Pagina 9 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 07 apr 2010, 19:42
door Caspar
Nog eentje van gister, de sprinter uit Zaandam naar Amsterdam/ Rotterdam centraal van 8.00 bestond uit 1x SGMm 3. Nou daar paste echt niemand meer bij toen ie aankwam, het gros van de reizigers op het perron moest in Zaandam blijven staan, en er moesten eerst tientallen mensen uitstappen, om de echte uitstappende reizigers eruit te kunnen laten. Jammer genoeg had de t3000 die er een paar minuten na moest vertrekken een kwartier vertraging, dus de reizigers moesten een tijdje wachten daar.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 00:03
door --Stefan--
Vandaag op lijn 216 een wat oudere Integro. Rond 16:20 bij A'veen busstation.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 13:31
door Klaasje
Waarschijnlijk de 2719... klopt dat?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 16:19
door Dexter
Een revolutie op de Hoekse Lijn: Vanaf 12 april gaat daar als alles goed gaat de SLT rijden. :shock:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 16:21
door Gekko123
Vanochtend op lijn 56 een BRU-bus. Zal in Wijk bij Duurstede wel overgegaan zijn op lijn 41 naar Utrecht.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 16:56
door Geert
Dexter schreef:Een revolutie op de Hoekse Lijn: Vanaf 12 april gaat daar als alles goed gaat de SLT rijden. :shock:
:shock: :shock: Nou, dat is weer eens wat anders na 30 jaar lang de oude sprinters :lol:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 17:38
door reisthijs
Het lijkt alleen een beetje vreemd om voor die 2 jaar dat NS nog op de Hoekse lijn rijdt daar nu nog nieuwe treinstellen te introduceren? Laat ze die SLT's liever op een lijn inzetten waar ze kunnen blijven.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 17:40
door Caspar
Wat maakt dat nou uit, als die serie het goed zou doen op die lijn, waarom dan niet? Alsof NS erg materieel vast is per treinserie.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 17:56
door JeePee
Om 17:08 een QLiner (Integro) vertrokken op lijn 85 Groningen - Oosterwolde als vervanging van een vertraagde bus.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 20:35
door Wubbo
Als ik de wandelgangen goed begrepen heb is er, omlooptechnisch gezien, nu een overschot aan SLT en een tekort aan SGM. SLT wordt dus vanaf de start van het wijzigingsblad (12 april inderdaad) ingezet in SGM-diensten die makkelijk te vervangen zijn. Dat lukt met het eilandbedrijf op de Hoekse Lijn nu eenmaal beter dan bij de enorme omlopen op de Flevolijn.

Best kans dus dat dit tijdelijk is.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 20:50
door Suus
Beter daar dan op de Flevolijn, kan ik nog even genieten van SGM 8-)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 21:52
door --Stefan--
In de Hermes stalling in Nijmegen stond een Cxx Alliance B95 in de garage. Wat die daar nou moet...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 22:10
door Maik
t30970 reed met maarliefst 3 linten waarvan de voorste was afgesloten.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 22:13
door Geert
De t4158 naar Hoek van Holland reed met SGM-III + SGM-II. Waarschijnlijk versterkt vanwege het lekkere lenteweer :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 23:22
door reisthijs
Wubbo schreef:Dat lukt met het eilandbedrijf op de Hoekse Lijn nu eenmaal beter dan bij de enorme omlopen op de Flevolijn.
Wie heeft het over de Flevolijn? SLT zou eerst gaan rijden in de s4000, s9700, s9800, s19800, s7400 en s17400. Er is toch zeker niet aanstaande maandag spontaan genoeg SLT inzetbaar om al deze series daar mee te kunnen rijden, en dan ook nog eens een overschot te hebben? Ik snap niet waarom als er meer SLT beschikbaar komt dat niet gewoon meteen in de diensten zou komen waar het hoort te rijden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 23:26
door Suus
De allereerste plannen van SLT gingen uit van de s4600 / s4700 en de s4300 als testseries. Dat is niet gebeurd, maar hier wordt wel de ultieme capaciteitstest van SGM uitgevoerd. SGM kan dit trouwens ook al erg goed, moet ik zeggen *O*

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 23:32
door Wubbo
reisthijs schreef:
Wubbo schreef:Dat lukt met het eilandbedrijf op de Hoekse Lijn nu eenmaal beter dan bij de enorme omlopen op de Flevolijn.
Wie heeft het over de Flevolijn? SLT zou eerst gaan rijden in de s4000, s9700, s9800, s19800, s7400 en s17400. Er is toch zeker niet aanstaande maandag spontaan genoeg SLT inzetbaar om al deze series daar mee te kunnen rijden, en dan ook nog eens een overschot te hebben? Ik snap niet waarom als er meer SLT beschikbaar komt dat niet gewoon meteen in de diensten zou komen waar het hoort te rijden.
Op de Flevolijn zou je ook SGM kunnen vervangen. Wil je SGM vervangen via de s4000 etc, dan moet je ook nog het Mat 64 dat nu in deze diensten rijdt doorschuiven naar SGM-series. Dat is op deze korte termijn te veel werk, dus wordt er voor de makkelijkste oplossing gekozen.
In juni is er weer een wijzigingsblad, de kans is groot dat er dan meer SLT opduikt in de series die er wel voor bedoeld zijn.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 23:43
door Dexter
Vooral nu het SLT in toenemende mate betrouwbaarder gevonden wordt door NSR.

En de inzet op de Hoekse Lijn is zoiezo tijdelijk: Als alles goed gaat worden het SGMm én SLT na de zomer van 2012 vervangen door SG3-metro's van de RET en veranderen de series s4100 / s4200 / s14100 in de metrolijnen A en B. :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 23:53
door Suus
SLT lijkt het SGM uit de regio Amsterdam te gaan verdrijven denk ik: Uithoorn - Amsterdam Centraal - Utrecht/Rotterdam, en Almere Oostvaarders - Amsterdam Centraal/Amsterdam Zuid - Schiphol. De s5800 is ook wel zo'n serie die SLT krijgt denk ik, zeker als DD-AR IC wordt (en de serie nog altijd als sprinter te boek staat).

Kortom, de buitengebieden mogen gaan genieten van SGM. Twente en de Veluwezoom waren als eerste aan de beurt, wie volgt :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 apr 2010, 23:57
door Dexter
Bee schreef:SLT lijkt het SGM uit de regio Amsterdam te gaan verdrijven denk ik: Uithoorn - Amsterdam Centraal - Utrecht/Rotterdam
Lees ik dit nu goed Bee, krijgen we een uitbreiding van ons werkpakket? :D

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 09 apr 2010, 00:04
door Geert
Dexter schreef:Vooral nu het SLT in toenemende mate betrouwbaarder gevonden wordt door NSR.

En de inzet op de Hoekse Lijn is zoiezo tijdelijk: Als alles goed gaat worden het SGMm én SLT na de zomer van 2012 vervangen door SG3-metro's van de RET en veranderen de series s4100 / s4200 / s14100 in de metrolijnen A en B. :wink:
Helaas wel :(

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 09 apr 2010, 00:12
door Suus
Dexter schreef:
Bee schreef:SLT lijkt het SGM uit de regio Amsterdam te gaan verdrijven denk ik: Uithoorn - Amsterdam Centraal - Utrecht/Rotterdam
Lees ik dit nu goed Bee, krijgen we een uitbreiding van ons werkpakket? :D
Ik bedoel natuurlijk Uitgeest, maar volgens mij heb ik al twee voorstanders voor een nieuwe spoorlijn naar Uithoorn gevonden (Vinny, ben je daar :wink: )

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 09 apr 2010, 08:13
door kliko
Vanochtend op lijn 80 Amsterdam richting Zandvoort de 3149 ipv een (gas)bus uit de 36XX-serie.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 09 apr 2010, 08:23
door Daniel
Wat de sprinters betreft: viel me gisteren en vanmorgen op dat ik SGMm in de s4000 tegenkwam... dat was tot op heden toch zo goed als altijd enkel Mat'64 en een enkele verdwaalde DDAR.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 09 apr 2010, 09:28
door reisthijs
Dat is niks nieuws hoor, er zit al een hele tijd een setje SGMm in de omloop van de s4000 / s14700 / s7400. Alleen doordat het zo'n lange omloop is is de kans niet zo heel groot die tegen te komen.
Wubbo schreef:Wil je SGM vervangen via de s4000 etc, dan moet je ook nog het Mat 64 dat nu in deze diensten rijdt doorschuiven naar SGM-series. Dat is op deze korte termijn te veel werk, dus wordt er voor de makkelijkste oplossing gekozen.
Het mat '64 in de s4000 etc kan ook gewoon direct vervangen door SLT's. Het mat '64 wat er nu rijdt hoeft helemaal nergens naar doorgeschoven te worden want dat is dan overbodig en wordt terzijde gesteld. Dan kan SGM gewoon nog even blijven rijden waar het nu rijdt.