Laatst gewijzigd door Chauf21 op di 16 mar 2010, 16:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: +Berichticoon
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door playertwo »

ziggy schreef:Ja, Limburg, Brabant allemaal één pot nat :wink:
Compleet andere cultuur, en binnen beide provincies zijn er ook nog grote verschillen kan ik je melden :mrgreen:
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door lint41 »

Milco1995 schreef:Vanmiddag zat ik in een gelede bus op de Almeerse lijn 3 terwijl normaal op de 3 korte bussen rijden.
De 3 werd gereden met CXX 9121; met minder dan 10 passagiers in de bus, en toen ik uitstapte zaten er nog maar 2 passagiers in de 18 meter bus, voor ons reed de CXX 9140 op lijn 1: stampvol! Iedereen zat zowat bij elkaar op schoot. Leuk hoor, om er achter te zitten met precies dezelfde lengte bus, met naderhand maar 2 passagiers :D :D
Ga eens voor de lol in de Utrechtse lijn 31 zitten, zit je vaak met 10 man in een dubbelgelede achter propvolle lijnen 11 en 12 ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

De t554 ondervond vandaag wat hinder van door elkaar geraakte ICM-omlopen... twee viertjes en twee drietjes laten zich wat lastig hetzelfde splitsen als vijf drietjes natuurlijk. Maar ach, op een dinsdagmiddag waren 6 i.p.v. 9 bakken voor het Rotterdamse deel ook zat, 't Haagse deel zal wel ruim geweest zijn met twee bakken extra op een relatief rustige dag.

En nog meer afwijkend gesplits bij de t2165: daarvan zou het voorste deel tot Roosendaal rijden en de achterste door naar Vlissingen. Lijkt me op zich wat omslachtig splitsen, kennelijk wilde men graag een zesje naar Zeeland hebben.
Bij gebrek aan een flapje "Voorste treindeel tot Roosendaal" stond de trein in Rotterdam dan maar met "Let op omroepbericht" aangekondigd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door tsov »

Een Provincie Utrecht-Amba op lijn 142 Amsterdam-Wilnis (hij komt dus tenminste in de provincie Utrecht ;) )
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door --Stefan-- »

Rond 18:50 zag ik in Arnhem vandaag de ex-hermes amba 1751. Ze hadden alle bestickering eraf gehaald dus hij reed gewoon blanco rond. Zo ver ik weet gingen deze bussen toch naar Womy toe? Of worden ze toch nog ergens anders voor gebruikt? :roll:
3 0 7 9
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Freek »

er rijdt nu vanuit nijmegen een ddar weg als ic richting schiphol in de s3100. Dat zal gezillig worden in de spits.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Caspar »

Dat zal nog wel komen door de wisselstoring van vanochtend bij Schiphol. Het duurt blijkbaar erg lang om materieel en personeel weer in de juiste omlopen terecht te krijgen.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door tsov »

Er rijdt hier net een Provincie Utrecht Volvo 8700 door de Amsterdamse Raadhuisstraat...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Het lenteweertje is best lekker, maar 't heeft toch ook al wat nadeeltjes... was me toch bloedheet in de Arriva 7158 op lijn 388 vanmiddag. Al brachten de kleine dakluikjes nog wel enige verkoeling onderweg, maar niet veel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MdJ »

Vandaag reed er op lijn 11 (Malkenschoten-station-Stadhoudersmolen) minstends 1 touringcar van "Van der Berg"reizen. Nu rijdt het bedrijf ook op lijn 109 en 624, maar op lijn 11 had ik ze nog niet gezien.

Even opmerkelijk: het was niet de omloop van 3788/The Wispher. Dan zouden er toch wel genoeg Volvo's/Citaro's of Amba's zijn om in iedergeval aan de lagevloers-eis te voldoen?:S
Bij twijfel: gebruik beton.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Etienne »

In de t6353 (welke overigens met +13 binnenkwam) en t6342 zit de m9596 *O*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Dexter »

Vandaag reed ICMm 4027 in de s9700/s19800, die kwam ik op het keerspoor in Gdg tegen. Mogelijk verving ie een defecte SLT VI, want die stond op spoor 4 in Gd en werd pas na de ochtendspits opgehaald.

En eindelijk zat er dan voor het eerst een SLT in mijn dienst. Het reed lekker en ik gooide tijdens mijn tweede ritje de rolgordijnen open, zodat de (verbaasde) reizigers achter mijn cabine konden meekijken. *O* Niet dat die erg geinteresseerd waren, want na een tijdje doken die alweer achter hun krantjes. Het leuke voor mij was dat je nu niet alleen ziet hoeveel mensen er op het perron staan, maar ook hoe achter je je trein volstroomt.
Vallend blad maakt rails glad.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door mb90 »

Ex-Brabantliner 5359 reed vanmiddag op Veolia-lijn 22 in Heerlen. Toch even wat anders voor die 5359 dan elke keer de A27 over. :P
En de Veolia 5216 reed als NS-Stopbus vanaf Heerlen naar Sittard.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door --Stefan-- »

In Heerlen? Vreemd. Ik heb ze tot nog toe alleen nog maar op de streek gezien in Brabant West
3 0 7 9
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten